در جبهه‌های نبرد ارزگان، قصه چیز دیگر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۱    ۱۳۹۷/۸/۱۲ کد خبر: 155693 منبع: پرینت

در جبهه‌های نبرد ارزگان، قصه چیز دیگر است، تأمل داشته باشیم.
من لحظه به لحظه با دوستانم در خط نبرد در ارتباطم. ازاین‌رو، از دوستان نیک‌اندیشم می‌خواهم که از هیاهوی فیسبوکی که بیشتر دشمن خبرکردن است و نشانی دادن به دشمن، خبرهای بیشتر شایعه مانند پرهیز شود. چند کار ضروری است که بی‌هیاهو انجام شوند:

یک: کمک‌ها و حمایت‌های مردمی بدون سروصدا فوری فرستاده شوند.

دو: کمک به بیجاشدگان فوری فرستاده شود که هوا به شدت در حال سرد شدن است.

سه: دولت تحت فشار قرار داده شود که فوری اقدام کند. در کنار آن کمک‌های حمایتی دولت باید فوری برسند.

چهار: فضای حقیقی و مجازی به این طرف برود که جنگ طالب با مردم بی‌دفاع است. فضا به سمت قهرمان‌بازی و شجاعی‌کردن نبرد نرود که نبرد مشروعیت داخلی و خارجی پیدا کند که جز این نیست و نباشد.

پنج: تلاش برای صلح نیز روی دست گرفته شود. صلح آبرومندانه که طالبان به جغرافیای سابقش برگردند و فشار بر مردم پایان یابد.

شش: باورم بر این است که با عقل دوراندیش هرچه وجوهات‌شرعی دارید به «دفاع‌خودی» اختصاص بدهید، نیازی به اجازه گرفتن از کسی نیست؛ البته بزرگان مذهبی نیز در این چند روز اجازه داده‌اند.

هفت: نبرد در ارزگان با هیاهو نمی‌شود، باید خود را در شرایط جبهة نبرد قرار داد و بعد دستور فیسبوکی صادر کرد. آن‌جا نبرد واقعی با طالبان جریان دارد که از تمام امکانات نظامی برخوردارند و حمایت‌های حلقه‌های داخلی و خارجی را نیز دارند.

یاهو!
دکتر حفیظ شریعتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارزگان
شریعتی
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه که ماجراجویان وتوطئه گران خاین ، مردم مومن،صادق،زحمت کش وصلح دوست هزاره را هدف قرار داده اند.
مردم هزاره جات درطول 100 سال گذشته با تمامی اقوام برادر افغانستان رابطه نیک وزندگی مسالمت آمیز داشته اندوخصوصا سال های جهاد مقدس در جبهات ضد تجاوز شوروی رابطه خیلی حسنه و صمیمی داشتند که تاریخ پرافتخار جهاد شاهد این واقعیت است.مردم هزاره زحمت کش همیشه در دور ترین نقاط افغانستان مشقت ترین وسخت ترین کارها را برای آبادانی کشور انجام داده اند علاوه بران این مردم مومن و صادق در تولیدات زراعت ومالداری نقش موثر و مفید داشته اند.انواع میوه جات تر وخشک برای داخل و خارج از افغانستان از محصولات مهم افغانستان به شما میرود.
اما چرا وضعیت بدینحالت رسید؟سوء تفاهم، مداخله بیشرمانه ماجراجویان خائن این جنگ قومی را در داخل افغانستان دامن میزنند تا پروسه صلح واشتی ملی را درافغانستان زیر سوال قرار داده و ناکام سازند.این ماجراجویان وخاینین بدانند که این خیانت و تفرقه افکنی قومی و مذهبی شان محکوم به شکست است.هرجنگ درنهایت به صلح منجر میشود.افعانستان به طرف رشد،ترقی،انکشاف متوازن وصلح وارامش به پیش میرودودرین جای شک نیست که روزی صلح و امنیت سرتاسری در افغانستان تحقق میابدونقشه شوم منافقین وماجراجویان خائن مطلقا نقش برآب میشود.شاعری میگوید! خون نا حق دست از دامان قاتل بر نداشت!
دیده باشی لکه های دامن قصاب را!
اقوام مومن و متحد افغانستان باید برای تحقق وحدت ملی بیش ازین اجازه ندهند که نفاق افکنان و دشمنان رنگارنگ مردم متحد افغانستان دست به توطئه و دسیسه های شیطانی و غرض آلود بزند و جنگ قومی و مذهبی را که همانا آخرین پلان شوم دشمنان خائن به وحدت ملی افغانستان است در مناطق مرکزی افغانستان پیاده کنند.گرچه همچنین پلان های خطرناک در حکومات گذشته گاهی بروز میکرد اما با زیرکی و هوشیاری سیاست مداران و اشخاص باصلاحیت اقوام وریش سفیدان حل و فصل میگردیدند.حالا هم وظیفه وطنی،ملی و اسلامی رهبران سیاسی و وزعمای اقوام وطوایف مختلف افغانستان هستند که دیر نشده برای رفع تشنجات منطقوی وقومی بدون تاخیر بشتابند ونگذارند که خدای نخواسته درگیری به سطح وسیع گسترش یابد ونقشه های شیطانی ماجراجویان ودسیسه گران تحقق یابد بالعکس باید صلح و برادری قومی در افغانستان جنگزده وویران شده باسرعت حکمفرما گردد.
ومن الله التوفیق.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   جناب دکتر شریعتی!صاحب فتوی شد؟
شش: باورم بر این است که با عقل دوراندیش هرچه وجوهات‌شرعی دارید به «دفاع‌خودی» اختصاص بدهید، نیازی به اجازه گرفتن از کسی نیست؛ البته بزرگان مذهبی نیز در این چند روز اجازه داده‌اند.
ای صاحب عقل دور اندیش! اولین حکم عقل اجتناب از دخالت در حوزه تخصص دیگران است. «نه هر که سر تراشد قلندری داند» یکی از دلایل هرج و مرج کشور این است که هیچ کسی به وظیفه خود دقیق عمل نمی کند. عقل منهای دین اصلا دور اندیشی ندارد مواظب باشید به امید اصلاح ابرو چشم مردم را کور نکنید. مانند شریعتی ایرانی که با تخصص جامعه شناسی وارد قضاوت های دینی شد و یک نسل انحرافی نظیر گروه فرقان در ایران و نصر در افغانستان و ... با تندروی های عقل دور اندیش و کوتاه بین شان بلای جان مردم شدند.
تسم نرسی به کعبه اعرابی کاین راه که می روی به ترکستان است.

