درپشت هر جیغ غنی یک دروغ خوابیده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۷/۸/۱۴ کد خبر: 155738 منبع: پرینت

در یکی از رسانه های مشهور آلمانی در پای عکسی از دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا نوشته بودند: «این مرد هرقدر زیاد گپ بزند، زیاد دروغ می گوید»
در شرح عکس، این نکته اضافه شده بود که دونالد ترامپ از زمان بقدرت رسیدن تا کنون بگونه ی متوسط در هر روز، هشت دروغ گفته است و به دلیل انتخابات میان دوره ای امریکا، سلسله ی دروغ پردازی هایش در این اواخر قوس صعودی می پیماید.

وقتی این نکته را درباره ی دروغ پراگنی های رییس جمهور ترامپ خواندم، گزافه ها و دروغ پراگنی های رییس جمهور غنی به یادم آمد که گاهی لاله های سرقت شده ی ما را از هالند برمی گرداند و زمانی در پنجسال، کل کشور را صاحب برق می سازد.

رییس جمهور غنی که آرزو دارد برای بسر رساندن کارهای نا تمام اش، پنجسال دیگردر قدرت بماند، حالا با سفرهای پیهم تبلیغاتی در ولایات، از افتتاح یک سب استیشن برق یا گذاشتن سنگ تهداب یک عمارت ساده که کار زیردستان شان است، سوء استفاده نموده، در هر مجلس و محفل بازهم وعده میدهد و بازهم گزافه می گوید. همانند وعده های تحقق نیافتنی که به اهالی غزنی، قندوز ، هلمند و قندهار ... داده بود.

وی این وعده های میان تهی را در حالی به اهالی ساده دل و لایات می دهد که "سیگار" سازمان بازرسی امریکایی و شخص جیمزمتیس وزیر دفاع امریکا با صراحت اعلام داشته اند که طی چهار سال اخیر در افغانستان، فساد و بی ثباتی بیشتر و گسترده تر شده، ساحه ی نفوذ دولت، شانزده درصد کاهش یافته و هرماه صدها سرباز افغانستان به قتل میرسند.

جناب رییس جمهور غنی که با این خرده گیری های حامیان امریکایی شان آشنایی دارد، بی توجه به آن، به دروغ های شاخدار، وعده های بی بنیاد و جیغ های بلند تر از پیش، ادامه داده، میخواهد کرسی ریاست جمهوری را، پنج سال دیگر برای کارهای ناتمام اش در اختیار داشته باشد.

ناظران سخنرانی ها و کردارهای هر دو رییس جمهور به این باور اند که: همانگونه که دونالد ترامپ هرقدر زیاد گپ بزند زیاد دروغ می گوید؛ رییس جمهور ما هم هرقدر بیشتر جیغ می کشد، به همان اندازه از حقیقت دورتر می شود.

فروغی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
جیغ
دروغ
نظرات بینندگان:

>>>   دیروز رادیو صدای امریکا را می شنیدم مردم پکتیا شکایت داشتند که همه وعده های که ریس صاحب داده است عملی نه شده و کاری وجود ندارد نه بند مچلغوی است و نه سرک و برقی ؟ و روز دیگر به مردم کاپیسا از فعال ساختن فابریکه نساجی گلبهار اطمینان داده است به گمان من این وعده ها به جای اینکه اعتماد مردم را برای ایشان زیاد نماید و به کمپاین انتخاباتی شان کمک کند بی اعتمادی مردم را افزایش داده و به همان گفته عام مردم داستان گرگ آمد و گرگ چوپان را برایش تکرار خواهد کرد. این وعده ها همه اش بنیاد احساساتی دارد نه ثقل تفکر و سنجش علمی و عملی .

