کسی به این سوال ها پاسخ نمی دهد!
چرا اشرف غنی و تیم ارگ بجای فشار بر داعش و طالب بر پولیس محلی هزاره حمله ور می شود که از حیثیت و آبروی این نظام و مردم خود دفاع می کند؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۱    ۱۳۹۷/۸/۲۱ کد خبر: 155891 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) معترضان در کابل از ساعت 11 شب در پیوند به نا امنی در ولایت های ارزگان و غزنی دست به اعتراض زده و خود را تا مقابل درب ریاست جمهوری رسانده بودند، بتدریج آمار شان بیشتر شد و به یک اعتراض عمومی تبدیل گردید.
تظاهرکنندگان در صحبت تلفنی با اشرف غنی، از او خواستند که حمله شورشیان به ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص در ولایت‌های غزنی و ارزگان را با اعزام نیروی بیشتر دفع کند. آنها همچنین از غنی خواستند که دستور حمله هوایی بر پایگاه‌های شورشیان را بدهد، به وضعیت آوارگان و زخمی‌ها رسیدگی و ایجاد واحدهایی از نیروهای امنیتی افغانستان در این سه ولسوالی را صادر کند.
اشرف غنی در صحبت تلفنی با تظاهرکنندگان گفت که از ۱۱ شب گذشته دستور آغاز عملیات هوایی را داده و امروز نیز محمد شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش را برای مدیریت جنگ به منطقه اعزام کرده است.
او اضافه کرد که تاخیر در اعزام نیرو به این ولسوالی‌ها به دلیل وضعیت آب و هوا بوده نه به دلیل سهل‌نگاری دولت.

در همین حال، حمله انتحاری در نزدیکی قسمت اصلی تظاهرات در منطقه چهارراه ملک ‌اصغر به وقوع پیوست که بر اثر آن شش تن کشته و بیست تن دیگر زخمی شدند. سخنگوی وزارت داخله گفت که حمله ‌کننده انتحاری پیاده بوده و زمانیکه به محل بازرسی نیروهای امنیتی رسیده، مواد انفجاری همراهش را منفجر کرده است.

اینجا یک سوال پیش می آید که این تظاهرات از قبل طراحی نشده بود و عصبانیت مردم از بی توجهی دولت به حملات طالبان به مناطق مرکزی، ناخودآگاه مردم را بسوی اعتراض های خیابانی کشانید، آیا این انتحاری چگونه از پاکستان خود را در ظرف چند ساعت به نزدیک معترضان رسانید؟
آیا دولت در رسانیدن این انتحاری همکاری کرده است یا از داخل ارگ بسوی معترضان هدایت شده است تا تجمع معترضان در کابل پیایان یابد؟

از این قسمت که بگذریم!
چگونه می شود که حکومت میتواند برای دستگیری و بازداشت قیصاری و علیپور و شجاعی ها تعداد زیادی کماندو و نیروی نظامی با تجهیزات کامل به ولایات مرکزی بفرستد، اما برای دفاع از مردم مظلوم این مناطق هیچ نیروی نظامی تا آخرین دقایق اعزام نمی شود؟

چرا اشرف غنی و تیم ارگ بجای فشار بر داعش و طالب بر پولیس محلی هزاره حمله ور می شود که از حیثیت و آبروی این نظام و مردم خود دفاع می کند؟

چرا اشرف غنی زمانی که ملا تره خیل از جانب کمیسیون شکایات انتخاباتی رد صلاحیت می شود دویده به منزل وی رفته و از وی معذرت خواهی می کند و قول و وعده های مناسب برای جبران این مساله می دهد، اما صدای هیچکدام از مردم مناطق مرکزی و حتی سیاسیون و نماینده های مجلس را در رابطه با هجوم طالبان و تسویه قومی در آن مناطق نمی شنود و انگار که اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده به سفرهای ولایتی که جنبه کمپاین های انتخاباتی را بخود گرفته است، می رود؟

ده ها و صدها چرای دیگر که هیچ پاسخی برای آنها نیست!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
حمله انتحاری
کابل
تظاهرات
نظرات بینندگان:

>>>   سوالات جالب بودکو گوش شنوا!
من فکر نمی کنم کسی پاسخ گو باشد. ان زمان که حملات هوای ناتو با لای سر تروریستها نادان انجام میشد سر صدای کرزی و فاشستها مانند او بلد می‌شد که مادر بی گناه را می کشد. آیا مردم جاغوری و مالسان و ارزگان کناه کارند که بی رحمانه قتل عام می‌شوند؟
ننگ تان باد ای ادم نماهای بی خرد شما ننگ بشریت شده ایید. امید روزی برسد که یک اوغو در در روی گره زمین نباشد. و زمین خدا از لوث وجود این ناکثان ملعون کاک شود.
سازمان بهداشت جهانی باید زنان اوغو را عقیم نماید تانسل این شجره خبیثه قطع شود و بیشا از ین بنام دین و ابروی مسلمانان بازی نکنند. ضرب المثل معروف است (گرگ زاده عاقبت گرگ شود گرچه با آدمی بزرگ شود) اشرف غنی در غرب تحصیل کرده ولی خوی و خصلت قبلگی را فراموش نکره است خدا هر چه زودتر به عمرش پایان دهد و با عبدالرحمان و جلدان جهنمی دیگرش ملحق شود.

>>>   این مردم حول چه محوری باهم متحد شوند؟ بازار تزویر و ریا و زهد فروشی داغ است، در کشوری که دکانداران دینی اسلام را مبداً و شعار و هدف رسیدن به آخرت یعنی وضعی بمراتب هر روز بدتر از دیروز که روانهً بهشت گردند چه معنی و مفهوم و نتیجه ایی برای مردم افغانستان داشته و دارد؟ اینان تقلید کور کورانهً میمون وار مردم دور اسلام و مذاهب تفرقه افکنانه و خونریزش را می خواهند، در یک جامعهً آزاد و مدرن که ملا و آخوند دیگر دکان دین و احکام شرعی وحشیگری تزویر و ریا و نان دونی ندارد، حالا این قوم ریاکار و عقبمانده با این مقدس بازی و تقدس گرایی کدام اتحاد را به وجود آورده و مشکلی را حل خواهد کرد؟ اسلام و مذاهب آن همانندایدئولوژی چپ بلای جان و مال مسلمانان و کشورهای ما شده است. ای دادو بیداد از ماست که برماست. گوش اگر گوش تو، ناله اگر نالهً ماست --- آنچه البته بجایی نرسد فریاد هست. فریاد.

>>>   از یکطرف غنی پیام میدهد که نیرو فرستاده و از طرف دیگر انتحاری می فرستد تا از مردم زهر چشم بگیرد که دیگر تظاهرات نکنند
شیما کابل

>>>   Salam
اعتراض های که فاقد هدف مندی بلند و‌پویا باشد زود مهار می شود ، غنی با هشیاری تمام از همان لحظات نخستین جنرال مزدور شده هزاره تبار را برای مهار جوانان هزاره پیش کشید ، سر انجام این جنرال مزدور حق بادار را ادا کرد و قادر شد اعتراضات را خاتمه دهد ، این جنرال در آخر از تریبون همین اعتراض گران با تفنن این جمع را پراگنده ساخت . غنی با چند وعده ی میان تهی همه را دنبال نخود سیاه فرستاد ، و جمعی را به عنوان انتقام کشت .
مردم هیچ نمی آموزند .

>>>   Ismail Azimi
چرا هر وقتی مردم از روی ناچار به جاده ها میریزند و علیه حکومت قبیلوی شعار میدهند و میخواهند بار و بستره شانرا از ارگ به بیرون بیاندازند ، سر و کله جنرال مراد علی مراد، امرالله خان صالح، الماس خان زاهد و جنرال جرئت پیدا شده و جلو مردم را میگیرند؟
اینها در هنگام فجایع طالبان در ارزگان، مالستان، جاغوری ، کندز و ... کجایند؟

