زلمی خلیلزاد آرام گرفته است؟
در یک مقطع زمانی آمریکا لازم می دانست تا تعدادی از طالبان را بسوی روسیه و ایران سوق دهد تا هم از نیات عملی این دو کشور بیشتر اطلاع پیدا کند و هم روسیه و ایران را به حمایت و پشتیبانی از طالبان متهم کند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۷/۸/۹ کد خبر: 155641 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) آرامش زلمی خلیلزاد و در کل آمریکایی ها، آرامش قبل از طوفان است. هرزمانیکه از جنایات و بمباردمان ها و حملات و تحریک مخالفان و جلسات پر سر و صدا و تجهیز و جابجایی علنی نیروهای غیر مسوول و مخالفان مسلح حتی از دیگر کشورها به افغانستان خبری نیست، بدانید که آمریکایی ها درگیر برنامه بزرگتری برای مشغول کردن اذهان عامه دارند تا باز در پناه آن غارت بزرگتری را به انجام برسانند.

در این میان مزاحمت هایی هم صورت می گیرد که از قبل برنامه ریزی نشده است، مانند حضور یکباره علیپورها و شجاعی ها که تا اندازه ای در راستای منافع آمریکا از نظر مشغولیت اذهان است اما در وسط طرح ها و برنامه های آمریکایی ها مزاحمت محسوب می شود.

هرچند ممکن است اینهم از قبل برنامه ریزی شده باشد تا شکاف بیشتری در میان هزاره پدید آید. اینگونه که تعدادی از طالبان را برای حمله بالای هزاره ها تحریک می کنند و این باعث می شود که قوم هزاره و کسانیکه سر پرشوری دارند خود را بنمایانند که در این قسمت یا باید کشته شوند و یا تحت فرمان سازمان جاسوسی سیا در آیند.

در هر حال، وسط برنامه های خلیلزاد بازهم مزاحمت به حساب می آید. زیرا هزاره ها بقدر کافی دچار تشتت و پراکندگی شدند و شاید لزومی نداشته باشد که بیشتر از این متفرق شوند!

جالبتر از همه این است که حکومت در اینطور مواقع سکوت می کند. هرچند هنوز کسانی در حکومت هستند که دل شان برای مردم و کشور شان می سوزد، اما از ترس آمریکایی ها جرات ابراز وجود ندارند و فرصت چوکی و مقام به دست آمده را بر عذاب وجدان ترجیح می دهند و سکوت اختیار می کنند.
تکلیف نوکران آمریکایی در حکومت هم اینگونه مواقع معلوم است که باید سکوت کنند و الا به زباله دان تاریخ فرستاده خواهند شد و باید هم سکوت کنند زیرا آنها برای گرفتن تابعیت آمریکایی قسم یاد کرده اند و خود را بیشتر از افغانستان ملزم به اطاعت اوامر آمریکایی ها می دانند.

بیاید برگردیم به خلیلزاد!
این روزها زلمی خلیلزاد در حال رایزنی با سران طالبان است تا بتواند هرچه بیشتر نقش آنها را در افغانستان کمرنگ کند.
در یک مقطع زمانی آمریکا لازم می دانست تا تعدادی از طالبان را بسوی روسیه و ایران سوق دهد تا هم بدینسوسیله از نیات عملی این دو کشور در افغانستان بیشتر اطلاع پیدا کند و هم روسیه و ایران را به حمایت و پشتیبانی از طالبان متهم کند و در این رابطه سند نیز ارایه بدارد.

این طرح آمریکایی ها که تیوری خلیلزاد بود، جنبه عملی پیدا کرد ولی اینک زمان آن فرا رسیده است تا این گروه که به چند دسته متفرق تقسیم شده اند را به داعش پیوند بزند و برخی از سران شان را نیز به حکومت وصل کند. اینگونه دست روسیه و ایران نیز از حضور و فعالیت های نظامی در افغانستان کوتاه می شود و مخالفان زخم خورده از روسیه و ایران (داعش) خود را به مرزهای این دو کشور می رسانند و آمریکا به هدف منطقه ای خود که همانا پس از افغانستان، غارت کشورهای آسیای میانه است می رسد.


کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   از زبان استاد سیاف !
عبدالله اعزام بعد از سفر به پنجشیر از سوی نفرات حکمتیار در همسویی با آی اس آی درپشاور ترور شد. او مسعود را به ناپلئون تشبیه کرده بود وگلبدین رابه شمر ،

>>>   امیدواریم این امریکا و امریکائی از صفحۀ روزگار محو و نابود شود.

>>>   آمریکا شناخت کافی از مزدور صفتی پشتونها پیدا کرده اند .
ودانسته اند که ابن ....مزدور برای حفظ قدرت نامشروع خود دست به هر جنایت وذلت خواهد زد

>>>   Feroughi
می گویند ، زلمی خلیل زاد معمار افغانستانِ نا متحد ، بی ثبات و پر از فاسد ، غاصب ، زورگو و دزد ، بارِدیگر نماینده ی خاص و قدرتمند رییس جمهور امریکا در امور افغانستان خواهد شد .
این که باز چه نقشه ای درپیش است شما خود حدس بزنید !
ادامه ی بحران و ادامه ی بی ثباتی و جنگ درافغانستان و منطقه ، حدس من است .

>>>   Ullah
مزدور همیشه مزدور می ماند
این غلامان حلقه به گوش همیشه تا دمی مرگ وفا دار به امریکا می مانند
کری، اتمر ، خلیلزاد، خاندان نادر داود
همیشه خر های پلان کرده امریکا هستند
هر وقت امریکا بخواهد این خر ها را سوار می شود

>>>   فرمحمد مظفری
قتل سیاسی در دوره کرزی، زیاد اتفاق افتاد گفته می شود که خلیلزاد عامل اصلی این قتل های سیاسی بوده است.

>>>   هر که به خلیل بی زاد تسلم نشد اینده مثل رزاق خواهد شد. نوبت به دیگران هم رسدنی است.تا بهار اینده همه همه راه ها به طالب صاف مسازد. عملیات انتحاری شاید به ترور تبدیل شود.

