از مراسم و مجالس حسینی معرفت بیاموزیم
نقش قران و پيامبر و ائمه و علما و اصحاب، هدايت مردم به راه راست و عدم ارتكاب گناه و معصيت و مبارزه با ظلم و ستم و بي عدالتي هاي اجتماعي مي باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۷    ۱۳۹۷/۸/۸ کد خبر: 155624 منبع: پرینت

روز اربعين يعني گذشتن چهل روز از هنگام به شهادت رسيدن حضرت امام حسین، مسمي شده است به روز زيارت مرقد پاك ان شهيد.
بدون شك زيارت انسانها و شهدا چه اموات و چه احيای مومنين، جزو سفارشات آیين پاك اسلام بوده و انجام ان (مستحب) مي باشد، به ويژه هر انساني كه وي مبدا خيرات معنوي و اثار حسنه و جان فدایي براي مردمان نيازمند باشد، زيارت او همانند امام حسين عليه السلام و ساير شهدا، بيشتر مورد تاكيد آموزه هاي ديني قرار گرفته است.
از اين جهت است كه همه ساله ميليون ها انسان زایر از سراير گيتي به زيارت اماكن مقدسه و زيارت رموز ديني شناخته شده مي روند و احيانا جهت معرفي و ذكر أوصاف انها سخنان و أدعيه و اشعاري را اجرا ميدارند و ياد انها را زنده مي نمايند و اهداف متعاليه شهدا و اوليای الهي را به نسل هاي اينده خويش متذكر مي شوند.

اما اين آیين پاك و آموزه هاي شريف انساني، زيارت قبور و اماكن متبركه، گاهي سخت مورد دستبرد و انجام و هجوم خرافات عوام الناس و رسم ورواج هاي ایين هاي بيگانه، با فرهنگ و اهداف متعالي دين و مسلمانان قرار گرفته است .به نحوي كه انجام و اجراي ان رسم و رواج ها نه تنها چهره شخصيت هاي ديني و تاريخي را بد و خرافي معرفي نموده بلكه اهداف انها را سخت الوده و با ارزش هاي غير عقلاني و بيگانه با تعليمات و حياني و سيره خود آن بزرگان تعريف نموده اند.
نتيجه آن، طبعا همان شده كه امروز در جوامع ما ديده مي شود كه موجب خروج بسياري از جوانان و صاحبات عقل و علم و دين، از ایين اسلام و هواداري امام حسين گرديده است و به جاي احيای نام و اهداف بلند امام حسين عليه السلام، زنجيرها و رسم و رسوم هايی را كه معلوم نيست جزو كدام فرهنگ بيگانه مي باشد به سر و سينه خويش مي كوبند و حتي گاه شمشير ها و تيغ هاي خون الود را بر پيشاني اطفال رضي و كوچك مي گذارند و از انها خون جاري مي نمايند و خشونت و كودك ازاري را با بي رحمي از كودكي در ملای عام و كوچه و بازار به مردم اموزش مي دهند و چنين اعمال وحشيانه اي را به زعم خويش مقدس مي شمارند و جهت شفاي مريضان و قرض فرضداران و بر اورده شدن حاجات خويش بيان ميدارند.
در حاليكه امام حسين عليه السلام هيچ نقشي در تداوي مريضان و رفاه و اسايش زندگي مادي مردم ندارد و تنبلي ها و بي لياقتي هاي افراد و گناه كار و خطا و كم كاري هاي انسانها را امام عليه السلام در شهادت يافتن خويش تضمين نكرده است.

آنچه را امام تضمين مي كند در بر اورده شدن احتياجات روز مره زندگي، پيروي از دين و اموزه هاي قران و پيامبر و ديگر أنبيای الهي و ائمه اطهار عليهم السلام و كار و عمل صالح و عبادت و شناخت خداوند و بدست اوردن علم و دانش و مبارزه در برابر طلم و بي عدالتي مي باشد.

