پنج هزار زندانی افغانستانی در زندان های ایران هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۹    ۱۳۹۷/۸/۶ کد خبر: 155576 منبع: پرینت

سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری ایران در دیدار با عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه افغانستان گفت: رابطه ایران و افغانستان به دلیل سابقه تمدنی، مذهبی و زبانی قدمت و ریشه قوی دارد و نیاز است برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی مستمر داشته باشیم.

وی افزود: ما در ایران میزبان جمع کثیری از اتباع افغانستانی هستیم که از امکانات خوبی برخوردار هستند اما تمایل داریم حضور آنها جنبه کاملا قانونی پیدا کند تا هم مقررات کشور ما رعایت شود و هم آنها در آرامش بیشتری باشند.

به گزارش خبرنگاران جوان، تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستانی به‌خصوص در جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان‌های ما هستند که برای کمک به آنها به همکاری متقابل نیاز است تا به کشور خود منتقل شوند.

وزیر دادگستری ایران بیان کرد: حدود ۵ هزار زندانی افغانستانی در ایران حضور دارند و ۲۲ نفر از اتباع ایرانی هم در زندان‌های افغانستان هستند که اقدامات مثبتی برای انتقال صورت گرفته و حدود ۱۰۰۰ نفر از اتباع افغانستانی از استان‌های مرکزی، اصفهان و خراسان رضوی آماده انتقال به زندان‌های کشور خود هستند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زندانی افغان
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   ایران گفته است از جمله پنجهزار یک هزار زندانی را به افغانستان کمک میکند

>>>   کشور ایران باید در رابطه به کشته شدن اتباع افغانی در جنگ های بین عراق و ایران و همچنان جنگ های سوریه نیز اطلاعات بدهد که در هردو جنگ در مجموع به چه تعداد اتباع افغانستان کشته شدند.

>>>   در جواب نظر دهنده دوم ، کشور ایران جوابگوی همه ی اینها هست لطفا از روی قصد و قرض نظر نده ، اما ایرانی ها سالهایت منتظرند اسامی ایرانی های شهید شده در جنگ افغانستان با شوروی و جنگهای داخلی افغانستان را بدانند که سالهاست وجودشان کتمان میشود ، البته خدارو شکر در این یکی دو سال اخر چند دانشجوی افغان لطف کردند و اسامی تعدادی را پس از کلی تحقیق بدست اورده و منتشر کردند که متاسفانه بیشترشان مفقود الاثر بودند ، به هر حال بهتر است در اینباره مقرضانه نظر ندهیم ، هر کسی جرمی کند به سزایش میرسد م کار نیکی هم کند همینطور ، بخاطر وجود دسته ی خوب نمیتوان ان دسته ی بد را بخشید

>>>   دوست عزیز کدام ایرانی برای دفاع از افغانستان جنگیده است اگر یکی دو مورد بوده بخاطر جمع اوری اطلاعات برای کشورش بوده است اما افغانیهای که برای دفاع از ایران جان خود را از دست داده است غیر قابل شمارش است وهنوز هم ادامه دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است