>>>   برای مردم افغانستان یک بار دیګر ثابت شد که خلیل زاد دشمن سرسخت مسلمانان بوده وهست . ((این روبا ی مکار وخاین))

>>>   برادر محترم
اگر اينها و نيروي ١٥٠.٠٠٠نفري ناتو فاشيست و به فايده قوم پشتون حركت ميكردنند؟ پس چرا بشتر اين نيروها در هلمند قندهار كنر و تمام مناطق پشتون را به خاك و خون كشيدند مادر بمها در منطق پشتون استعمال شد .. سران پشتون كشته ميشوند ... شما ها و همسال تان مجاهلين و پلوخوران ازبك تان آرام به چوكي ها نشسته و چور و چپاول تان جاري است

>>>   بدونشک خلیل زاد در صدد یک انفجار قومی است اما خلیل زاد خود چنین مغزی ندارد زیرا بادیگاردی بیش نیست اینهمه مشکلات توسط سازمانهای جاسوسی آمریکا به خلیل زادفهمانده میشود تا تبیق اش کند.آمریکییها سبب اصلی شورشگری درجهان هستند
س کابل

>>>   صیادی (پشتون)!
شما گفتین مناسب نیست که یکی را بردیگری برائت دادچون همه خیانت کرده اند اما شما از مردم قوم خویش هیج حرف نزدید که به دستور پاکستان چی بلاهای برسر مردم ما اوردند ونام اسلام راد درتمام دنیا لکه دارد و اکنون هم مایه ننگ برای افغانستان هستندزندگی در افغاسنتان میکنند اما غلامی ازپاکستان شرم باد برشما بی وجدان ها که ازروی تعصب از همه چیز چشم پوشی میکنین( کور خود بینای دیگران )!!!!!!

>>>   خلیل زاد ....امریکاییها است و کسانی را که مشل جنرال رازق بر علیه منافع امریکا باشد به کمک قوای اشغالگر امریکا از بین میبرد.

>>>   قتل جنزال رازق ادامه همان قتل های زنجیره ای مخالفان امریکای جنایتکار است.

>>>   این معامله گران حرفوی واین دلالان موضوعی سیاست بعد از مرگ قهرمان ملی بخاطر منافع شخصی وفامیلی خویش عزت ما را پایمال کردند، آبروی ما را بردند ، زبان ما را نابود کردند ، هویت ما را فروختند ، حال قرار است داروندار باقی مانده مردم مظلوم ما را دو دسته به اختیار اتحاد نامقدس وفاشیزم لجام گسیخته ( غنی، قصاب کابل و طالبان) توسط خلیل زاد این مزدور امریکایی الاصل تسلیم و حلقه اسارت را برای همیش در گردن اقوام بی پناه مردم ما خواهند انداخت.
امان ضیایی

>>>   بسیار عالی : اما متاسفانه که این رهبر ان ما بالای همدیگر شان اعتبار نداردند در طول حکومت امریکایی ها درین هفده سال همواره به خاطر به قدرت ماندن و قرار داد گرفتن از خارجی ها همدیگرخودرا ضربه رساندن و حذف کردند جنجال کردند و خارجی ها هم ازین ها به نفع خود استفاده کرده اند این بی غیرت ها اتحاد خود را از دست داده اند به خاطر منافع شخصی شان حالا هیچ کدام به تنهایی نمی توانند کاری به ملت انجام دهند . ازین خاطر از خلیل زاد و امثال شان میترسند . و به چاپلوسی میروند. لعنت به این ها .
کابلی بیچاره

>>>   نانی که می خورند از پول امریکاست ،خلیل زاد میتواند آنهارایا برکرسی یا برخاک بنشاند
شروفساد هم ازین بهتر چیزی نمیخواهد

>>>   دیدگاه بخش عمده ای از سیاستمداران وروشنفکران ما عدم باور پذیری وتکیه بخود است .وفکر میکنند با توسل وتمسک به حبل اجنبی میتوانند برای خود جایگاه ومنصبی بدست بیاورند وهرکه کرنش بیشتری به نیروی اجنبی بکند مقرب تر وازچوکی ودالرهای بهتر وبیشتری سود میبرد .بنظر من جنگ خونریزی امروز در کشور را نباید همه اش را به طالبان وگروهای وهابی تکفیری وسلفی ارتباط داد بخشی از انتحاری وکشتن مردم مظلوم بی دفاع توسط رقبای انتخاباتی است که به این شکل میخواهند رقیب را از صحنه خارج کنند همینطور که کردند.مشکل امروز ما در کشور غربزدگی است وتفکر غربی داشتن عدم توکل بر خدا وبعد تکیه برخود.اگر کسی یک ذره درک وعقل وشعور داشته باشد .همان زلمی خلیلزاد یک عنصر صدفی صد امریکایی نه نه گول اسم وگپ دری وپشتون اورا نخورید اصلا خمیر مایه او امریکایی است ونماینده هیئت حاکمه امریکا او در اول یک امریکایی امریکایی است بعد یک افغان سر سپرده اواهداف امریکارا پیش میبرد امریکایی که از لینکلن تا ترامپ فقط یک مفکوره را تعقیب کرده اند نظام سرمایه داری؛ استعمار واستثمار سایر ملل باکشت وکشتار .اصلانطفه امریکا باکشت وکشتار وقتل وچور وچپاول گذاشته شده.حال ازای زلمی خلیلزاد نوکر امریکائیها چه انتظار است .ولی روزی خواهد رسید همین مردم مستضعف وفقر ومسکین وبی وسع ما عوامل سرسپرده وبیگانه پرست را به زباله دانی می اندازد وامریکا واذنابش را با لگد از کشور بیرون میکنند واین دروهله اول با توکل به خداوند(ج) اتحاد و وحدت تمامی اقوام ومذاهب ادیان الهی .وتمسک به اسلام انقلابی وشریعت اسلام ناب وپاک محمدی( ص )خواهد بود.اینکه خائنین این ملت را بشنایسم وخادمین وپاکان جامعه را.درهمین انتخابات من وشما تکلیف شرعی داریم بکسی رای دهیم که سرنوشت چهار سال اینده کشور بدست او ودیگر منتخبین است فردی صالح امتحان پس داده پاکدست خداترس وطنپرست انتخاب کنیم به زیبایی ظاهری قومیت حرفهای مسخره ونشدنی چنانکه دروغی کلان گفته بود که با رای دادن بمن من کابل را به نیوپارک متصل میکنم حرف نشدنی است.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   چرا نترسند خلیل زاد میتواند پول های امریکارا که اینها دزدی کرده اند باز پس گیرد واینهارا محاکمه کند

