کرزی: طالبان باید در گفتگوهای صلح شریک باشند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۷/۸/۱۲ کد خبر: 155682 منبع: پرینت

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، اعضای تازه گماشته شده دفتر طالبان را آدم‌های خوب عنوان کرد و خواستار اشتراک آنها در مذاکرات صلح افغانستان شد.

حامد کرزی، در مصاحبه ای با آژانس خبری اسوشیتدپرس اظهار داشت که پنج رهبر گروه طالبان که به تازگی به عنوان اعضای دفتر طالبان در قطر گماشته شده‌اند، باید در گفتگوهای صلح سهم بگیرند تا جنگ هفده ساله در افغانستان ختم شود.

کرزی: «بسیاری از آنان را که من میشناسم انسان‌های خوب استند. از همین رو گماشته شدن این افراد برای صلح افغانستان یک خبر خوب خواهد بود و ما با آنان کار خواهیم کرد تا به این هدف دست یابیم.»

آقای کرزی ضمن ستایش و استقبال از تلاش های امریکا بر کشاندن طالبان به میز مذاکره تاکید کرد که روند صلح افغانستان باید روشن و بدون «معامله میان حکومت‌های بیرونی» باشد.

گفتنی است این ۵ عضو گروه طالبان در سال ۲۰۱۴میلادی در بدل رهایی باوبرکدال، یک نظامی امریکایی از زندان گوانتانامو آزاد شده بودند و هفته گذشته بر اساس فرمان ملا هیبت الله به عنوان اعضای دفتر طالبان در قطر گماشته شدند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   اي كاش از دهان آقاي كرزي آدم هيچي نشنود.

>>>   هم صنفی هایش هستند

>>>   همی قاری یوسف سخنگوی طالبان چه شد؟
بیخی زنده و مرده اش گم شد.
تلویزیون عمر خطاب یگان وقت همراه ذبیح الله مجاهد،بدون آن که قوای امریکایی خبر شود که او از کجا گپ میزند،مصاحبه میکند،اما قاری یوسف بیخی گم شد.
از ملا هیبت الله هم هیچ ویدیویی به نظر نمیرسد که در کجا است و یا کجا نیست.
هیبت الله باید یک آدم چاق و گنده که از چشم هایش خون میبارد ،باشد.
اما عکسی که از ملا هیبت الله نشر شده است.از هیبت الله کرده زیادتر به موش الله میماند.

>>>   Salam
بستر فکری و آیدیالوژیک و تمویل منابع مالی گروه طالبان بدون شک در پاکستان است ولی بستر قومی تباری ، نیروی بشری طالبان در داخل کشور و در میان پشتون ها است ، هم پدر طالبان در داخل کشور است و هم مادر شان ، طالبان در کهندژ، دهنه غوری ، بغلان و در سراسر کشور به کمک قوم و تبار شان می رزمند نه با لشکر مولانا سمیع الحق . تمام سران این حکومت ها درین هژده سال کمر طالبان را بستند و طالبان را بر نصف خاک کشور مسلط ساختند و ما مردم ساده به مرگ یک ملای پاکستانی پای کوبی می کنیم . کرزی و دیگرا نش به مراتب طالب تر و خطر ناک تر از مولانای پاکستانی است .

>>>   کرزی هم باید درمذاکرات صلح شریک باشد

>>>   دادفر اویانی
چی فرقی باشد میان اهداف سیاسی ی ملاعمر، ملا حقانی، ملا سمیع الحق، خطاب، گلبدین، احمدزی، کرزی، عبدالله، خلیلزاد، اتمر و همچنین، با عمران خان شان؟
کسی هست بر شمارد؟

>>>   Kohestani
طالبان فقط چند تا جبگجوی بیش نیستند خیلی زود نابود میشوند اگر ما هوشیارانه بسیج شویم ، حامیان خارجی طالبان را نا امید سازیم ، تفکر طالبانی را نشانه گیریم که امروز بیشتر در ارگ کابل و ماحول آن لانه کرده اند .
به نابودی یک پدر معنوی به جایی نمی رسیم ، تنها این ابزاری میشود برای آب پاشیدن به روی خشم ما و خونین شدن بیشتر خنجر دشمنان انسانیت ، عدالت ، ترقی ، برادری و محبت .

>>>   كرزي ادم خوب است اگر خوب نميبود تعغير نام ميدان هوايي خواجه بغرا را به احترام خواجه صاحب قبول نميكرد. پس معلوم است كه ادم خود خواه نيست. يكمقدار پول كه از دولت خلطه كرده بدرد دخترانش در امريكا خورده خانه خريده اند. تنها پسرش را به شما نشان داده زياد چيز ها را پنهان كرده مانند پول هاي زير ميزي كه از ايران ميگرفت و فابريكه هاي كه به محمود جان بخشيد. حالا انتخابات نزديك است بگذاريد كانديد كند. ميدان هوايي مولانا را بنام اشرف غني كند و با شما شاد و اباد باشد. ببوي همه را سلام بگوييد و چشمك بازي كند. اما يك خوبي دارد كه ادم متعصب نيست و همين خوبي اش تمام خياناتش را پوشانده.
احمد ولي


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است