چند نکته ی پسا انتخاباتی...
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۹۷/۷/۳۰ کد خبر: 155469 منبع: پرینت

۱- مطمئن باشید که بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات بر سفره های طرفداران کاندیدای پیروز و شکست خورده هیچ تغییری نخواهد آمد، نه به اصطلاح پیروزمندانه به عرش خواهند رفت و نه هم شکست خورده ها از عدم تعلق به کدام وکیل دق اورده و خواهند مرد، البته که این شامل حال خود نامزد وکیل پیروز و ناکام نمی شود زیرا وکیل پیروز صاحب همه چیز می شود و نامزد وکیل شکست خورده تقریبا همه چیزش را از دست می دهد و این تحملش دشوار است.

۲- کسانی که یکبار در جلب توجه و حمایت مردم ناکام می شوند و نمی توانند اعتماد مردم را به خود معطوف ساخته و پیروز شوند، دوباره آمدن شان به میدان به جز سخره ی خویش و اطرافیان هیچ چیز دیگری نیست و اگر باید عبرتی شود برای کسانی که برای چندین بار می خواهند چانس شان را بیازمایند که خودم نیز باید اعتراف کنم که در این قسمت دقیق محاسبه نکرده بودم و انتخاب آرمان گرایانه و به زعم خودم ارزش مدارانه داشتم.

۳- احزاب سیاسی باید در مورد نحوه انتخاب افراد تحت حمایت شان بازنگری نمایند و واقعیت های جامعه را با توجه به منافع علیای مردم شان در نظر گیرند تا بیشتر از این نه خود را بی وقار سازند و نه مردم شان را.

۴- بدون تردید که برنامه ریزی، سنجیدن طرح های انتخاباتیِ جدید و محاسبات دقیق پیروزی به وجود می آورد و با توکلتُ علی للله نمی شود طعم شیرین برندگی را چشید.

۵- وارد شدن از راه قوم و منطقه اولین کسی را که روسیاه و مفتضح می سازد خود وارد شونده و شخصی نامزد وکیل است مگر اینکه شگرد های خیلی قوی بخاطر کتمان آن در ملاء عام داشته باشی و در واقع یک اتاق فکر قومی و منطقه وی به مفهوم واقعی آن تورا از سایه حمایت نمایند.
۶- پول و مصرف کردن بر هر ارزشی تقدم دارد و با پول می شود که دهان بزرگترین منتقدان را بست، بسیاری ها را خرید و از هر استعدادی به نفع خویش کار گرفت.

۷- سیاست طبق اقتضائات کار خودش را می کند و منافع در آن حرف اول را می زند جوانانی که تا این دم تامین کننده ی منافع هرکسی بوده اند و به گرمی استقبال می شدند؛ فردا و فرداهای دیگر قاعده ی بازی آنی که شما می خواهید شاید نباشد و شاید روزی مشاهده نمایید که یک نفر از تیم رقیب چندین پله از شما در نزد وکیل مورد حمایت تان پیشتر است.

۸- زمان رقابت گذشته است منبعد همان رفاقت سابق را پیشه کنید گرچند که در این فصل خیلی ها شناخته شد، زیادی از مردم جهت شان روشن شد، خیلی از تلعقات برملا گشت و پرده از روی بسیاری از واقعیت ها برداشته شد.

در فرجام برای تمامی کسانی که به هر نحوی اعتماد مردم را جلب نموده و با اخذ رای آنان بر کرسی پارلمان تکیه می زنند صمیمانه تبریک گفته و توفیق خدمت صادقانه می خواهم برای شان.

لامع احمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Dehganpoor
یکتعداد کاندیدان با پول های دزدی کرده رای مردم گرسنه را خریدند ولی ادعا دارند که رای شان پاک است و یکتعداد متملق و چاپلوس هم چنان تعریف و تمجید شان می کنند که حدی ندارد .
تاسف به حال چنین یک کشور ی که سرنوشت آن را چنین افراد و اشخاص تغیین می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است