>>>   تجار چقدر دقیق حساب میکنند وراه فایده ونقص را چطور پیدامیکنند :
حوریه مصدق نوشت:
یک تجاری که خود را برای انتخابات ولسی جرگه کاندید کرده است گفت که او یک میلیون دالر را اختصاص داده است تا برنده شود! وقتی پرسیده شد که یک میلیون دالر پول بسیار زیادی است چرا به جای مصرف آن در امور تجاری میخواهید این همه پولرا صرف رشوه و خریدن رای کنید؟ گفت: من در طول چهار سال بیش از سه میلیون دالر به حکومت و اعضای پارلمان رشوه دادم تا قرار داد ها را بگیرم و کار های تجارتی امرا پیش ببرم٫ فکر کردم با پرداخت یک میلیون دالر میتوانم از پرداخت رشوه بیشتر و تکس و مالیه جلو گیری کنم که هم به نفع تجارتم است و هم میتوانم پس انداز کنم!

>>>   میگویند داکتر یاسین ضیا نزد رئیس جمهور رفته وگفته است من حاضرم علیپور را دست بسته به حضور شما بیاورم !
غ هم مقدار زیاد پول دراختیارش قراداده ونظرش را تائید کرده است
ونیز برایش وعده نموده اگر نوانستی علی پور را مانند قیصاری بیاوری یک چوکی کلان ویک مدال حبیب الله کلکانی را برایت میدهم !

>>>   حقیقت گفتی رفیق
ذبیح الله کابل افغانستان

>>>   واقعیت های جامعه امروز را از این سایت می بینم
دیگران هرکدام گروهی و قومی عمل می کنند
افرین بر کارکنان این سایت پرتلاش
فیصل از دانمارک

>>>   اقای خلیلزاد افغانی که مشاور ریس جمهور امریکا و نماینده امریکا در سازمان ملل و سفیر امریکا در افغانستان و عراق در گذشته و فعلن نماینده وزارت خارجه امریکا برای افغانستان پاکستان و باقی ممالک عربی قابل افتخار همه بوده و است در زمان سسفارت خود درافغانستان کسانی که حرخ و مرج دوستم و اسماعیل و باقی را به کابل اورد و دم انقلاب را گرفت زمانی که در ملک ما عساکر و پولیس کافی وجود نداشت و شخص است که همیشه از پاکستان و اعمال اش انتقاد کرده و میکند و برای افغانستان خدمت کرده و میکند بناهن امدن این شخصیت امید زیادی برای حل مسایل افغانستان پیدا شده
بصیر نظری

>>>   برادران تاجک ما ازقوماندان ضیا این ....زنجیری وجیره خوارغنی برا ات وبیزاری بجویند مردم تاجک رااین سبک مغز درمقابل اوزبک وهزاره قرار میدهد هدف فاشیزم همین است.

>>>   ببینید برادران ماصلح میخواهیم ازهرطریق که بدست بیایه .....
صفی الله

>>>   چرا از خلیل زاد نترسند؟
میگویند خاین خایف است یعنی خیانت کار همیشه در هراس میباشد در تاریخ کشور مزدورهای فراوان گذشته ووطن فروشهای بیشماری امده اند ورفته اندتعداد از انها انگشت نشالن بوده اند وهمه میدانند در خدمت اجانب قرار داشته اندچون شاه شجاع وبیرک کارمل ونجیب وکرزی وبعضی ها هم خیانت های خودرا توجیه دینی وسیاسی وحالت های اضطراری داده اند چون مجددی وقانونی ومعنوی ومحمدی وعبدالله و بیشترینه این روند را شاگردان ونزدیکان نام نهاد قهرمان ملی <رح> انجام داده اند که ان مرحومی را در حالت معنی شرماندند همانطوری که تاریخ پر افتخار استاد ربانی را جلال و صلاح شرمنده ای تعبیر نمودند رهروان مغرض واستفاده جو وتکنوکرات نماها ی مسعود هم در حق کشور وملت وروح پرفتوح ان مرحوم با جلال ربانی وبرادرش هم رکاب گردیدند در گذشته ها استعمار انگلیس اختلاف می انداخت وحکومت مینمود حال استعمار نوین امریکا میکشد وحکومت مینماید ازین رو عده ای از ساده دلان وصداقت مند ها قربانی شدند چون مزاری وربانی ومسعود ومارشال قهیم وعبدالحق وداود داود وسردار داود و... وتعداد از زرنگها واگاهان امور دین را به دنیا فروختند وبعضا هم که چیری برای فروختن نداشتند چون عبدالله وقانونی و... تا توانستند به دول انها رقصیدند وریشه های استعمار را ابیاری کردند اینها چه بترسند ویا نه هراسند باید به جزای خیانت هاومظالمی که در حق کشور وملت انجام داده انددیر ویا زود از سوی خود استعمار مجازات شوند وبرایشان گفته میشود با خالقت چه کردی که با خلق او کنی
تبنگ چی

>>>   از این دذدان ، چپاولگران ، جلادان ، خاینین ملی ، وطن فروشان ، دین فروشان ، قاچاقبران انسان وموادمخدر وبال آخره از این کفتاران لاشخور طمعه خدمت به وطن را نکنیدزیرا که آینها از حیثیت وشرف خود کی نداشتند واگر اندکی هم داشتن به خاطر منافع مالی وموقف های بیشرمانه غلامی خود قبلآ بالای یهود ونصارا فروختند

