جنرال دوستم رییس جمهور می شود
جنرال دوستم ادعای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری را دارد و اذعان داشته که دیگر معاونیت را قبول نخواهد کرد مگر اینکه صلاحیت های معاون اول کامل و تمام به وی داده شود و رییس جمهور حق سلب آنها را نداشته باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۷/۸/۱۵ کد خبر: 155752 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و بسیاری از کسانیکه قصد کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری را دارند از حالا به تب و تلاش افتاده اند و برای خودشان دنبال معاون کارا و بانفوذ و همچنین پولدار می گردند.
تقویم انتخابات ریاست جمهوری نیز اعلام شده و قرار است که انتخابات به تاریخ ۳۱ حمل سال ۱۳۹۸ برگزار شود. ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ ۲۴ قوس سال جاری آغاز و تا ۹ جدی امسال ادامه خواهد یافت.

متاسفانه در این کشور همه چیز قومی شده است یا بعبارتی قومی کرده اند! و همه امور از منظر قوم و قبلیه نگریسته می شود. این نگاه قومی در سایه تبلیغات و کنش های روانی خارجی ها تا جایی پیش رفته که همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است. در این روند، خارجی ها سران قومی را نیز بزرگ کرده و آنان را در موارد متعدد تشویق به قوم گرایی کرده اند و به آنان القا نموده اند که منافع شخصی شان در گرو قومگرایی شان است و این سیاست استعماری تا کنون در راستای منافع بیگانگان به ثمر نشسته است.

در مباحث گذشته به روند القائات قومی و عوارض آن مختصر و گذرا در رابطه با پشتون ها و تاجیک ها و هزاره ها اشاره شد. در این میان تنها قومی که اتحاد و یکدستی شان تا کنون حفظ شده و با وجود دسیسه های فراوان دست نشانده های غربی ها، اتحاد نسبی شان محفوظ مانده است، قوم ازبک می باشد.

همانگونه که بارها توسط نوکران غربی ها و عرب ها به دیگر اقوام برای تشتت و پراکندگی شان دسیسه چینی شده و نتیجه نیز داده است، به قوم ازبک نیز به تناسب جمعیت شان این اتفاق افتاده است اما درایت و هوشیاری برخی از سران این قوم و اخلاص شان به رهبری قوم ازبک، نتیجه معکوس داده و کسانیکه را که علیه اتحاد و یکپارچگی این قوم تلاش کرده بودند، دچار انزوا و افسردگی شدند و به مرور زمان از اذهان مردم محو گشتند.

در هر حال، قوم ازبک اتحاد و هماهنگی شان بیشتر از دیگر اقوام ساکن در کشور حفظ شده است و این مساله باعث گردیده تا نگاه سران سیاست به جنرال دوستم بیشتر معطوف گردد.
جنرال دوستم نیز با زیرکی تمام خود را به ترک های ترکیه و سران حکومت این کشور، ثابت ساخته است و آنان همواره پشتیبان وی در مراحل مختلف گردش های سیاسی بوده اند که این خود باعث گردیده است تا قدرت و ابهت وی در داخل و در میان نیروهایش حفظ گردد.

جنرال دوستم تقریبا در تمامی ادوار جنگی در افغانستان حضور فعال داشته است، وی در هر جبهه ای که بوده است همیشه با اقتدار و سربلندی ظاهر شده و از ازبک ها جنگجویان قهاری ساخته است.

ایادی غربی ها و عرب ها که از حذف جنرال دوستم از صحنه سیاست و جنگ افغانستان ناامید شده بودند، او را به معاونیت رییس جمهور رساندند تا بدینوسیله بتوانند از قدرت نفوذ وی در میان ازبک ها و بخش عمده ای از شمال افغانستان به نفع خودشان استفاده کنند.
اما زیرکی جنرال دوستم باعث گردید تا این دسیسه نیز به ثمر ننشیند و دسیسه چین ها ناامید گردند. آنان بناچار تصمیم بر حذف وی گرفتند، باز برایش دسیسه چیدند و باز این دسیسه نیز با بردباری و هوشیاری جنرال دوستم رنگ باخت (هرچند تاثرات روانی آن هنوز باقی است).

