اولین ریزش در ایتلاف ملی رخنمایی کرد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۴    ۱۳۹۷/۸/۱۳ کد خبر: 155723 منبع: پرینت

اولین ریزش در آخرین جلسه ایتلاف ملی رخنمایی کرد.
در آخرین جلسه ایتلاف ملی، محمد محقق، یونس قانونی و انورالحق احدی حضور پیدا نکردند.
شنیده می شود که انورالحق احدی رسما از ایتلاف ملی خارج شده است.

شنیده های دیگری نیز زمزمه می شود که عبدالرب رسول سیاف از اسماعیل خان خواسته تا به عنوان عضو شورای حراست و ثبات از کاندیداتوری داوودزی حمایت نموده و معاونیت اول او را بپذیرد. اما اسماعیل خان تا کنون به این درخواست سیاف جواب نداده است.

داکتر عبدالله نیز محمد یونس قانونی را تشویق کرده است تا از ایتلاف ملی بیرون آمده و معاون اشرف غنی احمدزی شود.
عبدالله با این ترفند، میخواهد با پاش پاش کردن ایتلاف خودش را به عنوان یگانه کاندید حوزه مقاومت و مخصوصا قوم تاجیک معرفی کند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف ملی
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   این افراد پله بین ، ابن الوقت ، بی هدف ، پیمان شکن ، بی بر نامه ،ائتلاف ساز ، حتی اخبار اینها ارزش نشرکردن را ندارد در مدت سی سال مردم این هارا خوب شناخته اهند واز پیش میدانند که اینها چی میکنند
ر

>>>   هر کس منافع شخصی خود را نسبت به منافع عمومی ترجیح دهد، پست است. امیدوارم تاجیکان بخاطر فرزندان و نام و نشان خود معامله نکنند.

>>>   اینکه چه کسی کاندید و چه کسی معاون کاندیدان تعین شوند سفارت ها تصمیم می گیرند نه افغانها .
افغانها فقط به زرنگی شان مربوط است که چگونه و با استفاده از کدام ظرافت به کدام سفارت بپیوندند.

>>>   درنهایت در اتلاف بزرگ ملی چند پهلوان بیسواد مانند قومندان عطا اسماعیل خان حمیدزی لالی ظاهرقدیر کسی دیگر دران باقی نخواهند ماند و درنهایت قومندان عطا نامزد ریاست جمهوری حمیدزی لالی معاون اول و ظاهر قدیر معاون دوم ان خواهد شد
قمبرعلی از دنمارک

>>>   اگر رهبری این ایتلاف به دست استاد سیاف می بود حتماٌ در مقابل غنی کامیاب می شدند زیر آدم استوار و با اراده است. روی دیگران نباید حساب کرد. کاسه لیسان بیش نیست با یک وعده ناچیز از خدا و قرآن می گزرند.

>>>   Salam
وحدت ملی در افغانستان یعنی اینکه رهبری سیاسی ، حاکمیت و هویت یک قوم خاص را خوشی و یا خفه بپذیر !
این مگر وحدت ملی معنا می دهد و یا ستم بی حد و‌مرز!
وحدت ملی یعنی اینکه قبول کن که من بهتر و برتر ام و بپذیر هر چه من زبانت را نام گذاشتم و قبول کن واژه هایت را من تعیین می کنم .
وحدت ملی یعنی اینکه هیچگاه به خود حق ندهی دعوای حاکمیت کنی !

>>>   اگر سیاف کاسه لیس نمیبود پس ملیونها دالررا از کجا کرد؟
عاقل

>>>   اگر من به عویض این مردم افغا نستان باشم یکی از همین چهره های که در طول 18 سا ل در قدرت بودن انتخاب نمی کنم فقط یک چهره جدید که یک تحول کلی در افغا نستان بیاید در غیر ان همان خرک و همان در خو اهد بود

>>>   احدي و چند تا احدي مانند ديگر از اول براي تخريب ايتلاف داخل ايتلاف شده بودند. همه ميدانند كه اگر همه شان بيرون بروند و صرف بنيانگذاران ايتلاف باقي بمانند هنوز هم ايتلاف برنده است و حتي چانس برنده شدنش در نبود احدي مانند ها بيشتر است. اين را من بخاطري نمينويسم كه گويا از طرفداران ايتلاف باشم بلكه هر عقل سليم ميگوييد كه اين ايتلاف ازبك هزاره تاجك قويترين ايتلاف در تاريخ افغانستان است و هر كه را كانديد دهد برنده است. حتي اگر كانديد شان يك شخص عادي و گمنام بوده باشد.
بهلول دانا

>>>   انوارالحق احدی چندان تاثیر خاص ندارد وقانونی هم با هرکه باشد انجا را خراب ومتفرق میگرداند نبودنش از بودنش بهتراما محقق واقعاثقلت ووزنه ای خود را دارد خوب کسی دیگری را ملامت نکنیدمهم ملا شرنگ است این مولانا بسیاری هارا از ایمان جدا مینماید زن را از شوهر ودختر را از مادر وبچه را از پدر بدون انهم تعهدو وفاداری وایمان ووجدان رنگ باخته وجای خودرابه حضرت پول داده است برای بعضی ها شایداین اخرین شانس است که بایدهرچه را از دست بدهد اما العیاذا بالله ستار العیوب وقاضی الحاجات رابدست بیاورد واین بزرگوار <پول > جای خودرا در قلوب واذهان باز کرده خصوصا برای حضرت قانونی که ان باد اورده های قبلی را ارجمندیش در دیسکو های دبی باد کرده وصندوقها خالی شده ضرور انچه را از دست داده اند باایمان ووجدان که اصلا نداردمعاوضه نماید واسماعیل بای هم شاید دیگر منبع ومدرکی جز اینجا ندارند پیشینه ها را بچه های صافی منکر شدند وگم کردند اقای محقق هم با چهار زن وانقدر فرزند ومصارف انتخابات ازین بسته های دوصد هزاری خیلی کار دارند وفرزند حاجی رشید شبرغانی هم دیر ویا زود به صف اولی می پیونددمی ماند اقای نور با مزارش والسلام
بی بی گل