با تاسف كه چه بسا محل ذكر و ياد امام حسين عليه السلام و بيان اهداف وي، مركز تجمع برخي لات و الواتي گرديده است كه از واجبات اوليه دين و نشر فكر و فرهنگ بالنده بشري بي خبر بوده و مرتكب ناهنجاري ها و خلاف اهداف و اموزه هاي سازنده كربلا و ائمه اطهار گرديده اند و از برگزاري چنين مراسمي به بروز دادن عقده ها و محروميت هاي نا مشروع و سرگرمي و نمايش صوت و صدا و اهنگ ها و اشعار بي پايه ادبي و ديني و خلاف دستورات قراني اكتفا مي كنند و در پي شنيدن ذكر اهداف اصلي و واقعي حسين عليه السلام نمي باشند و در روز گار زندگي خويش شمر گونه و يزيد وار زندگي مي كنند و از حسين عليه السلام به نام وي و اشك و آه به ان امام مظلوم اكتفا مي نمايند.
شرم اور تر از ان اين است كه برگزاري چنين مراسمي يا مورد تاييد برخي علمای بزرگ و روحانيون ديني قرار گرفته و يا برخي هم به خاطر منافع شخصي خويش در برابر ان خرافات، سكوت را برابر بيان ان خرافات ترجيح مي دهند.

سيره امامان شيعه عليهم السلام:
امروز از يك دوست سياستمداري كه اخيرا در جلسات سياسي صلح در افغانستان شركت كرده بود، داستاني شنيدم، او ميگفت كه: نماينده امريكايي ها مي گفت كه ما بايد به طرف صلح و قطع جنگ برويم و جنگ را در افغانستان ختم نماييم، نماينده پاكستان به جواب نماينده امريكايي گفت: چنين كاري ممكن نيست زيرا كه اگر ملاهبة الله هم بگويد كه جنگ را ختم نماييم و صلح نماييم! پيروان وي مي گويند: جنگ كه جهاد است ما چرا جهاد را ختم نماييم جهاد تا روز قيامت ادامه دارد.
نماينده امريكايي هاع سؤال نمود پس بايد چكار كنيم كه حنگ خاموش شود، نماينده پاكستان كه مسووليت و پست بالآي سياسي دارد به جواب او گفت: راه حل مساله اين است كه اول بايد جهاد را از محتوا خالي بسازيم تا بتوانيم به طرف صلح برويم.

من از اين موضوع دريافتم كه دين و به ويژه اسلام و در نهايت مذاهب اسلامي كه با داشتن بهترين اموزه هاي اخلاقي و عبادي و اجتماعي، قراني و وحياني و نيز الهي كه دارد مي توانست در امر اصلاح انسانها كار امد و مفيد باشد. اما امروز اين دين عقلاني و وحياني و پيامبران و ائمه و رهبران و اصحاب پيامبر اكرم صلي الله عليه و اله و سلم را چنان از محتوا حيات بخش ان خالي كرده اند كه گوئيا دين و اسلام و رهبران الهي ان غير از جنگ و تفنگ ديگر چيزي را نميشناسند. از عالم علم و دانش و درس و سواد و پيشرفت هاي صنعتي كه راه اسمان ها و اعماق دريا ها و دل خاك را شكافته و هر روز دست اورد هاي تازه اي را براي زندگي بهتر پيش روي بشر مي گشايد، به ما گفته اند اينها علوم كفري نصارا و يهود مي باشد بايد از انها دوري جست.

در علم طب و بهداشت به جاي راز گشايي اسرار خلقت و كشف رخنه كردن مكروب و مريضي به ما گفته اند هرگاه دندان تان به درد امد به يكي از درختان كهن كنار قبور مردگان ميخ بكوبيد دندان تان خوب مي شود.
من خوب به ياد دارم كه يكي از متوليان حرم منور امام رضا عليه السلام پيشواي علم و تقوا و الگوي عدالت و حقيقت و سياست و تدبير، عليه و علي ابائه الصلواة والسلام، در ضمن سخنراني پر شور خود در حال گريه به مردم مي گفت؛ هرگاه مريض شديد به دكتر نرويد بياييد اينجا دكتر تان زير اين گنبد طلایي مي باشد! و اتفاقا من جهت امور تبليغي به لندن رفته بودم ديدم كه ان متولي حرم جهت تداوي مريضي خويش چندين هزار پوند را خرج و در يكي از بهترين بيمارستان هاي لندن بستر شده بود.