اینبار در انتخابات آینده ریاست جمهوری بسیاری از سران و نامزدان روی جنرال دوستم حساب بیشتری باز کرده اند ولی وی ادعای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری را دارد و اذعان داشته است که دیگر معاونیت را قبول نخواهد کرد مگر اینکه صلاحیت های معاون اول کامل و تمام به وی داده شود و رییس جمهور حق سلب آن صلاحیت ها را نداشته باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   اگر جنرال دوستم زیرک است پس احمق کیست؟
در ترکیه در تبعید ولی ازاد بود ٬فعلادر حبس خانگی بسر میبرد.رهایی قیصاری چه شد؟
جناب نویسنده ازبک های پاکدل ولی ساده لوح راتشویق کنید تااقلا برای خود یک رهبر باسواد انتخاب کنند.
عاقل

>>>   جنرال دوستم باتمام زور و قوت خود توان برامدن از خانه خود که در شیرپور کابل موقعیت دارد ندارد چی رسد که خودرا به ریاست جمهوری کاندید کند جنرال دوستم بدون چوزجان فاریاب سرپل ویکتعداد در مزار وتخار سمنگان در بقیه ولایات یک رای هم ندارد این خواب اش نه تنها در زندگی خودش بلکه درزندگی نواسه و کواسه اش پوره نخواهد شد که یک ازبک رئیس جمهور افغانستان شود
نورالدین از سوزمه قلعه

>>>   بردران هزاره با انتخاب رهبران اگاه وبادرایت چون داودناجی ٬از نظر علم ودانش به اسمانهابالاشدند٬ افتخار به انها.ولی دوستم همه برادران ازبک باسواد ما را سرکوب واواره ساخت تاخودش یکه تاز میدان باشد.این صرف یک نمونه از خدمت دوستم.
تاجک

>>>   بالاخره تو طرفدار قومی شدن امور در افغانستان هستی و یا غیر قومی شدن؟

>>>   از استادان محترم عطا و محقق خواهشمنديم كه اين بار چانس را به جنرال صاحب دوستم دهند و خود شان معاونين او شوند. ولي دو كانديد احتياطي هم كانديد كنند چون اگر دشمنان دوستم و ايتلاف دوباره موضوع ايشچي و يا بهانه ديگري بياورند و وي را از كانديداتوري حذف كنند ايتلاف شروع ناكرده خواهد باخت.
بنابرين بازهم تكرار ميكنم ايتلاف بايد يك كانديد واقعي و دو كانديد احتياطي داشته باشد. پيروز باد ايتلاف.
رستم تفكر

>>>   خدا یارو یاورت مرد دلیر و وطن پرست. گرچه تعدادی از ساکنین این سرزمین بدون دانستن حقایق در مورد شمازبان میرانند, نمایانگر دید منفی و تعصبی ایشان است, اما هستند وطن پرستان دیگر مثل شما که همیشه خویش را در کنار شما احساس میکنند. خداوند شما را موفق و سربلند داشته باشد مرد دلسوز وطنم.

>>>   عطايى
رفتاری که اشرف غنی با جنرال دوستم کرد، دیگر به معاونت ریاست جمهوری هم اعتباری نمانده است. باید رئیس جمهور درست برای افغانستان پیدا شود، معاون‌ش خیلی مهم نیست که کی باشد. دانش هم معاون است، باشد یا که نباشد، چه تغییری در وضعیت ایجاد می‌شود؟ هیچ.

