برداشت آزاد: شما برای این عکس جمله ای بنویسید
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۵    ۱۳۹۷/۸/۱۱ کد خبر: 155676 منبع: پرینت


برداشت آزاد

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برداشت آزاد
نظرات بینندگان:

>>>   وای این زن افغان با سرباز خارجی چکار می کند؟
آیا اینها برای تسکین و آرامش سربازان خارجی وارد اردو شده اند؟
شیما کابل

>>>   شهور إش است

>>>   جنرال صاحب ماچکردن را میآموزد.

>>>   برای ارتقا و پول

>>>   یک نظام مردگاو و بی غیرت
در رأس آن یک دیوانۀ از همه چیز بی خبر

>>>   Salam
یک خاطره از بی نظیر بوتو ؛
بعد از شکست طالبان و بر قراری نظام دست نشانده ی امریکای ها در کابل ، من به نماینده گی از کنگره ملی در اجلاس سالانه احزاب سوسیال دموکرات در سویس اشتراک داشتم ، در حاشیه ی این جلسه با نماینده گان احزاب زیادی از سراسر جهان ملاقات داشتم ، از جمله‌ با بی نظیر بوتو که در آن زمان به عنوان دبیر کل حزبش اشتراک کرده بود و در کرسی صدارت نبود . او در ابتدا فکر می کرد که من از نظام پسا طالبانی و نیرو های اشغال گر امریکا دفاع می کنم ولی در جریان بحث فهمید که ما جدا از روند فعلی ایم و علاقه و سیمپاتی ما به دوران مقاومت احمد شاه مسعو د نزدیک است و آنگاه بحث مان روحیه دیگر را به خود گرفت ، البته از تفصیل بحث را می گذارم ، او از من پرسش های را مطرح کرد که من به جواب درخور پرداختم که معلوم می شد از پاسخ های من دلخوش نبود و من به نوبه خودم در جریان بحث ها با توضیح اینکه من منافع مشروع کشور ها را در بیرون سرحد شان درک می کنم و معنای آنرا می فهمم ‌پرسیدم که چرا پاکستان همواره از نیرو های افراطی اسلامی برای دست یافتن به اهدافش در کشور ما سود می برد و چرا او به عنوان یک زن متمدن و مدرن از یک نیروی قرون وسطایی چون طالب دفاع کرد ، آنرا پرورش داد و حاکمیت شان را به رسمیت شناخت ؟
بی نظیر بوتو با پوزخندی به پاسخ کوتاه اکتفا کرد و کفت من در سکوی رهبری کشورم به منافع آن فکر می کنم و از هر ابزاری برای تحقق این منافع استفاده می کنم و خواهم کرد ، هر چند از طالبان نام نبرد ولی کلی گوی اش معنای آنرا داشت که برایش مهم نیست این ابزار چیست و کیست !
این خاطره را برای آن نوشتم که عده ی به مرگ مولانای پاکستانی که امروز ترور شد و یکی از پر آوازه ترین رهبران طرفدار طالبان بود خورسند اند ، شاید برای من این خورسند ی قابل فهم باشد ولی پدیده طالب و هر نیرو دیگر به عنوان ابزار اهداف پاکستان در میان سیاسیون شان عین اهمیت را دارد مهم نیست مولانا باشد ویا جنرال و یا هم بی نظیر بوتو که خود به دست اینها ترور شد . سیاسیون پاکستان دنبال سیاست های استراتیژیک اند و همه به آن وفا دار اند .

>>>   شاید آموزش کمک های اولیه به مصدومین باشد، و همکار ایشان یک خانوم امریکایی است.
خاوری

>>>   عشق و عشق بازى و استفاده از زنان افغان در جلو و ديد همه.

