تروریزم در دفاع از ارگ و ارگ در دفاع از ترورزیزم
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۷    ۱۳۹۷/۸/۲۱ کد خبر: 155888 منبع: پرینت

گاهی تروریزم در دفاع از ارگ نشینان وارد عمل می شود و گاهی ارگ نشینان به تروریزم کمک می کنند!

در تظاهرات برحق، مدنی و عدالت خواهی مردم در شهر کابل مبنی بر بی کفایتی، سهل انگاری، تعلل و همسویی حکومت وحدت ملی با جریان تروریزم در دفاع از امنیت مردم در جاغوری، مالیستان و ارزگان، جریان تروریزم با همکاری ستون پنجمی های درون دولتی با سازماندهی حمله انتحاری بالای تظاهر کنندگان جانب ارگ نشینان را گرفتند و برخلاف ارگ نشینان با عدم دفاع از امنیت مردم در جاغوری، مالستان و ارزگان زمینه حمله را برای گروهی تروریستی طالبان مساعد نمودند.

گذشته از آن رسانه های مشهور داخلی و خارجی هم متاسفانه به درستی جریان تظاهرات باشکوه دو روز گذشته شهر کابل را انعکاس ندادند و تا توانستند در کمیت و کیفیت تظاهرات عمدا تقلیل نمای نمودند و تا جایی در خط ارگ نشینان قرار گرفتند.

در فضای مجازی هم سیاست مداران آلوده و خود فروختگان درونی به شیطنت و دورویی مصروف زهر پاشی بودند، اما تظاهرکنندگان با مسوولیت پذیری و آگاهی بلند شعور اجتماعی برای امنیت مردم صدای خود را بلند کرده بودند که با کمال تأسف چند تن از جوانان آگاه جان های شان را در اثر حمله تروریستی مشکوک قربانی اهداف و امنیت مردم کردند.

روح آن جوانان عزیز شاد و یاد شان گرامی باد!
حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
تروریزم
نظرات بینندگان:

>>>   Ismail Azimi
چرا هر وقتی مردم از روی ناچار به جاده ها میریزند و علیه حکومت قبیلوی شعار میدهند و میخواهند بار و بستره شانرا از ارگ به بیرون بیاندازند ، سر و کله جنرال مراد علی مراد، امرالله خان صالح، الماس خان زاهد و جنرال جرئت پیدا شده و جلو مردم را میگیرند؟
اینها در هنگام فجایع طالبان در ارزگان، مالستان، جاغوری ، کندز و ... کجایند؟

>>>   Saeed
ريس انتحاري درارگ است .
ازكجاآماده ميشود . ازكجاميداند كه چه موقع و در كجا تضاهرات است .
انتحاري در مهمانخانه دولتي در حال احضارات منتظر قومانده ارگ استن .

>>>   Shafaq
آنچه در این لحظه مغزم را منفجر می کند، تحلیل های من درآوردی فیسبوکی است که "اسلام به ذات خود ندارد عیبی . . ." یا کشف تازه یی که گویا "اشرف غنی و عبدالله و گلبدین دست نشانده های امریکا اند" و ما تا هنوز این راز مبهم را کشف نکرده بودیم.
این چه اسلامی است که پیهم الله و اکبر نعره می کشد و کشتار می کند و یک کشور اسلامی کثیف هم صدایش بلند نمی شود و یک مجمع اسلامی گندیده هم اعتراض نمی کند؟ آخر خوب این اسلام چه خواهد بود؟
از اشرف غنی قوم گرا و عبدالله بی خاصیت و گلبدین که "عروس هزار داماد است" و هر سه این ها شرافت شان را فروخته اند، انتظار عمل انسانی و ملی داشتن اشتباه است اما این محقق و خلیلی و دلقک های دیگر که هر نوع امکانات لازم را برای دفاع از مناطق هزاره نشین دارند و با خون مردم هزاره به نان و نوا و دارایی و قدرت رسیده اند، در کدام گور پنهان هستند؟
مردم هرقدر هم که همدردی کنند و پهلوی هموطنان هزاره بایستند، هیچ تغییری در وضع نخواهد آمد زیرا طالب و داعش با اعتقاد به پیغمبر و دین و خدا انسان می کشند و اشرف غنی کثافت با اعتقاد به سیاست امریکا و برتری طلبی قومی با دولت مزدور و اجیر و بی خاصیت اش کشتار هزاره ها را تماشا می کنند و هیچ جای شک هم نیست که خود نیز در این نسل کشی دست داشته باشند!؟ جواب طالب را یک حکومت غیر طالبی با قوای مسلح و پشتی بانی مردم می توانست بدهد که ما متاسفانه فاقد چنان دولتیم.
.
دیگر چه قدر به فامیل های شهدا تسلیت بگوییم؟ دیگر چه قدر مرثیه بسراییم و تقبیح کنیم و تحلیل کنیم و اشک بریزیم؟
ما زنده ها باید برای خود تسلیت بگوییم زیرا زنده گی ما ارزش بیشتر از تماشاچی بودن فاجعه های پی در پی را ندارد.
این هموطنان نازنین من هر سه عضو یک فامیل بودند که در حمله ی انتحاری دیشب به شهادت رسیدند.
لعنت به شرف باختگان داخل و بیرون ارگ و لعنت به اعتقاد کور دینی که شغال تربیه می کند!
.
بلی، آخر انسان هستم و احساساتی هم می شوم. شما خردمندانه بنویسید.