>>>   به نقل از استاد واصف باختری ؛
در زمان صدارت سردار محمد داود خان یونسکو از کشور های جهان خواسته بوده تا مفاخر فرهنگی و علمی شان را معرفی کنند.
افغانستان #خوشحال_ختک، #رحمان_بابا، #حمید_بابا، #پیرمحمد_کاکر واشرف خان را به یونسکو معرفى كرد .
حال خود بيايد و داورى كنيد!
برگرفته ازصفحه آقای بهادری

>>>   جنرال صاحب شندی که یک نفر را در قریه نه می ماند ولی نفر خواهش داشت که اسب من را در خانه خان بسته نماید. کاکا معاون اول بودی در تاریخ اگر معاون دوم شدی باز ما قبول می کنیم، قرار در جایت بشین خانه خراب در یک تکت چند وزارت را بگیر که ارام باشد.

>>>   جای تآسف است. که در قرن بیست یکم باز اشخاص بیسواد چنکیز نما.میخواهد در راس یک کشور که هزاران تحصیل یا فته،دکتوران وپروفیسور هادارد.
باز هم پنجصد سال به عقب میرود.جای تآ سف است.
باشنده کابل.

>>>   باز هم اورا فریب میدهند چون او صادق است دیگران مناپک ، بهمین دلیل همیشه فریب خورده !

>>>   Najib Salam
به نظر من باید یک آرایش و صف بندی جدید از شخصیت های دانشمند ، عدالتخواه، نیک نام ، جنبش های جوانان ، شخصیت های مستقل ، محور های عدالت پسند برای صف آرایی علیه فاشیست هاو کارتل های مافیای سیاسی و اقتصادی به وجود آید و کاندیدای مستقل در ریاست جمهوری از این آدرس نامزد شود ، اگر من توان داشتم ، شخصیت های چون لطیف پدرام ، دکتر مهدی ، منصور ، ایوبی ، رهبران جنبش روشنای ، جنبش رستاخیز ، شخصیت های سیاسی و نظامی و همه ی آنهای که دل شان برای عدالت اجتماعی می تپد را بدون تبعیض و چسپیدن به گرایش های آیدیالوژیک گرد هم جمع می کردم و جدا از دو گروه آزمون شده و مخرب به مبارزه می پرداختم . هنوز هم دیر نشده است برای چنین امر ی هر کی توان دارد ابتکار عمل را در دست گیرد و میدان را به دزدان و فاشیست ها خالی نگذارید . رقابت کردن در مقابل این دو گروه بد نام خود یک قیام و یک پیروزی است .

>>>   اگر همین برادران هزاره ما همدست جنرال صا حب دوستم شود دوستم رهی را می برد و ریس جمهور می شود کو شش کنید که هر دو ازبک و هزاره یکجا شوید و همین کار را کنید تا ینکه در اینده ع وغ دوباره ریس جمهور نشوند

>>>   برادران که با تحصیل خودانقدرافتخارمیکنندبایدبدانندکه اشرفغنی که فعلا رئیس جمهور است تحصیلات عالی داردودرپهلوئ آن یهودیت را قبول کرده است شیطان هم تحصیلات عالی داشت شش صدسال ملائکه را درس میداده باثراغواگری اش ازدربارخداوندرانده شددرینجاسیروسلوک اسلامیت صداقت درکاراست جنگرال دوستم گزینه خوب برائ ریاست جمهوری افغانستان درشرائط فعلی خاهدبود

>>>   لیقت ریاست جمهوری را دارد
از داکتر و پروفیسور، مغز متفکر خیری ندیدیم موفق باشی

>>>   روح اله رویانیان از دایکندی کاندید مستقل انتخابات باید آقای محقق باشد که حمیشه با شوجاعت دمقابیل متجاوزین استاده است

>>>   من نمیگویم کی دوستم آدم خوب است اما داخل چهره های فعلی شناخته شده آدم صادق ساده دول .اگر در شرایت فعلی کسی کی متواند امنیت را کمی بهتر کند . فقط دوستم است.
با احترام از کانادا