امسال در مسجدي در مشهد مقدس منبر مي رفتم در سخنراني مطرح نمودم كه با زنجير زني نمي شود امام حسين عليه السلام را به جهان معرفي نمود بايد اهداف امام و راز و رمز شهادت وي مطرح شود، دنيا علم و عقل و دين اسماني و ائمه هدي عليه السلام اين عمل ما را ناشی از روحيه سالم تلقي نمي كند، راه مطرح نمودن امام حسين شيوه هاي ديگري دارد، كسي از زير منبر خطاب؛ به من گفت: تو روضه خود را بخوان اين حرف ها را نگو! آنگاه به در وازه مسجد دعوا صورت گرفت و یکی مدعي شده بود كه من براي مريضي بچه ام زنجير مي زنم!

روز ولات امام عصر عليه السلام زير منبر يك روحاني محترمي در هامبورك نشسته بودم راجع به امام زمان عليه السلام در حضور تقريبا دو هزار نفر از جوانان صحبت ميكرد كه وقت ظهور امام، كوه ها طلا مي شود و اب دريا ها طلا مي اورد انگاه شما انها را جمع نماييد و مصرف كنيد!
كسي از معلمين سابق هرات پهلويم نشسته بود به من گفت: شما ملأها خبر نداريد كه وقتي جنسي اين قدر فراوان شود ديگر ارزش خود را از دست مي دهد؟

حالا امان معصوم عليهم السلام كه هركدام شان درياي از علم و معرفت و عقل و مديريت و انصاف و عدالت و تقو و پرهيزگاري و اسوه هاي امر به معروف و نهي از منكر بودند، ما همه اين صفات را از انها پيروي نمي كنيم و فقط از انها معجزه و كارهاي خارق العاده كه خود شان از ان سخت بيرار بودند، مي خواهيم و در حاليكه انها نيز از همين ابزار موجود زندگي خويش بهره مند بودند و مريض مي شدند و گرسنه مي شدند و مي خوابيدند و مي خوردند و در جنگ ها شكست مي خوردند و پيروز مي شدند. اما ما در فقر، در جنگ، در بيسوادي و جهل، بسر مي بريم! و دين ما و رهبران الهي ديني ما را از محتوا خالي كرده تحويل ما داده اند و انها در اسايش، ارامي، ثروت و امنيت و تحصيل و كسب دانش بسر مي برند. ما نه موتر نه طياره نه اینترنت نه و ... ساخته ايم و از مصنوعات و دست اورد هاي انها با گدايي و تهي دستي و وابستگي و ذلت و مهاجرت به كشورهاي انها بسر مي بريم و دولت هاي ما به فرمان انها حنگ و صلح مي كنند. اما ما فقط حنگ، نزاع شيعه، سني، معجزه و تكفير و تهديد و توهين به ایين و عقيده هركس و كشمكش هاي قومي و رشوت و چپاول در سطح كلان و گرم نمودن تنور جنگ قومي مذهبي و تقسيم كرسي هاي مناصب دولتي و... مشغول مي باشيم.

چرا امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد؟
گروهي طبق برخي نقل و قول ها و حديث و اسناد مدعي مي باشند كه او بايد كشته ميشد تا ما بر او گريه نماييم و گناهان ما بخشيده شود و به همن علت بسياري از ادم هاي گناهكار با شركت در محافل امام حسين عليه السلام چنين احساس مي كنند كه از گناه هاي كه انجام داده اند پاك شده اند و با قبول اين قول بايد بپذيريم چون كشته شدن امام حسين عليه السلام امر قطعي و خواسته خداوند به دست يزيد بوده است به گفته خود يزيديان پس ما ملامت نمي باشيم چرا كه اين خواسته خداوند بوده است.
ولي بايد توضيح داد كه البته اگر كسي بدون شركت در چنين مراسمي هم از گناه توبه نمايد و دست از خطا، خيانت و تهمت، غيبت و ازار انسانها بكشد به يقين بخشيده خواهد شد به شرط اينكه موعظه ها درست و عقلاني و قراني و موافق با سيره خود ائمه عليهم السلام باشد، نه مطابق ذوق و سليقه هر بي سليقه و ادم جاهلي كه اميد است هرگز چنين مياد!

