تجارت سیاسی هواداران نجیب از جنرال رازق
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۷/۸/۶ کد خبر: 155566 منبع: پرینت

اخیرأ در جنوب کشور دو حادثه پی درپی وخونین اتفاق افتید که منجر به ترور وشهادت جنرال رازق این فرزند دلاور مرد و اصیل افغانستان شد و دیگری هم منجر به قتل جبار قهرمان منشی حزب وطن داکتر نجیب شد که روح شان شاد باد!
همگان بخوبی میدانند که هردو کیس از لحاظ سیاسی، محتوا و مضمون بکلی متفاوت بود و بسیار ظالمانه وبی انصافی خواهد بود که هردو را در یک کفه ترازو وزن کرد.
واکنشهای جامعه در برابر هردو در همه جا بخوبی این داوری را به اثبات میرساند.

جنرال رازق از جمله قهرمانان ملی ما بود و تمام اقوام و قبایل کشور او را فرزند خود فکر میکرد و او هم بدون تبعیض همه ملت را در قلب خود جای داده بود.
او واقعا قهرمان میدان جنگ، سپاهی وطن ودشمن آشتی ناپذیر اجنبی و مزدوران طالب وتروریست شان در افغانستان بود.
او از صد ها خوان رستم گذشته بود و از بیست دسیسه ترور جان به سلامت برده بود، ده ها نبرد را با پاکستانی ها ومزدورانش انجام داده بود که جنرال رازق شده بود.
اما جبار قهرمان، به یک گروه خاص سیاسی تعلق داشت. اهداف و برنامه ونزدیکی او با رژیم تروریستی و حمایت بدون قید و شرط اش از رژیم دست نشانده غنی احمدزی و همچنان سوابق سیاسی و تنظیمی اش، او را آدم کاملا متفاوت باجنرال رازق نشان میداد. مشارکت غنی و افراد بلند پایه حکومت در تشیع جنازه جبار وابستگی جبار را به رژیم تروریستی نشان داد.

پس در اینصورت باید گفت که جایگاه جنرال رازق در قلب مردم ما بکلی جدا است و هیچ گروه سیاسی حق ندارد تا از نام این دلاور مرد و قهرمان میدان جنگ استفاده نموده و از آن سود ببرد.

بدبختانه هواداران نجیب الله که در دوکانداری و تجارت سیاسی پیشینه و تاریخ دارند، بی‌شرمانه در همه جا و همه محافل چه در مساجد و چه در موسسات تلاش دارند تا در زیر سایه گرامی داشت از جنرال رازق، استفاده سیاسی نموده و آنرا بنام جبار قهرمان محاسبه نمایند.
این کار از بدعت تاریخ است و جفای است برای شهید قهرمان وطن جنرال رازق. نباید فهم و درک وقضاوت مردم افغانستان را به بازی گرفت و نباید از خون جنرال رازق شهید تجارت سیاسی کرد!!
والسلام

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هواداران نجیب
رازق
نظرات بینندگان:

>>>   Sharafyar
بگذار برادران تـاجيـكم در سوگ جنرال صاحب رازق آنقدر اشك بريزند و بگييرند ،
تا مگر چشمان كور شان ،
بينا و
عقل از دست رفته شان
دوباره برگردد.

>>>   Khorasani
این چاپلوس ها از همین دوستم هم درس نمی گیرند. با دوستم چه کردن که باشما چاپلوس های دیگر کنند.

>>>   احمد شاه ،تیمور شاه،کرزی،جنرال رازق از یک قوم اند.
از همین خاطر کرزی از امپراطور بزرگ احمدشاه یاد آوری میکند و قبر تیمورشاه را ترمیم کرد و در جنازه جنرال رازق رفت و دست مادر او را ماچ کرد.
امان الله خان،داکتر نجیب،اشرف غنی از یک قوم اند.
از همین خاطر او خود را پیرو راه امان الله خان میداند و قصر او را ترمیم میکند و از جبار قهرمان دفاع میکند.