>>>   وهرگیک هوا خواهان وکاسه لیسان بادارپن خود باشند طبقهدایت ارباب خودرا داشته با شند قهرمان برزک در چور پیت المال وبانکها مسا ئلی قیمتی دولتی وبا ارش راصرف دستور قهرما غررت کر به پنجشی انقال وغارتکرد بارسش آنقهرما همه را دردره پنجشیر مجفی کرد.قهرما مسعودبو کوه ودره های بنجشیر را افجار میداند. تونل سالنک راکه بخون هزارا نفر ساخته شد روی اغراض شخص انفجارپدادتا حال بیست سلال میشودترمیم شدن نتوانست.طیارات جنگی ووسایل جنگی مودرن جنگی را به همسایه ها فروخت.مسعورا باید قهرمان وطن فروش نامید.این است قهرما خود مختار
جند رال رازق نباید قهر مان کفت جرا کهیچ نوع غارت کری چور وچپاول نکرده است شیوه وطندوست ووفادار
در شان اوبو .قهرما.نام جنایت کا ران بر آن گذاشته نشو د .لکه ننک قهرما ویرانگر بر مسعودیان جنایت کار
میزیبد کشایسته آن هاست
پرانو.

>>>   استاد خليلي بايد به ايتلاف بپيوندد و همچنان تمامي كسانيكه بر خلاف ظلم و تعصب اند بايد شامل اينلاف شوند

>>>   درمقاله فوقنویسنده سعی کرد تاقوم ازبک را متحد ودوستم را سیاستمدار زیرک وانمود کند ، جنرال مالک مرحوم اکبربای احمد ایشچی ودهها تن دیګر ازسران قوم ازبک ادعای رهبری قوم ازبک را درسر می پروراند وازرهبری دوستم بیزارند ، آیاعمل ناپسند دوستم منحیث معاون اول ریاست جمهوری یک کشور براحمد ایشچی هم قوم وهمتبار دوستم که سبب آبرو حکومت وقوم نجیب ازبک ګردید علامه زیرکی جنرال دوستم است ؟ تاچه وقت سعی برقلم فرسایی مبنی برپوشیدن حقایق وخاک پاشیدن درچشم مردبکنیم واذهان عامه را مغشوش بسازیم.

>>>   بر خیز که صبح شده

>>>   دوستان ارجمند درود بر شما .
از دید من حقیر یگانه شخصیت دانشمند ، کاردان ، بادرایت ، عدالتخواه و با برنامه عمل مشخص و کاری که میتواند برای امروز تا اندازه یی کشور ما ازین بن بست سیاسی برهاند داکتر عبداللطیف پدرام است . اگر ایشان خود را کاندید مقام ریاست جمهوری کنند ، رسالت میهنی هر جوان آزاده و رسالتمند ازبیک ، هزاره ، پشتون ، تاجیک و دیگر اقوام است که ازین شخصیت تابو شکن پشتیبانی کنند . تنها اراده محکم و تصمیم توانمند شما جوانان عزیز و وارسته می تواند جلو یکه تازی های زورمندان ، معامله گران زر دوست و تیکه داران قومی و مذهبی را بگیرد . گرچی باور کامل به پیروزی شان در شرایط اختناق سیاسی و نبود استقلال سیاسی در حلقه یی ابهام است ، باز هم خیزش فکری و تصمیم عملی شما جوانان عزیز گرز محکمی به دژ ضحاکان بی آزرم تمامیت خواه و فرمانروایان ریشدارخواهد بود .
منصور بدری

>>>   Reza
درود برشما!
واقعآ دربين كسانى كه تا حال نامى از كانديد شدن ايشان برده شده هيچ كدام شان به اندازه جناب پدرام جسور و قاطع ديده نميشود.
ديدگاه تان را ستوده و تائيد مينمايم.

