معتادین تأسیسات عامه را تخریب و به یغما می‌برند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۳    ۱۳۹۷/۷/۲۹ کد خبر: 155439 منبع: پرینت

به چند بخش شهر کابل سری زدیم، عملاً در برخی ساحات پایتخت، پنجره‌های پارک‌ها، جالی‌های جویچه های کنار جاده و نل‌های آب تخریب و یا وسایل آن دزدی شده‌است.

چمن حضوری کابل که سال های قبل با پول هنگفت توسط یک شرکت خصوصی ساخته شد، کتاره های فلزی آن شکسته و ده ها معتاد در آن جا گرفته اند.
گذشته از این، در برخی مناطق دیگر شهر کابل، دیری نمی‌گذرد که جویچه ها به بهره برداری سپرده شده، اما سرپوش و جالی‌های فلزی آن قصداً تخریب گردیده و دزدی شده‌است.

حشمت الله ستانکزی سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به رادیو آزادی می‌گوید، برخی معتادین عامل تخریب تأسیسات عامه در شهر کابل اند، زیرا آنان با استفاده از تاریکی شب این تأسیسات را ویران کرده و آنرا به فروش می‌رسانند.
وی افزود: "بخاطر محافظت هر نهاد یک کندک پولیس فعالیت دارد تا امنیت تأسیسات عامه را تأمین کند، اما در برخی مناطق و پارک‌ها متأسفانه این مشکل وجود دارد که برخی معتادین با استفاده از تاریکی شب کتاره‌ها و دروازه‌های پارک‌ها را می‌کشند و آنرا به فروش می‌رسانند."

باشندگان کابل می‌گویند، از تجمع معتادین در کوچه و بازار به تنگ آمده‌اند.
به گفته باشندگان کابل، معتادین سرپوش و جالی جویچه ها را که وزن بیشتر دارد با خود می‌برند و آنرا در بدل پول ناچیز بالای دکاندار به فروش می‌رسانند.
تعداد میوه فروشان که در کنار چمن حضوری کابل مصروف دکانداری هستند، چشم دید خود را اینگونه بیان می‌کنند: "ما در اینجا می‌بینیم که معتادین میایند، هر چیزی بدست شان بیفتد با خود می‌برند. پولیس هم می‌بیند، اما به آنان کاری ندارد. من یک روز مانع یک معتاد شدم، اما چاقو را بالایم کشید، چیزی برایش گفته نتوانستم بخاطریکه او از جان خود تیر بود و تمام کتاره‌ها را از این‌جا کند."

"در چهاراهی ملی بس یگان پانزده صد افغانی تاوانی شدم، موترم در جویچه افتید، از مکروریان کهنه جالی‌های جویچه‌ها را پودریا بردند و در هر جایی‌که می‌بینی همین جالی فلزی را پودری‌ها می‌برند."
باشندگان کابل می‌گویند هرگاه مانع این کار معتادین شوند، از سوی معتادین تهدید می‌شوند، از همین رو معتادین بدون هیچ بیمی به تخریب تأسیسات عامه ادامه می‌دهند.
قوماندانی امینه کابل از گزمه سیار پولیس بخاطر جلوگیری از تخریب تأسیسات عامه خبر می دهد.

این در حالی است که باشندگان کابل از نهادهای مسوول می‌خواهند تا معتادین را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و جهت تداوی به شفاخانه‌ها انتقال دهند، زیرا به گفته باشنده‌های کابل، وجود معتادین در مناطق مسکونی و سطح شهر باعث افزایش مشکلات شده‌است.

گزارش: فرید حلیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معتادان
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   جالب این است آقای حشمت استانکزی زمانی که فرخنده ملکزاده توسط اوباش به شهادت رسید در دفاع از اوباش ها و مذمت فرخنده مظلوم در فیس بوک چیز هایی نوشت!! وزارت داخله در آنزمان از زبان آقای صدیقی (سخنگو) تذکر داد که در قوماندانی امنیه کابل پستی تحت عنوان سخنگو وجود ندارد!!! این بدان معنی بود که آقای استانکزی در آنزمان از پست کنار زده شد به همین ترتیب معین وزارت اطلاعات و فرهنگ آنوقت نیز تحت فشار افکار عامه از وظیفه کنار زده شد.
حالا باز می بینیم که قوماندانی امنیه کابل باز بیچاره حشمت ستانکزی را در موقف سخنگو که گویا در تشکیل چنین بستی هم وجود ندارد مقرر کرده اند.
البته آقای ستانکزی در آنزمان از واقعیت مسله خبر نداشت و شاید جو گیر شده بود ویا هم انگیره دیگری داشت یک تبصره ای بی جا و بی موردی کرد نباید تمام عمر محکوم و محروم شود اما فکر میکنم توظیف دوباره اش در پست قبلی یک اندازه بی حیایی و درجاتی از بی تفاوتی در مقابل مردم را نشان میدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است