اما شركت در مجالس ديني و مراسم امام حسين و ائمه اطهار سلام الله عليهم فقط ممكن است معلومات و اطلاعات ديني و اجتماعي ما را بالا ببرد و در صورت عدم تاثير و استفاده علمي و عملي از سيره و رفتار و گفتار امام حسين عليه السلام، ديگر هيچ نقشي در زندگي مادي و اجتماعي و پيشرفت هاي اقتصادي و رفع گرفتاري هاي روز مره و تنبلي ها و درس نخواندن ها و كار نكردن هاي ما، نمي تواند داشته باشد.

به يقين مي توان گفت كه شركت در مجلس سيدالشهدا و ديگر شهدای عزيز كه در راه خداوند به شهادت رسيده اند و شركت در غم و اندوه همه انسانها داراي فيض و ثواب مخصوص بخود مي باشد و مورد سفارش دين و پيامبر اسلام و خود امامان عليهم السلام مي باشد و رفتن با پاي پياده هم اخلاص بيشتري مي اورد و شرط اول زيارت امام عليه السلام عدم رَيَا و خلوص نيت است.

به فرموده پيامبر اسلام (من اصبح و لم يهتم بامور المسلين فليس بمسلم) نميشه كسي خود را مسلمان بداند و در غم ديگران بي تفاوت باشد كه اگر خداي ناخواسته چين شد مسلماني ما مورد شبهه و شك قرار ميگيرد.
اما شركت در مجالس پرفيض شهادت حضرت امام حسين عليه السلام و ديگر شهدا و حتي زيارت خانه خدا و مراقد مشرفه ائمه عليهم السلام و نيز راهپيمايي و زيارت ان حضرت در عاشورا و اربعين و اشتراك در غم و رنج انسانها هرگز سبب نمي شود كه گناهاني از قبيل: خطاها و معصيت ها و ظلم و ستم و غيبت و تهمت و دزدي و رشوت و ازم كشي و خيانت و ازار وآذيت و خشونت و ستم بر انسان هاي ديگر و يا حتي ستم بر حيوانات، از صفحه اعمال ما پاك گردد. چرا كه كم نيستند اشخاصي كه عمري را در اين مجالس به سر برده اند اما شيوه عملي انها با قاتلان امام حسين عليه السلام چندان فرقي نكرده است.

از اينكه امام عليه السلام ما را در پيشگاه خداوند شفاعت نمايد تا گناهان مذكور ما بخشيده شود خلاف قران و عقل و منطق هر ادم با انصافي هست چراكه خداوند مي فرمايد (و من يعمل مثقال ذرة خيرا يره و من يعمل مثقال درة شرا يره) و يا كل نفس بما كسبت رهينة) هركس در گرو اعمال خويش مي باشد و ذره از اعمال خير و شر در پيشگاه خداوند فراموش نمي شود.
قطعا قضيه شفاعت شهدا و ائمه عليهم السلام هرگز به اين معني كه برداشت مي شود نمي باشد و عنقريب اين مورد (شفاعت) در جاي خود توضيح داده خواهد شد.

سال گذشته در شهر فرانكفورت المان سخنراني ميكردم گفتم؛ نميشه در روز و يا چهل روز بر حسين عليه السلام گريه كنيم و پياده هم به كربلا برويم و مرتكب گناهان كبيره و مشغول خوردن شراب و مال مردم و رشوت و كردار اعمال ناشايست هم باشيم و خود را حسيني هم بدانيم! كسي امد به من اعتراض نمود كه حرف شما درست نيست انگاه وي به من گفت: بابا شراب مي خورد نماز نمي خواند ولي حسيني هست و امام عليه السلام او را در قيامت شفاعت مي كند!
متاسفانه بر سر همين مورد بين دوتا گروه از مردم دعوا صورت گرفت و بگو مگوً هاي تندي اغاز گرديد.
حالا بايد ديد كه علت گمراهي وعدم شناخت درست دين براي برخي مردم از كجا سرچشمه ميگيرد كه سبب شده تا خود مسلمانان در گناه غرق گردند و مفاهيم دين و شناخت ائمه عليهم السلام هم به شكل انحرافي بيان شود.

