ورود شرکت مخابراتی جدید در بازار افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۸    ۱۳۹۷/۸/۴ کد خبر: 155533 منبع: پرینت

وزارت مخابرات و تکنالوژی از آغاز فعالیت یک شبکه نو مخابراتی در بازار مخابرات افغانستان خبر می دهد. گروپ شرکت های الکوزی با خرید شرکت مخابراتی «وصل تیلیکام» به مشترکین خدمات عرضه خواهد کرد.
به گزارش صدای آلمان، شرکت های الکوزی در این شبکه ۳۰۰ میلیون دالر سرمایه گذاری کرده است. بلند بودن هزینه تماس و اینترنت، پایین بودن کیفیت خدمات شرکت های مخابراتی و کمبود ساحه پوشش مخابراتی از مشکلاتی اند که افغانان همواره از آن شکایت دارند، اما آیا با رویکار آمدن شرکت نو مخابراتی به بازار تغییراتی در عرضه خدمات مخابراتی به بار خواهد آمد؟

در یک اعلامیه وزارت مخابرات آمده است که "طرح فروش و انتقال مالکیت شرکت خصوصی وصل تیلیکام در جلسه شورای عالی اقتصادی با حضور وزیر مخابرات و تکنالوژی در پرنسیب منظور شده است."
انتظار می رود که با روی کار آمدن شرکت جدید مخابراتی در افغانستان رقابت میان شرکت های مخابراتی بیشتر شود و خدمات مخابرات با کیفیت بهتر و هزینه کمتر به مشترکین عرضه گردد.

بر بنیاد خبرنامه وزارت مخابرات و تکنالوژی افغانستان، شرکت مخابراتی وصل تیلیکام با مجوز خدماتی نوع (CDMA ) خدمات عرضه می کرد، اما از بدو ایجاد دچار مشکلات تخنیکی بوده و نتوانست فعالیت هایش را مطابق به تکنالوژی جدید عیار سازد و به نیازمندی های مشترکین اش که به ۱۰۰ هزار می رسید پاسخ بدهد. از همین رو مشتریانش روز به روز کاهش یافتند و اکنون تعدان آنان به ۱۲۰۰۰ مشترک می رسد.

بر بنیاد اطلاعات وزارت تکنالوژی معلوماتی افغانستان، شرکت مخابراتی وصل تیلیکام گذشته از این که از آغاز فعالیت تاکنون مالیات اش را نپرداخته است، قرضدار بسیاری شرکت های خصوصی و دوایر دولتی نیز است. قرار است مجتمع شرکت های خصوصی الکوزی با خرید شرکت وصل تیلیکام، آن را از فراهم کننده خدمات نوع (CDMA) به شرکت تکنالوژی (GSM) تبدیل کند که خدمات نوع «3G/4G» را وارد بازار نماید و خدمات مخابراتی با کیفیت عالی را به تعرفه های رقابتی برای مشترکین اش ارایه نماید.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازار
مخابرات
نظرات بینندگان:

>>>   همین شرکت ها برای امیر زی سنگین خوب مفاد کرد و اورا ملیو نر ساخت

>>>   الكوزي چاي فروش اين همه پول را از كجا اورده كه همه توليدات داخلي را ظرف سه سال حكومت غني در انحصار خود قرار داده؟
همه ميدانند كه الكوزي در زمان كرزي يك شركت واردات چاي داشت و بس كه اين چاي نسبت كيفيت پاينش حاوي جوايز كوچك مثل قاشق و كليد بند و غيره بود.
سوال اينجاست كه چطور يكباره در سه سال حكومت اشرف غني شركت الكوزي به غول اقتصادي افغانستان تبديل شده؟
چه چيز باعث شده كه انچه را الكوزي توليد كند اشرف غني واردات جنس مشابه ان را از خارج ميبندد ؟ مثال بارز ان در توليدات لبني و نوشابه و غيره مشهود است.
چگونه الكوزي توانسته اكثر قرار داد هاي دولتي را از دفتر قرارداد ها كه رييس ان هم اشرف غني است بدست اورد؟
ايا اشرف غني با الكوزي شريك است ؟
ايا اكوزي مصارف كمپاين انتخاباتي غني را وعده داده؟
چگونه الكوزي توانسته در اين مدت كم شركت مخابراتي مبايل بخرد؟
اميدوارم دوستاني كه معلومات بيشتر دارند شريك سازند.
بهلول دانا

>>>   برادرعیزیم خوب تحلیل کردی "چونکه اسمش زی دارد""""زدتبعیض""""

>>>   الکوزی نامش کافیست ، میدان تجارت را از بی نسل ها پس میگیرد چون انها تجربه قرنی را ندارد و الکوزی ها و همسان ان میتواند در این عرصه مفید واقع شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است