>>>   جبار قوماندان ملیشه بود او در جنایت و قصاوت دست کمی از دوستم نداشت ...... مردم افغانستان حافظه سیاسی خود را هر ازگاهی از دست میدهند.
اما حالا چون دار فانی را وداع گفته ما هم از خداوند طلب آمرزش گناهان میکنیم ..... خدایش ببخشد و از گناهانش بگذرد

>>>   جنرال رازق یک جنرال وطندوست فرزند اصیل وطن و بی بدیل و دور از تعصبات قومی و زبانی و سمتی بود اما جبار که قهرمانی را از رهبران حکومت کمنستی گرفته بود برعلاوه اینکه خاین وطنفروش وابسته به شوروی سابق بود در زمان جنگ های تنظیمی در شهر کابل با گلبدین حکمتیار یکجا شده بود و در سرک چهلستون با نفرات جنگی گلبدین یکجا از هیچجنایتی در برابر مردم منطقه دریغنکرده بود و تمام تجهیزات فابریکه جگلک وافغان ترکانی و ریاست میخانیکی مربوط وزارتفواید عامه و مکتب تخنیکم جنگلک و قصر چهلستون را با موتر های پاکستانی ها به پاکستان انتقال داده بودند و حتی از اموال منازل و چوب دستک و کلکین و دروازه های مردم دریغ نکرده بود خودش و افراد اش که ازین کار خاینانهجبار قهرمان کمونستی تمام مردم منطقه اگاهی دارند و از نام جبار نفرت دارند پس مقایسه کردن جبار قهرمان که از نام ان پیدا است با جنرال دلسوز عبدارزاق قهرمان واقعی وطندوست مردم دوست ظالمانه است و هرگز جبار را با جنرال رازق مقایسه کردن خیانتی بیش نخواهد بود و قابل مقایسه و در یک سطح قابل دید و سنجش خیانت است و جنایت روح جنرال رازق شهید وطن شادو یاد و خاطراتش همیشه جاوید باد .

>>>   کدام قهر مان قهر مان کسا نی اند که غریب و دست شا ن به خو ن انسان پر نشده باشد

>>>   جبار هر چه بود ، در نهایت اخوان کش بود .نوش جانش روحش شاد. هر کی بتواند بیخ و بنیاد اخوانیت را از ریشه بر اندازد قهرمان ملی است زیرا این اخوانی ها نوکر و چاکر سعودی ها و پاکستانی ها ، مصری ها و ایرانی ها اند جز بدبختی و شور بختی عقب ماندگی و جهل دگر چیزی به این جامعه به ارمغان نیاورده اند و اکنونتن هم بعد از سقوط دولت سیکیولر نجیب الله بیش‌تر از هشت هزار مدرسه دینی که انسان متعصب بد تر از طالب تربیت می‌کند در افغانستان موجود است. میتوانید محاسبه کنید که آینده ای افغانستان چه خواهد بود؟؟

>>>   اقای خاوری! برداشت تان به خودتان مبارک باد. قهر مان شهید در یک نظام شایسته سالار این لقب را بدست اورد٬ نظام های بعدی ومهمتر ازهمه مردمش او را شایسته این لقب میدانستند. با همین لقب مردانهوار زندگی کر د ومردانه وار شهید شد. نفرین بردشمنان عقل ومنطق٬ دانش واحساس.
عاقل

>>>   قهرمانی جبار شهید را ما تایید می کنیم.یکی پاک ترین شخص دربین مردم هلمند بود.چون غارتگری چپاولگری را یاد نداشت.در زمان خودش با اشرار های وطن فروش میجنگید وآن های که مکاتب سرک ها و پل ها را منفجر میکردن.پوزشان بخاک ميماليد.و حالا هم که به شهادت رسید فقط با چهار پنج متر تافته سفید باهمه خدا حافظی نموده رفت بدون اینکه ارث جای گاه ای قصری.سرمایه ای اسمان خراش از خودش بجا بگذارد.

>>>   در جهان دو نفر با کفر و استبداد و اشغال گرها جهاد فی سبیل الله نمودند با شکم های گرسنه با پاکی و صداقت روحشان شاد.یکی عمر مختار در کشوری لبيا و دومی هم ابراهیم بیگ در آسیا ی میانه هرکدام این ها 20سال درمقابل کافران اشغالگران با ایمان محکم وفقط بخاطر سرزمین و اسلام جنگیدن.درآن زمان دولت ایتالیا50 هزار پول باارزش.به عمر مختار پیشنهاد داد باید از جنگ دست بردارید.اما عمر مختار قبول نکرد.جواب رد داد بعداز ان دستگیر شد از طرف حکومت منفور ایتالیا اعدام شد حالا اگر این پشنهاد را به جهادی ها ما میدادن.دو دسته قبول میکردند.
( صادق تکسي ران خيرخانه

>>>   از نظر ما مردمان عادی هم جنرال رزاق وهم جنرال جبار هیچ فرقی ندارد چون هر دوی آنها با یک هدف ميجنگيدن جبار قهرمان درزمانی خودش با اشرار و ویران گران میجنگید و حالا جنرال رزاق هم همینطور با تبهکاران و جاهلان میجنگید همین های که فعلا طالبان را با اعمال شان محکم میکنند.سالها قبل خودشان با همین روال پیش می رفتن
( حاجی عبدالستار مرکز لغمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است