ساکنان پایتخت یکپارچه در مقابل ریاست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۷    ۱۳۹۷/۸/۲۱ کد خبر: 155861 منبع: پرینت

ساکنان کابل یکپارچه در اعتراض به بی توجهی حکومت به حملات طالبان بر مناطق مرکزی به خیابانها ریختند و حدود ساعت 11 شب خود را به مقابل ارگ ریاست جمهوری رساندند.

تظاهرکنندگان که شعارهای ضد حکومتی سر می دادند، خواهان رسیدگی فوری به حکومت به وضعیت ارزگان، جاغوری و مالستان شدند.

در همین حال از بامیان نیز گزارش می رسد که همزمان با تظاهرات در کابل، باشندگان بامیان نیز به جاده‌ها آمدند و خواستار توجه حکومت به وضعیت امنیتی ولسوالی‌های جاغوری و مالستان شدند.

نیروهای امنیتی، تمامی راه‌های منتهی به ارگ ریاست جمهوری را مسدود کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پایتخت
تظاهرات
نظرات بینندگان:

>>>   ازترس مزاهره چیان یک کسی در زندان ارگ دراطراف خود 10 کمربند امنیتی ازنیروهای وفاداربخود را افراز کرده است .تاکنون چندین دست لباس هایش راتبدیل کرده است.
ع.ج

>>>   Saboor Raheel
یگانه دلیلی که صد فیصد از داکتر پدرام دفاع نکرده ام و نمی کنم گرایش انسان به خسران و بی اعتباری طبعیت انسانی است. حرفهای دیگری نیز دارم. اما به خدا قسم که هیج قامتی بلندتر و استوارتر از او در سنگر عدالت نمی بینم.

عکس او را با این پیام نمی گذارم که مردم ما زود به شخصیتها دلبسته می شوند و شخصیتها را خدای خود می سازند و پرستش می کنند. می خواهم بگویم که پدرام تا همین لحظه و همین لحظه یگانه صدای بلند آزادی و عدالت است.

در کنار عدالتخواهان هزاره، تاجیک و ازبک و پشتون برای رهایی مردم از چنگال فاشیزم باید متحد شد و برای ساختن یک نظام فدرالی و پایان دادن به فاشیزم قومی و حکومت مرکزی انحصاری پایان باید داد.

فاشیزم نظام مرکزی می خواهد و نظام مرکزی یعنی فاشیزم قومی. آزادی و عدالت بدون تقسیم قدرت و تقسیم کشور به واحدهای فدرالی ممکن نیست.

پدرام در همین سنگر است!‌

>>>   Haroon Mutaref
ميدان تحرير،
دادخواهی برای تامین امنیت.
خواست‌های فوری:
حملات عاجل هوایی بر مواضع طالبان در مالستان، جاغوری، ارزگان و دیگر شهرستان‌ها صورت گیرد.

>>>   والتقوا فتنة لا تصیبن الذین ظلموا منکم خاصة
خداوند بلا وافت را از تمام دنیا دور بدارد وهیچ انسانی را به مصیبت گرفتار نکند ما که ار شاگردان سعدی عله الرحمه هستیم میگویم
بنی ادم اعضای یکدیگرند
که در افرینیش زیک گوهرند
چو عضوی به درد اورد روزگار
دیگز عضو هارا نماند قرار
تو کز محنت دیگران بیغمی
نشاید که نامد نهند ادمی
اماایکاش دیگران ذره ای این احساس را میداشند وبه بنی نوع بشر ترحم میکردند وبخاطر منافع اقتصادی وسیاسی واستراتیجیک خود ملت افغان واورزگان وبامیان وسانچارک وکندوز را هدف قرار نمی دادند دوست داشتن بجای خود به بنی نوع خود وبشریت اذیت وازار نمی رسانیدند وقتی این ظالم ها این همه جور وجفا را درحق ادمیت روا میدارند پس خداوند منان وقهار چرا تماشا بین گردیده وظالم ها وناروایان این کروه ای خاکی را مجازات نمی کند این برداشت ماست خداوند بلای خود را وامتحانشرا از انها دریغ نکرده یک روز طوفان را می فرستد وصدها نفر بیگناه وعادی را به جرم طغیان گران انها میکشد صدها هزار خانه را خراب میکند وگاهی اتش سوزی های ویرانگر وتباه کن را مسلط میسازد وصدها نفر را به هلاکت رسانیده وملیونها انسان ظلم نکرده ولی تماشا بین را اواره وبی خانمان میسازد ویگان وقت انسانهای عادی وتربیت یافته وهوشیار را گمراه میسازد وداخل بارها وقهوه خانه ها داخل گردیده ده ها انسان عادی را به قتل میرساندویا حالاتی را بالای شان می اورد که از جهان منزوی میگردندودر اذهان عامه متنفر میشوند این همه مداخله ای حضرت خداوند لایزال است که خودش فرموده وقتی عذاب ما بیاید تنها ظالم های شمارا نمیگیرد وعام میباشد تا این که نوبت خود ظالم ها هم میرسد
تبنگ چی