>>>   این یک واقیعت است که افتاب به دوانگشت پنهان نمیشود همین قانونی بسم الله خان ودیگرخانهیای دیگراین مرزبوم است اینکه خلیل زاد غنی عبدالله تمام رهبران جهادی با جمع مجاهدین درطول دوران جهاد برای منافع آمریکا وامپرایالیزم رزمیدند همه مذدورامریکا بودن برعلیه بلوک شرق می جنگیدند.
امروزقانونی صاحب بزرگ ما رهبرما افتخارما درارطبات به روابط وارتبات همرای تمام کشورها وسازمان ها یک امرعادی میباشد ایکه وابسته و وطن فروش درطول تاریخ که بوده برای همه معلوم است
اینکه خلیل زاد نزد قانونی رفته هتمی هراسی دارد درغیراین اونماینده یک ابرقدرت جهانی است میتواند نرود ولی میداند درنظرنگرفتن این رهبران مقتدر هرگز خواب آرام نخواهد داشت درست است هرکه به آدرس قانونی یک چیزی میگویند ولی قانونی یک ادم دانشمند مغزمتفکر واقیعی این سرزمین است تونشان بده یک دانشمند مانند قانونی کوشش کنید بزرگ های خود را بشناسید واحترام شان را داشته باشید امروز مردم رامی بینیم که ازیک لوده ...بی دین جنایت کارخاین بصفت بزرگ ورهبرخود حمایت میکنند شما تاجک ها خصوص ًپنجشیری هارا چه شده که همیشه درتخریب بزرگان خود افتادید میدانم مشکل شما درتعلیم وتربیه شماست گناهی ندارید انشالله این درگ واحساس را پیداکرده واقیعت های این جامعه را درین شرایط بدانید درتصمیم های خود ودرکفتار وکردارخود تجدید نظر نماید اگرروزی بیاید آنوقت کس نمیگوید خوب که خرا ب کی بود هشیار شوید این حرف های بیهوده جای را نمیگیرد بگذاردشمن هرچه میگوید بگوید باید بگوید باید تخریب نمایند چونکه همچین شخصیت ها را نه داشتن نه دارند نخواهند داشت به قهره مان ملی حرف دارند سالها بگذرد این مسعود بزرگ تکرار نشود.
احمد نبیل شهیر

>>>   واقعیت همین است که اینها همه چیز را از دست داده اند ،یکی شان اخطار میدهد و کابل داغدار را در ظرف سه روز فتح میکند وفکر میکند تنها او. در افغانستان است و. همه چیز وفق میل او است وبا پول وسرمایه گزاف که از راه غیر معقول ذخیره نموده فکر میکن همه را میخرد.
و اما دیگران شان همه دزد اند و. هم صاحب خانه ،یکی شان میکوید هوش ات باشدودیگری دزدی میکند ،و. هر موضوع که به افق مراد شان نباشد به دلایل غیر معقول آنرا رد میکنند و امید به الله متعال این عزیزان خود رااصلاع کنند.
عبدالله ریحان

>>>   خلیل زاد یار ویاور قاتلان بوده وهست همین جاسوس بود که در نخستین قدم امریکاییهارا واداشت تا به افغانستان حمله کنندکه کردند همین خاین بود که میخواست آمریکا طالبان را برسمیت بشناسد هرکه از خلیل زاد میترسد شاید گنهگار باشد اما این ملت باید در برابر شیطانی های شیطان بزرگ یعنی آمریکا ایستادگی کنند این آدمک میخواهد جنگ وصلح را بدست آمریکاییها بسپارد که هرکدامش را درموقع اش استفاده کنند این مزدور اختلافات قومی را دامن میزند ومیخواهد همه کاره این مملکت یک قوم که مورد خواست او است باشد این مردود است

>>>   خلیل زاد یار ویاور قاتلان بوده وهست همین جاسوس بود که در نخستین قدم امریکاییهارا واداشت تا به افغانستان حمله کنندکه کردند همین خاین بود که میخواست آمریکا طالبان را برسمیت بشناسد هرکه از خلیل زاد میترسد شاید گنهگار باشد اما این ملت باید در برابر شیطانی های شیطان بزرگ یعنی آمریکا ایستادگی کنند این آدمک میخواهد جنگ وصلح را بدست آمریکاییها بسپارد که هرکدامش را درموقع اش استفاده کنند این مزدور اختلافات قومی را دامن میزند ومیخواهد همه کاره این مملکت یک قوم که مورد خواست او است باشد این مردود است
سروری

>>>   Feroughi
طالبان تأیید کرده اند که در قطر با زلمی خلیل زاد نماینده ی خاص امریکا ، مذاکرات سازنده ای داشته اند .
خلیل زاد حالا در کابل است و سرگرم گفتگو با رهبران ، مولتی میلیونران و آشنایان قدیمی شان .
از قراین معلوم میشود که امریکا نیت دارد تا با چسپاندن بخش بزرگی ازمهره های سوخته ی طالبان در بدنه ی حکومت کابل ، اسلامگرایان افراطی و غیرافراطی را در زیر یک چتر گردآورده ، افغانستان را تا ابد از دیموکراسی و تحقق عدالت محروم نماید .
تا هنوز معلوم نیست ، امریکاییان با ارتقای روز افزون نقش طالبان ، حزب اسلامی حکمتیار ، جمعیت اسلامی ، وحدت و حرکت اسلامی ، اتحاد اسلامی وغیره در حیات سیاسی مردم ، چه نوع دیموکراسی را برای افغانستان تحفه می آورند ؟

>>>   اینها را رهبرنگوئید تمام شان تجاران سیاسی اند

>>>   حزب اسلامی به رهبری انجینر گلبدین حکمتیار، از تعیین زلمی خلیلزاد به صفت نماینده ویژه امریکا برای افغانستان استقبال نموده است.
خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتی حزب اسلامی به تاریخ ۸ سنبله به پژواک مواصلت ورزید، نگاشته است، آنها از طریق رسانه ها مطلع شده که زلمی خلیلزاد منحیث نماینده خاص امریکا برای افغانستان گماشته شده است.

منبع می نگارد که زلمی خلیلزاد امریکایی افغانی الاصل است و به صفت سفیر امریکا در افغانستان اجرای وظیفه نموده، نه تنها از بحران جاری افغانستان آگاهی کامل دارد، بلکه به سطح منطقه و جهان دیپلومات برجسته و مجرب شناخته شده است.

