تبلور شعور اجتماعی در سفر غنی به دایکندی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۹    ۱۳۹۷/۸/۱۹ کد خبر: 155822 منبع: پرینت

آنهایی که به خروار از پهلوی اشرف غنی احمدزی خوردند و دزدیدند اکنون ایشان را رها کرده اند اما یک تعداد که به مثقال هم بهره ندیده اند در بدل معاش دولتی خود ها را فدایی احمدزی ساخته اند!

در بازی شطرنج سیاست در افغانستان اگر اشرف غنی احمدزی حیثیت شاه را داشت، با رفتن حنیف اتمر و معاونان شان از شورای امنیت، خلیل کرزی از وزارت خارجه، اکلیل حکیمی از وزارت مالیه و بالاخره اکرم خپلواک از شورای صلح به شاه بدون سواره تبدیل گردیده است که پیاده های که اکنون می خواهند جای سواره ها را بگیرند مشکل به نظر می رسد.
بعبارت دیگر پشه هیچ وقت جای فیل را نمی گیرد.

در سفر آخر رییس جمهور غنی به دایکندی و بامیان یک تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی و به خصوص هزاره ها از سفر های ریس جمهور غنی انتقاد نمودند که این سفر ها در زمان صورت گرفته است که در ارزگان بیش از صد نفر کشته و بیش از هفتصد خانواده آواره گردیده است و در امن ترین مناطق افغانستان که عبارت از جاغوری و مالستان باشد مردم زیر تهدید شدید امنیتی قرار دارند، لذا رییس جمهور باید به موضوع امنیت مردم اولویت می داد و سفر های انتخاباتی خود را به زمان دیگری موکول می کرد چون در چنین مواردی بسیاری رییس جمهور های جهان سفر های خارجی خود را به تعویق می اندازند و یا اگر در سفر باشند هم به وطن برمیگردند.

موضوع دیگر نحوه استقبال از رییس جمهور در دایکندی بود که زنان و اطفال مکتب را وادار کرده بودند که برای آمدن اشرف غنی احمدزی کف بزنند و گل نثار قدوم شان بکنند، اشرف غنی احمدزی در دایکندی چهار سال قبل هم سفر کرده بود و از همان میدان هوایی دایکندی معلوم می گردد که در ولایت دایکندی کدام کارهای زیربنای که قابلیت رفتن رییس جمهور را داشته باشد صورت نگرفته است.

از جانب دیگر چرا سازمان دهندگان استقبال از رییس جمهور به جامعه مدنی اجازه نداده بودند که صدای مردم خود را علیه تبعیض سیستماتیک و کمبودی‌ها بلند کنند، اگر جامعه مدنی در دایکندی وجود ندارد این بدان معنا است که در آنجا یک حکومت دیکتاتوری برقرار است.

خلاصه اینکه انتقاد کاربران شبکه های اجتماعی متوجه سازمان دهندگان استقبال از ریس جمهور بود نه تمام مردم شریف و سربلند دایکندی که درد مشترک با تمام مردم افغانستان دارند، اما انتقاد کاربران شبکه های اجتماعی مورد انتقاد عده ای از ماموران معاش بگیر حکومتی قرار گرفت و استدلال کردند که مردم از مهمانان عزیز خود استقبال کرده اند.

متاسفانه شعور اجتماعی در افغانستان در سطح پایین است که کسی فرق مهمان با مسوول را کرده نمی توانند و یا اینکه معاش دولتی را حق شهروندی خود نمی دانند و فکر می کنند در بدل معاش دولتی باید برده دولت باشند، حتی اینها درک ندارند که انتقاد شبکه های اجتماعی از وجود تبعیض سیستماتیک در حکومت وحدت ملی به نفع آنها تمام می‌شود و اگر همین انتقاد ها نباشد همه ی آن ها تحت فورمول مخکش و مکتوب وزارت داخله قرار می گیرند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شعور اجتماعی
دایکندی
نظرات بینندگان:

>>>   آقای غنی احمدزی با این سفر ها که پنج ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده و وی خود را کاندید هم معرفی کرده ( که خلاف تقویم انتخاباتی هم است ) به کمپاین پرداخته است واین صریحآ خلاف قانون است که از موقف
دولتی استفاده میکند . کمیسیون نا مستقل انتخابات باید موضوع را درک
داشته واکنش جدی نشان بدهد
م. رمین بوس کابل

>>>   از دانش بیش از این انتظار نداشته باشید. او به نان رسیده است و مقام هم دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است