>>>   جناب شريعتي كاملا درست فرمودند

>>>   برای جناب داکتر ناصری بسیار متاسفم که در این وضعیت هم در فکر رسیدن به چوکی پارلمان است. بااسم مستعار، مطالب مبهم وچند پهلو می نویسد.تا زمان که فرصت طلبان و ابن الوقت های مثل ایشان نان را به نرخ روز می خورند. در انتخابات کاندیدا می شوند تا افرادی را سرکیسه کرده و آن را نه صرف تبلیغات که در قم سرمایه گزاری کند. چنانکه در دوره قبل از غزنی کاندید شدو پول تبلیغات را از کریم خلیلی گرفت وخانه در قم خرید. این آدم ها ادعای درد دارند ،اما نه درد مردمی که امروز قتل عام می شوند بلکه درد رسیدن به چوکی. جعغر مانگار.

>>>   دستورات اقای شریعتی مداری در حقیقت دعوت غیر میستقیم لشکر فاطمیپون در جنگ ارزگان است.
بدون شک در فضای هرج و مرج دولتی شبکه های زیر زمینی ایران در اشتعال جنگ بخاطر حضور بیشتر این کشور در قضایای افغانستان سخت فعالیت میکند . بد بختی این کشور در عمین مساله است کسی خود را به دم پاکستان و کسی خود را به دم ایران و تاجکستان و تعدادی هم خو درا به دم امریکا که لقمه ای چرب تر دارد گره زده اند . وای به حال مردم بیچاره.

>>>   دولت نه باید در جنگ مداخله کند بجز آوردن فضای صلح آمیز . چراکه جنگ دو طرف از خیزش های مردمی دو طرف است نه دولت و طالب و یا دشمنان اصلی افغانستان. خیزش های مردمی هیچ گاهی به نفع ملت نبوده و نیست . چرا که یک طرف میرود بر ناموس طرف دیگر تجاوز می کند وزن و فرزندش را شهید میسازد که من خیزش مردم هستم و طرف دیگر هم بخاطر دفاع از ناموس و وطن خود خیزش مردمی می کند به جانب خیزش متجاوز حمله می کند تا انتقام بگیرد. هر گاه خیز و خیز وجود نداشت و فقط قوای دولت خیزش داشته باشد منازعات ختم است و خیزش ها هم ختم.
خبر خوش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است