>>>   درقدم اول دوستم درطول عمر خود چقدر خدمت به کشور کرده که حالا فکر کاندید شدن به ریاست رادارد بخدا باورکنید که دوستم بدون چند ولایات انگشت شمار شمالی دردیگر ولایات یک رای هم گرفته نمی تواند

>>>   اگر افغانستان بالآخره صاحب یک رئیس جمهور چون عبدالرشید دوستم شود، بدا به حال این ملت!
به گمانم نویسندۀ این متن در کنار دوستام در قصر شیرپور نشسته و به فرمایش وی قلم فرسایی نموده است! این جناب نویسنده چنان چشم پت رفته است که گویی ازبیکان افغانستان ملائک آسمان اند، آقای نویسنده که یا از دوستم و جنجالهای میان قومی اش آگاهی ندارد و یا اینکه آگاهانه از این جنجالها پرده پوشی میکنند.
آقای نویسنده! شما دوستم را چقدر میشناسید؟ اگر پولهای چپاول شده و غارت شده اش نباشند، خودش به دو پول نمی ارزد! اگر مبلغین و مداحان گرد و نوا اش نباشند، خود برابر طوطی نطق کرده نمیتواند! اگر مسلح های یاغی و باغی اطرافش نباشند، خودش دو روز زندگی را به آخر نمی رساند!
حال دوستم را مانده و رئیس جمهور شدن! افسوس جان در بدن این فرد نمک حرام نمانده، ورنه این قاتل هزاران انسان را همان گونه ایکه از یک کارگر عادی به جنرالی رساندند، دو باره به همان موقف قبلی اش به یک کارگر عادی میرساندان، هرچند صدقۀ موقف کارگر شود.
نویسندۀ محترم! شما یک بار سر بزنید به ولایت جوزجان و بعد ببینید که این اسطورۀ شما چه گلهایی را به آب داده است! کشتن عاشور پهلوان از سران ترکمن یک جنایت دوستم، کشتن رسول پهلوان دیگر جنایت دوستم، حمله به منزل اکبر بای جنایت دیگر دوستم، تجاوز به احمد ایشچی دیگر جنایت دوستم و صدها جنایات دیگر، شما به جوزجان بروید، خواهید دید که دوستم قوم ازبیک را به قریه ها تقسیم نموده است! این قوم زیر ساطول پهلوانان و پاچه کشالهای دوستم خرد و خمیر است! شما در مورد دوستم از پی رسانه های پول بگیر ارتجاعی نروید، اینان هرچه در مورد دوستم میگئیند فقط یک پیام بازرگانی است.
حیفم میآید به آن سیاستمدارانی که بر دوستم سرمایه گذاری میکنند، شرم است به آن سیاستمدارانی که بر دوستم حساب باز نموده خود را ریشخند وجدان خود مینمایند! من میگویم، رها کنید رد این ملیشۀ جنایتکار را! ملیشه ای که نه به ملت افغانستان آبرو ماند و نه عزت! صرف نظر از سایر جنایاتش، هرگاهی که احمد ایشچی به فکر هر انسان این سرزمین میآید، از شرم غرق میشود، جهان ما را به تمسخر میگیرد که ما به فرد نابکاری که بارها از دست طالبان فرار نموده است، چشم امید دوخته ایم.
من با این دولت شرط میبندم که باری خود را یکطرفه بگیرد و طالبان را در برابر دوستم به تماشا بگیرد، اگر دوستم تا آخرین مرز ازبیکستان و ترکیه به عقب نگاه کرد! مردی این لافوک چندان پنهان نیست، همه میشناسندش، بگزارید کاندید ریاست جمهوری شود که آخرین مرحلۀ تمسخر شدنش را تجربه نماید.

میهن زرغون

>>>   ستر جنرال صاحب دوستم يگانه رهبريست كه ميتواند هيولاي طالب را به كلي نابود كند. بنابرين اگر ايشان كانديد ايتلاف باشد همه مردم به او راي ميدهند.
حاجي محي الدين

>>>   با سلام درود اينها همه خواب اند از سياست هاي پشتون ها بوي نبوردن عمل كشور در اتش غشم قدرت پشتون ميسوزد اين جواب ان نه گفته به تذكره و ايستادن در مقابل اينها است بس ديگر تا بكي خوده به خو زدين بيدار شود يك دست يك پارچه مقابل فاشيزم ايستاد

