رییس انتخابات کابل به دادستانی معرفی می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۷/۸/۳ کد خبر: 155516 منبع: پرینت

در پی چالش های انتخاباتی در ولایت کابل کمیسیون انتخابات تصمیم گرفته است تا اول الرحمان رودوال، رییس کمیسیون انتخابات کابل را به دلیل ضعف مدیریت به نهاد های عدلی و قضایی معرفی کند.
اما مسوولان در کمیسیون انتخابات می گویند به دلایلی این روند معطل شده است.

میرزا محمد حق پرست، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید: “فعلاً هم به حیث رییس کابل کار می کند اما در این رابطه هر کسیکه در کار خود کوتاهی کرده باشد، هر کسیکه مرتکب غفلت وظیفوی شده باشه، کمیسیون اراده دارد که در هر مقامی باشه او را به سارنوالی معرفی کنه.”
اما شماری از حقوق دانان تخطی کارمندان کمیسیون را بازی با سرنوشت ارای مردم می دانند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دادستانی
انتخابات کابل
نظرات بینندگان:

>>>   برادر ! آب از بالا خت است .
حسن رادمرد

>>>   دادستانی و دادگاه ٬ حکومت و شوراى مولى درخدمت غنى احمدزى است و احمدزى در خدمت باداران چون رسپان اين خرسک زنجيرى بدست آمريکااست. در واقعيت امر نه کرزى و نه غنى از سوى آراى مردم انتخاب نشدند بلكه نصب شدند.
بلاخره عبدﷲ را هم مانند غنى در قدرت نصب کرد.
با نظرداشت که نتجه انتخابات در ناله ستان پيش از راى دادن تعين ومعلوم است اصلا نياز تاريخى و سياسى براى انجام انتخابات نه مى رود.

چرا انتخابات افغانستان یک نمایش مسخره است؟ انتخابات خرسکبازی (نمایش مضحک) نوعی نمایشنامه کوتاه خندهدارمضحک مسخرگی لودگی جزئی بی معنا و اعمال پرسروصدا.
حقيقت ها و واقعیت ها
1. افغانستان یک مستعمره کمپنى هند بریتانیا بود و وجود و نامگذاری آن تحت معیارهای انگلیسی بود. ساختار کشور به هیچ وجه متفاوت از سایر کشورهای استعماری نبود و نیست. خصوصیات کشورهای مستعمراتی به عنوان مثال عدم وجود تداوم در سیاست خارجی.
گاهی اوقات این قدرت خارجی در افغانستان و در زمان دیگری قدرت خارجی ديگری حکومت می کند. تداوم پیوستی این است که حاکمان واقعی حاکم بر افغانستان همانا اشغالگران باداران حاکمان پشتون اند و حاکمان پشتون را به قدرت می رسانند.
2. بدون آمار و سرشماری، گفته می شود که پشتون ها اکثریت هستند و بقیه غیر پشتون ها یک اقلیت هستند.
3. اعضای و رؤسای کمیسیون های انتخاباتی و کمیسیون کنترل انتخابات از جانب رئیس جمهور کرزی و غنی از سال 2004 منصوب شده اند.
4. احزاب که باید منافع شهروندان را در مجلس نمایندگی نمایند مجاز نیست. کرزی و غنی مطلق تر از پادشاهان هستند. انحلال پارلمان و اعضای معاونین توسط رییس جمهور مصوب و تصویب مى شوند. جدایی دقیق ارگانهاى سه گانه مانند قانونگذاری، اجرایی و قضایی حکمفرما نيستند و وجود ندارد.
و سکوت جهان غرب غیر قابل قبول است.
5. تقلب انتخاباتی، دستکاری انتخاباتی و سوء استفاده از سند تحت نظر دولت های غربی اتفاق می افتد. کرزی و غنی قانون اساسى و پارلمان را زير پا زد. ایالات متحده و متحدان آن سکوت مى کنند در برابر قانونشکنى وابستگان خود !
ایالات متحده و متحدان در برابر قانونشکنى خجالت نمى کشند و شکست خود را در افغانستاننمی پذیرند.
6. سازمان های مخالف و جوامع مدنی از آمریکا و آلمان ناامید می شوند
7. همه اقدامات فریبکارانه، غیرقانونی و جعلی عمل می کنند تا رئیس جمهور پشتون ها "انتخاب" شوند.
8. کنترل و حاکمیت دولت فقط در مناطق غیر پشتون اعمال می شود.
9. ده کرسی در مجلس عوام برای عشایر از قبیله غنی احمدزی محفوظ است، در حالی که برای اکثر استان های کشور دو یا سه یا چهار نامزد انتخاباتى تعين و تایید مى شود. احمدزی غنی همیشه قبل از انتخابات خود را احمدزی مى خواند. در حقیقت پاسپورت ایالات متحده آن را غنی نامید. به همین دلیل نام همسرش راولا غنی است و نه احمدزی.
اگر غیر دموکراتیک نبود، من برای عشایر قبیله احمدزی خوشحال بودم. شما می توانید در همه جا افغانستان رای بدهید اما کوچى و يا عشایر قبیله احمدزی دارای آرا بیشتر هستند. ها بین افغانستان و پاکستان در گشت و گذار اند . نیمی از سال در پاکستان (زمان زمستان)تابيعت دارند و تابستان آنها در افغانستان زندگی می کنند.
10. تعداد اعضای رأی دهندگان بالاتر از ساکنان محل است !
11. گذشته از آن کودکان ونوجوانان زيرسن قانونى ١٨ سالگى راى خود را در صندوق مى اندازند
12 نتیجه انتخابات وقت پيش از انتخابات و راى گيرى معلوم است.
آيا واقعا برگزارى انتخابات در کشور فغان و ناله ضرورت تاريخ سياسى را دارد با درنظرداشت انيکه 1) که کانديد رياست جمهورى غلام بچه امريکا خيليلزاد رييس جمهور مى شود و اگر راى اش کم شود تک با شاه ميخ درکرسى نصب مى شود 2) که هربار زندگى مردم کشور زير خطر وصدها شهروند کشته و زخمى مى شوند در يک انتخابات بى ارزش

>>>   بالاخره کوزه را بر سر اول الرحمن رودوال شکستند!!!!
یکهفته بعد سرنوشت شهادت قهرمان و جنرال رازق هم همین است!!!!!!!!

>>>   طبق معلومات بنده اقاي رود وال يكي از مديران كمسيون تقلبات براي سال هاي متوالي از زمان گوسفند خيل صاحب بوده و تا حال در انجا وظيفه مقدسش را به خوبي پيش ميبرد، وقتي گوسفند خيل صاحب به عوض زندان روانه رياست جمهوري و مشاور رييس جمهور ميشود نبايد رود وال صاحب كه به مراتب رتبه اش كوچك تر از گوسفند خيل صاحب است به محكمه اعزام گردد.
بهلول دانا

>>>   بیاید به سوال پاسخ پیدا بکنیم که در دقایق ۹۰ کی اقایی رودوال را وادار ساخت که در مدیریت انتخابات کابل کوتاهی کند بهسرنوشت یک ملیون شهروند بازی بکند تا از حق رای محروم ګردد واضح است که کفتر باز وګیریس بند او را وادار به این ضعف مدیریت کرده
الهام

>>>   خانه از پای بست ویران است
خواجه در فکر نقش ایوان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است