بزرگترین نیاز افغانستان، مدیر و مدیریت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۳    ۱۳۹۷/۷/۲۸ کد خبر: 155419 منبع: پرینت

جامعهٔ فاقد مدیران متخصص، ماهر، مجرب، پویا و عملگرا، در تمام عرصه های مادی و معنوی زندگی ناکام خواهد بود.
مدیریت علم و هنری است که اندیشه را به طرح، طرح را به عمل و عمل را از طریق سیستم های کارامد و مناسب به کالا، خدمات و دانش جدید تبدیل می کند.

یکی از بزرگترین نیاز افغانستان، مدیر و مدیریت است. به این خاطر باید معیاری ترین و پیشرفته ترین نهادهای آموزش مدیریت تا عالی ترین سطوح در این کشور ایجاد شود.

لایق ترین دانش آموزان باید در آنها جذب شوند و کارآمد ترین و زبده ترین متخصصان مدیریت باید در رأس سازمان های عمومی و خصوصی کشور قرار گیرند. چون نقش مدیران مبتکر و کارا و مدیریت کارآمد در راستای توسعه، تمدن و دموکراسی به مراتب بیشر و موثر تر از دیگر عوامل و متغیر ها است.

عزیزالله آریافر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آریانفر
مدیر
نظرات بینندگان:

>>>   برادر محترم عزیزالله اریانفر /ضمن تشکر از موضوعی که امروزه نیاز حیاتی کشور است یعنی مدیریت فرمودید اما این راهم بدانیم که مکاتب معیار بسیار ضرورت است درست اما امروز مشکلات تمام جوامع جهان سوم یا کشورهای عق نگه داشته شده همین تئوری های دهان پرکن غربی است ونسخه هایی که اجانب برای جوانان کشور ما مینویسند که نه تنها شفا نمیده بله بیشتر بیمارتر میکند .مشکل امروز ما غرب گرایی واینکه غرب را قبله امال خود کرده ایم که جز بدبختی فساد؛ وتباهی هیچ سودی برای ما ندارد.تا زمانی که دست از نوکری اجانب برنداریم تازمانیکه وکیل پارلمنت ما وزیر ما ومدیر ما دست گدایی بطرف فلان سفیر واجنت اجنبی دراز میکند اگر بهترین تکست بوکهای مدیریت ومنیجمنت دول شرق وغرب را بیاوریم ودر کشور پیاده کنیم وبهترین اساتید دانشگاههای مدیریتی عالم را بیاوریم وبهترین پوهنتون وداشگاه بسازیم هبچ ارزشی ندارد.باید روپای خود به ایستیم بیگانگان را از کشور با لگد بیرون کنیم وانوقت روپای خود به ایستیم وطنپرست واقعیباشیم خائنین وچوکی پرستان ولاکچری صفتان را پاکسازی کنیم انوقت ببینید وضع کشور چطور میشود.در ساحه نظامی افرادی چون جبار قهرمان ورازق شهید توانستند وضع امنیت رابه هلمند وقندهارتاحدی بهبود بخشند ونتیجه مجاهدت انان را دیدیم که البته ایمان دارم عبدالرازقهای دیگری خواهند امد وراه بر دشمنان خونریز وطن بسته خواهد ماند ودر دیگر ساحات اجتماعی واداره کشور هم افراد مجاهد وپاکدست خواهند امد وربشه فساد وتباهی را برخواهند کند.//
داکتر عبدالرب اچکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است