>>>   لعنت به ناموس فروشان.
لعنت به تن فروشان.
لعنت به خارجى ها

>>>   از کجا دانستی که سرباز خارجی است ؟

>>>   هدف امریکایی ها از ورود خانم ها به ماموریت های دولتی این است که فساد وفحشا را درکشور بیشتر بسازند واگرنه خودشان ضایع کننده حقوق خان ها هستند
حبیب

>>>   خپلواکی و‌استقلال خود را تجلیل میکند.

>>>   بی ناموسی

>>>   عشق چیزی است که دیوانه کند ملا را وقتیکه (ک) خیزد بلا خیزد چون دوران دوران دیمکراسی است هر چیز بخواهی می‌شود

>>>   شهوت مرز ندارد! مسلمان و کافر نمی شناسد!

>>>   سوء ظن نکنید تنها میخواهد همرا با سرباز امریکای تنفس مصنعوعی یعنی دهن بدهن را تمرین کند.

>>>   فوتو شاپ است .

>>>   در ایران درس خوانده ام. یادش بخیر معلم تاریخ مان همیشه می گفت: سه تا پادشاه بودند که می‌خواستند با کشف حجاب و یا با بر داشتن چادر از سر زنان، کشور های خود را پیشرفته و مترقی بسازند؛ آتاترک از ترکیه، رضا خان از ایران و امان الله خان از افغانستان. آتاترک کاملا موفق شد. رضاخان نیمه موفق شد.امان الله خان اصلا موفق نشد.چرا ؟ چون افعانها مردمانی بودند که به اصول و ارزشهای خود پایبند بودند یا به زبان عامیانه افغانها غیرتی بودند. امان الله خان در مجلسی که توسط توسط پادشاه ایران در داخل ایران برگزار شده بود ، ملکه ی خود را بدون حجاب ، ظاهر ساخت.در داخل افغانستان جرأت این کار را نداشت چون افغانها ملکه ی خود را هم از نوامیس خود میدانستند.یادش بخیر خانم معلم همیشه میگفت: ای بنازم غیرت افغان‌ها را!!!
اما من امروز به حیث یک افغانستانی و یک مسلمان باید بگویم: ای تف به غیرت...!!!
ولی به عنوان یک زن و از دید یک زن افغانستانی باید بگویم: زنک بیچاره حتما عقده ای شده است. معلوم نیست شوهر نامرد و بی غیرتش یا به اصطلاح خودمان شوی مرده گاو اش کجاها و با کی ها ساعت خود را تیر میکند.

>>>   وحشتناک است واشنگتون

>>>   رفته که حق و حقوق خوده مطابق به قانون منع خشونت علیه زن بگیره

>>>   نظر به قانون منع خشونت علیه زن که رئیس جمهور غنی آن را توشیح کرده، هیچ شوهری حق ندارد مانع کار زن خود شود. در این صورت حداقل با سه ماه حبس مواجه خواهد شد. این است قانون یهودیت این یهودی

>>>   من جيزي براي گفتن ندارم لالا هراتي

>>>   وقاهت و ذلت و بی عفتی

>>>   از کجا اینقدر مطمين هستی که آن سرباز خارجی است. ما همین طور بدون اینکه از چیزی اطمینان حاصل کنیم.بدون مقدمه شليک میکنیم حالاانطوريکه مشخص است این خانم شيما باسواد است وای بر جهادی ها ی بیسواد. بعدش جهادی ها و طالبان را متهم می کنیم با هم درگیرميشوند و جنگ میکنند قتل عام می کنند

>>>   تا جهالت است این کشور ترمیم شدنی نیست. او یک انسان است ودر مرگ یک انسان و یا همکار و حامی اش، اندوهگین است.
متاسفانه عقده ای جنسی در این کشور بیداد میکند و به همین دلیل همه رفتارها را تفسیر جنسی می کنند.

