بورد ملی مشورتی صلح ایجاد می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۷/۸/۱۵ کد خبر: 155750 منبع: پرینت

برای سرعت بخشیدن روند صلح، بورد ملی مشورتی صلح ایجاد می‌شود.
شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری به رادیو آزادی گفت، که این افراد شامل رؤسای شوراهای علما، امور زنان، دانشگاه های دولتی و حقوق بشر می‌شوند.

وی افزود: "هدف از این صحبت آن بود که چون ما به پروسۀ صلح سرعت می‌بخشیم، بنابرین ضرورت است تا ترکیب این گفتگوها یک ترکیب فراگیر به اشتراک نماینده‌های ۳۴ ولایت باشد که آن‌ها در مشوره با اقشار مختلف در هر ولایت بر گزیده می‌شوند و به کابل می‌آیند و با تیم تخنیکی حکومت مشترکاً کار می‌کنند و از مردم افغانستان در گفتگوهای صلح نماینده‌گی خواهند کرد."

به گفتۀ مرتضوی، درنظر است که نماینده‌های احزاب سیاسی، جامعه مدنی، زنان و شماری دیگر از چهره‌ها نیز در بورد ملی مشورتی صلح شامل شوند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
بورد ملی
نظرات بینندگان:

>>>   چند معاش بگیرمفت دیگر
مبارک تان باد.

>>>   نمایندگان هرکدام ازین بخش ها اولأ باید جلسات مشورتی را با کادر های برگزیده ارگان های مربوطه خویش برگزار کنند تا کدام راهبرد ها و پالیسی های مشترک را غرض پیشبرد وظایف شان در بورد مشورتی صلح به پیش ببرند ،تا به اساس آن صلحی که در آن منافع هریک ازین ارگان ها در نظر گرفته شود نیز تأمین شود.
زیرا امکانات این وجود دارد که در نحوه پیشبرد کار بورد مشورتی صلح که ریاست شورای صلح برای تطبیق صلح از آن در پالیسی های آینده خویش در راه بمیان آوردن صلح در افغانستان استفاده خواهد کرد،خلا هایی وجود خواهد داشت که بدون مشوره با کادر های ورزیده ارگان های عضو بورد مشورتی صلح،امکان نخواهد داشت.
کادر های ورزیده ارگان های بورد مشورتی صلح نیز باید غرض آگاهی از نظریات مردم در مورد نحوه تأمین صلح در افغانستان که در آن آرادی های فردی و اجتماعی مردم در نظر گرفته شود،با مردم در تماس باشند و وقت و ناوقت لا آنها جلساتی را دایر کنند و از نظریات آنها در راه تأمین صلح آگاهی پیدا کنند و این نظریات مردم را به بورد مشورتی صلح انتقال دهند تا آنها این نظریات را به شورای صلح انتقال دهند و شورای صلح این نظریات را در جلسات صلحی که به ابتکار کشور های خارجی در کشور های مختلف دایر میشود،انتقال بدهند ،تا این کشور ها در وساطت خویش عرض تأمین صلح بین دولت افغانستان و مخالفین دولت افغانستان،این نظریات مردم را با مخالفین دولت در میان بگذارند،تا مخالفین دولت افغانستان در پروسه صلح،این نظریات مردم افغانستان را در نظر داشته باشند.
زیرا عدم آگاهی از نظریات مردم در مورد پروسه صلح.منتج به پروسه صلح نخواهد شد.
هرچند مخالفین دولت افغانستان شاید ادعا کنند که این نظریات شامل نظریات تمام مردم افغانستان نیست،بلکه نظریات افرادی است که در تحت ساحه نفوذ دولت قرار دارند.
بنأ آنها نیز میتوانند بورد های مشورتی صلح ایجاد کنند و توسط کادر های ورزیده ارگان های مربوطه بورد مشورتی صلح خویش.نظریات مردم تحت ساحه نفوذ خویش را بگیرند و به اعضا شرکت کننده شورای صلح خویش انتقال دهند تا با مقامات ارگان های صلح دولت افغانستان در میان بگذارند.
ارگان های صلح دولت افغانستان این نظریات را مورد بررسی قرار میدهند و تا جایی که خلاف قانون اساسی افغانستان و اصول دموکراسی و حقوق بشری اعم از طبقه ذکور و اناث افغانستان نباشد،مورد بررسی قرار میدهد و غرض مشوره با مردم در مورد این نظریات،لوبه جرگه عنعنوی دایر میشود و با مردم در میان گذاشته میشود.

>>>   چه کرد شورای صلح که بوردش مشورتی اش کند . یک چند نان خور و معاش بگیر دیگر را جمع و مفت معاش می دهد همه این ها درامه است و برای مصروف ساختن ذهنیت مردم ،اصلاٌ کلید صلح بدست امریکا و طالب است نه این حکومت مزدور و نوکر .

>>>   به نقل از استاد واصف باختری ؛
در زمان صدارت سردار محمد داود خان یونسکو از کشور های جهان خواسته بوده تا مفاخر فرهنگی و علمی شان را معرفی کنند.
افغانستان #خوشحال_ختک، #رحمان_بابا، #حمید_بابا، #پیرمحمد_کاکر واشرف خان را به یونسکو معرفى كرد .
حال خود بيايد و داورى كنيد!
برگرفته ازصفحه آقای بهادری

>>>   فقط همین بورد ساخته شود فردایش صلح سراسری برقرار میشود اینرا مند تضمین میکنم

>>>   وقتی شورای بزرگ بنام شورای صلح دارید بار این بورد مشورتی چرا؟
ده هزار ماده ای قانون زکهن موجود است
چندهزارماده ای قانون به وطن موجوداست
چه ضرور است که قانون سر قانون سازیم
چون عمل نیست چه افسانه و افسون سازیم
شفیق الله تگذاری

>>>   غنی!
هرچه میسازی بساز
مرگ مجالت ندهد
خانه و مال و منال جمله سبیلت ماند
بیوه ات رفته به ملک خود خود
عیش کند با دگری
مرتضوی ماند و پهنای ز خجالت در پیش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است