چه کسی سزاوار ریاست جمهوری آینده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۵    ۱۳۹۷/۸/۱۶ کد خبر: 155772 منبع: پرینت

چه کسی در افغانستان سزاوار آن است که مردم افغانستان در انتخابات آینده ریاست جمهوری به خاطر آن به پای صندوق های رأی بروند؟!

متاسفانه در افغانستان چهره های نسبی محبوب و قابل قبول در میان سیاستمداران وجود ندارد که مردم افغانستان آن را لیاقت مقام ریاست جمهوری بدانند، چهره های کنونی سیاسی به شمول رییس جمهور غنی نماد از سیاستمداران وابسته، مزدور، متعصب، دروغگو، آلوده به فساد، خسته کن، تکراری و عامل نا امنیتی، بربادی، تباهی، بیکاری، بیماری و از همه مهمتر فقر اقتصادی است.

حالا که نیم از کشور تحت حاکمیت تروریزم طالبانی است، بیش از سه میلیون نفر معتاد در کشور وجود دارد، دسترخوان بیش از ۸۰ فیصد مردم افغانستان از نان خالی است و بیکاری به اوج خود رسیده است و همه روزه در حدود ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی به کام مرگ می روند، نمیدانم بازهم این مهره های آلوده و فرسوده به کدام رو و آبرو خود را برای مردم افغانستان کاندیدا می کنند؟

گرچه میدانم که در تعیین رییس جمهور نقش دونر های خارجی برجسته است، اما بازهم انسان حیران می گردد که چرا خارجی ها این همه پول، سپاه و لشکری خود را در خدمت افراد قرار داده اند که باعث بدنامی و شکست آنها در افغانستان شده اند و هیچگونه دست آورد برای هیچ چیز ندارند، با وجود اینکه افراد که خود را می خواهند به کرایه بدهند و یا سلول های استخباراتی و امنیتی تبلیغات را در فضای مجازی به نفع این و یا آن شخص شروع کرده اند اما حقیقت این است که مردم افغانستان در زنجیر بردگی مافیایی ملی و بین‌المللی گیر افتاده اند که نجات از این زنجیره مافیایی و بردگی به بیداری همگانی نیاز دارد در غیر آن صورت مافیای ملی و بین‌المللی در اتحاد با تروریزم، قربانی بیشتر را از مردم غیر وابسته به مافیای قدرت و ثروت می گیرد.

برای مردم افغانستان چه فرقی دارد که از میان این چهره های آلوده به فساد، متعصب، ناکارآمد و تکراری چه کسی رییس جمهور می شود و چه کسی معاون ریس جمهور، اینها در طول هیجده سال ثابت کرده اند که هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریاست جمهوری
حسن علی
نظرات بینندگان:

>>>   اينبار بايد يك هندو و يا سك افغان خود را به رياست جمهوري معرفي ميكرد ، و شايد كه برنده هم شود ، چون مردم از ديگران روي خوش ندارند.

>>>   در نظام سرمایه داری، فرق نمیکند که خون چه کسی در راستا و یاهم منافع این نظام برزمین میریزد، او میتواند یک عسکر جوان امریکایی یا اروپایی از خانواده های فقیر که او هم در نتیجهٔ فقر اقتصادی و بیکاری مجبوراً شامل اردوی امریکا گردیده باشد و یاهم یک افسر افغان که توسط این نظام امرار معیشت مینمایید. برای این نظام، وابسته ها وفادار و مزدور که بتواند منافع جهان سرمایه داری و سرمایه را حفظ کند، اهمیت بیشتر و بهتر دارد نه خون انسان، و آنانیکه نسبت بوطن و مردم شان وفادار و صادق اند، نمیتوانند مورد اعتماد نظام سرمایه داری باشند.