اولين مورد انحراف از اينجا پيدا مي شود كه برخي گويندگان و واعظان و خطبا و نويسندگان، ائمه عليهم السلام را از جمع مردم جدا مي كنند و انها را جنسا و ذاتا، موجودات بر تر از ادمي زاد مي شمارند و بخشش گناهان خويش را در يد قدرت انها مي پندارند. در حاليكه اين مورد هم خلاف سيره و مشي خود ان بزرگان و حتي نبي اسلام حضرت خاتم الانبيا مي باشد و قران پيامبر ما را بشر معرفي مي كند و مي گويد به مردم و أمتان خود بگو كه من از جنس شماها و بشر هستم همانند شما مي خورم مي خوابم مريض مي شوم دارو و دوا استفاده مي كنم و به دنبال حكمت هاي الهي در هر جايي مي گردم و بشر هستم و طبق سنت الهي مي ميرم و نيز به قدرت مطلقه خداوند معترفم و وحي خداوند را براي شما جهت هدايت شما مي خوانم.

نقش قران و پيامبر اسلام و ائمه اطهار و نيز علمای صالح و اصحاب و ياران رسول اكرم، هدايت مردم به راه راست و عدم ارتكاب گناه و معصيت و مبارزه با ظلم و ستم و بي عدالتي هاي اجتماعي مي باشد همچنان كه خود انها تا اخرين لحظات حيات به اين خط ادامه داده اند.
پس توقع اينكه چون ما داراي امامان معصوم و پيامبري به اين خوبي هستيم و محبت انها در دل ما جای دارد كار ساز نمي باشد. چنانكه بيش از يكهزار سال مي شود كه ما در فقر و جهل و ظلم و جنگ و اختلاف مذهبي و قومي بسر مي بريم و موجب كشتار ميليون ها ادم شده ايم اما دنيا به دست كشور هاي انگليس و امريكا و حتي اسراییل اداره مي شود.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امام حسین
مصباح هراتی
نظرات بینندگان:

>>>   یا حسین ای فرزند پیامبر ... به قومی که به جگر گوشه و خاندان پیامبر آب ندادند و مظلومانه ایشان را به شادت رساندند ماه محرم ماه عزای امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و شهادت ایشان در برابر ظالمان بنی امیه تسلیت باد

>>>   نمیدانم که عزاداری در مسجد تکیه خانه می شود یا در روی های سرک ها و نمایش برای مردم بااحترام تر وباادب تر واحترام به مقام امام حسین (ع ) باید در یک جای که مناسب باشد از مردانگی ها شان از فداکاری های شان از شجاعت شان وجهاد که کردن بچی خاطر بوده سخن رانی شود بهتر است هم احترام بمقام امام(ع )است وهم شابد بزرگ سالان نتوانند شهر گردی بکنند اما یک تعداد هستن که فقط برای نمایش وخودنمای که اصلا از اسلام خبر ندارند درهمین روز باز در صف اول نشسته ودادازروز عاشورا میزند ، مصارف بی جا خودش دراسلام حرام است این تعداد موتر که حرکت میکند وگردش میکند آب خومصرف نمیشود باید صرفه جوی کرد وپولش دریک راه درست مدرسه یامکتب مصرف شود .
مسافرجبری

>>>   بنام آن خدای یکتا و بی همتا ! بیبینید که تفاوت ره از کجاست تا به کجا . امام حسین (رض) و یاران با صفایش که از چشمه زلال توحید سیراب بودند ، بآنکه یزید (فزند معایه) وطرفدارانش (یزیدیان) کلمه میخواندند ، بآنها بیعت نکرد . اما امروز همان...، بکفر جهانی که در راس آن اسراءیل به رهبری انگلیس و امریکا است ، بیعت کرده اند.
نیازی از جرمنی

>>>   از نظر فقهای شیعه کارد زدن یا همان قمه زدن حرام است. کسانی که اقدام به این عمل خلاف اسلام می کنند از ما شیعیان نیستند. اینها... به دستور انگلیس و برای ید نام کردن اسلام این کار را انجام میدهند.... انگلیسی کسی است که بدنبال تفرقه در بین مسلمانان است. پیام نهضت عاشورا برای تمام مسلمانان و آزادگان حهان است. پیام عاشورا همان ایستادگی در مقابل ظالمان، استکبار حهانی و مسلمان نماهای داعشی، و در راس آنها منافقان است.

