جنرال رازق: بهترین طالب، طالب مرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۳    ۱۳۹۷/۷/۲۹ کد خبر: 155445 منبع: پرینت

عزاداری سرتاسری مردم افغانستان از هر قوم و تباری در داخل و خارج کشور بابت شهادت جنرال رازق پشتون، به خوبی نشان داد که همه اقشار ملت دشمن درجه یک طالبان و هر گروه تروریستی دیگری اند که پیشه شان جنگ و کشتار و وحشت و دهشت است. هیچ رنگ و لباس و شعار و داعیه مقدسی نمی تواند بعد از این، مجرمان و خون آشامان را برائت دهد و میل کسی را به طرف آن ها جلب کند.

جنرال رازق هیچ چیز متفاوتی از بقیه نداشت که مثلا در دل یک تاجیک و یا ازبیک و هزاره تا این حد نفوذ کند و زن و مرد به او اشک بریزند، او فقط در دشمنی با تروریستان از خود صداقت نشان داد و در عمل ثابت کرد که "بهترین طالب، طالب مرده است". وقتی کسی مرگ دشمن کسی دیگر را سرمشق خود قرار دهد، آن دیگری او را دوست و حامی خود حس می کند که گفته اند "دشمن دشمن آدمی دوست او است". مردم افغانستان دشمن قاتل خود را قدر می کنند و او را دوست می دارند.

این امر در عین حال ثابت ساخت که دشمنی ها بر اساس تضادهای قومی در افغانستان چندان بنیادین نیست؛ بنیاد اصلی این نوع دشمنی ها در زیر پای چند تاجر سیاسی و پوپولیست و فاشیست قومی است که از آب آلوده ماهی شکار می کنند و یا رسم جاسوسی به بیگانگان به جا می آورند و صف دوست و دشمن را خلط می کنند و از این راه در میان مردم بذر نفاق و کینه می پاشند تا شقاق به میان آید و این ها از قاعده ثابت "تفرقه بانداز و حکومت کن" کام گیرند و منفعت جویند.

پشتون ها از این حادثه باید درس بگیرند و تحت هیچ شرایطی به خاطر انگیزه های قومی از طالب حمایت نکنند و یاد بگیرند که چگونه به انسان های خوب و پیشتازان و رموز اقوام دیگر احترام گذارند. سران پشتون باید خوب بدانند که محک اصلی موفقیت شان در افغانستان فقط یک چیز است و آن عبارت از دشمنی با طالب و تروریست است. به فرض محال اگر امان الله خان یا خان عبدالغفار خان از گور زنده شوند و طالب را برادر بخوانند، صد بار دیگر هم که بمیرند، هیچ شهروند غیر پشتون برای شان اشک نخواهد ریخت، بلکه تداوم مرگ برای شان خواهد خواست.

بزرگترین دشمن مشترک ما در حال حاضر، افراطگرایی دینی است که در گروه های تروریستی زیادی از قبیل طالب و القاعده و داعش تمثیل یافته است و این را مردم افغانستان بالفطره درک و حس می کنند و این درک را ناخودآگاه به مناسبت های مختلفی چون کشته شدن سمبول های ضد طالبی همانند جنرال رازق و امثال او به نمایش می گذارند و دسته جمعی ماتم می گیرند و به یاد او اشک می ریزند که همه این ها درسی است برای آموختن!

عبدالاحد هادف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هادف
رازق
نظرات بینندگان:

>>>   طاهر پشتون
از کشته شدن جنرال رازق باید غیر پشتونها یک درس بگیرند که طالبان متعصب نیستند و برایشان فرق نمیکند که پشتون است یا غیر پشتون اگر غلام امریکایی ها بود غم اش را میخورند اگر رازق باشدیا ربانی و یا مسعود ویا جبار قهرمان و یا اسدالله خالد ویا داود ویا کاظمی وغیره.... این شما تاجکان استید که تبلیغ بیجا میکنید که طالب پشتونیست است و یا اینکه اشرف غنی طالب است. و یک درس دیگر را هم باید گرفته باشید که طالبان برنده جنگ است چون هرکی را هدف بگیرند از بین میبرند و امریکا را هم به زانو در آورده اند (شیر مادرشان) با همین جهاد صاحبان اصلی این خاک اند. امریکا را مجبور کردند که با انها مذکره نمایند و بلاخره از افغانستان بیرون شوند.

>>>   مردم ما از شهادت جنرال شهید ما درس بگیرند .دشمن مشترکی داریم وان تروریزم است که انتظار میرفت با امضای سند امنیت ملی کشور توسط غنی وامریکا ریشه تروریزم درکشور کنده شود اما نه تنها طالب از بین نرفت که دیگر تروریزم داعش نام از دل خاک برامد .طالبانیزم ابزار دست امریکاست ودیدیم که خلیلزاد این اجنت امریکا چند روز قبل پروگرام صلح طالب را در قطر وکابل وپاکستان دنبال کرد .نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل متحد قرار است به افغانستان بیاید وبا گلبیدین یکجا شود وصد فی صد وضع امنیتکشور بسیار بدتر از این خواهد شد وبه احتمال قوی جانشبن اشر ف غنی خواهد شد.بنا" مردم ما باید از خواب برخیزند وبدانند که امریکا چه خوابی برایشان دیده است.طی چند روز ویکی دوماه دیگر منتظر باشید افراری مثل اسماعیل خان عطا محمد نور وامرالله صالح ویالطیف پدرام
نیز پلان جنرا ل عبدالرا
زق شهید بالایشان اجرا نشود.
داکتر عبد الرب آچکزی

