چرا حکمتیار از توافق غنی با فاطمیون ایران می ترسد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۷/۸/۶ کد خبر: 155574 منبع: پرینت

حکمتیار در مصاحبه خود با تلویزیون آریانا افشا نمود که ایران با توافق ارگ کابل لشکر فاطمیون را در جنگ سوریه فرستاده است. به باور او ایران در افغانستان نسبت به هر کشور دیگر مداخله می کند ولی او از مداخله پاکستان چیزی نگفت. حکمتیار در مصاحبه های قبلی خود پاکستان را قربانی تروریزم افغانی معرفی کرده بود و مدعی بود که ایران یگانه کشوری در افغانستان است که از تروریزم حمایت می کند ولی دیگران پاکستان مظلوم را متهم به حمایت از تروریزم می کنند.

چرا ارگ و ایران در زمینه استخدام شیعه های افغانستان در زیر لشکر فاطمیون و فرستادن آنها به جنگ سوریه و عراق توافق پنهانی نموده بود؟
به باور آگاهان اشرف غنی و کرزی این کار را با مشاوره با آمریکاییها، دشمنان ایران کردند.

واقعیت این است که ارگ جوانان هزاره و شیعه های افغانستان را که با گرایشات شدید مذهبی و یا به دلایل فقر، مهاجرت و یا در بدل ویژه اقامت به لشکر فاطمیون پیوستند در بدل کیسه های پول به ایرانی ها فروختند و ماهانه ایران کیسه های پول برای کرزی و غنی در ارگ می پرداختند و هنوز می پردازند.

همچنان باید گفت انگیزه این توافق سری با ایران این بود که جوانان هزاره در جنگ سوریه و عراق کشته شوند و هزاره ها در افغانستان در برابر تمامیت خواهی قبیلوی ضعیف شوند.
اکثریت ارگ نشینان به این باور بودند که لشکر فاطمیون یک چوب سوخت بیش در جنگ در سوریه نیست و توسط ایتلاف آمریکا، ترکیه و عربستان و داعش زنده بر نمی گردند.

امریکایی ها نیز باور به شکست و سرکوب خونین ایران در عراق و سوریه داشتند. اما بر خلاف انتظار ایتلاف ایران، دولت سوریه و روسیه پیروز شدند و لشکر فاطمیون بحیث یک لشکر نیروند وآب دیده پیروز مند ظهور کردند.
حالا امریکاییها ارگ کابل و کرزی، خلیلزاد و حکمتیار نگران اند که ایران این لشکر را در دست دارد، می تواند قدرت اینها را در افغانستان به چالش بکشند.

حکمتیار چند سال پیش در رابطه به جنگ‌میان کوچی ها و مردم هزاره در بر سر چراگاه ها در پیام ویدیویی که از کمپ شمشتو فرستاده بود مردم هزاره را تهدید به مرگ کرد و گفت روزی که او به افغانستان برگردد چنان هزاره ها را سرکوب و محو کند که حتی ایران هم به داد شان نخواهد رسید.
حکمتیار تلاش می کند که زیر نام خطر لشکر فاطمیون ایران جنایات لشکر طالبان پاکستان و قبیلوی را بپوشاند.

هدف دیگر حکمتیار این است که حمایت و محبوبیت در میان امریکاییها، سعودی ها و یهودی ها دشمنان ایران در افغانستان کسب کند.
حکمتیار با وصف همه لاف هایش نتوانست در انتخابات حتی پسر خود را به پارلمان بفرستد. لذا او از طریق دروغگویی و اتهام زنی برای خود جایگاه جستجو می کند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
فاطمیون
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   من بصفت یک افغان که در هیچ تنظیم و جناحی شامل نبوده و نیستم و نخواهم بود . بسیار خورسندم و خداوند را شکر گذارم که ....گلو بیدین ق.... وتبعیض طلب را مردم شناختن و آن را به خانه ملت راه ندادن. این .....هنوز هم درک نکرده که تا چه حو دربین مردم افغانستان منفور است .

>>>   گل بیدین در جنگ آذربایجان جنگجو کرایه داد و دالر گرفت
حالا هم ملیشه هایش شاید در یمن و سوریه در کرایه سعودی ها باشند.

>>>   لشکر آی اس آیون گلبدین هم درجنگ سوریه شریک است وهم درجنگ یمن

>>>   فاطمیون همچون زینبیون پاکستانی بدور از هر گونه نژاد پرستی امثال شما در راه خدا جهاد میکنند.
همچون حوثی ها در یمن و حزب الله در لبنان.
گزافه گویی کافی ست.

>>>   مرکز تعلیمی نظامی تروریسم درپاکستان است مرکز همه فجایع پاکستان است.
هربلا از پاکستان بالای ما آمده است.چرا دربرابر پاکستان سکوت اختیار کرده زیرا بادارش است.

>>>   هارون خان...
حکمتیار مثل همیشه حافظه ندارد که چه میگوید . اما شما میدانید که لشکر فاطمیون یک اردوی متشکل از شیعیان میباشد و دولت افغانستان در شرکت جوانان هزاره در این لشکر نقشی ندارد . حالا شیوه ای جدید تفرقه اندازی را پیوسته با توهین و تحقیر سراسری ملیت پشتون که همیشه در نوشته های تان انعکاس داده میشود در پیش گرفته اید گمانم راه حکمتیار را تعقیب میکنید.

>>>   باچه روی فاطمیون رانکوهش میکنید وقتی لشکر واعش را درصدبالای از هموطنان افغان خودمان تشکیل میدهد

>>>   حکمتیار این جاسوس شناخته شده غلام زر خرید ای اس ای پاکستان شخص نفاق افگن و منافق طرفدار پاکستان بوده و است حکمتیار جاسوس نه تنها که با مردم هزاره بد بین است بلکه با مردمان تاجیک و ازبک و ترکمن و حتی با اکثر پشتون های که در حزب خود ساخته ان بکمک ای اس ای در پاکستان در زمان جهاد ساخته شده بود وفادار نیستد با ان دسته از پشتون ها هم در تقابل و ضدیت قرار دارد به همین اساس است که پسر اش کاندید پارالمان رای نگرفته این عدم حمایت مردم از پسرک نازدانه گلبیدین نماینگر نفرت و انزجار مردم را در برابر گلبیدین بخوبی سابت میسازد اما گلبیدین بی شرم روسیاه کجاست که دیگر از منافقت و خود خواهی بی جا و دروغگویی و کینه وتعصب دوری کند گلبیدین دوزخی بشرم و خجالت بکش و ارام در جایت بنشین اگر بیشتر ازین گنده گی و رسوا را میخواهی بکارت ادامه دهید در غیر ان از اعمال گذشته ات توبه بدبار خداوند کن وساکت باش .

>>>   جنگ نیابتی به نفع هیچ قومی از وطن ما صحیح نیست وتمام رهبرانی که با مردم خود وافغانستان معامله می کنند خاءن هستند از هرکشور وجریان که باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است