>>>   برادر عزیز ! گریه کردن به حضرت حسین...مرام او گریه کردن نبود بلکه هدف اصلی و بنیادی اش عدم اعطاعت از ستمکاران و بی دینان بود . ما هدف را کنار زدیم و بگریه ی چند روزه اکتفا کردیم . و در روز عاشورا باز به دول خائینین میرقصیم و هدف حضرت حسین را زیر پا میکنم و از غنی ، عبدالله ، دانش ، محقیق ، خلیلی ...غیره اطاعت میکنیم تا مارا بکاری بگمارند و از راه حلال و حرام صاحب پول شویم آیا هدف از قیام حضرت حسین همین بود؟ گریه بحال خود بکنید که « شما بگریه ضرورت دارید نه حضرت حسین .» وافتخار خلیلی این است که بروز عاشورا خون جمع آوری کند و بمقام باداران خود نشان بدهد که روز عاشورا را مبدل ببازار و فروشگاه خون کرده است . چرا در روز های دیگر همین کار نمیکند ؟ او از عاشورا در موقف سیاسی خود می افزاید و از عاشورا سوء استفاده میکند .و ملا ها در عاشورا لیاقت خود را در سخن رانی امتحان میکند و هر ملای که مردم را زیاد گریستاند همان ملا لایق است .و روایت های ضیف را بیان میکند که «هر کس یک قطره اشک بریزد راساً به بهشت میرود . »برادر ! کسی که خاین باشد و احکام خدا و پیغمبر را اطاعت نکند و تمام سال گریه کند به بهشت نمیرود حسین بخاطر احکام دین قیام کرد نه بخاطر گریه . اگر هدف حضرت حسین را همین ملا ها بمردم بگوید جهان گلستان میشود ومردم از یک حکومت فاسد اطاعت نمیکند واولاد شان آواره نمیشود . توجه کنید ! حکومت فاسد ، وکلا غاصب ، قضات رشوتخوار ، دستگاه دولتی و غیر دولتی غرق در فساد میباشند وبالاخره نباید از غنی ، عبالله ، دانش ، کرزی و حکومت فاسد و دروغگو اطاعت کنیم باید بپا خیزیم و قیام کنیم. در حالیکه ملا در مورد ایشان خموش اند وتنها به گریستن تشویق میکنند و حتی به این خاینین اجازه میدهد تا در روز عاشورا غداران و دروغگویان حکومت فاسد سخنرانی کند . مردم هزاره بیدار شوید به مظلومیت خود و حسین گریه کنید که امروز شما و حسین به یزید های دیگر در جنگ استید کمر همت ببندید با فاسدین مبارزه کنید .
خاموش از پاریس

>>>   خوشا بحال آنانیکه در راه خدا با قافله ملکوتی حسین ع بطرف شهادت رفتند ومصداق عملی عاشورا در افغانستان عملی شدواکنون رسیدگی به مجروحین وخانواده های معظم شهدا وظیفه هر مسلمانی هست ،ومیلیاردها لعنت خدا وتمام مخلوقات خدا به قاتلان این شهیدان که مثل یزید لعین صد ها انسان بی گناه را در حین انجام یک عمل ارزشی بشهادت رساندند وخودش نیز مثل سک دیوانه مردار شد. کسانی به این عمل شدیدن شرم آور دست میزنندسگی است از سگان یهود وحتی خودش نمیداند که سگی میکند.این عمل ننگین وجدا شرم آور از کسانی جز مزدوران یهود از کسی دیگر سر نمی زند.

>>>   قیام حضرت حسین رضی الله عنه پیامهای بس بزرگ و ارزنده دارد؛ حضرت حسین رضی الله عنه به مسلمانان درس عزت، استقامت، شهامت و آزدگی داد.
الکوزی محمد نوید

>>>   در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
پایان زندگی هر کسی به مرگ اوست
جز مرد حق که مرگش آغاز دفتر اوست

>>>   متأسفانه امروزه نگاههای عرفی و عام به حادثه کربلا یک نگاه احساساتی بوده و صرفاً آن را یک واقعه غم‌انگیز می‌دانند، درحالی که اگر کمی عمیقانه و عالمانه به واقعه کربلا بنگریم، متوجه می‌شویم که پشت پردۀ این واقعه اسراری بزرگ و آموزنده نهفته است. حادثه کربلا در کنار همۀ صحنه‌های غمناک و خونین خود، مجموعه ای از واقعات با شکوه و عظیم، در تاریخ اسلام و حتی درتاریخ بشریت را در خود جای داده است.
امام حسین رضی‌الله‌عنه در آن صحرای گرم و با تحمل سختیها، برای نسلهای بعد از خود پیام عزت، آزادی و مردانگی را به جای گذاشت و خودش و یارانش مورد اکرام و اعزاز خداوندی قرار گرفته و مدال پرافتخار شهادت درراه خدا، از جانب پروردگار متعال برگردنشان آویخته شد.
ا -د