>>>   بعضی از دوستان انتقعاد بیسوادی را مطرحه میکنند در پست های کلان دولتی اقای اشرف غنی احمدزی که سال ها در امریکا بود وباش داشت و سند تحصیلی کلان را یدک میکشد در طول بیشتر از چهار سال گذشته که هنوز ادامه دارد کدام کار خوب از نگاه امنیت کشور و اقتصاد و راه حل بیکاری را بدرستی انجا داده بلکه از قبل کرده چندین برابر بدتر کرده همزمان به ان نفاق قومی و سمتی و زبانی را در بین مردم رایج کرده هر نوع کمک را به غلجایی های قوم خودش پیش کش کرده دارایی عامه رامورد سوء استفاده نا جایز قرار داده است اینست مهارت و شتارت باسواد تان .

>>>   زجرال ملی (دوستم) درسنگر های زیادی برای (جهادی فرهنگی واجرای در داخل افغانستان )مردم وملت افغانستان صادقانه خدمت شایان نموده که برای هیچ افغانستانی پو شیده نیست ومیداند وهمه در جریان کارند اینکی میکو یند سواد کمی دارند این از حلقوم بیکانه پرستان بیرون می اید مکر همه ای ریسجمهورها دارای مداریک کذاوکذا با شد نه بلکی در هر بعد از کارهامشاورینی دارند اری یکی از امتیاز های قهرمان ملی این است که در کنار مردمش بوده وتحصیلات غربی ندارند کی این در خارج بودند مطلقا مثل غنی مزدوری را بدنبالدارد مکر غنی کی تحصیلات اقتصادی غربی دارند چه مشکیل اقتصاد ی افغانستانراحل کرده تنها کاری که انجامداده ومیدهنداختلاف قومی است تفریقه بینداز حکومت کون .زجرال تنها کسی است شایستکی این کرسی دارد تازه در جامعه نو بنیاد دموکراسی ما حق هم باقهر مان (ملی) اغای دوستم میباشد شایستکی وشایستکی وشایستکی از ان دوستم اگر ایشان کاندید شود قطعا وقطعا رای خوهیم داد.
مرویس از کابل

>>>   بهتر است مرگ موش بخورد این ترسو از غنی ترسیده از حقش دفاع کرده نتوانسته همیشه منتظر دیگران شرم هم خوب چیز است

>>>   حسام ابوی
یک جامعه عقب افتاده با رهبران لجام گسیخته
به باور من کاندید مطلوب امریکا دراین دورحنیف اتمراست . انتخابات ریاست جمهوری و برنامه آشتی با طالبان همزمان پرادوکس شده برای امریکا و اگر نتواند این پرادوکس را حل کند، شاید انتخابات را به تعویق بیندازند وانتخابات نخواهد شد و یک دور دیگرغنی همچنان رییس جمهور باقی خواهد ماند.
هر آن کسی را که امریکا بخواهد، همان رییس جمهور تان خواهد بود و شما رهبرانی که می خواهید ملیونها دالر را برای انتحابات برای (هیچ ) هزینه کنید، پول های تان را برای یک هدف انسانی برای یک پرورشگاه، یک کتابخانه و یا یک شفاخانه برای تداوی معتادان مواد مخدر هزینه کنید. یا سلاح برای یک قیام مسلحانه در آینده دورخریداری و تدارک کنید و به مرگ تدریجی مردم خاتمه بدهید. دیگر دوران وعده ها و شعارهای آتشین گذشته وارد میدان عمل شوید و مردم را برای گرفتن رأی آنها، چند رأس گوسپند نپندارید.