>>>   رییسان جمهور دو دوره کرزی وبیش از چهارسال اشرف غنی فرصتهایی که میتوانست مشکلات زیادی را در کشور حل کند وبخش عمده ای از زیرساختهای فکری اجتماعی وسیاسی کشور را حل ومرتفع گرداند به هدر رفت .این زیرساختها بشمول ؛ رفع تبعیض ومبارزه بافساد ومبارزه با قومگرایی ومتحد ساختن تمامی اقوام کشور وتعیین تکلیف وضعیت طتلبان با مراجعه به ا رای حمایت جامعه جهانی وپیگیریهای منطقه ای وفرا منطقه ای که بنظرم حیاتی ترین مهمترین وبا اولویت ترین قدم در جهت اعمار وانکشاف کشور بود که متاسفانه انجام نشد.این رییسان کشور باید برای مردم روشن میساختند که این طالبان از کجا تمویل میشدند وانرا به جامعه جهانی معرفی می کردند که نکردند.باید یک مبارزه سرسختانه برای مبارزه با کشت کوکنار وتواید تریاک صورت میگرفت که درصد زیادی از فروش تریاک صرف خرید سلاح وایجاد نا امنی در کشور شده است که انجام نشد.مبارزه جدی با قومگرایی وتفرقه در کشور نشد وبجای ان افراد پشتون بیشتری در مقایسه با سایر اقوام در مشاغل کلیدی بکار گرفته شدند که این بیعدالتی بود وسیاستی غلط بود چون رییس جمهور رییس همه مردم است نه رییس جمهور یک قوم ومتاسفانه خود روسای جمهور به این قبیله گرایی وباند بازی دامن زدند بنا" اگر کسی میخواهد در این ساحه وارد شود اول باید ضد تبعیض ومتعلق به همه مردم کشور باشد؛ ظلم ستیز باشد ودست خائنین دزدان وتروریستان را قطع کند//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   خدا کند یک شخص بی طرف که در طول 18 سال در این نظام کفری در سیاست و وظیفه نه بو ده باشد خود را انتخاب کند باز من برای همین رقم شخص رهی می دهم در غیر ان چهره های خسته کن سابق را هر گز رهی نمی دهم اگر رهی دهم نزد خدا و رسو ل گردنم بسته می شود

>>>   جنرال دوستم
چون جنرال دوستم شخص صادق و وطن دوست است

>>>   کسی سزاوار است که؛
۱. متعهد به نظام و اهداف امریکا باشد
۲. پشتونهای ناراضی از نظام را آرام بتواند
۳. احزاب مافیایی داخلی را مهار بتواند
۴. انگیزه مشخص و موثر تغییر را داشته باشد
۵. ظرفیت پیشبرد در فضای مخرب افغانستان را داشته باشد.
اس پ هزاره

>>>   داکتر یار محمد حیدر زاده شخص برنام دار است اما باتاسف که آن خور را کاند ریاست جمهوری نکرده است. چون افغانستان گشور کشاورزی است اکر داکتریارمحمد خود را کندید ریاست حهموری باخریکه او دارای تخصص کشاورزی و محیط زیست کشور آباد وسربز خواهد شد.

>>>   بعضی ها نصیحت می کنند که دکتر پدرام در رقابت های سیاسی اشتراک نکند ، زیرا سران تاجیک از او حمایت نمی کنند ، امریکا و انگلیس قبولش ندارد و رأی تاجیک ها تقسیم می شود ؛
پاسخ کوتاه من ؛
سران تاجیک ها کیها اند ، اگر منظور از سران تاجیک این دزدان و معامله گران چون عطا ، قانونی ، عبدالله و باند های های اینها باشد ، خیلی هم خوب است که این خایین ها از پدرام حمایت نکنند ‌‌پدرام هم اینرا نمی خواهد و پدرام هیچ وجه مشترکی با این دزدان ندارد .
پدرام نمی خواهد رهبری باشد که خارجی ها او را نوازش کنند ، بل پدرام برای خوشنودی مردمش مبارزه می کند و نه خورسندی اشغالگران غربی . یک رهبر مردمی اتکا به مردم دارد نه به خارجی ها.
جمعیت اسلامی نماینده تاجیک ها نیست ، این یک تنظیم اسلامی با تفکر اخوانی است و هیچ باوری به مسایل ملی ندارد و برایش تفکر اخوانیزم جهان وطنی مطرح است .اخوانیزم عامل اساسی شکست تاجیکان است و روح مقاومت تاجیکان را زدوده است .
پدرام برای عدالت اجتماعی به دور از اندیشه های آیدیالوژیک می بیند و حل مساله ملی برای احزاب اسلامی هیچگاه مساله نبوده است .