منبع علاوه می کند: ((امید می بریم که نامبرده با درنظرداشت به خواست های افغان ها، افزون بر تامین صلح، ثبات و امنیت دایمی در افغانستان، در عرصه انتخابات شفاف، عادلانه و سرتاسری تلاش های خسته گی ناپذیر انجام خواهد داد.))

در خبرنامه درج است که حزب اسلامی افغانستان، تقرر زلمی خلیل زاد توسط ایالات متحده امریکا منحیث نماینده خاص آن کشور برای افغانستان را نسبت به هر تبعه دیگر امریکایی را اقدام مثبت و بجا می داند، بیشتر می افزاید که نامبرده نسبت به هر کس دیگر در مورد زبان های رسمی، فرهنگ و سیاست افغانستان خوبتر بلدیت دارد.

حزب جهادی مذکور، پیروزی در ماموریت جدید را برای زلمی خلیلزاد آرزو کرده است.

شایان ذکراست که چند روز پیش، رسانه های امريکایی، از تعیین زلمی خلیلزاد منحیث نماینده خاص امریکا برای افغانستان خبر داده بود، اما قصر سفید تاکنون در مورد طور رسمی ابراز نظر نکرده است.

>>>   حكمتيار خودرا به كوچه حسن چپ ميزند. مثليكه هميشه از مشوره امريكاييها به افتخار ياد ميكند، باز هم حتمن همرايش مشوره شده و وعده هايي برايش داده شده است.

>>>   گلو ارام بشی توره چه به تعین سفیر امریکا درافغانستان.خیز های کلان نزن که ...

>>>   تا این اندازه گلبدین حقیر وبیچاره شده اصلا باور نمیکردم.
داود !.

>>>   مشکل اصلی پشتون بودن وضد فرهنگ بودن زلمی خلیل زاد است ومتاسفانه حامی تروریسم هم می باشد

>>>   گاو. پیر. کنجاره. خواب. میبیند.
تو. چی میفهمی. یکتسلیم شدهگی استی
. نظر. نده همه بد بختی ها دراینکشور عاملش شماشتید اگر اوایل جور میامدین
حالی طالب وداعش نمیبودند.
شاکر

>>>   بالاخره راکتیار این نماینده دائم cia در افغانستان با کمال بیشرفی و بیشرمی نقاب از چهره کثیف و جنایت کار خود بر میدارد و اظهار نظر در مورد همکاران خود مینمایند.

>>>   نمیدانم که چرا و به چه دلیلی باند جنایتکار گلبدین را که تا کنون قوماندانان ادم کش ان سلاحهای شانرا به زمین نگذاشته و تسلیم دولت نکرده هنوز در قتل و غارت اموال مردم و زرور گویی مشغول و مصروف هستند و علاوتن بنام حزب اسلامی در جمله سایر احزاب سیاسی ثبت و راجستر نگردیده است مزید بران حزب اسلامی ثبت و راجستر شده به رهبری ارغندی وال رسمن در وزارت عدلیه ثبت و راجستر است بیک نام دو حزب بوده نمیتواند و قانونی هم نیست چرا باند ادم کش و قاتل گلبدین حکمتیار را بنام حزب اسلامی یاد میکنید از ترس باند ترورستی است و یا از روی عدم توجه تان به قانون احزاب کشور .

>>>   با آمدن خلیل زاد داره ای دزدان پوره میشود گلبدین راکتیار بدِه ای خود را پیدا میکند زیرا باهم وجه مشترک زیاد دارند اولی در خفا برای بربادی ودیگری برملا اینکار را میکند

>>>   منافقت هم سرحد ندارد .
تا دیرور می گفتند او امریکائی است از دهنش بوی شراب می آید اما امروز میگوویند فرشته نجات است!!!
ر

>>>   یکی خلیل زاد مناسب است یکی مردک راکتی !

>>>   درزمان ریاست جمهوری داود خان کسینجر وزیر خارجه امریکا بکابل آمده بود دیدکداطراف داود خان توسط عناصر طرف داران شوروی محاصره گردیده است پلان ساختن که برای آینده بایداشخاص وفادار تربیه .درزمان جهاد هم به گلبدین حکمتیار بسیار خدمت کردند کمک های زیادی شدند شود تا به امریکا وفادارترین باشد ودرافغانستان گماشته شود تا خدمت خوبی به امریکا کرده بتواند ومنافع امریکارا بالاتر ازهمه ترجیح بدهند.همان بود که برای دانشگاه امریکایی دربیروت محصل انتخاب کردند ازجمله تعداد زیادی انتخاب شد وبه بیروت انتقال داده شدندازجمله همه آنها 3 نفر وفادرترین برآمدند که زلمی خلیلزاد اول نمره وفادار . اشرف غنی احمدزی به درجه دوم وانوارالحق احدی درجه سوم تثبیت وازبیروت به امریکا انتقال شدندبلای شان مصارف صورت گرفت باحکمتیار صاحب درارتباط بودند کمک زیاد نمودند.اکنون باید جناب حکمتیار از ایشان بخوبی پشتیبانی کند همه حلقات وابسه به امریکا اند چه پس چه پیش معلوم میشوند وامریکا اختیار دا کشورماست.

>>>   گلبدین خان حق دارد چنین موضع داشته باشد او سالها برای امریکایی ها خدمت کرده و میکند در زمان جنگ علیه قوای تجاوز گر شوروی قسمت اعظم کمک های مالی و تسلیحاتی و امریکاو دیگر کشور عربن توسط ای اس ای پاکستان به همین گلبدین قرار داده میشد ودر مقابل گلبدین به آنها در صورت موفقیت وعده کانفدراسیون را باپاکستان داده بود به همین اساس بود گه وقتی به مقاومت مردم موجه شد شهر کابل را را به راکت های که پاکستان به اختیار اش گذاشته بود مورد حمله فرار داد که منجر به کشته شدن ده هاهزار شهروند کابل شد در ان زمان اقای خلیلزاد کجابود که تااز عمال جنایتکارانه گلبدین جلوکیر میکر د خلیلزاد در زمان جهاد خود را بحیث یک خارجی عضو حرب اسلامی میدانست که در واقع عضو یک باند ویا به عبارت دیگر عضو یک داره جنایت کار بود شاید هم امروز به عضویت خود افتخار هم کند

>>>   به خاطر این خوب است که خلیل زاد لغمانی هم فکر و هم زبان راکت یار است

>>>   بالاخره راکتیار این نماینده دائم cia در افغانستان با کمال بیشرفی و بیشرمی نقاب از چهره کثیف و جنایت کار خود بر میدارد و اظهار نظر در مورد همکاران خود مینمایند.