>>>   طنز زيبا بود

>>>   ما مردم هیچ وقت آدم ويااصلاح نمی شویم. سعی کنید پول و سرمایه تان را برای یک کاری مفید مصرف کنید .کمک به چهار تا يتيم .ساختن مدرسه.پارک بازی برای بچه هایتان نی اینکه هزینه کسانی میکنید که به اندازه یک روپیه سود ندارد این رهبران که ما مردم افغانستان داریم بودنشان فقط ضرر چیزی دیگری عاید ندارد.بخاطر دشمنی که باهم دارند فقط چوب اش را مردم افغانستان میخورد بس.وخود شان موقع که شرایط برایشان تنگ می شود بلد هستند فرار بکنند و بروند

>>>   جنرال دوستم را مردم غير ازبك هم دوست دارند بخاطركه او رهبر قاطع و مخالف طالب است . از همين جهت همه مردم به او راي ميدهند .
سواد داران رسوا كردند. قربان بي سواد كه خدمت كار مردم و وطن است.

>>>   زنده باد جنرال دوستم رييس جمهور ما

>>>   به نظرم درین کشور کمونیست ها > اخوانی ها و مچاخدین حکومت کردن اما به فکر خودم این ها همه شان امتحان دادن و ناکام شدن بیاین این بار انار کلی را ریس جمهور دولت اسلامی افعانستان بسازیم که چی میکند .. میدانم دزدی و غارت نمیکند چور و چپاول نمیکند معامله نمیکند و از افغانستان جگرستان جور خاد کد با نهایت احترام

>>>   درود !
به ارتباط ادعاى افغان پپر !
اگرچه اين گزارش كاملا از حقايق دور است و هيچگاهى جنرال دوستم خود را نامزد رياست جمهورى اعلان نكرده است .
نبض گيرى در ميان مردم حق طبعى و مشروع هر شهروند اين جامعه بوده و هر كس حق دارد با در نظر داشت قوانين نافذه كشور در حال واجد شرايط بودن ، خود را در مقامهاى گوناگون كانديد نمايد .
فقط درينجا كسى را تحت نام مستعار بنام (ميهن زرغون) مى خواهم نقد كنم !
ايشان از هر قوم و از هر قبيله با هر دين ، مذهب و انديشه ى كه هستند شخص مغرض ، تنگ نظر و متعصى به نظر ميرسند كه از جانب گروهى استخدام گرديده باشند و يا از جيره خوارانى باشند كه با بهتان زنى هاى شان سالها باعث ايجاد تفرقه ميان اقوام ساكن در افغانستان گرديدند .
مسأله عاشور پهلوان ، مسأله ى است كه بعداز إعدام قاتل مرحوم در ان زمان دوسيه كاملا بسته گرديد ، مسأله رسول پهلوان كاملا انگيزه ى برون مرزى دارد و برادر مرحوم رسول پهلوان يعنى جنرال ملك نيز درين دسيسه دخيل است .
مسأله اكبر باى نيز مانند حوادث ديگر و سركوبگرى هاى شخصيت هاى مطرح سياسي مانند شهيد مزارى ، شهيد برهان الدين ربانى ، شهيد احمد شاه مسعود ، شهيد سيد خيلى ، شهيد دَاوُدَ دَاوُدَ ، شهيد احمد خان سمنگانى ، شهيد مطلب بيگ ..... وغير ، دسيسه هاى سيستماتيك و برنامه ريزى شده بود و بهتان زنى هاى احمد ايشچى نيز دنباله سناريوى اكبر باى بوده است .
جنرال دوستم شخصيتى بود كه مدت ٥ سال در قلمرو خود حاكميت كرد ، تمامى دواير دولتى و معارف را باز نگهداشت ، خدمات صحى با همه امكانات در خدمت مردم بود ، هزار ها مهاجرين تاجكستانى درين ساحه هميشه احساس مصونيت ميكردند و هزار ها مهاجر كابلي و ولايت هاى ديگر از خدمات صحى ، فرهنگى و اجتماعى جنرال دوستم برخوردار بودند .
جناب ميهن زرغون با انديشه متعصب و پوچ ميراثى شان بازهم اوزبيك ستيزى خويش را در ميان گذاشتند يا اينكه از اوزبيك هاى أجير و حلقه بگوش فاشيزم قرن اند .
امروز جنرال دوستم ، هويت بين المللى را در ساحات نظامى و سياسى كسب كرده و مليونها فدايي در محور خويش جمع ساخته است و ظرفيت جوابگوي را در صحنه نبرد و قلم دارا ميباشند ، سفسطه گويي هاى افراد متعصب و كور ذهن مثل ميهن زرغون امروز رنگ و قيمّت خود را كاملا از دست داده و بى ارزش گرديده است .
رحيمى

