شاید دم خروس غنی ناخودآگاه بیرون زده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۵    ۱۳۹۷/۸/۱۳ کد خبر: 155714 منبع: پرینت

آقای غنی با "جنگ قومی" خواندن حمله طالبان بر مردم بی‌دفاع ارزگان، هم ذهنیت خود را آشکار و هم با این عنوان، الگوی برخورد هیئت و نتیجه بررسی آن را پیشاپیش مشخص کرد.

این عنوان نتیجه یک پیش‌داوری و تعیین چهارچوب ذهنی برای هیات است، نه نتیجه بررسی آن. بنابر این، از همین اکنون نتیجه کار آن روشن است: فروکاست حمله طالبان بر مردم به "منازعه میان اقوام"، خود بخود به سلب مسوولیت از آن گروه تروریستی می‌ انجامد.

غنی حتی به‌ ظاهر نتوانسته/نخواسته است اصل بی‌طرفی را رعایت کند و برای دستیابی به هدف خود، منتظر نتیجه بررسی هیات اعزامی خود بماند، یا شاید دم خروسش ناخودآگاه چنین بیرون زده است.

روشن است که برای او، کشتار، آتش زدن خانه و غارت و غصب اموال مردم و آواره‌ کردن آن‌ها، نیز حضور و پرچم سفید طالبان در قلمرو حاکمیت دولت (با اعلام و اذعان این گروه به حمله)، چندان دارای حساسیت و پیامد اعتباری و امنیتی تلقی نمی‌شود.

گذشته از این‌ها، تا این‌گاه سرنوشت و نتیجه هیئت‌های پیشین او در موارد دیگر نامعلوم است. این پیشینه، تنها نشا‌ن‌دهنده برخورد ابزاری او با هیات و بهره‌گیری او از آن برای اسکات/انحراف افکار عمومی و منتقدان بوده است، نه آشکارسازی حقایق و حل معضلات و مسایل.

در نهایت این‌که تعبیر او با تعبیر معاون دومش از این فاجعه، در تضاد تام است.

برای غنی چه چیزهایی مهمتر است؟

شکور نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شکور
ارزگان
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اي اشرف غني كه قتل هزاره ميكني!
گر به سر خودت ايد چه چاره ميكني
گاه اين قوم راكشتي گاه ان قوم را
تقلبت بس نبود كه وطن پاره ميكني ؟
بهلول دانا

>>>   غنی راست میگوید اما با این تفاوت که هدف این جنگ قومی را روشن نکرده.
جنگ قومی است و هدف جنگ تصفیه قومی
طالبان که همه از قوم پشتون هستند قصد دارند تا ارزگان را از قوم هزاره و در نهایت از شیعه پاک سازی کنند.

>>>   درپشت هر جیغ یک دروغ خوابیده است .
دیروزدریکی از رسانه های مشهورآلمانی درپای عکسی از دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا نوشته بودند : « این مردهرقدر زیاد گپ بزند ، زیاد دروغ می گوید . »
در شرح عکس ، این نکته اضافه شده بود که دونالد ترامپ از زمان بقدرت رسیدن تا کنون به گونه ی متوسط درهرروز ، هشت دروغ گفته است . و به دلیل انتخابات میان دوره ای امریکا ، سلسله ی دروغ پردازی هایش درین اواخر قوس صعودی می پیماید .
وقتی این نکته را درباره ی دروغ پراگنی های رییس جمهور ترامپ خواندم ، گزافه ها و دروغ پراگنی های رییس جمهورغنی به یادم آمد که گاهی لاله های سرقت شده ی ما را ازهالند برمی گرداند و زمانی در پنجسال ، کل کشور را صاحب برق می سازد .
رییس جمهورغنی که آرزو دارند برای به سر رساندن کارهای نا تمام شان ، پنجسال دیگردر قدرت بمانند ، حالا با سفرهای پیهم تبلیغاتی درولایات ، ازافتتاح یک سب استیشن برق یا گذاشتن سنگ تهداب یک عمارت ساده که کار زیردستان شان است ، سوء استفاده نموده ، درهرمجلس ومحفل بازهم وعده میدهند و بازهم گزافه میگویند ــ همانند وعده های تحقق نیافتنی که به اهالی غزنی ، کندز ، هلمند و قندهار... داده اند .
ایشان این وعده های میان تهی را در حالی به اهالی ساده دل و لایات می دهند که " سیگار " سازمان بازرسی معتبرامریکایی و شخص جیمزمتیس وزیردفاع امریکا با صراحت اعلام داشته اند که ، طی چهارسال اخیر درافغانستان ، فساد و بی ثباتی بیشتر و گسترده تر شده ، ساحه ی نفوذ دولت ، شانزده در صد کاهش یافته و هرماه صدها سربازافغان به قتل میرسند .
جناب رییس جمهورغنی که با این خرده گیری های حامیان امریکایی شان آشنایی دارند ، بی توجه به آن ، به دروغ های شاخدار، وعده های بی بنیاد و جیغ های بلند تراز پیش شان ، ادامه داده ، میخواهند کرسی ریاست جمهوری را ، پنج سال دیگر برای کارهای ناتمام شان در اختیارداشته باشند .
ناظران سخنرانی ها و کردارهای هردو رییس جمهور به این باوراند که : همانگونه که دونالد ترامپ هرقدر زیاد گپ بزند زیاد دروغ میگوید ؛ رییس جمهورما هم هرقدر بیشتر جیغ می کشد ، به همان اندازه ازحقیقت دورتر می شود .
فروغی

>>>   من نه از مردم هزاره ام نه شیعه سالها قبل در حاکمیت مرحوم ظاهر شاه
در انجا وظیفه داشتم قوم هزاره و شیعه ای آنجا شهروندان صالح و آرام بوده
با قوم اچکزی برادرانه رفتار داشتند و خدمتگار خود و مردم بودند.
م . ش . ف کابل

>>>   برای غنی دیگر وسیله و بهانه یی باقی نمانده به غیر از اینکه خود را در پوست قومیت معرفی کند و از یک تعداد اقلیت مانند خود پشتیبانی کمایی نماید اما کور خوانده است و نمیداند که مردم افغانستان در طول تاریخ خود متحد و واحد بوده اندو به هر متعصب و قومکرا جواب نی ، گفته اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است