>>>   وقتی مردم علیه حکومت تظاهرات میکنند.یعنی از آن حکومت بیزار هستند آن حکومت را نميخواهند.زورکی که نمیشه حکومت کرد.بروید کنار بگذارید مردم خودشان یک نفر را تعیین نمایند
( کارمند دربدر

>>>   Omar Ahmad Parwani
آیا کسانی که میدانند و کسانی که نمیدانند برابر اند ؟
این فرق باید بین نسل درس خوانده و نسل درس نخوانده اقوام افغانستان می بود
—————
حامد حیدری :
در ١٨ سال پشتون ها از طرف طالبان تكه تكه شدند و بد بخت شدند، هيچ پشتون براي ارامش مردمش در كابل صدا بلند نكرد، فقط با استفاده از نام قومش امتياز گيري كرد و انها را براي رسيدن به قدرت وسيله قرار داد.
تاجك و ازبك داستان شان بدتر از اينست.
حالا كه قوم روشنفكر افغانستان ( هزاره) بخاطر ارامش مردمش خواب نميكند ، شب سرد كابل را در جاده سپري كند و درد مالستان و جاغوري را در كابل فرياد ميكند ، به اين قوم سر تعظيم فرود بايد اورد.
واقعا ارزو كردم كاش هزاره ميبودم.

>>>   Baha
من به عنوان انسانی که به مرز های سیاسی، دینی و تباری باوری ندارم، از مبارزان هزاره ها دفاع کرده ام و همین اکنون شماری زیادی از تاجیکان ازهزاره ها دفاع می کنند و جنوساید حکومت فاشیستی را محکوم کرده اند.

>>>   زنده باد هزارستان و فارسيوان

>>>   Allahyar
فراه را دریابید !
در ولایت فراه هم فاجعه انسانی رخ داده است !
طالبان شب گذشته در قریه خوست ولسوالی خاک‌سفید بیش از هفتاد نفر ملکی تاجیک تباررا به جرم همکاری با دولت باخانواده هایشان درنیمه های شب تیرباران کرده و جنایت ضد بشری را مرتکب شده اند.
كجاست دادخواهان حقوق بشر وفريبكاران ارگ ریاست جمهوری ?
درتمام ولایات اقوام غیرپشتون به دستورفاشیستان ارگ کشته میشوندوهیچ آدرس ونهادی ازآنان بعنوان شهروندان این سرزمین دادخواهی نمی کند , لعنت به اینگونه حکومت ورئیس جمهور !

>>>   بسمه تعالي
خطاب به قوم تاجك ازبك هزاره!!

اخرين چانس براي تان متحد شدن و گرد امدن تان اطراف ايتلاف بزرگ است. ميدانم كه رهبران ما چندان كارنامه خوب نزد ما و شما ندارند ولي همين كه همت كردند و اين ايتلاف را ساختند تنهايشان نگذاريد و اخرين بار براي شان همه همصدا و همدل راي دهيد . البته فراموش نكنيد كه اين اخرين چانس طلايي براي سه قوم محترم مذكور است تا از زير ظلم نجات يابند.

خطاب به رهبران ايتلاف !!!
قرار نظر سنجي هاي غير رسمي مردم تان حاضزند به شما راي دهند و شما برنده صد درصد انتخابات استيد. ولي مردم تان شرط دارند.

شروط مردم تان !!!
١- كانديد اول تان بايد بيرون از سه قوم مظلوم نباشد.
٢- قول مردانه براي صلح واقعي و اگر صلح را طالب نپذيرفت قول نابودي كامل طالب را به مردم تان بدهيد.
٣- مسله ديورند را يكطرفه نموده و مرز ها را ميبنديد تا پشه شان هم از طرف پاكستان به وطن ما صدمه رسانده نتواند.
شرط مردم تان بايد شعار انتخاباتي تان باشد .
اگر قبول داريد پادشاهي مبارك تان اگر قبول نداريد برويد دوباره معاون بي صلاحيت شويد .

>>>   برادر محترم <تبنگ چی> واقعاهمانطوریست که شما فرموده اید چون در اخیر همین ایه ای کریمه میفرماید<والتقوا فتنة لا تصیبن الذین منکم خاصة واعلمواان الله شدید العقاب >یعنی عذاب خداوندی اگر امد بسیار سخت میباشد با این همه امکانات واتم وموشک ها شان قادر به مهار کردن اتش ودفع طوفان های تباه کن نیستند واستخبارات قوی وابدیده وبا مهارت شان بعد از قتل ده ها انسان ومجروح گردیدن ده ها وصد ها انسان به محل میرسند وخداوند بلای نفاق وتفرقه را در میان اصحاب پیمانهای قوی ودیرینه می اندازدواروپا وانگلیش را از هم جدا میسازدوفرانسه والمان میخواهند از نیتو برایند وبلا های دیگری که هیچ ایدیا وفکرش را هم ندارند اگر بخود نیایند واز کشتار انسانها باز نه ایستندخداوند بالای شان مسلط میگرداند ولی متا سفانه درانجا نیز قربانی مردم مظلوم وبیگناهوبیدفاع وعادی مانند ملت افغان میباشند
دست فروش سرای شازده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است