عبدالله نباید نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۷/۸/۸ کد خبر: 155612 منبع: پرینت

عبدالله برای نامزدی ریاست جمهوری اقدام نکند.
محمد اسماعیل خان رهبر جهادی حوزه جنوبغرب کشور و عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی از داکتر عبدالله، رییس اجرایی خواست که در انتخابات پیش رو همگام با این حزب حرکت کند.

اسماعیل خان اضافه کرد: داکتر عبدالله حدود سه بار شانس خود را آزمایش کرد، اینبار خوب است که با «جمعیت» روی یک اصل یکجا حرکت کند.
وی افزود: مشورت نکردن با مردم از اشتباهات عبدالله، رییس اجرایی کشور است.

این عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی، حکومت فعلی افغانستان را کودکستان نامید و تاکید کرد: افراد شامل در این حکومت افرادی بی تجربه هستند.
اسماعیل خان، کنار زدن چهره های جهادی را علت ناکامی حکومت وحدت ملی دانسته و دلیل چالش های فعلی در این کشور را ناشی از آن می داند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   جایگاه عبدالله در حکومت اینده نزد امریکا معلوم و معین است بدون شک که خود عبدالله هم به همین دعا رازی است که باید وزیر امور خارجه باشد .
به دلیل اینکه عبدالله خوب میداند که در صورت کاندید شدن رای نمی برد .و تیم برنده را از قبل امریکایی ها بگوشش میرساند . فکر میکنم در اخرین تحلیل با تیم برنده خواهد پیوست .
و خمار کرسی وزارت خارجه اش خواهد شکست .

>>>   من حرفهای اسمعیل خان را شنیدم با آنکه به حرفش احترام دارم اما سخت بی انصافی می کند .دردو مراتب انتخابات گذشته جناب شما با داکتر عبدالله نبودید و حمایت ننمودید .با استاد سیاف رفتید اما در هرات از بیست هزار رای زیاد به نفع سیاف نداشتید .اگر استاد عطا مخالف کاندیداتوری داکتر عبدالله است تا حدودی حق دارد که در دو مراتب سخت حمایت کرد و بلند ترین رای را به نفع داکتر رقم زد اما اینکه جامعه جهانی نخواست باید استاد عطا این واقعت را بپذیرد .از لجاجت خود بگذرد .
در حوزه جهاد و مقاومت جز از داکتر عبدالله واجد شرایط بهتر وجود ندارد .مخصوصا تحمل و بردباری اش در برابر یک مجنون روانی ونیز جهالت و عدم آگاهی جامعه جهانی از سو دیگر عبدالله را به چهره شاخص دارای ظرفیت عالی مبدل ومتبارز ساخت ..اعترافات جان کیری وزیر خارجه اسبق آمریکا ونیز اتموسفیر عیار شده به نفع داکتر عبدالله در بعد سیاسی بین المللی و محبوبیت روز افزون عبدالله در داخل کشور نسبت به گذشته چانس اورا برجسته نموده است .که درمقابل او تنها حنیف اتمر قرار دارد .اشرف غنی .داود زی و حکمت خلیل کرزی چانس برنده شدن را ندارند .اگر جناب حامد کرزی خودرا کاندید کند احتمالات بیشتر را دارد .زیرا سابقه کاری وی و برخورد ملیکانه آن با اقوام مختلف هنوز هم اورا مورد توجه قرار میدهد .
بهتر است جمعیت اسلامی .جنبش ملی .وحدت اسلامی این بار دقیق تصمیم بگیرند .که در اثر اشتباه شان همه به سرنوشت جنرال دوستم مواجه خواهند شد .
حمید برنا

>>>   هیچ وقت نمیخواهیم که داکتر صاحب عبدالله نفر دوم باشد مثل عطاو دیگرا

>>>   Faiq
هُشدار كريمانه:
#عبدالله امروز در سياست مرده است-انا لله و انا اليه راجعون- و حتي خواهرزاده هايش بر وي راي نخواهند داد. پس لطفاً وقت، پول و انرژي تان را بالاي يك #مرده_سياسي_قرنطين_شده ضايع نسازيد. عبدالله از مردم ما بهتر است پوزش بخواهد و غرامت سه مرتبه خيانت خود را بايد بپردازد و با ريش و سرنوشت مردم ما ديگر بازي نكند!

>>>   به جگرن بگو زمانی که حکومت دست شما دزدان بود چه کاری کردید که حال انگشت انتقاد بالا میکنند . این ناجوانمردان و دزدان باید همه اعدام شوند نه رئیس جمهور و وزیر .

>>>   Ariaie
اگر جمعيت و احزاب متحد نامزد ديگرى بجز از عبدالله معرفى كند و آن زمان عبدالله از نامزدى صرف نظر نكند، هيچ پرسشى در مورد مهره بودن او باقى نخواهد ماند!

>>>   Lalzad
تصور نمی شود عبدالله به جز از یکتعداد معاش خوران سپیدار چیز دیگری در چنته داشته باشد... لذا او ارزش این را ندارد که در موردش صحبت گردد...
خوب است که خود را کاندید نموده و رسوا تر سازد!
مهم این است که آیا ایتلاف نجات می تواند روی یک نامزد به توافق برسد یا نه...