>>>   دکتور نجیب سلام :
انتحاری یا پلیس های ضد شورش ؛
این چگونه انتحاری است که وقتی غیر پشتون ها اعتراض می کنند در ظرف چند ساعت آماده می شود !
آنهای که سایکولوژی انسان را می دانند می فهمند که برای متقاعد کردن و آماده شدن یک فرد افراطی انتحاری مهم نیست انگیزه اش چیست ماه ها ضرورت است تا چنین فردی را آموزش داد و از نظر روحی آماده کرد که حاضر شود خود و هم نوعان خود را بدون احساس انسانی بکشد و قتل کند ، این کار ساده و آسانی نیست !
چگونه میسر است که در قلب و‌پایتخت کشور که از زمین و هوا کنترول می شود و نیروی های ناتو با تمام تکنولوژی خود آنجا حضور دارند و هر وجب خاک کشور را تحت نظارت دارند و هزار ها جاسوس در این طرف و آن طرف سر حد تربیه کرده اند و فعال اند در ظرف چند ساعت یک طالب پای لچ و قبیله ی همه این سد ها را عبور می کند و اعتراض های غیر پشتون ها را هدف می گیرد؟ باور این امر نه عقلانی است و نه هم عملی ، مگر اینکه این انتخاری ها در کابل مرکز پرورش نظامی ، سیاسی و سایکولوژیک داشته باشند و مانند سربازان واکنش سریع هر لحظه و در هر شرایطی آماده ی عملیات انتحاری باشند . چنین امکانات را تنها نهاد های حکومتی دارند و بس . من خدا را شاهد می آورم و باور مطلق دارم که این انتحاری ها بدون رابطه ی مستقیم با ارگان های امنیتی قادر به این عملیات های پیچیده نیستند ، اینها در کامپلکس های حکومتی مخفی و آماده اند و همین که دستور گرفتند در مدت زمان کوتاه آماده ی کشتن اند ، اینها ‌کماندو های مذهبی و قبیله ی این حکومت فاشیستی اند . مردم این پرسش را باید از خود بکنند که چرا تنها اعتراضات غیر پشتون ها انتحار می شود !

>>>   Saeed
ريس انتحاري درارگ است .
ازكجاآماده ميشود . ازكجاميداند كه چه موقع و در كجا تضاهرات است .
انتحاري در مهمانخانه دولتي در حال احضارات منتظر قومانده ارگ استن .

>>>   Shafaq
آنچه در این لحظه مغزم را منفجر می کند، تحلیل های من درآوردی فیسبوکی است که "اسلام به ذات خود ندارد عیبی . . ." یا کشف تازه یی که گویا "اشرف غنی و عبدالله و گلبدین دست نشانده های امریکا اند" و ما تا هنوز این راز مبهم را کشف نکرده بودیم.
این چه اسلامی است که پیهم الله و اکبر نعره می کشد و کشتار می کند و یک کشور اسلامی کثیف هم صدایش بلند نمی شود و یک مجمع اسلامی گندیده هم اعتراض نمی کند؟ آخر خوب این اسلام چه خواهد بود؟
از اشرف غنی قوم گرا و عبدالله بی خاصیت و گلبدین که "عروس هزار داماد است" و هر سه این ها شرافت شان را فروخته اند، انتظار عمل انسانی و ملی داشتن اشتباه است اما این محقق و خلیلی و دلقک های دیگر که هر نوع امکانات لازم را برای دفاع از مناطق هزاره نشین دارند و با خون مردم هزاره به نان و نوا و دارایی و قدرت رسیده اند، در کدام گور پنهان هستند؟
مردم هرقدر هم که همدردی کنند و پهلوی هموطنان هزاره بایستند، هیچ تغییری در وضع نخواهد آمد زیرا طالب و داعش با اعتقاد به پیغمبر و دین و خدا انسان می کشند و اشرف غنی کثافت با اعتقاد به سیاست امریکا و برتری طلبی قومی با دولت مزدور و اجیر و بی خاصیت اش کشتار هزاره ها را تماشا می کنند و هیچ جای شک هم نیست که خود نیز در این نسل کشی دست داشته باشند!؟ جواب طالب را یک حکومت غیر طالبی با قوای مسلح و پشتی بانی مردم می توانست بدهد که ما متاسفانه فاقد چنان دولتیم.
.
دیگر چه قدر به فامیل های شهدا تسلیت بگوییم؟ دیگر چه قدر مرثیه بسراییم و تقبیح کنیم و تحلیل کنیم و اشک بریزیم؟
ما زنده ها باید برای خود تسلیت بگوییم زیرا زنده گی ما ارزش بیشتر از تماشاچی بودن فاجعه های پی در پی را ندارد.
این هموطنان نازنین من هر سه عضو یک فامیل بودند که در حمله ی انتحاری دیشب به شهادت رسیدند.
لعنت به شرف باختگان داخل و بیرون ارگ و لعنت به اعتقاد کور دینی که شغال تربیه می کند!
.
بلی، آخر انسان هستم و احساساتی هم می شوم. شما خردمندانه بنویسید.