>>>   اقای عدالت!اگر منتظر بیداری همهگانی هستید باید اندکی (۴۰۰ سال) صبر کنید.
عاقل

>>>   جنرال دوستم
چون جنرال دوستم شخص صادق و وطن دوست است

>>>   افغانستان تا زمانیکه در اشغال امریکاست؛ کسی که از لحاظ جامعه شناسی علمی و مصالح علیای مردم افغانستان که خود به درک آن توانایی ندارند؛ شائیسته باشد؛ پای پیش گذاشته نمیتوانذ. و عنعنه امریکا هم این است که اشرف غنی مانند بسی وابستگانش دور دوم هم بالا کشیده میشود. خاصه که که جوره ترامپ است!!!غیر آن از نادرات است.
مگر اشرف غنی شانسی برای افغانستانی هایی است که باید با پتک و سندان بیدار و هوشیار شوند. اشرف غنی بهترین بدترین برای افغانستان است و شاید سبب شود که در دور دوم ریاست جمهوری امریکا داده اش افغانستان را وادار به قیام و انقلاب تاریخی و نجات بخش نماید.

شاعر نالایقی گفته بود:
باش تا دانه گل در ته برف
جور سرما بکشد مرد شود !

باش تا افغانسستان جور بهترین بدترین را بیشتر بکشد تا آنچه را در سه صد سال نیاموحته است؛ درست و نهایی بیاموزد.
(سیل بین با غقل چهل وزیر)

>>>   اطلاعیه ائتلاف ملی:
طوریکه هموطنان عزیز اطلاع دارند وظیفه وهدف ائتلاف ملی صرف وصرف تقسیم چوکی ها است بهمین دلیل درجلسه قبلی که چوکی های رییس جمهور با سه معاونش وصدراعظک باسه معاونش تعین شدند اما استاد عطا اختطارداد که اگر چوکی عبدالله عبدالله را یبمن ندهید من از ائتلاف خارج میشوم بنا ائتلاف مجبور شد باردیگر جلسه را ترتیب وذیلا تعیینات جدید را اعلام کند :
1- همایون همایون رئیس جمهو
2- احمد ضیا معاون اول
3- جنرال دوستم معاون دوم
3- محقق معاون سوم
استاد عطا رئیس اجرائیه
2- لالی معاون اول
3-ظاهر قدیر معاون سوم
4- محمد ناطقی معاون سوم
از خداوند بزرگ بر ای شان موفقیت در راه اختلاس ،غصب ، چوکی فروشی ،قانون شکنی ، آدم کشی ، غصب زمین های دولتی وشخی، را خواهانیم
انشا الله به نسبت تجربه که برادران مجاهد ما از سابق درینمورد دارند اینبار هم موفقتر از گذشته خواهند بود
(ومن الله توفیق )

>>>   Khalid
این چی رازیست؟
هر وقت انتخابات ریاست جمهوری نزدیک میشود، زلمی خلیلزاد و علی احمد جلالی وارد افغانستان شده و فعال میگردند الی ختم انتخابات.
در انتخابات 2014 هر دوتن نقش فعال در تعین گروپهای انتخاباتی داشتند و به باور آگاهان سیاسی تشکیل دولت ضعیف وحدت ملی نتیجه تلاشهای این دو تن بوده است
حالا بار دیگر سر و صدای انتخابات افغانستان و این دو تن فعال در داخل افغانستان

>>>   پدارم بهترین گزینه است نه دوزد است نه معامله گر این شخص میتواند رهبر خوبی باشد!!!

