شش میلیون جوجه از ایران به افغانستان وارد شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۷/۸/۱۰ کد خبر: 155655 منبع: پرینت

رییس اداره دامپزشکی تایباد در شرق ایران از صادرات شش میلیون قطعه جوجه به افغانستان خبر داد.
به گزارش خبرنگاران جوان، محمدعلی کامل، رییس اداره دامپزشکی تایباد با اعلام این خبر افزود: این میزان صادارت 30 درصد بیشتر از پارسال است.

به گفته وی، 40 درصد از جوجه های صادره امسال تولید استان خراسان رضوی و بقیه آن تولید شده در دیگر استان های ایران همچون اردبیل و خراسان جنوبی بوده است.
رییس اداره دامپزشکی تایباد همچنین از صدور 40 تن تخم مرغ طی همین مدت از گمرک دوغارون به افغانستان خبر داد.
تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جوجه
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   در فارم های مرغداری ضرور نیست چوچه خروس ها نیز رشد داده شوند.
زیرا خروس ها تخم نمی دهند.
باید یک تعداد معدود چوچه خروس ها غرض تخم دادن مرغ ها نگاه شوند و باقی از بین برده شوند و تنها چوچه مرغ ها رشد داده شوند که تخم میدهند و این تخم ها دوباره به چوچه مرغ تبدیل میشوند.
درینصورت شما به کمبود چوچه مرغ مواجه نمیشوید تا از خارج وارد کنید.
در کشور های اروپایی در خوراکه مرغ ها مواد انتی بیوتیک اضافه میکنند تا هم چوچه مرغ ها زود رشد و نمو کنند و هم چاق و فربه و گوشت دار ببار بیایند.
بنأ شما باید در قسمت مرغ داری با جدید ترین دست آورد های علمی در جهان در ارتباط باشید و از آن برای رشد مرغ داری در افغانستان اضافه کنید.
بعضی فابریکه های مرغ داری در اروپا وجود دارد که روزانه چندین میلیون مرغ را ذبح و پر و پوست و بسته بندی و به تمام نقاط جهان صادر میکنند.
یک تعداد محدود کارگران در آن کار میکنند.زیرا از تولید تخم گرفته تا چوچه مرغ و مواد خوراکه ث آب و پاک کاری محیط زیست آنها.همه و همه توسط ماشین ها و روبات ها انجام میشود و ذبح و بسته بندی و بارگیری آنها نیز توسط روبات ها و ماشین ها انجام میشود.
حتی در آینده نزدیک موتر های باربری نیز همه اتوماتیک و بدون دریور خواهند شد و انتقال آنها نیر بطور اتوماتیک و ماشینی صورت خواهد گرفت.
انسانها فقط در خرید آنها از سوپرمارکیت ها و پختن ث خوردن آن سهم خواهند داشت.

>>>   هم وطنان در قسمت جوجه ها تخم مرغ ها خيلي متوجه باشيد كه به احتمال زياد جوجه ها را مرض زده باشد وتاريخ گذشته تخم مرغ ها زياد است به دو دليل اول اينكه در سراسر ايران كمبود تخم مرغ گوشت مرغ وجوجه به شدت احطياج بوده واست دوم اينكه مدت چند پيش ماه تعداد زياد مرغ ها وجوجه ها را مرض زده ومرض گرفته إمكان زياد است كه همان الوده شده را راهي كابل كرده باشند وهم چنان بار ها به وضوع ديده شده كه تمام جنس خوراكه ايراني صادراتي به افغانستان وجنس داخل ايران خيلي فرق دارد از هر نگاه اميد كه هم وطنان عزيز متوجه باشند البته منظرم هدف بنده اين نبوده خدا نا خواسته دشمني با ايراني وايران ها فقط هدف ام سلامتي هموطنان ام بوده وبس
واسلام حاجي قدير از وردك

>>>   جوجه و تخم اش رسید
صلح و صفایش کی رسد؟

>>>   دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنها هرگز اجازه نمی دهند کشور ما به ارامش برسد. یکی از اهداف دشمنان افغانستان ایجاد کینه ودشمنی با همسایگان وعدم شکل گیری وحدت اسلامی واخوت وبرادری است .حال بیایید بررسی کنیم این چوچه که از ایران امده برای کشور نفع دارد یا ضرر اولا به نظر دهنده اولی باید گفت انتی بایوتیکی که به مرغ وچوچه داده میشود یا برای پروفیلاکسی( پیشگیری )است که در روبرو شدن با عوامل باکتریایی الودگی حادث نگردد ویا بحیث تریتمنت ویا درمان است بنا" اینکه گفتی برای رشد وچاقی انتی بیوتیک میدهند غلط است .
دوم اینکه درخبر امده که رییس دامپزشکی اعلام کرده که به افغانستان چوچه صادر شده ای بدین معنی است که صادرات زیر نظر ددامپزشکی است پس کانترول بیماری میشود.سوم اینکه وارد کردن شش میلیون چوچه یعنی کمک بزرگی به کشور چرا چون باید شش میلیون تخم مرغ در چند دستگاه چوچه کشی قرار بگیرد واین کمک خوبی است هرچند پول خرید ان پرداخت شود.
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   ما افغانها بسیار تنبل و بی برنامه هستیم وگرنه با این نیروی کار و اقلیم زراعتی باید ما به ایران چوچه صادر کنیم نه اینکه هیچ تولید نداشته باشیم!
بعضی ترکاری ها مثل بامیه و سمارق و میوه های افغانستان کالری بیشتری نسبت به این محصولات بی شیمه ایرانی دارد.
باید در فراه و هرات فارمها جور شود و چوچه از ایران وارد شود و تبدیل به مرغهای بزرگ شده و پس به قیمت مناسب وارد بازار ایران شود و در زودترین مدت دستگاه و سیستم کامل و مدرن چوچه و گوشت مرغ شرکتهای خصوصی ایران در خاک افغانستان مستقر شده و کم کم افغانها صادر کننده آن در منطقه و جهان گردند.
اس پ هزاره

>>>   متوجه باشيد كه جوجه مرغ هاي ايراني را نخريد چون مرض دارند و انرا بخاطر تخريب صنعت مرغداري افغانستان به شما صادر ميكنند تا صنعت شما از بين برود و بازار شما در اختيار ايران قرار گيرد. اين كار را در قسمت زعفران افغانستان هم انجام دادند و مقدار زياد پياز زعفران الوده را به افغانستان صادر نمودند كه خوشبختانه توسط دانشمندان زراعت افغانستان شناسايي گرديد و جلو ان گرفته شد.
شير خان دراني

>>>   باید حداقل محصولات زراعی راخودمان تولید کنیم اگرمحصولات صنعتی تولید نتوانیم واین وظیفه وزارت زراعت وصنعتکاران است که تولید ودستگاه چوچه کشی در وطن انجام شود.
شیوای بلخی کاندید احتمالی شورای ولایتی

>>>   تمام افغانی هایی که درایران هستند ازهمان جوجه مرغهای (مریض) میخرند ومیخورند . سیاوس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است