وزیر داخله انگلیس از پناهجویان پوزش خواست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۷/۸/۱۴ کد خبر: 155728 منبع: پرینت

ساجد جاوید، وزیر داخله انگلیس از پناهجویانی که برای ماندن در بریتانیا از «دی ان ای» آنها توسط اداره مهاجرت نمونه برداری شده پوزش خواست.
به گفته وزیر داخله دست کم از ۴۴۹ مهاجری که در پنج سال اخیر وارد بریتانیا شده اند، این نمونه برداری ها انجام شده است.

به گزارش یورونیوز، اغلب پناهجویانی که از آنها نمونه برداری به عمل آمده است را اهالی افغانستان تشکیل می دهند. ساجد جاوید گفت نمونه برداری های انجام شده «غیرقابل قبول و شرم آور» هستند. وزیر داخله بریتاینا این سخنان را در مقابل نمایندگان پارلمان این کشور بیان کرد.
وزیر داخله بریتانیا که مسلمان و پاکستانی الاصل است اعلام کرد نمونه برداری و آزمایش روی دی ان ای افراد تنها می تواند به خواست و اراده شخص مورد نظر انجام شود و هیچ نهادی حق انجام چنین کاری را ندارد.

ترزا می، نخست وزیر کنونی بریتانیا در سال ۲۰۱۲، در راس وزارت داخله دیوید کامرون، اعلام کرده بود سعی می کند «جو جنگی» برای پناهجویان به بریتانیا درست کند تا این افراد قصد ورود به این کشور را از سربیندازند. از همان سال بود که شدیدترین و سخت ترین سیاست های ضدمهاجرتی در این کشور به اجرا درآمدند. ترزا می پیش از نخست وزیری بریتانیا به مدت شش سال وزیر داخله جزیره بود.

در سال ۲۰۱۳، مرکز پذیرش مهاجران بریتانیا تحت نظر وزارت داخله تصمیم گرفت برای کنترل بیشتر و تنبیه پناهجویان غیرقانونی از آنها آزمایش دی ان ای به عمل آید. این کار از سوی سازمان های مردم نهاد و فعالان حقوق بشر مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفت.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   خارجی های هرساله از پرسونل امنیتی افغانستان نمونه دی ان ای میگیرند.

>>>   در قرآن صد نام عربی بنام اسمأ الله وجود دارد که اکثر مسلمانان برای نام گذاری اولاد هایشان ازین اسمأ و یا نام ها استفاده میکنند.
هرچند این نام ها قبل از بوجود آمدن دین اسلام نیز در میان اعراب وجود داشت و از آن هم برای نام گذاری خودشان و هم نام گذاری بت هایشان استفاده میشد.
تاریخچه این نام ها نیز به دوران ابراهیم یا جد هرسه ادیان سماوی برمیگردد که بعضی ازین نام ها در ادیان یهود و مسیحیت نیز وجود دارد،مانند:آدم،یعقوب،داود،نوه ،سلیمان(سلامون) و غیره.
بعد از حادثه یازدهم سپتامبر،یک تعداد از اعضأ القاعده و طالبان یا دستگیر شدند و یا هم کشته شدند و دی،ان،آ آنها در ادارات مبارزه با تروریزم و انترپول وجود دارد.
حالا کسانی که از کشور های مسلمان نشین منحیث پناهنده در کشور های غربی می آیند و پناهنده میشوند و هم نان این تروریست ها هستند،ادارات مبارزه با تروریزم،دی،ان،آ آنها را مورد بررسی قرار میدهد تا اینها کدام خویشاوندی با این تروریست ها نداشته باشند و در نتیجه از آنها خطری متوجه این کشور ها نشود.
این در حقیقت مانند یک وقایه قبل از مریضی و یا واکسین برای جلوگیری از سرما خوردگی در فصل زمستان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است