>>>   میر سعیدی
تصویر روز
لطیف پدرام در نظر دارد تا توازن قدرت رهبران سیاسی را بشکند، و بازی را تغییر دهید.
او با شعار:
بر هیچ آستانی سر فرود نمی آورم،
به جز آستان رفیع عدالت.
وارد کارزاره انتخاباتی شده
انتخاب شماچیست، ائتلاف احزاب سیاسی هست یا پدرام؟

>>>   Ali Afzali
داکتر پدرام شخصیت شجاع و سیاستمدار تواناست که همیشه حرف و عمل اش یکی بوده و این مرد سزاوار ریاست جمهوری است.

>>>   Shukoor SH
فقط تنها تاجیک‌ها باید ازداکترپدرام حمایت کنندزیرا جهادی تنها جیب خودرا پرمیکنند هویت وتبارمارا به معامله می‌گیرند.

>>>   از طرف ائتلاف ملی ( اتلاف ملی )
ائتلاف ملی منتظر است شورای بزرگ دزدان شمالی که متظر دیدن پله ترازو هستند وبعد مطابق آن ونظر به اینکه باد از کدام سو می وزد تصمیم میگیرنداگر با ما شدند بناچار برای اینکه آنها هم صاحب چوکی شوند باید تعداد معاونین رئیس جمهور وصدراعظم به چهار چهار ازدیاد یابد ، واین اختمال قئوی است کعهبا ما یکجا شوند چون غ اینهارا اجازه غصب واختلاس زورگوئی وقانون شکنی نخواهد داد بنا بهترین حالت برای آنها یکجا شدن با ماست،درصورت لزوم چوکی هارا دوباره تقسیم میکنیم
انشالله

>>>   Pedram·
لطیف پدرام:
من به سخن شاملو ،در به در به جستجوی عدالت هستم ایجاد فضای انسانی ای که همه مردم ،آحاد مختلف مردم صرف نظر ازخون ،رنگ ،زبان ،مذهب،وحتا سرزمین بتوانند آزادانه نفس بکشند !
نبود عدالت و انصاف ،(به سخن امه سزر)رنج ها وتحقیر های بسیاری برمن جاری کرده است ،هم از این روی دیوانه وار برای عملی شدن اندیشه ی عدالت وآزادی گام برمی دارم .
اگر جایی زیاده روی می کنم از سر نفرت به همنوعانم نیست ،به علت رنج های بی شماری است که برما روا داشته اند .وبدون تعارف زنده گی من (زنده گی یی هم ندارم یعنی مال ومنال وثروتی )تحفه کوچکی است برای این هدف هرجا لازم باشد بی حساب وکتاب نثار مردمم می کنم ودرپای عدل وانصاف می ریزمش همانگونه که برادران ورفیقایم کردند .

>>>   اویانی
دکتر پدرام یگانه رهبر دارای برنامه ملی و برای همزیستی و ساختن است.

>>>   از دید من حقیر یگانه شخصیت دانشمند ، کاردان ، بادرایت ، عدالتخواه و با برنامه عمل مشخص و کاری که میتواند برای امروز تا اندازه یی کشور ما ازین بن بست سیاسی برهاند داکتر عبداللطیف پدرام است . اگر ایشان خود را کاندید مقام ریاست جمهوری کنند ، رسالت میهنی هر جوان آزاده و رسالتمند ازبیک ، هزاره ، پشتون ، تاجیک و دیگر اقوام است که ازین شخصیت تابو شکن پشتیبانی کنند . تنها اراده محکم و تصمیم توانمند شما جوانان عزیز و وارسته می تواند جلو یکه تازی های زورمندان ، معامله گران زر دوست و تیکه داران قومی و مذهبی را بگیرد . گرچی باور کامل به پیروزی شان در شرایط اختناق و نبود استقلال سیاسی در حلقه یی ابهام است ، باز هم خیزش فکری و تصمیم عملی شما جوانان عزیز گرز محکمی به دژ ضحاکان بی آزرم تمامیت خواه و فرمانروایان ریشدارخواهد بود .
منصور بدری

>>>   محترم استاد عطا سزاوار رياست جمهوري است و كانديد مور نظر مردم افغانستان. راي ما از استاد عطا
هاشم هروي