>>>   ما قبل از این ها دختران و زنان شجاع وطن پرست وفدا کار داشتیم درزمان هاي جنگ افغان و انگلیس از خودشان شهامت دلیری نشان دادن و دوش با دوش سربازان آن زمان جنگیدن ملالی ها رزغونه ها بودن وهمين رقم در زمان سطر اسلام خانم های بودن که به کمک سپاهي اسلام ميشتافتن وبه آن ها یاری می رساندن وبه آن ها نان و غذا آماده می کردند.بعضی وتعصبات وقيودات ها در اسلام بعدها توسط اشخاص خودخواه و دو جنسه که ظاهر اش را صادق نشان می دهد وباطن اش باهر چیزی غیری اسلامی مقایسه بکنی بازهم کم گفتی بوجود آمد .که نتجه آن را دراین روز ها مي بينيم.دراین چهار دهه نابسامانی کشور ما.کار های نامشروع و نا روا.را ازطرف تمامی این گروه های متخاصم وزيدخل ديديم.ازقبیل دزدی.غارت.تجاوز.قتل با شکل های گوناگون خصوصا از جانب جهادی ها و طالبان.بوده فکرنکنم خداوند به این آسانی این ها را ببخشد اصلا قابل بخشش نیستن.وانهاي که در این مدت سخت مرتکب گناه شدن.فقط خودی خداوند میتواند یک کاری برای آن ها بکند.دین اسلام در روی دنیا اینقدر مستحکم پابرجا است که.در روی زمین هیچ کس نمی تواند به آن آسیب برساند.کشور های آسیا میانه 75 سال در قیودات ودر تسلط کافران بود حالا که دوباره آزادی شان را گرفتن.برگشتن سر جای اول شان.و مردمان شان مسلمان های مومين.خداجو.صادق هستند.که تمامی شریعت اسلامی را به خودشان واجب میدانند و بالای خودشان تطبیق می کنند.اما دراین سال های که گذشت گروه های خراب کار و جانی وخود فروخته و هاله دست بیگانگان بفرمان باداران ملعون شان خیلی تلاش کردند که در آن کشور های ها رخنه بکنند و همان وضعیت وفلاکتي را که در افغانستان بوجود آوردن به آن جا هم انتقال بدهند.که هیچ وقت به هداف پلید شان نرسیدن وهميشه مشت کوبنده به دهانشان خوردن. پیغمبر خدا گفته هرکس خوداش را اصلاح نماید قانون و مقررات وپنج بنایی مسلمانی واسلامی را به خودش تطبیق نماید.به کاری دیگران مداخله و خودنمایی نکند هرگز در جامعه اسلامی مشکلات وجود ندارد.وهمه چیز طبق قانون اسلامی پیش می رود اما افسوس که در جامعه اسلامی خصوصا در افغانستان ما اشخاص و افراد های گوناگون وجود دارد که بعضی ها از روی نادانی و جهالت مشکلات را به بار میآورند وبعصی ها در مقابل پول میجنگندو بعضی ها بخاطر جا طلبی و خودخواهی و بدست آوردن پول و سرمایه خودش را به آب و آتش میزند وبعضیهادراین چهار دهه ناآرامی به بیغیرتی .وبی ننگی ومفت خوری عادت کردن همین شیوه را برای خودش راحتر واسانتر میداند.وميجنگد وقتیکه.چنین اشخاص در جامعه ما وجود دارد این مشکلات همیشه باقی می ماند.
( معلم ستار خوست