>>>   آمریکا شناخت کافی از مزدور صفتی پشتونها پیدا کرده اند .
ودانسته اند که ابن ....مزدور برای حفظ قدرت نامشروع خود دست به هر جنایت وذلت خواهد زد

>>>   Feroughi
می گویند ، زلمی خلیل زاد معمار افغانستانِ نا متحد ، بی ثبات و پر از فاسد ، غاصب ، زورگو و دزد ، بارِدیگر نماینده ی خاص و قدرتمند رییس جمهور امریکا در امور افغانستان خواهد شد .
این که باز چه نقشه ای درپیش است شما خود حدس بزنید !
ادامه ی بحران و ادامه ی بی ثباتی و جنگ درافغانستان و منطقه ، حدس من است .

>>>   Ullah
مزدور همیشه مزدور می ماند
این غلامان حلقه به گوش همیشه تا دمی مرگ وفا دار به امریکا می مانند
کری، اتمر ، خلیلزاد، خاندان نادر داود
همیشه خر های پلان کرده امریکا هستند
هر وقت امریکا بخواهد این خر ها را سوار می شود

>>>   فرمحمد مظفری
قتل سیاسی در دوره کرزی، زیاد اتفاق افتاد گفته می شود که خلیلزاد عامل اصلی این قتل های سیاسی بوده است.

>>>   هردو طرف جنگ را خود دولت اداره میکند چرا در همه مناطق پشتونهاسنگرها معامله میشود در ننگرهار در علمند در قندز همه سنگرها و پوسته هارا با همه
وسایط و مهمات تحویل طالب و داعش میکنند و سربازان غیر پشتون را هم میکشند چرا این اتفاقها در مناطق هزاره جات رخ نمیدهد که سنگرهامعامله شود چرا در منطقه تاجک ها رخ نمیدهد هزاره و تاجک تاپای جان از سنگر و منطقه اش دفاع میکنند
اما در منطقه اوغان یکروز طالب است یک روز داعش است یکروزهم خود حکومت یک موضوع روشن است که جنگ از طرف دولت اداره میشود که در رس آن پشتون است مخالفان دولت هم پشتونها هستند تا دو طرفه کمک های پولی و مالی جامه جهانی رافقط قوم پشتون حیف و میل و چپاول کنند واقوام دیگر فقط چندتا بیناموس وبیغرتی که در داخل ارگ در کنار اشرف غنی هستند شکمهایشان
از سیری کلان شده و بس اما روز انتقام هم خواهد رسید ...
م ی

>>>   Najib Salam
متوجه باشيد كه قبيله ، دلقكان و عروسك هاى خود را فعال خواهد كرد تا اين انجمن عدالتخواهى را صدمه بزنند. دقت كنيد و اجازه ندهيد تا از عقب خنجر بزنند. اين شيوه يى تخريبكارى قبيله خيلى موثر است .

>>>   هنوز خلیلزاداز نگاه سياسى زنده است? فالبين دوبار مرده اعلان شده. عمر مرده اعلان شده گان دراز است.
حتى فرشته مرگ را بازى داده. کدام مسله مهم است که اين مردکه امريکا خموشى خودراشکست?

>>>   آقای خلیلزاد خود برادرطالب و حامی داعش است این شخص فاشیزیم و پشتونیزم خیلی از آمدن داعش در افغانستان راضی بنظر میرسد.
چون با آوردن طالب ، القاعده و تروریزم در عراق و افغانستان خیلی مهارت خاص دارد .وی میداند آمدن داعش مثل طالب به نفع قوم اش است.

>>>   خليل زاد بكى إز همكاران بوش بود كه باعث ببدايش داعش شد .

>>>   درشرایط فعلی افغانستان نیاز به یک انقلاب دارد تا خاین وخدمت گذار راازهم جداکند صادق به مقصد برسدو خاین به جزای عمالش البته بازهم باید امریکا کمک کند چراکه دفعه قبلی خاینها را نشناخته به قدرت رساندند واین بار دیگر همه اشخاص خوب وبد
را امریکایها در افغانستان از همه کرده خوب میشناسد
به هرحال تنها کسی که میتواند افغانستان را از این
شرایط نجات بدهد امریکااست .
پروانی

>>>   خلیلزاد همان طوریکه سرنوشت مردم عراق را با مداخله نامشروع خود خراب وجوی خونرا درجریان ساخت حالا درجهت سرنگونی دولت عراق داعش دهشت افگن را تقویه میکند و مسئولیت قتل عام مردم ودولتی های عراق را بپذیرد. در افغانستان هم همین طور مداخله دارد اگر دست نشنده های شان باتقلب براریکه قدرت نرسید وتزویر جایی را نگرقت گروه تروریستی داعش را کمک نموده به افغانستان ارسال میدارد وریختاندن خون مردم را عهده دار میشود همیشه سیاست جنایت کارانه کمیته 30 نفری را عملی میسازد.
احترام. شاه میانه ئی.