>>>   کسیکه سابقه دزدی ، چوروچپاول ، غصب وجرمی نداشته باشد متعهد به ارزشهای ملی باشد نه قومی ، سمتی ، گروهی ، لسانی ومذهبی ودربین مردم باشد سزاوارریاست جمهوری است

>>>   افغانستان به تکت انتخاباتی ای نیاز دارد که برنامه ی وسیع و کارا داشته باشد. به نظرم پس از هفده سال ما به تیمی توانمند نیاز داریم که ویژگی های زیر را دارا باشد:
- واقعیت های جامعه را بشناسند.
- جسور باشند.
- تخصص گرا باشند.
- از جامعه شناسی انتقادی برخوردار باشند.
- از برنامه های پوپولیستی پرهیز کنند.
- دو تابعیته نباشند و خانواده هایشان در همین مرز و بوم زندگی کنند.
- صداقت عمل داشته باشند.
- قومی و سمتی عمل نکنند.
- برای مسائل ملی برنامه های همه پذیر داشته باشند.
- برای حل مشکلات با همسایه ها برنامه داشته باشند.
- اولویت کاری شان فقرزدایی باشد.
- از قدرت تحلیل بین المللی برخوردار باشند و جایگاه ما را در عرصه ی سیاست بین الملل به صورت شفاف تبیین کنند.
- دارای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت توسعه باشند.
- از نظرات کارشناسان علوم سیاسی و روابط بین الملل، جامعه شناسی، توسعه، اقتصاد، دین و روان شناسی و ..‌. بهره ببرند.
- پالیسی ساز باشند.
- برای آموزش کشور برنامه های روشن داشته باشند.
- تمرکززدایی را به عنوان یک نیاز به صورت تدریجی عملی سازند.
- به روستاها و شهرهای کوچک توجه بیشتری داشته باشند.
- برای ظرفیت سازی زنان، جوانان و ورزش کشور برنامه های عملی و کارا داشته باشند.
- به پرستیژ معلمان، کارمندان دولتی، نیروهای امنیتی و خانواده های شهدا و معلولین اهمیت قائل باشند.
- اولویت بندی روابط بین المللی ما را بر اساس، نیازها و واقعیت های سیاست بین الملل با هم‌پیمانان منطقه ای و جهانی صورت بندی کنند.
- ارزش های فرهنگی این جغرافیا را ارج بگذارد و در توسعه ی فرهنگی کشور کوشا باشند.
داوود عرفان

>>>   جنرال دوستم

>>>   Salam
تنها دکتر پدرام به نماینده گی عدالتخواهان می تواند ،حریف اصلی در مقابل غنی و تیم شوونیستی او باشد . دیگران هژده سال تمام ماموران بلند پایه ی حکومت های ناکام کرزی و غنی بودند و در بدنه قدرت سهیم بودند و‌همین اکنون هم در خدمت غنی اند و درهمه جنایات ‌‌و خیانت ها مستقیمأ شریک اند .

>>>   فارسی نگویید پشتون ناراحت می‌شود، سرودملی نگویید پشتون ناراحت می‌شود،دیورند نگویید پشتون ناراحت می شود، دانشگاه نگویید پشتون ناراحت می‌شود، هویت نگویید پشتون ناراحت می‌شود- چرا شما همیشه نگران ناراحتی پشتون هستید؟ چرا ناراحتی اوزبیک و هزاره و تاجیک وده ها قوم دیگر را در نظر ندارید؟ چون برده هستید.
پدرام