>>>   مردم ما خاصتن مردم هزاره ما با گفتن تسليت و خواست پيگيرى از جنايات خود را فريب ميدهند طالب و داعش دشمن و مستقيمن از جانب فاشيستان قومى- مذهبى ارگ حمايت ميشوند و شمارى از بيخاصيتان مانند عبدالله ، محقق، خليلى و دانش كه وجدان خود را فداى مقام و پول كرده اند هم در رديف همان حمايت كننده طالب و داعش قرار گرفته اند دشمنان مردم افغانستان باشندگان و جيره خوران ارگ اند نميتوان از دشمن طلب دادخواهى كرد مردم بايد آگاهانه در مقابل اين دشمنان قسم خورده مردم افغانستان به مبازره بر خيزند نه مفاهمه. اكثريت كشتار در افغانستان نسل كشى است كه مركز قوماندهى آن ارگ رياست جمهورى است تا ارگيان به آتش كشيده نشوند شعله هاى نسل كشى خاموش نخواهد شد

>>>   Navid
هرقدر در مورد این دولت فاسد و رهبران ذلیل اش بگویم باز هم کم گفتیم

>>>   Raufi
امین جان ، این بار بسته های ملیون دالری به جیب جنرال مرادعلی خاین ومزدور فاشیزم قبیله واریز میشود که نه تنها با هزاران چال ونیرنگ صفوف مظاهره چیان را متفرق ساخت بلکه درآخرخط این بیگناهان را به خاک وخون نیزکشید.

>>>   Amin
محقق ، خلیلی و امثال اینها سالها پیش نه تنهاوجدانهای نداشته خود را بلکه خون هزاره ها را هم فروخته اند. انسانیت در وجود شان مرده است ، پول چشمها و گوشهای شان را بسته است. مطمین استم که با هر انتحاری در میان هزاره ها ، پول وافر به جیب های این خود فروخته ها سرازیر میشود .

>>>   Frogh
صد فیصد جزارگ و سگزی دیگر کی میتواند باشد اینها مثل سرطان تار و پود اینکشور را تنیده اند ، خدا با چه قوم جاهل و کثیف مارا هموطن ساخته

>>>   زادی
به الله قسم‌هست جز ارگ هیچ کسی پول ملیونی را برای خرید انتحاری نمیپردازد
برایم اینرا چندین بار کسانی که از خود مدارس اناحاری سازی خبر داشتند گفتند
دیروز هم باز نشر کردم که تا صبح باید پول برای خرید هر انتحاری از طرف ارگ داده شود اگرنه همه انتحاری ها در خود کابل موجود هستند تا پول پرداخت نشود کسی اجازه برای شان نمیدهد که بین تجمعات خویش را انتحاری کنند!
اگرنه تجمعات دیگر هم‌قبلا بوده از حکمتیار و خود اشرف غنی هیچ انتحاری نشده و‌نمیشود چون کسی نداریم تا برایشان انتحاری خریداری‌کنیم!

>>>   Raheel heeft een bericht gedeeld.
غور و بادغیس و فراه و کندز نیز مصیبتهای جاغوری و مالستان را از سر می گذرانند. درست همانند روزگاری که شمالی به همین مصیبت به دست طالبان گرفتار شده بود. داستان دنباله دار ستم و کوچ و غصب و اشغال ادامه دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است