سناتوران خواستار محاکمه والی قندهار شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۶    ۱۳۹۷/۸/۱ کد خبر: 155495 منبع: پرینت

سناتوران در جلسه علنی مجلس سنا، خواستار محاکمه والی قندهار شدند.

بازمحمد زرمتی، یکی از سناتوران در نشست مجلس سنا گفت که حادثه ترور جنرال عبدالرازق ناشی از غفلت بزرگ والی قندهار اتفاق افتاده و آقای ویسا باید در پیوند به این غلفت محاکمه شود.
وی افزود: حکومت باید تمامی کسانی را که در این حادثه دست داشته اند را اعدام کند.

در این نشست محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا نیز گفت که در حمله پنجشنبه گذشته نکات مبهم زیادی وجود دارد که باید روشن شود؛ امنیت ملی مسوولیت دارد تا درست پاسخگویی کند در غیر آن اعتماد مردم به دولت بیش از مواقع دیگر از بین می‌رود.
ایزدیار افزود: هرچند مردم افغانستان از روند تحقیقات و بررسی‌های حوادث گذشته خاطرات خوبی ندارند و هیچ پرونده ای تاکنون به صورت درست بررسی نشده و در هاله ابهام قرار دارند ولی در بررسی‌ها در مورد شهادت جنرال عبدالرازق نباید کوتاهی صورت گیرد.

عبدالله قرلق، عضو سنای افغانستان نیز در این نشست گفت: سوال اساسی که در این مساله مطرح است گماشته شدن یک پسر ۱۷ ساله به عنوان محافظ والی و اعتمادسازی وی است که در نشست مهم امنیتی مسلح بوده است.
وی کشته شدن جنرال عبدالرازق را با ترور جنرال داود داود فرمانده پولیس ولایت تخار مشابه خواند و تاکید کرد که آقای داود نیز هنگامی آقای ویسا والی تخار بود در حادثه مشابه کشته شد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس سنا
سناتوران
نظرات بینندگان:

>>>   افرین به زرمتی و ایزیدیار!
تایید است!

>>>   Khorasani
ژنرال عبد الرحمان غوری در وطن دوستی و آزادگی و سداقت و پاک نفسی‌ در میان جنرالان دولت کنونی همتایی نداشت لیکن هرگز ندیدم و نشنیدم که یک اوغان نامی‌ از وی ببرد و یا عکسی‌ از وی نشر کند اما از اوغان گله نیست ، تاجیکان چه ؟ . نفرین به فراموش کاران خودی و خود کشان بیگانه پرور

>>>   Salam
تاجیک ها آخر غنی را مجبور ساختند تا رازق را قهرمان آزادی اعلان کند . وای از این کولابی های رازق .

>>>   Khorosoni heeft zijn status bijgewerkt.
نبااید درد ... را ازشقیقه گرفت.
من نمیدانم چرا صاف وپوست کنده حرف نمیزیم وکار خودرا یکطرفه نمیکنیم؟
اگر عبدالرازق را جنرال امریکا ی کشته بیایید قیام عمومی کنیم.
واگر میگویید که نه و دولت هم میگوید که این کار امریکا نیست ؛ فقط یک اوغان ، اوغان دیگر خود راکشته است ؛ دراینصورت مشکل من چیست؟ بگزار اینها بین خود حساب کتاب کنند وگزارش را نشر کنند ؛ و معلوم نیست که چرا ما دل به کفک هستیم که کوچه وپس کوچه را بنامش میکنیم ؟ وآنهم خرچ از کیسه مهمان.! عاشقان یکطرفه...

>>>   Baha
این اوج حقارت ملتی است که الاغ پنداشته می شود
طلوع می گوید: تروریست انار تحفه آورده بود و به این بهانه جنرال رازق را هدف قرار داد. برای این ادعای مسخره که انگار انارها انفجار کردند و خون له انارها سند محکم این فاجعه درمحل حادثه است؟ دراین سناریوی شتابزده جای که جنرال رازق و خبرنگار آریانا و تروریست کشته شدند کجاست ؟ مگر در تن آنها خون جریان نداشت و خونی نریخته است؟ چرا نشانه ای از خون آن دو قربانی روی محل حادثه نیست؟ جسد تروریست کجاست؟ بدان معنا که خون انار ها روی زمین سند محکم این جنایت پشت پرده است تا نشانه ای از خون رازق و سلیم و جسد تروریست؟؟؟

>>>   جنرال ویسا، جاسوس شناخته شده یی آی اس آی است. این انسان بی خرد و مکار، در قتل جنرال داود، داود و جنرال رازق و سایر قتل ها و ترور های سیاسی که در قلمروی او صورت گرفته دخیل است. مردم با شهامت قندهار باید این جانی و جاسوس را از قندهار بیرون کنند و دولت زمینهٔ محاکمه او را فراهم سازد. در آن صورت عدالت تآمین خواهد شد. در غیر آن دولت غنی بازهم یک دولت مبتذل، حقه باز، فاشیست و بیکاره ثابت خواهد شد.