>>>   همان چند سال اول بعد از قیام امام حسین علیه السلام با روشنگری امام سجاد و زینب کبری علیهم السلام حکومت آل ابی سفیان نابود شد و بعد از یزید که از فرط شرابخواری به درد معده مبتلا شد و هلاک شد، معاویه پسرش بالای منبر رفت وگفت ما خاندان بنی سفیان خلافت را از خاندان پیامبر غصب کرده ایم و پدرم یزید که من ننگم می آید نام او را ببرم و پدر بزرگم معاویه و جدم ابوسفیان به خاندان پیامبر ظلم کردند و من نمیخواهم راه آنها را ادامه دهم ای مردم خلیفه بر حق شما امام علی ابن حسین علیه السلام سجاد است سپس مروان بن حکم که پیامبر او و پدرش را ملعون خوانده بودند بالای منبر رفت و گفت او دیوانه شده است و حکومت بنی امیه را ما بدست میگیریم.....!

>>>   مردم از قیام امام حسین درس شهامت و ازادگی اموختند اما بعضیها....!!! مردم از طریق مفاهیم قرانی هدایت میشوند...بعضیها از مظلومیت حسین سوء استفاده میکنند...

>>>   شهادت امام حسین یک روز پر افتخار به مسلمانان است. ویک روز شرم اور سیاه به. کسانیکه پیروی یزید هستند. وامام حسین را به شهادت رساند...

>>>   اسلام ندارد به ذات خود عیبی
هرعیبی که است در مسلمانی ماست .
اسلام شیعه وسنی ندارد اسلام عمل از قران وسنت پیغمبر را می خواهد تا زمان هامون رشید کسانی که مسلمان بودند شیعه وسنی دربین شان وجود نداشت همه شان برادر وار زندگی میکردند اسلام تقواوعمل می خواهد نه اینکه با تجلیل از ماه مبارک رمضان ویاه ماه محرم الحرام اسلام واسلامیت را خلاصه کرد درست است که ماه های پر برکت ومبارک هستند اما نمیشود که زهد و تقوا در همین دو ماه کفایت کنند وبسنده مسلمان باشد در هر ماه سال باید مسلمان دارای زهد وتقوا باشد وازمنکرات دور جوید چنانچه پیغمبر اکرم (ص) ویارانش وامام حسین ویاران با وفایش برای کسب رضای الله(ج) در تمام روز های ساحیات شان در خدمت اسلام بودند حتی جان های شرین شانرادر راه پایداری از اسلام نثار کردند اما شیعه وسنی بین شان مطرحه نبود این تفرقه شیعه وسنی را کفار وحکام جابر قدرت طلب در ممالک اسلامی بین مسلمانان رایج کرده اند وقتیکه خدایواحد ویگانه شان یکی وپیغمبر برحق شان یکی وقران شان یکی وقبله شان یکی است پس چه فرق دربین شان در اصل وجود دارد ودر فروعات که یکی دست بسته ودیگری دست باز نماز می خواند چه فرق میکند ببیند که هردو برادر شیعه وهم سنی از سالروز شهادت سردار شهیدان امام حسین واعزاداری از ان یکی دسته شان با راه اندازی ختم قرانکریم نعت خوانی ازطریق مساجد شان از خاطرات وجان نثار وشهادت امام حسین بخاطر زنده ماندن دین اسلام یاد وبود میکنند ودسته یی دیگر شان در تکایا با روضه خوانی ونحوه خوانی از این سالروز یاد اوری میکنند اگر به اصل نگریسته شود هیچ فرقی بین شیعه وسنی وجودندارد ودر فرع نماینگر ازادی مسلمانان را در اجرای مناسک دینی شانرا نمایان میکند که قیدوبندی وجود ندارد در اسلام تقوا وپرهیزگاری واقعی معیار است نه باز وبسته بودن دست در ادای نماز خواندن .