>>>   اطلاعیه ائتلاف ملی:
طوریکه هموطنان عزیز اطلاع دارند وظیفه وهدف ائتلاف ملی صرف وصرف تقسیم چوکی ها است بهمین دلیل درجلسه قبلی که چوکی های رییس جمهور با سه معاونش وصدراعظک باسه معاونش تعین شدند اما استاد عطا اختطارداد که اگر چوکی عبدالله عبدالله را یبمن ندهید من از ائتلاف خارج میشوم بنا ائتلاف مجبور شد باردیگر جلسه را ترتیب وذیلا تعیینات جدید را اعلام کند :
1- همایون همایون رئیس جمهو
2- احمد ضیا معاون اول
3- جنرال دوستم معاون دوم
3- محقق معاون سوم
استاد عطا رئیس اجرائیه
2- لالی معاون اول
3-ظاهر قدیر معاون سوم
4- محمد ناطقی معاون سوم
از خداوند بزرگ بر ای شان موفقیت در راه اختلاس ،غصب ، چوکی فروشی ،قانون شکنی ، آدم کشی ، غصب زمین های دولتی وشخی، را خواهانیم
انشا الله به نسبت تجربه که برادران مجاهد ما از سابق درینمورد دارند اینبار هم موفقتر از گذشته خواهند بود
(ومن الله توفیق )

>>>   رییس جمهور ازنظرمن:
-صادق باشد
-غیروابسته وتابعیت افغانستانرا داشته به کشور خارجی وابسته وتابع نباشد.
-جاسوس کشورهای بیگانه نباشد.
-دست نشانده خارجی ها نباشد.
-متعصب وقومگرا نباشد
-کارفهم وعادل باشد.
-پالیسی ساز ومدیر باشد.
-دارایی های عامه را حیف ومیل وبه اقارب خود تقسیم نکند.
-رویتعصبات برخورد نکند.
-همه مردم را بیک چشم بیبینند.
-هیچ قوم را برقوم دیگر ترجیح ندهد.
-افسران غیر پشتون را برکنار یا به تقاعد سوق ندهد.
-سربازان مارا دراسارت دشمن قرار ندهد تا نسل کشی نکنند وسر شانرا نبرند.
-قطعات کامندوی مارا درکمین طالبان قرار ندهند تا سربریده نشوند چنانچه در فراه وغزنی .
-متقلب وفریبکار نباشد.
-جنگ را قشدا به شمال انتقال ندهند.
- داعش را شبانه ذریع هلیکوپتر ها درشمال کشور دیسانت نکند.
-عوام فریب نباشد.
بااحترام عبیدالله.کابل.

>>>   ریس جمهور آینده ما شخصی باشد که این اوصاف نیک دااو از همه بیشتر باشد
1- جلاد وادکش مانند داعش باشد
2- خاین ملی بد تر از شاه شجاع باشد
3- نوکر وچاکر قابل اعتماد به امریکاه وانگلیس باشد .
4- از دوچشم کوراواز دوگوش کر باشد .
5- جاسوس سه طرفه باشد
6- از نقطه نظر ایمان فوقالعاده بی ایمان ( سکولرست )باشد
7 - به وطن به اندازاه سر یک سوزن هم ترحم در وجودآن نباشد .
8- در مقابل مردم بی پر وا وبی عتنا باشد .
9- درفکرآبادی نه بلکه درفکرویرانی بیشترمانندرهبران قبلی باشد
10 -دوست صمیمی آدم کشان و جنایت کاران باشد
از جمع سردسته های مافیاودر خدمت شان باشد .
11 - تابعیت چندین گانه خارجی داشته باشد .
12 فامیل شریف وارجمندان نورچشمی شان در داخل نه بلکه در اروپا ویا امریکاه باشد .
13- از شرم وحیا مبرا باشد .
14- درچال و فریب دادن مرم مانند روبا باشد .
14- در تفرقه انداختن بین این وآن از تجارب خوب برخوردار باشد .
15- در قانون شکنی بی مثل وبیمانند باشد .
16- در مقابل امر وهدایت خارجی ها فرمان بردار وسرخم باشد .
17 -کابینه آن متشکل ازنخبه ترین افرادآدم کش ،جلاد، ترورست ،قانون شکن ، غاصبین زمین ، مافیا،زور مندان ،پودر فروش وقاچاقبر موادمخدر باشند.
18- درقسمت تعین بستی به اهلیت ، لیاقت وشایسته گی اهمیت نداده صرفآ قوماندانان،وزرورگویان رااستخدام نماید.
19 -پابند به قانون وشریعت اسلامی نبوده بلکه قوانین کفری رااحترام وجاری نمایدتا حقوق بشر پامال نگردد.
20 - جلو فحشا،عیاشی،وخودسری زنان را درمقابل اجرای حجاب شرعی درکشور نگرفته تا دوستان بین المللی خدا نخواسته آزرده نگردند.
21- برای گرفتن رشوت پارلمان باید یک قانون جامع وشفاف راوضع نمایندکه درمقابل اجرای کدام کار چقدر رشوت از ریاست جمهوری گرفته الی آخرین قدمه ارگان دولتی اخذ گردد.
22-وبل آخره به دذدان ، چپاول گران ، پودر فروشان ، جنایت کاران ، ترورستان ، آدم ربایان ، زورمندان وافراد مسلح غیر مسول توجه جدی وحمایه بموقع گردد تا آبروی شاندر نزد فامیل های شریف شان وهم در جامعه حفظ حق شان پامال نگشته وحقوق بشر جهان کفری پامال نگردد.
23- مرحله وار آهسته آهسته قانون غربی به جای قانون اسلامی وشرعی وضع گردد .
25 به تمامآ اهل قلم عم ازاستاذان ،دانشمندان ، نویسنده گان ،وطن پرستان ،اهل خبره خلاصه شایقین علم ودانش ابلاغیه رسمی صادر گردد که دیگر درانتخابت پالمانی ، شوراهای ولایتی خود رادر مقابل عالی جنابان محترم ومعذزین زورمندان ،دذدان ، سرمایه داران ، مافیا،پودر فروشان ، جنایت کاران ،ونورچشمان شان کاندید نکنند تا باعث مزاهمت وضیاع وقت گرانبهای شان نگردند