>>>   يكى دو سال پيش فرمانده نيرو هاى ناتو با خانم آريانا سعيد چنين برنامه يى داشت در حاليكه خانم آريانا سعيد نه ركنى از اركان سياست هست و نه پايگاه نظامى دارد. در فرهنگ سياسى غربيها كه مردمان متمدن و عدالتخواهى هستند ، برنامه هاى اينچنينى را آزادى و دموكراسى و تساوى حقوق مى نامند. اين ما هستيم كه با ديدن چنين تصاويرى احساساتى ميشويم و به اصطلاح رگ غيرت مان باد ميكند چون ما مردمان عقب مانده و بى فرهنگ و تروريست هستيم. فكر كنم پارسال بود كه خانم آريانا سعيد به مناسبت سال روز استقلال ميخواست كنسرتى را در كابل اجراء كند كه با مخالفت شديد به اصطلاح علماء روبرو شد اما اين كنسرت برگزار شد ولى از عجائب روزگار اين كه پوليس و نيرو هاى امنيتى چنان امنيت اين محفل را تأمين كردند كه حتى خون از بينى يك بزغاله هم نريخت. و امسال جنرال عبد الرازق را كه ظاهراً حافظ وطن و نگهبان مرز ها و پاسدار غرور و عزت ملى بود ، مثل گنجشك بال شكسته در اختيار امريكا و طالبان قرار دادند. كجا بودند آن مردانى كه امنيت آريانا خانم را تأمين كردند ؟ چرا امنيت فرمانده مظلوم رانگرفتند؟! آيا در اين مملكت ، محبوبيت و اقتدار يك آواز خوان زن از محبوبيت و اقتدار يك سردار سلحشور بيشتر است؟ و آيا من كه يك زن از همين مملكت هستم به اين قدرت و شوكت افتخار كنم يا احتقار ؟! كوچكتر كه بوديم كودكان ايرانى ما را افغانى صدا ميكردند ما كه خيال ميكرديم افغانى يك نوع فحش است به خودشان افغانى مى گفتيم. مادرم ياد داد كه در جواب بگوييم ما به افغانى بودن مان افتخار ميكنيم و ما افتخار ميكرديم تا بزرگتر شديم و به افتخار به افغانى بودن مان شك كرديم. مگر ما چه چيزى ارزشمندى داشتيم كه به آن افتخار ميكرديم ؟ و حالا كه خيلى بزرگتر شده ام از شك به يقين رسيده ام. راستى وطنداران عزيزم آيا به نظر شما ما چيزى براى افتخار كردن داريم واقعا؟؟؟

>>>   عزبزان اگر دقت شود اين سرباز خارجي مرد نه بلكه زن است . يك زن سياه پوست. طبق فرموده يكي از برادران ممكن است در جريان تمرين هاي كمك هاي اوليه باشد يا تمرين هاي نظامي و درس . لطفا اب را ناديده پاي از موزه نكشيد. و يك زن با شهامت افغان را كه لباس مردانگي به تن دارد و عليه طالب ميجنگد بيهوده تهمت نزنيد اگر خود تان مرد نيستيد حد اقل از مردانه صفتان كشور خود عيب جويي نكنيد.
جگرن حشمت

>>>   به گمانم مطلب که نوشته میشود سانسور میشود که این عکس از یک دختر هزاره است که در هوایی کار میکند از هطاره ها چی کله نو در جامعه ازادی را دیده اند نوش جان شان غیرت که ندارند

>>>   ما مردم اگر10 بار هم برای ما از این اتفاق ها بی افته باز هم پند و تجربه نمی گیریم.
همیشه ما مردم بطوری خیالی و دور از واقعیت.باورمند می‌شویم.وبعد ها احساس پشیمانی میکنیم.مثلی ملا لنگ انگلیسی مسجد پلخشتي .ويااصلاحات امان الله خان .ویا فرخنده را مردم سنگسار کردن.این مورد ها برای80% مردم افغانستان پشیمانی داشته.میگویند بعد از مردن سهراب نيشدارو چه بکار می آید.و حالا هم بدون اینکه از موضوعات اطلاع داشته باشیم ویا از خدا بترسیم.هرچه بود میگویم

>>>   داکترنجیب درزمان خود همه چیزگفته بود

>>>   نظر جناب حشمت درست است هردو زن هستند نباید همهیشه کج وسیاه فکر کنیم

>>>   به تمام آنانیکه که مخالف این عکس هستند!! همین را میخواهید و از همچو کارها دفاع میکنید. اگر نه پس چرا با طالبان مخالفت میکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است