>>>   Salam
به نقل از استاد واصل باختری ؛
در زمان صدارت سردار محمد داود خان یونسکو از کشور های جهان خواسته بوده تا مفاخر فرهنگی و علمی شان را معرفی کنند.
افغانستان #خوشحال_ختک، #رحمان_بابا، #حمید_بابا، #پیرمحمد_کاکر واشرف خان را به یونسکو معرفى كرد .
حال خود بيايد و داورى كنيد

>>>   عطايى
رفتاری که اشرف غنی با جنرال دوستم کرد، دیگر به معاونت ریاست جمهوری هم اعتباری نمانده است. باید رئیس جمهور درست برای افغانستان پیدا شود، معاون‌ش خیلی مهم نیست که کی باشد. دانش هم معاون است، باشد یا که نباشد، چه تغییری در وضعیت ایجاد می‌شود؟ هیچ.

>>>   پهلوان دوستم هم راه خودرا از ائتلاف بزرگ ملی جدا کرد این اتلاف به اصطلاح بزرگ ملی بالاخره درین روزهای نزدیک به یک اتلاف کوچک ملی مبدل خواهد شد
قربانعلی از ده مزنگ کابل

>>>   سلام.
در ایتلاف که قاچاقبران حرفوی وبیسواد.عضویت داشته باشند مر دم افغا نستان آگا هانه از آن ها نفرت دارند.
وبه تعهد خود وفا دار نمیباشند آنها فقط بپول ومقام ایمان دارد.نفرین بر این ایتلاف ناموق.
باشنده کابل.

>>>   دوستان ارجمند درود بر شما .
از دید من حقیر یگانه شخصیت دانشمند ، کاردان ، بادرایت ، عدالتخواه و با برنامه عمل مشخص و کاری که میتواند برای امروز تا اندازه یی کشور ما ازین بن بست سیاسی برهاند داکتر عبداللطیف پدرام است . اگر ایشان خود را کاندید مقام ریاست جمهوری کنند ، رسالت میهنی هر جوان آزاده و رسالتمند ازبیک ، هزاره ، پشتون ، تاجیک و دیگر اقوام است که ازین شخصیت تابو شکن پشتیبانی کنند . تنها اراده محکم و تصمیم توانمند شما جوانان عزیز و وارسته می تواند جلو یکه تازی های زورمندان ، معامله گران زر دوست و تیکه داران قومی و مذهبی را بگیرد . گرچی باور کامل به پیروزی شان در شرایط اختناق سیاسی و نبود استقلال سیاسی در حلقه یی ابهام است ، باز هم خیزش فکری و تصمیم عملی شما جوانان عزیز گرز محکمی به دژ ضحاکان بی آزرم تمامیت خواه و فرمانروایان ریشدارخواهد بود .
منصور بدری

>>>   Reza
درود برشما!
واقعآ دربين كسانى كه تا حال نامى از كانديد شدن ايشان برده شده هيچ كدام شان به اندازه جناب پدرام جسور و قاطع ديده نميشود.
ديدگاه تان را ستوده و تائيد مينمايم.

>>>   قابل تشویش نیست۰ واقعیت اینست که این شئونیست تمامیتخواه در آنجا دیر هم دوام کرد۰

>>>   Salam
بعضی ها نصیحت می کنند که دکتر پدرام در رقابت های سیاسی اشتراک نکند ، زیرا سران تاجیک از او حمایت نمی کنند ، امریکا و انگلیس قبولش ندارد و رأی تاجیک ها تقسیم می شود ؛
پاسخ کوتاه من ؛
سران تاجیک ها کیها اند ، اگر منظور از سران تاجیک این دزدان و معامله گران چون عطا ، قانونی ، عبدالله و باند های های اینها باشد ، خیلی هم خوب است که این خایین ها از پدرام حمایت نکنند ‌‌پدرام هم اینرا نمی خواهد و پدرام هیچ وجه مشترکی با این دزدان ندارد .
پدرام نمی خواهد رهبری باشد که خارجی ها او را نوازش کنند ، بل پدرام برای خوشنودی مردمش مبارزه می کند و نه خورسندی اشغالگران غربی . یک رهبر مردمی اتکا به مردم دارد نه به خارجی ها.
جمعیت اسلامی نماینده تاجیک ها نیست ، این یک تنظیم اسلامی با تفکر اخوانی است و هیچ باوری به مسایل ملی ندارد و برایش تفکر اخوانیزم جهان وطنی مطرح است .اخوانیزم عامل اساسی شکست تاجیکان است و روح مقاومت تاجیکان را زدوده است .
پدرام برای عدالت اجتماعی به دور از اندیشه های آیدیالوژیک می بیند و حل مساله ملی برای احزاب اسلامی هیچگاه مساله نبوده است .

>>>   سلام.
در ایتلاف که لالی، همایون ،قدیر ، وعطا محمد چور قاچاق بران حرفوی
غاصبین زمین وجنایتکارن وجود داشته باشند. مردم چطور اعتماد بکنند.در شورای ملی ازطرف وزیر مالیه مستند واقعیت ها گفته شد.ولی کجاست شرم وحیا،
باید خود کشی میکردند.
پروانی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است