>>>   ....ر سر دوستم نا مرد!!
نعش متعقنی به نام دوستم از طالب و داعش هم بد تر است. طالب و حتی پاکستانی نظر به دوستم شرف دارند. طالب حد اقل نوکر یک کشور است اما دوستم از سال 1371 خورشیدی غلامی کدام کشور را که نکرده است!!! امریکا، ازبکستان، روسیه، ایران و پاکستان( شورای هماهنگی و کودتا علیه استاد ربانی و مسعود). مسعود بزرگ یگانه مردی بود که طلسم دوستم را درهم شکست!! و با شکست کودتای 11 جدی 1372 دوستم ملیشه را مانند علف هرزه به یک شی بی ارزش مبدل کرد!

>>>   تا به کی اولاد افغان تا به کی
تا به کی پشتون و اوغان تا به کی
کوکوی مرغ سحر آمد به گوش
خُر خُر خواب ای تاجیکان، هزارگان و اوزبیکان تا به کی
یک بار هم اگر شود، این طلسم و طوق سلطه استبدادی یک قوم ... فروش باید بشکند و این طلسم شکنی باید از یک نقطه آغاز شود. چه خوب که انتخابات پیش روی نقطه عطف و آغازین این ‌ار خیر باشد. تا به کی اقوام دیگر باید آویزان یک قوم خاص باشند. بگذارید قوم که ادعای اکثریت میکند میان خود شان ریس و دو معاون انتخاب کنند و این اقوام مظلوم دیگر بالاخره بدون نظر داشت برتری جویی و منم منم گفتن ها یکبار برای همیشه متحد واقعی شده در یک تکت انتخاباتی قرار گیرند. و الی حتی اگر آویزان هم شوند در تکت های دیگر، بازهمآن خرک خواهد بود و همان درک و همان تحقیر و ظلم و استبداد و حقارت .... به امید افغانستان آزاده، سربلند و عاری از ظالمان و وطن فروشان و فروشندگان دین و مردم و خاک و ناموس، ولو از هر قومی باشد.
عبدالرازق کندزی

>>>   مداح که در وصف دوستم چشم بسته ودهان باز بدون تفکر واندیشه قلم رنجه نموده ودر وصف آن شخصی بیسوادوبی دانش ولواط گر مداحه سرایی نموده جای شرم وخجالتی است . دوستم اولآ جنجال لواط گری خودرا با ایشچی پاک نماید بعدآموضوع ریاست جمهوری ریاست جمهوری با داشتن کله کته وبیدون مغز نمیشود که هرکه سروکله کته داشته باشد ریس جمهور شود باز از همه گذشته در نزد سیاسیون دوستم یک نمک به حرام است که نمک میخورد ودر نمک دان .. ..میکند دوستم حیثیت لنگ حمام راداردواقعیت هم همین است دوستم لنگ حمام ببرک کامل بود باز از نجیب شد ،برای یک مدت بدور مسعود پیچید مدت از صبغت الله مجددی بود زمانی از گلبدین شد ،چند وقت در اختایر برهاندیدن ربانی بودبه همین ترتیب در دست حامد کرزی وآخرین بار در حمام اشرف غنی تاال حال باقی مانده وفرسوده وبوی گرفته شده از بسکه استعمال گردیده است امروز عصر جددید است دیگر از لنگ حمام میکروب گرفته کسی استفاده نمیکنند بلکه از نیکر وسنتراج استفاده مینمایند تا زمانیک لنگ حمام به نیکر تبدیل شود زمان میگذرد امیدواوم که موضوع ریاست جمهوری را درک نموده باشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است