>>>   خلیل زاد مرد میدان است ما بالای او افتخار میکنیم همه افغانها بالایشان افتخار دارند در قلب میلیونها افغان جای دارد
یک مسلمان واقعی ، دانشمند ، افغان و ستراتیژست است

>>>   داعش اولاد های یزید است.
خلیلزاد مزدور است

>>>   Ansari
آقای خلیل زاد ؟ شما یکی از باشده دارای هویت ایالات متحده امریکا بزرگ هستید. در کشور ایالات متحده امریکا همه انسان ها از هر دین ادیان هر ملیت و اقوام آن حقوق برابر دارند که تحت قانون اساسی ایالات متحده امریکا زندگی می کنند و یک دیگر را احترام می گذارند. ؟ اما در افغانستان یک قوم که در اکثریت نیستند به تمامی ملیت های کشور تمامی طرح فاشیست ها را می قبولانند که این خود نشانه حذف یک ملیت بزرگ که در اکثریت مطلق هستیم تاجک ها مهربان از مقامات دولت حذف شده تمامی افراد که به پاکستانی ها دشمن بشریت وطن فروش در قدرت قرار دارند هر روز انتحار انفجار ترور افراد حمایت از طالبان توسط حکومت رها کردن قاتل های بشریت از زندان چرا به دنیا نمی گوید که تمامی انتحاری و انفجار قتل عام سربازان و افسران وطن پرست ها از طرف یک قوم میشود این ظلم است بالای تمامی اقوام وطن پرست کشور تاجک ها پشتون ها که وطن پرست هستند هزاره ها اوزبک ها تمامی طالبان را آقای کرزی و غنی با حکمتیار از بند رها کرده بخاطر قتل عام این ملت مظلوم حقیقت را به جهان بگوید تا به چی وقت این فاشیست گرای قوم گرای افراطی بس است

>>>   صلح در افغانستان به هیچ صورتی امکان پذیر نیست و هرکس که دعوی صلح میکند.دروغ میگوید.
صلح در افغانستان نه به نفع افغانستان است،نه به نفع امریکا،نه به نفع روسیه،نه به نفع جین،نه به نفع ایران،نه به نفع پاکستان،نه به نفع قاجاقبران مواد مخدره نه به نفع دهقانانی که کوکنار کشت میکنند،نه به نفع رشوه گیران و دزدان و فساد پیشه ها.
صلح تنها به نفع افراد غریب و بی بضاعت افغانستان است که درجنک دوطرفه منحیث سرباز و طالب و داعش کشته نشوند و یا به نفع افراد غریب و بیچاره دیگر که در حملات انتحاری کشته تشوند.
دولت افغانستان خودش طرفدار جنگ است.
یاد تان می آید که آوازه شد که داعش در افغانستان جای گرفته است.
زمانی که با صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در آن زمان مصاحبه صورت گرفت،او قطعاً این آوازه را رد کرد و گفت هیچ داعشی یی در افغانستان وجود ندارد،همه اش پروپاگند است.
زمانی که اشرف غنی در کنفرانس سالانه امتیتی مونیخ اشتراک کرد،هیچ کس نامی از جنک افغانستان نگرفت،بلکه همه توجه به مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود.
هنگامی که او دوباره به کابل آمد،عاجل صدیق صدیقی برطرف شد و دولت اعلان کرد که داعش در ننگرهار است.
همین بود که عملیات انتحاری و جنگ ها در ننگرهار شروع شد و تا حال ادامه دارد.
دولت افغانستان بنام مبارزه علیه تروریزم،کجکول گدایی را پخش کرده است و از تمام دنیا خیرات جمع میکند و دولت های خارجی را مینرساند که اگر کمک نکنید،تروریزم در افغانستان موفق میشود و شما را نیز آرام نخواهد ماند.
بنأ این جنگ افغانستان،به این زودی ها تمام نخواهد شد و مردم در فقر زندگی میکنند و مجبور هستند که بخاطر امرار معیشت اولاد های خود را منحیث سرباز و یا طالب و داعش در جبهات بفرستند و جنگ ادامه خواهد داشت و مردم کشته خواهند شد.
از کمک جامعه جهانی،امریکا سلاح و مهمات به دولت افغانستان میدهد و از کمک کشور های عربی،پاکستان سلاح و مهمات به طالبان و داعش.
در هردو طرف سلاح امریکایی فروخته میشود و استعمال میشود.
بنأ جنگ افغانستان نه به مذایقه ث کمبود سرباز و طالب و داعش مواجه میشود و نه هم به کمبود سلاح و مهمات و نه هم به کمبود کمک جامعه جهانی و کشور های عربی و ایران و پاکستان و روسیه و چین و هند و دیگران.
بنأ دندان صلح خواهی خویش را ،کاملاً از ریشه بکنید که امکانات صلح در افغانستان وجود ندارد.

>>>   این تبعه امریکا چرا در امور داخلی افغانستان دخالت می کند؟

>>>   زلمی خلیلیزاد طالب نکتایی پوش است که بایدازصحنه های دولتی افغانستان بیرون رانده شود.
واقای اجمل جان پنجشیری بیاکه هردوی ما شکست را بی پزیریم.
عصمتیان

>>>   ... به امریکا وخلیل زاد حال افغانها هوشیارانه عمل میکند قسمیکه در انتخابات هوشیار بودند بازهم به هیچ کس اجازه نمیدهند خصوصآ ریس جمهور آینده ما در شان او هیچ معامله نیست افغانها مطمین باشد اګر خلیل زاد هزار دفعه هم بیاید باز هم غنی بابا کار خود را میکند

>>>   آقایون خلیلزاد,جلالی,...ویک عده امریکایی های افغان تبار اعضای کمیته 30 نفری اند که از کمیته 300منشاء گرفته در طراحی پلان های ناکام تیم جناب حامد کرزی ومداخله در همه امور افغانستان در تبانی با حزب فاشیستی افغان ملت در وجود اقایون احدی ,زاخیلوال, یون ها,طاقت ها,وخود جناب مغز متفکرجهانی؟؟؟کشور را به حفظ منافع امریکا میچرخانند و در همه سیاست های اقتصادی ناکام در رشد کشت و قاچاق مواد مخدر, رشد فساد اداریع رشد قوم پرستی و قومگرایی کشور ما را در صدر کشورهای فاسد جهان قرار داد اکنون این گروه فاشیستی وابسطه چرا از سر این مردم بیچاره دست بردار نیستند؟؟؟...باد بر ایشان. والسلام .
ع.از ارغندی کابل.