>>>   غنی در قتل رازق دست دارد
به آی اس آی بندوبست دارد
سی آی ای با سعودی و پاکستان
به کشتار و ترور پیوست دارد

>>>   اول همین والی مشکوک قندهار محاکمه صحرایی شود بعدا کمیشن کاران که درجریان این هشت سال چی کاری بود که نکردند انتخابات را بدنام ساتند تقلب کردند کمیشن کاری کردند ......

>>>   عبدالله قورلق وقت که داود دواد کشته شد عبدالجبار تقوا والی تخار ما بود و در ان حادثه جنرال نوری و تقوا دست داشت که نوری قومندان امنیه ولایت تخار بود که همزمان با داود کشته شد.... اخبر های گذشته را مرور کنید تا بدانید که والی تخار بود چقدر بی منطق ...

>>>   باید این مسله را مانند مسله ها و قضیه های دیگر عقب نمانید بررسی کنید اصل ریشه را پیدا کنید تا به کی به این قسم بسوزیم و بسازیم ایا ازین وطن نیستم دست خوب کلان سر ها بود مخالف اصلی اش غنی بوداگر مانند دیگر قضیه ها پشتش نگردید باز مانند جنرال رازق دیگران هم از بین میروندپشت راه خود.

>>>   من با گفته های آقای قرلق موافق وهمنظر هستم که در شهادت جنرال صاحب عبدالرازق دست ویسا والی قندهار است باید محاکمه شود
احمد ازکابل

>>>   داود یک جنرال پول دوست بود که بالایی تقسیم پول قاچاق جور نیامد و از طرف پسر کاکایش تیر باران شد شما نباید یک دزد را همرایی یک قهرمان ملی برابر سازید داود و رازق از زمین تا آسمان فرق داشت

>>>   باید آن مقام که چنین اشخاص بی کفایت و خواب برده را به کار میگمارند
موازی با والی نیز محاکمه شوند .
م.ش.ف کابل

>>>   این والی به اصطلاح عام سوته پر خیت است . لایقش زندان و سپس
خانه نشینی است .

>>>   باز محمد زرمتی سناتور نی بلکه "تاریخ زنده قرون وسطی است"!!! او معمولا "کنجاره خواب میبیند" !!!!!!!!!!!

>>>   چقدر این سناتور ها بی حافظه هستند؟
باز خود را نماینده های مردم و خدمتگاران مردم مینامند.
کشور آلمان پنجاه میلیون دلار برای بازسازی ولایت تخار کمک کرد.در آن زمان عبدالجبار تقوا والی تخار بود و جنرال داود رییس تنظیمیه پولیس سمت شمال بود و ویسا رییس تنظیمیه اردوی سمت شمال بود.
در جلسه امنیتی که در دفتر والی تخار دایر شد،قوماندان نیرو های آلمان در افغانستان و جنرال داود و والی تخار اشتراک داشتند.
بعد از ختم جلسه در مقام ولایت بم جاگذاری شده انفجار کرد که در اثر آن جنرال داود زخمی شد و قوماندان نیرو های آلمانی سلامت ماند و دست عبدالجبار تقوی والی تخار،یک کم ذره سوختگی پیدا کرد.
این که این حادثه بخاطر تقسیم این پنجاه میلیون دلار بود،هنوز معلوم نیست،اما هر چقدر تعداد متقاضی این کمک کمتر میبود،سهمیه دیگران بیشتر میشد.
حالا هم شاید ویسا والی قندهار سطحی رخمی شده باشد و بعد از چند روز با دست و یا شانه پلستر شده،مثل تقوی والی تخار واری،دوباره به صحنه می آید و خواهد گفت که بلایی بود اما فضل خدا ما از آن بچ شدیم و خدا جنرال رازق را بیامرزد و او نیز به دست بوسی مادر جنرال رازق خواهد رفت و یا او را در دفتر خود خواسته و نوازش خواهد داد و گپ خلاص و تمام میشود.

>>>   کدام حکومت دولت خودش با اشتراک امریکا در این قتل دست داشت

>>>   ترور جنرال داوود با ترور جنرال رازض درموجودیت زلمی ویسا مشابهت دارد جنرال ویسا درهردو دست داشته وبدروغ خودرا مریض می اندازد.درحالیکه هیچ جراحتی نبرداشته بود .حتمن حلقات رده های بالایی درتبانی با ویسا پشت پرده دست داشته دسیسه منطقوی وفرا منطقوی پشت برده بوده است درهمکاری والی..

>>>   جنرال عبدالرازق را فقط حکومت وحدت ملی کشته بقیه گپ ها بیهوده است.mr

>>>   عقل این را حکم می‌کند قاتل اصلی زلمی ایسا هست چرا که زلمی ایسا یک کمونیست هست و جنرال داود و جنرال رازق دو مجاهد بود این دو مفکوره بر ضد همند ممکین هست که زلمی ایسا بدوستور غنی و غنی بدستور پاکستان ای کار کرده باشد و همچنان خود غنی نیز با جنرال رازق دشمنی داشت تا زمانی که این کل مرغ در قدرت باشد همین آش است و همین کاسه.
شیوا از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است