سخنی با دایکندی‌وال‌ها!
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۲    ۱۳۹۷/۸/۱۹ کد خبر: 155824 منبع: پرینت

هیچ کسی مخالف استقبال گرم از رییس‌جمهور و معاونش نبوده و نیست، زیرا مردم هزاره از قوی‌ترین حامیان نظام بوده و برای این حمایت‌شان هزینه‌های سنگینی نیز پرداخته‌اند، استقبال از غنی و دانش، نشان‌دهنده فرهنگ مهمان‌نوازی و مدنیت مردم دایکندی است، لذا غنی در بین مردم دایکندی چنان احساس امنیت می‌کند که هیچگاه در بین قوم خود چنان با جرئت و خیال راحت رفته نمی‌تواند.

بنابراین، مردم ما دشمن حکومت و نظام نبوده و نیستند، اما از عملکرد نادرست، سیاست‌های تبعیض‌آمیز و بی‌توجهی حکومت انتقاد نیز دارند و این انتقاد، اعتراض و حق‌خواهی هیچگاه به معنای دشمنی با حکومت نبوده و نیست؛ بلکه حق مشروع و قانونی شهروندان است.

این را به یقین می‌توانم بگویم که بیشترین دادخواهی را من برای دایکندی نموده و محرومیت‌های این ولایت را انعکاس داده‌ام، بگونه‌ای که مسیح ارزگانی از باشندگان دایکندی، مرا همیشه دایکندی‌وال خطاب می‌کند. بنده در باره استقبال مردم دایکندی و حتی رفتن غنی به دایکندی هیچ پستی ننوشته بودم، صرفا از وضعیت میدان هوایی خاکی دایکندی انتقاد و نوشته بودم که غنی و دانش با دیدن وضعیت میدان هوایی دایکندی باید از شرم آب شوند.

اما با این وجود، وقتی ما در اثر بی‌توجهی حکومت و شخص غنی، شاهد به خاک و خون کشید‌ه‌شدن جوانان و آواره‌شدن مردم خود در این هوای سرد هستیم و از این بابت داغدار و غمگین می‌باشیم، یک دایکندی‌وال ( Rahman Rezayee ) که چند مدتی است در نشریه صدارت قلم می‌زند، عکس استقبال زنان و دختران دایکندی و کف‌زدن آن‌ها را نشر و از باب شماتت و طعنه من را منشن کرده و می‌نویسد: «محمد نسیم جعفری، همین عکس چطور است؟». نشان دهنده اوج بی‌اخلاقی و سقوط انسانیت را نشان می‌دهد.

دردآورتر اینکه وقتی پاسخ‌اش را بگویی و چیزی برای گفتن نداشته باشد، ناجوانمردانه، همان اتهام فاشیست‌ها و تروریست‌ها را که همیشه به مردم ما زده‌اند، تکرار و ما را جاسوس بیگانه بخواند، در حالیکه از آفتاب روشن‌تر است که جاسوس و مزدور بیگانه و وطن‌فروش در این کشور چه کسانی بوده و هستند؛ اما خود ما به خاطر یک لقمه نان همان اتهام فاشیست‌ها و تروریست‌ها را در باره مردم خود تکرار می‌کنیم.

داکترنسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دایکندی
جعفری
نظرات بینندگان:

>>>   امید است که مردم هزاره بلاخره خود را تافتۀ جدابافته از بقیه ملت افغان ندانند و کاری بکنند که به نفع شان باشد.

>>>   مشکل در انجاست که در بعضی تبصره های هزاره ها چنین پنداشته میشود و من هم خوانده ام که اگر ایران به هزاره توجه درست داشته باشد گویا جوانان هزاره در تحکیم و گسترش شیعیزم پتانسیل فوق العاده دارند و این زنگ خطر افراطیت موازی با افراطیت سنی گری است و تاریخ خاطرات بد حتی اهل تسنن ایران از دوران صفویان دارند و شاید تکرار چنین اعمال از طرف متعصبین شیعه صورت گیرد ما شاهد جنایات داعش و طالب هم در افغانستان و هم در جهان بوده ایم لذا هزاره ها هم مانند دگر ملیت ها ی ساکن افانستان افراد فروخته شده به بیگانگان را در میان خود دارند و اگر انها به پیمانه ی افراطیون اهل تسنن حمایت بین المللی و خارجی میداشتند وای به حال اهل همه ی ملت میتوان گقت.
فخر اهنگر

>>>   استقبال از رئیس جمهور غنی که به هر صورت رای آورده معنایش پای بند بودن ملت هزاره به قانون می باشد.
2.اما نا مردی ممنوع است وشرط انصاف نمی باشد.ملت هزاره ارزگان خاص بیش از دوهفته است که به خاک و خون غلطیده و دارای شان در این هوای سرد به یغمای نطفه های عبد الرحمن خان غدار رفته و مردم شان آواره شد است. و نیز ملت هزاره مالستان و جاغوری عزادار عزیران و شاهد غارت و ویرانی خانه های شان هست،طالبان طغیان کرده و حکومت و شخص رئیس جمهور جنگ ملت هزاره ارزگان خاص با طالبان را منازعه قومی می خواند و در مورد ارسال کمک تعلل می نماید،
استقبال و کف دست زدن مردان و زنان دایکندی آنهم با لباس عروسی, معنایش سادگی ملت هزاره دایکندی و بازی کردن غنی باریش ملت هزاره است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است