>>>   Khalid
از کشفیات مجلس سنای افغانستان
سناتوران در نشست یکشنبه مجلس سنا تاکید داشتند که مولانا سمیع الحق اخیراً به تامین صلح در افغانستان تمایل نشان می‌داد و به همین خاطر توسط استخبارات پاکستان کشته شده است.
خدا دروغگویان را به قهر و غضب خود گرفتار کند.

>>>   صدای غنی بیخی دل های تانرا کفانده انشاالله که رئیس جمهور دور بعدی هم داکتر اشرف غنی احمدزی خواهد بود و شما شغالان برای همیش در بدر خواهید بود
حقپرست از دنمارک

>>>   ازمودن را ازمودن خطاست وعده های چهار سال قبل اشرف غنی احمدزی یکی ان هم عملی نشد بلکه برخلاف وعده هایش عمل کرده دیگر مردم بالای غنی احمدزی و وعده های فریبکاران ان نه باور دارند و نه اعتماد در صورت عدم تقلب گسترده دو فصید رای مردم را برده نمیتواند .

>>>   ترامپ در هر روز سی دروغ میگوید از ما صرف روزی یک یا دوچیغ یعنی یک یا دو دروغ بازهم کم است

>>>   مشکل غنی تفاوت میان گفتار و عمل او است.

چون بود اصل گوهری قابل
تربیت را در او اثر باشد
هیچ صیقل نکو نخواهد کرد
آهنی را که بد گهر باشد
خر عیسی گرش به مکه برند
چون بیاید هنوز خر باشد
غنی مغز متفکر چگونه خود را از محاصره مردم غیور ما به دلیل بی عاطفه گی در قبال هزاران قتل عام مردم بی دفاع توسط تروریستان از زندان رها ساخته خود نجات می دهد؟
مغز متفکر که با مردم یک روز با زبان صادقانه و انسانی حرف نزده است و هر واژه که از دهان اش بیرون می شود جز از چرندیات، هزیان و توهین به مردم نیست.

غنی خود کامه چهل سال که بیرون از وطن بوده نه به مذهب مردم باور دارد و نه به فرهنگ و عادات مردم آشنایی دارد چگونه مردم غیور با دیانت ما بر او احترام بگذارند؟
غنی عوام فریب که غیر از جیغ زدن و رفتار روانی و گزافه گوی آن هیچ جذابیت برای مردم قاقل و دانا چیز فهم کشور ندارد؟

غنی دست نشانده جانکری که ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام به اقوام تبدیل کرده با کدام جرات از مردم شریف با دیانت ما کمک می طلبد؟

غنی تروریستان را برادران جان برابر خود می شمارد و از زندان ها آزاد می سازد به کدام وجدان از مردم کمک می خواهد؟
غنی بی عاطفه که در غم و اندوه مردم عزادار شریک نمی شود و در کنار مردم قرار ندارد با کدام رویی به مردم رجوع می کند؟

اشرف غنی انسان از خودراضی قبل از اینکه از روی درماندگی به مردم خطاب کند باید به خود خطاب کند که او کیست ؟
مردم از تو غنی بی عاطفه مدریت سالم , صداقت سیاسی , عدالت, سپردن کار به اهل کار , امنیت , فقرزدایی « فقر يكي از خطرناك ترين پديده هاي اجتماعي است كه مي تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي ملت ها را تهديد كند » , برنامه ریزی برای مسیر شغلی افراد بر مبنای برآورد های عینی از نیاز های آتی و اسعداد های بلقوه و ارزیابی عملکرد افراد متخصص باتجربه می خواهند و به همین دلایل مردم نا جارشده اندکارت به استخوان رسیده دست به قیام زده اند.

او مردم غیور بادیانت اکثریت این حاکمان قدرت طلب دروغ گو هسستند ، چون معمولا دروغ بعد از مدتی آشکار میشود و انسانها دروغگو بی برنامه در بین مردم رسوا میگردد.
باید گفت نجات اشرف غنی از انزوای چهار دیوار ارگ صرفا با استعفا و معذرت خواستن از مردم افغانستان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است