>>>   دوست عزیز طالبان نوکر دزد قاچاقبر مواد مخدره کور متعصب و بد تر از همه نو کر پا کستان اند . دلیل عمد ه ای موفقیت انها استفاد ه از عد م حکومت قوی مر کزی فقدان یک رهبر که همه را در یک جبهه ای واحد متشکل سازد.با اطمینان میگویم که همین حمایت مالی و نظامی امریکی و همکاری تنظیمها و جهان و رهبری دکتور نجیب الله طالب را تا اسلام اباد فرار میداد
زیرا شرایط فعلی با شرایط سالهای ۱۹۹۰ قرق میکند. طالب امروز طالب ان سالهل نیست و نه ان قدرت رزمندگی را دارد زیرا حالا زیاد تر دست به ترور و اعمال انتحاری میزند که این خود ضعف طالب را نشان میدهد. بد بختی در ان است که در دولت همه احزاب سیاسی و افراد متنفذ در فکر منافع قومی و سمتی خویش اند.
ج. ننگرهاری

>>>   تلویزیون عمر خطاب را باید تحریم کرد چون هم به شهید جنرال عبد الرازق توهین کرده و هم به مثابه بلند گوی طالبان باعث ایجاد دلهره و ترس در انتخابات شد.

>>>   طاهر پشتون ( پاکستانی)
اشرار ثابت ساختند که مزدوران بی همت پاکستان هستند اینها نام پشتون رابد ساختند این وطن فروشان درک ندارند که جنرال رزاق از سرحد افغانستان واز خاک وطن دفاع میکرد؟
آیا این اشرار جاهل تا حال نفهمیده اند که هرکس دال وکلدار بدهد مفت نمیدهد درعوض می خواهد وطن خودرا ویران سازید
ر

>>>   طاهر جان ‍پشتون مطالعه فرمایند...
طاهر جان اینقدرهم ساده نه شوید که طالب دا فاتح خطاب کنید زیرا شما اگاهانه یا غیر ان از یک گروپ تروریست دفاع میکنید گر چه طالبان روی دگر سکه تروریزم اند یعنی روی دگر ان اشرار دیروز منظورم تنظیم های اسلامی افغانستان بوده اند که حالا بنام مجاهد مردم افغانستان را گرو گان گرفته اند.
من اشرف غنی را از اینکه از جهادی ها سخت نفرت دارد احتزام میکنم ولی ایکاش موصوف یک رهبر با هوش و خردمند که همه ای اقوام میتوانستند بدور او جمع شوند میبود. طالب چون جهادی های دیروز که مثل موش از مغاره های کوه بالای قطار های دولتی در گذشته حمله میکردند میباشد امروز طالب با تهدید یا مصرف و خریدن این یا ان افسر وضعیت یک منطقه را خراب کرده و به مجردیکه قوای هوایی و زمینی دولت با لای شان حمله میکند مثل موش فرار میکنند. طاهر جان شرکت بینظیر مردم افغانستان در انتخابات معنی شکست طالبان را نشان میدهد و هم باید بدانید که طالب هرگز بر مجموع افغانستان نه خواهد شد و طالب هیچگاه نمایندگی از ملیت پشتونها نمیکند و شما مثل دگر کوتاه فکران ملیت ستیز نباید فکر کنید.
حنظله

>>>   اوضاع در قندهار پيچيده است مردم در حال منسجم شدن است و تصميم دارند كه در برابر قواى بيگانه يعنى امريكايى ها عكس العمل شديد نشان دهند

>>>   Saboor Raheel
چرا در پروان؟‌

شنیده شد که جاده‌یی را در مرکز ولایت پروان به نام جنرال عبدالرازق اچکزی کرده اند. در کنار لوحه‌یی که این جاده را نشان می دهد، فضل‌الدین عیار والی پروان و یکی دو نفر دیگر در حال دعا، شاید دعای افتتاح جاده،‌ دیده می شوند.

پرسشهایی که در این مورد به میان می آید:
۱- آیا تصمیم گشایش جاده از سوی کدام مجمع مردمی (شورای ولایتی) گرفته شده است یا از جانب والی.
۲- اگر از جانب شورای ولایتی چنین تصمیمی گرفته باشد، در کدام جلسه و به اشتراک چه کسانی؟
۳- اگر از سوی والی تصمیم گرفته شده باشد- بدون امر رییس جمهور و مقامات بالا یک عمل خودسرانه است.
۴- اگر والی به امر رییس جمهور چنین کاری کرده باشد، چرا این امر تنها به پروان داده شده است؟ چرا به کندهار، ننگرهار، هلمند و ارزگان... داده نشده است؟
۵- اگر نه امر رییس جمهور است و نه هم شورای ولایتی چنین فیصله یی را به عمل آورده است که به یقین چنین است،‌ آیا عمل والی پروان یک عمل چاکرمنشانه به دربار فاشیزم قومی نیست؟ آیا پروانی یی که نام قوماندان جهاد و مقاومت دارد به چاه ذلت و چاکری سرنگون نشده است؟‌
۶- وقتی جنرال رازق هیچگاهی در القاب و عناوین رسمی اش «اچکزی» خوانده نشده است، چرا در لوحه یی که در چاریکار روی جاده برایش نصب می کنند او را اچکزی می خوانند؟
۷- راستی- آیا در کندهار جاده یی به نام عبدالرحمن سیدخیلی و یا احمدشاه مسعود وجود دارد؟‌

نفرین به آنهایی که امور مردمی به آنها اعتماد می شود و آن را به نفع منافع و کمایی‌گریهای شخصی مورد سوءاستفاده قرار می دهند.

پروانیان!
متوجه فرزندان تان باشید. امکان این که راه خائنین در پیش بیگرند وجود دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است