>>>   عزاداری برای مظلومیت ارباب بی کفن حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قبول باشد

>>>   ما هم بر امام حسين عليه السلام عزاداري ميكنيم هم أشك معرفت ميريزيم از سر محبت به ايشان و ناراحتي از أوج مصيبت ايشان و هم از ايشان درس آزادگي مردانگي وفا أدب إيمان نماز تقوا بندگي ميگيريم و سعي ميكنيم در روزگار خود حسيني باشيم نه يزيدي اما خوب است بدانيد در تاريخ أنبياء و أوليا ميباشد كه بيشتر پيامبران از حضرت آدم تا خاتم بر أباعبدالله الحسين گريستند و خود حضرت رسول و أميرالمؤمنين علي عليه السلام حضرت خانم فاطمة زهرا عليها سلام حضرت خديجه رضي الله عنها و امام حسن عليه السلام امام سجاد و بقيه أئمة طاهرين بر امام حسين عليه السلام گريستند و كسي كه بر امام حسين عليه السلام أشك نريخته نميتواند در اين مورد سخن بگويد چون گروه بر امام حسين عليه السلام موجب صافي قلب و طهارت دل و ازدياد إيمان و توبه است

>>>   ریختن خون امام حسین مظلومیت امام حسین نبود . امام حسین با ریختن خونش مکتب را اعمار کرد بنام آزاده . قبل از روز عاشورا امام حسین به مردم خطاب کرد و گفت (اگر مسلمان هم نباشی آزاده باش ) زیر بار ظلم هرگز زندگی مکن .

>>>   امام حسین احساس بزرگ انسان بودن را در آدم زنده می کند
عشق واقعی است و تبلور درونی انسانها است.
غلامسرور هرات

>>>   یا حسین ای فرزند پیامبر ... به قومی که به جگر گوشه و خاندان پیامبر آب ندادند و مظلومانه ایشان را به شادت رساندند اربعین عزای امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و شهادت ایشان در برابر ظالمان بنی امیه تسلیت باد

>>>   نظر (کامنت)برادران وخوهران هموطن را در مورد شهادت امام حسین( ع )راخواند م الحمدلله چه برادران عزیز وشریف اهل سنت وچه برادران عزیز وشریف اهل تشیع بسیار بافهم وعشق وعلاقه به یک حرکت عظیم انسان ساز اعتقادی ازادی بخش وظلم ستیز وضد فساد وجور در تمام طول تاریخ است وهر انسانی با چشم دل به این قیام اب عبدالله الحسین( ع ) بیاندیشد وفکر کند جبهه حق وحقیقت وجبهه ظلم وشقاوت را بدرستی میفهمد ؛بنا"کدام فرقی نمی کند شیعه باشی یا سنی کلیمی باشی یا عیسوی بودایی باشی یا زرتشتی هر که باشی اگر ازاده باشی مطمین باش حرکت امام حسین( ع )را بر ضد امویان فاسد وجنایتکار رایک حرکت انقلابی روشنگرانه وضد ظلم وتبعیض میابی برای بزرگداشت یاد و خاطره این جانفشانی ها باید شور داشت والبته با شعور ودر که هدف این امام همام چه بود .متاسفانه روحانیت هم تسنن وهم تشیع بدرستی به ابعاد این حرکت عظیم نپرداخته اند .شیاطین ودشمنان دین وانسانیت از این فرصت استفاده نموده وبه تحریف ومخدوش نمودن این حرکت تلهی پرداخته اند.کارهایی زشت وضد اخلاق وضد انسانی رواج دادند بمثل کارد وشمشیر وقمه بخود زدن که کاری وحشیانه وضد اخلاقی است.لازم نیست برای به گریه اوردن مردم دروغ وحرفهای دور از عقل ومنطق بگویید همینکهاصل واساس ودستاوردهای این حرکت عظیم انسان ساز ابا عبدلله را بگویید این یعنی ایجاد شناخت بهتر والگو برداری وادامه دهی این حرکت غظیم .اثار وبرکت قیام امام حسین( ع )است که ظلم ستیزی وتوجه به دین وشریعت وامر به معروف ونهی از منکر را درجامعه زنده کرد لعنت خدا بر اشقیا وملحدان اموی ودرود وسلام خدا بر امام حسین( ع )ویاران باوفایش./
داکتر عبدالرب اچکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است