>>>   دولت وقت ارزش کاندید ها را لی اهمیت ساخته است.
اولین کسی که خود را کاندید اعلان کرده است محمد عمر داودزی سکرتر سابق کرزی است.خدا داند که مثل او چقدر نفر دیگر خود را کاندید کند و درین جمله گلبدین و عطا محمد نور و رمضان بشر دوست و دیگران نیز خواهند بود.
در مبارزان انتخاباتی نیز در تلویزیون ها خدا داند که نظاق ها از آنها چه سوال هایی خواهند کرد؟
دیگران حو با این سوال های سیخکی آموخت هستند،اما گلبدین دفعه اول اش است که در چنین مبارزات تلویزیونی اشتراک میکند،خدا داند چقدر از سوالهای ژورنالستان قهر خواهد شد.
مثل ارغندیوال واری که در یک مصاحبه اش به ژورنالست گفت که :
او بچه! مه رییس یک حزب هستم.تو چه قسم سوال از مه میکنی؟
خیال دوران های سابق کرده بود که زورنالستان باید خود را در پیش روی مقامات به احترام خم میکردند.

>>>   جناب اسمعیل خان این چالش ها طی این دوره نه؟ بلکه طی هفده سال که شما روی گرده های مردم پا نهادی بد تر ازین وجود داشت یک کمی انصاف کن حا لا که خودت در قدرت نیستی این حرف می زنی ؟

>>>   Ali Faiq
آقاي عبدالله عبدالله بايد ديروز ميرفت!

براي "طرد و عزل" شدن آقاي عبدالله از صحنه سياست جشن و پاي كوبي بايد بر پا كرد! زيرا وي كلانترين سبب بقدرت رسيدن عوام فريب ترين فردي - بنام اشرف غني احمدزي -به كرسي رياست جمهوري شد.علاوه بر اين، وي يك دلسردي سرتاسري، نااميدي تقريبا عمومي و سرخوردگي تاريخي را براي مردما به ارث گذاشت..!

حالا چند پرسش از او و توجیه گرانش دارم

1- برنامه سیاسی عبدالله برای تعدیل قانون اساسی چیست؟
2-فکر سیاسی عبدالله و گرایش او به کدام مکتب فکری است؟
3- به کدام جامعه شناسی باور دارد؟
4- خواست او از مردم خراسان بویژه حامیان انتخاباتی اش چیست؟
5- نگاه أو به جمعیت اسلامی و سایر احزاب اسلامی چیست؟
6-ارث فرهنگي، هويتي و تاريخي اش چيست؟
7- هزران جوان تاجيك، هزاره و ازبيك دارند سر زده ميشوند وبودن وي در راس يعني چي؟
8- پسيف بودن وي در سياست هاي تبارگريانه غني به چي معناست؟

امید وارم که حواریون کاخ سپیدار و توجیه گران معامله گری او جواب قناعت بخش بدهند.آقای غنی با جمع کردن کادر های فعال و کار کشته در تیم خودش نشان میدهد که او مرد سیاست است، افراد چون اتمر، فاروق وردگ، زاخیلوال و... را با وجودی که آنها باهم مخالف استند ولی همه شان را غنی در یک تیم جمع کرد.ولی عبدالله با چند تن بي هويت ديگر مانند خودش تصمیم دارند که برای آینده مردم ما برنامه بسنجند. اين يك جوك است!

>>>   عبد الله معا ون اینده ریا ست جمهوری است به جای نباشه دوستم

>>>   اولا كرزي بخاطر با اقوام غير پشتون مدارا ميكرد كه مارشال بالاي سرش ايستاده بود و بدون اجازه مارشال حركتي انجام داده نميتوانست. همين كه مارشال از ميان رفت فورا به نفع غني تقلب كرد در نتيجه ميدان هوايي بنامش شد و از خياناتش به بيت المال چشم پوشي شد .

ثانيا داكتر عبدالله نفوس مردمي و محبوبيتش را بنابر خاموشي اش در برابر ظلم و تعصب كه به حق فارسيوان ها در دوره غني صورت گرفت از دست داد. مطمنا ميتوان گفت كه اگر عبدالله باز هم كانديد كند از پنجاه راي بيشتر نخواهد گرفت و مسخره تاريخ خواهد شد. اين را در حالي مينويسم كه خودم قبلا از هوا خواهانش بودم و برايش راي هم داده بودم. اما حالا ميدانم كه او شخص مورد اعتماد نبوده و ما اشتباه كرديم.
اينبار راي ما از دوستم است از محقق است از عطا است از حاجي قدير است
عبدالكبير قندهار

>>>   داکتر عبدالله از روزی که به عطا و اسماعیل بخاطر گرفتن قرارداد های تیل و کمک در تدارکات همدست نشد به فکر ان دو دیگر توانایی اش ختم شد اما نزد مردم به مراتب حایش و مقامش بالا شده و مردم وقتی میبینند که با دزدان بریده او را بیشتر دوست دارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است