گزارش کنفرانس مطبوعاتی کمیسیون انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۷    ۱۳۹۷/۷/۳۰ کد خبر: 155477 منبع: پرینت

کنفرانس مطبوعاتی کمیسیون انتخابات در پیوند اعلام پایان رسمی روند رأی دهی، روز شنبه مؤرخ 29 میزان در دفتر مرکزی کمیسیون برگزار شد.
داکتر عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات ضمن اعلام پایان رسمی روند رای دهی انتخابات پارلمانی 1397 در 32 ولایت کشور، گفت که نزدیک به چهار میلیون رای دهنده در 4567 مرکز از حق رای شان برای انتخاب کاندیدای مورد نظرشان استفاده کردند که از این میان 33 درصد زنان و باقی آن را مردان تشکیل می‌دهد.

آقای صیاد از تمامی نهاد های ذینفع در انتخابات از مردم، کاندیدان و ناظرین، احزاب گرفته تا حکومت و جامعه جهانی در راستای تحقق این هدف و آرمان بزرگ مردم افغانستان، سپاسگزاری نمود. رییس کمیسیون با اشاره به انتخابات ولایت قندهار گفت که در شنبه آینده انتخابات این ولایت نیز برگزار خواهد شد، او همچنین مردم، کاندیدان و سایر ذینفعان را به حوصله مندی دعوت نمود تا از هرگونه پیش داوری در قبال اعلام نتایج نهایی این روند خوداری ورزند و به گزارش های ضد و نقیض که در صفحات اجتماعی نشرمی‌شود، اعتماد ننمایند.

آقای صیاد همچنین گفت که پس از جمع آوری نتایج آرا جزیات آن جهت اطلاع رسانی به مردم در دسترس رسانه های جمعی قرار، خواهد گرفت. او به کاندیدان اطمینان داد که از رای شان محافظت خواهد شد و پس از بررسی و رسیده‌گی به مشکلات روند رای دهی و برگزاری انتخابات ولایت قندهار، نتایج بگونه شفاف از سوی کمیسیون اعلام خواهد شد.

سیدحفیظ‌الله هاشمی، عضو، منشی و سخنگوی کمیسیون در پایان این نشست از حوصله مندی کاندیدان در این روند سپاسگزاری کرد و از آنها تقاضا نمود تا در زمینه برداشتن مواد تبلیغاتی شان از شهر ها و محلات اقدام نمایند و در صفایی شهر سهم شان را ادا کنند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنفرانس مطبوعاتی
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   پیام جاوید کوهستانی!
متاسفم که این پیام را می نویسم ، کاش در کابل کاندید نبودم واین همه رسوایی را به چشم سرم نمی دیدم ، از جایگاه یک ادم سیاسی متاسفم ، کاش باورهایم را می شد به حراج میگذاشتم تا این همه را تماشا نمی کردم از وکیل گذر تا مولوی و مدیر مکتب در مراکز رای دهی دست بدست هم داده مردم را می فروشند ، چه دیندارانی را دیدم و چه تحصیل کرده گانی را ، بعد از ظهر از برخی مراکز رایی دهی در حوزه ۱۱،۱۷و۱۵دیدن کردم ، خجالت شدم از این همه اتفاقات ، خدایا سزاوار بدتر از انیم که داریم و ترا گواه میگیرم بر خیانت های امروز .

>>>   Dehganpoor
یکتعداد کاندیدان با پول های دزدی کرده رای مردم گرسنه را خریدند ولی ادعا دارند که رای شان پاک است و یکتعداد متملق و چاپلوس هم چنان تعریف و تمجید شان می کنند که حدی ندارد .
تاسف به حال چنین یک کشور ی که سرنوشت آن را چنین افراد و اشخاص تغیین می کنند.

>>>   Khalid
در کشور ما همیش غریب و بیچاره خوار است و قابل مجازات، آب از بالا خیط است.
کمیسیون انتخابات: کارمندان که در روز رأی دهی غفلت وظیفوی کرده‌اند مجازات می‌شوند.
تقلب در جمع مسوولین بلند پایه و ارگ نشینان طرح و غمی میشود ولی در مقابل باید کارمندان بیچاره مجازات شوند. این است تطبیق عدالت اجتماعی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است