>>>   Saboor Raheel
یگانه دلیلی که صد فیصد از داکتر پدرام دفاع نکرده ام و نمی کنم گرایش انسان به خسران و بی اعتباری طبعیت انسانی است. حرفهای دیگری نیز دارم. اما به خدا قسم که هیج قامتی بلندتر و استوارتر از او در سنگر عدالت نمی بینم.

عکس او را با این پیام نمی گذارم که مردم ما زود به شخصیتها دلبسته می شوند و شخصیتها را خدای خود می سازند و پرستش می کنند. می خواهم بگویم که پدرام تا همین لحظه و همین لحظه یگانه صدای بلند آزادی و عدالت است.

در کنار عدالتخواهان هزاره، تاجیک و ازبک و پشتون برای رهایی مردم از چنگال فاشیزم باید متحد شد و برای ساختن یک نظام فدرالی و پایان دادن به فاشیزم قومی و حکومت مرکزی انحصاری پایان باید داد.

فاشیزم نظام مرکزی می خواهد و نظام مرکزی یعنی فاشیزم قومی. آزادی و عدالت بدون تقسیم قدرت و تقسیم کشور به واحدهای فدرالی ممکن نیست.

پدرام در همین سنگر است!‌

>>>   دوستی 25 اوصاف ریس جمهور آینده را متذکر شده! همه این اوصاف را غلام قدیمی امریکا دارد. پس به مزدور و خاءن مشهور رای دهید. زنده باد خلیلزاد ریس جمهور آینده افغانستان !!

>>>   عطا محمد نور ریس جمهور دوستم معاون اول محقق معاون دوم امرالله صالح ریس امنیت عتیق الا بریالی وزیر دفاع جنرال ظاهر سابق قومندان گارنیزیون کابل وزیر داخله جنرال تادین خان قومندان قوای سرحدی حکمت کرزی وزیر خارجه استاد سعیدی ریس پارلمان استاد جلال ریس سنا اسماعیل خان والی هرات ظاهر قدیر والی ننگرهار لالی حمیدزی والی کندهار گل آغاشیرزوی والی غزنی مشتبا پتنگ والی بلخ ظاهر اخبر ریس المپیک رمضان بشر دوست وزیر مالیه استاد سیاف ریس شورای صلح ........


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است