>>>   اقای خلیل زاد از تئیریسن های مشهور ضد اسام ومسلمین واز هواداران به حاشیه کشیدن ملت های غیر پشتون افغان است که از ابتدا تا امروز در پی پیاده نمودن نقشه های خود درین سامان میباشد اوکه وظیفه داشت سایر اقوام را خرد نموده وازبین ببردازینرو نقشه کشیده است که نمیشود همه را به یکبارگی شکست داد اول شروع نموده به جان تاجک ها بارویکار نمودن اشرف غنی میخواهد بزرگترین قوم اقلیت را نابود نموده از صحنه ای سیاسی افغانستان دور نمایدبعد ازینکه باین نقشه ای شوم موفق گردید ازمیان برداشتن وبه غلامی گرفتن دیگران برایش سهل واسان میگردد. این است خواست واراده ای خلی زاد اینکه خداوند بزرگ چه اراده دارد وایا ملت های رباهم برادر افغانستان باسانی تسلیم توطئه هاینیشنلیستی وسکتریستی او میشوند ویا خیر در اینده روشن خواهد شد و اینکه جنگ باخدا و رسول را که او اغاز نموده بانجام خواهد رساند و یا اینکه خدای واحد و قهار او را بجزای اعمال و نیات شومش می رساند او نه تنها در افغانستان بلکه در منطقه وجهان جهت رضا مندی کشور متبوعش کشور ها وملت های مسلمان را بجان هم انداخته وباعث تضعیف مسلمانها شده است ما امیدواریم که درین جنگ حتما خداوند و اراده ای پاک الهی بر او غلبه نموده درین کارزار ناکام و نامراد خواهد گردید
ملابچه ای کوهستانی

>>>   به زلمی خلیل زاد خودفروش بگویید،غرور ملی ومذهبی مردم شجاع وطن را صرف نوکری وخوش خدمتی خویش نکند.
بلخابی

>>>   خلیل زاد غلام اسراییل است. چرا سرنوشت خود را به دست اسراییلی ها میسپارید.

>>>   خلیل زاد نه برای صلح بلکه برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به این کشور آمده است خلیل زاد برایمنافع آمریکاییها کارمیکند.ایشان میخواهند افغانستان درگیر بحران های جدید شود تا منافغ کشورش یعنی آمریکا تامین شود این یک واقعیت است
سروری

>>>   با آمدن جان کیری به افغانستان و تشکیل حکومت وحدت ملی این باور را در خاطر رهبران حکاکی کرد که دیگر ما نمی توانیم بدون در نظر داشت ملحوظات مطابق با منافع امریکا کاری را مستقلانه انجام دهیم .

رهبران پشتون هم نمی خواهند و نخواستند در تقریبا سه دهه کاری در عرصه اقتصادی و فرهنگی انجام دهند که در آن منافع همه نهفته باشد .چرا که فضای باز زمینه ساز را برای اقوام محروم مساعد میسازد. بنا جنگ وسیله ترویج زبان و بودن قوم پشتون است .

رهبران تاجک و هزاره. پایه مردمی ندارند از امتیازات باد آورده حمایت می‌کنند .

>>>   خلیل زاد یک دسیسه است نه مصلح کسانیکه از ماموریت این آمریکایی استقبال کرده ویا میکنند نمیدانند که در خفاء چهشیطنت های دیگری در حالت شکل گرفتن است واقعیت همین است که با امدن طالب ها بهیچوجه صلح تامین نخواهد شد
س- کابل

>>>   در کشور باید دموکراسی و قوانین دموکراتیک و مدرن حاکم شود و نه شخص و یا گروه و حزب خاصی. فوهً قضائیه باید مستقل و منطبق بر قوانین حقوق بشر شده و همه باید تابع قانون باشند و نه تابع و مطیع احساسات دینی و مذهبی و یا قومی و نژادی....، در غیر اینصورت کشور افغانستان هرگز به صلح و ثبات پیشرفت نخواهد رسید هیچگاه.

>>>   امریکا خواهان نابودی طالبان وبه صحنه آوردن داعش است .زیرا طالبان درحال حاضر اله ی دست برای ایران وروسیه نیز شده است .این مکارزمان (امریکا )بادراختیارداشتن کسانی مانند غنی برادر وتحریک این گروه به صلح .الرحمن این گروه راخوانده است .
اینبار برای اینکه بتواند حضورش راموثر ترازقبل سازد گروه دیگری را بوجود خواهد آورد که هم قدرتمندتر ومطمین تر برای امریکا ودرعین حال تهدید باالفعل برای ایران وروسیه باشد (داعش).
مشتاق

>>>   Badry
- افغان ستان لاشی را ماند که بدنش به دندان کرگس ها و لاشخوران افتاده و امید زنده ماندنش تنها به معجزه بسته گی دارد ، اما مردم ناتوان و خوش دلش آرزوی بهبود و زنده شدن این لاش را از کرویات سرخ و سفید خون ریخته شده لاش برجا افتاده دارند ، نه از کشیدن لاش از دندان لاشخوران .
- افغان ستان پیرمرد گدایی را ماند که از بام تا شام نزد دوست و دشمن دست گدایی پیش دارد و به دل شکر الله تعالی می کند که چقدر خوشبخت است .
- افغان ستان مردمی را در خود جا داده که در گلخن بنده گی شرق و غرب غرق اند ، دار و ندار خود را فدای مرده پرستان می آزرم می کنند ، اما افتخار آزادی ، خود ارادیت و استقلال هم دارند .
- افغان ستان موجود هرزه یی را ماند که بعد استعمال شدن داخلی ها و خارجی ها در کوچه ها و پس کوچه ها ، ادعای آقایی و باداری دارد و حتی گاهی مردمانش خود را ببر و شیر هم خطاب می کنند .
شهروندان افغان ستان با تاریخ ۵۰۰۰ ساله خود چنان خوار و ذلیل شده اند که مزدوری را سیاست ، وطن فروشی را افتخار ، دزدی را سوءتفاهم ، غلامی را سرداری و مرده پرستی را کمال باور و غرور می پندارند .
با چنین حالتی می خواهیم هم به تمدن رسیم و هم رستگار شویم ! آیا امکان دارد؟

>>>   آرامش قبل از طوفان

>>>   گرجند روسها هم جنایتکاری بیش نبوده ونیستند اما بازهم نسبت به آمریکاییها بهتر اندزیراآمریکاییها درکارهایی دخالت میکنند که روسها درزمان اشغال به چنین کارهایی هرگز متوصل نه شده بودند
س کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است