>>>   مردم ما خاصتن مردم هزاره ما با گفتن تسليت و خواست پيگيرى از جنايات خود را فريب ميدهند طالب و داعش دشمن و مستقيمن از جانب فاشيستان قومى- مذهبى ارگ حمايت ميشوند و شمارى از بيخاصيتان مانند عبدالله ، محقق، خليلى و دانش كه وجدان خود را فداى مقام و پول كرده اند هم در رديف همان حمايت كننده طالب و داعش قرار گرفته اند دشمنان مردم افغانستان باشندگان و جيره خوران ارگ اند نميتوان از دشمن طلب دادخواهى كرد مردم بايد آگاهانه در مقابل اين دشمنان قسم خورده مردم افغانستان به مبازره بر خيزند نه مفاهمه. اكثريت كشتار در افغانستان نسل كشى است كه مركز قوماندهى آن ارگ رياست جمهورى است تا ارگيان به آتش كشيده نشوند شعله هاى نسل كشى خاموش نخواهد شد

>>>   Navid
هرقدر در مورد این دولت فاسد و رهبران ذلیل اش بگویم باز هم کم گفتیم

>>>   Raufi
امین جان ، این بار بسته های ملیون دالری به جیب جنرال مرادعلی خاین ومزدور فاشیزم قبیله واریز میشود که نه تنها با هزاران چال ونیرنگ صفوف مظاهره چیان را متفرق ساخت بلکه درآخرخط این بیگناهان را به خاک وخون نیزکشید.

>>>   Frogh
صد فیصد جزارگ و سگزی دیگر کی میتواند باشد اینها مثل سرطان تار و پود اینکشور را تنیده اند ، خدا با چه قوم جاهل و کثیف مارا هموطن ساخته

>>>   زادی
به الله قسم‌هست جز ارگ هیچ کسی پول ملیونی را برای خرید انتحاری نمیپردازد
برایم اینرا چندین بار کسانی که از خود مدارس اناحاری سازی خبر داشتند گفتند
دیروز هم باز نشر کردم که تا صبح باید پول برای خرید هر انتحاری از طرف ارگ داده شود اگرنه همه انتحاری ها در خود کابل موجود هستند تا پول پرداخت نشود کسی اجازه برای شان نمیدهد که بین تجمعات خویش را انتحاری کنند!
اگرنه تجمعات دیگر هم‌قبلا بوده از حکمتیار و خود اشرف غنی هیچ انتحاری نشده و‌نمیشود چون کسی نداریم تا برایشان انتحاری خریداری‌کنیم!

>>>   Raheel heeft een bericht gedeeld.
غور و بادغیس و فراه و کندز نیز مصیبتهای جاغوری و مالستان را از سر می گذرانند. درست همانند روزگاری که شمالی به همین مصیبت به دست طالبان گرفتار شده بود. داستان دنباله دار ستم و کوچ و غصب و اشغال ادامه دارد.

>>>   براستی غ خانه ملای ترورست مـلا تـــــــــــره رفته وبرای او وعده سناتور شدن داده ؟؟؟
ملا تره هم مدرسه دارد

>>>   بخاطري كه طالب و داعش پشتون است و غني هم پشتون است بنابرين داعش و طالب را برادران ناراضي خود ميداند و اين سه توپ را به يك يگر پاس ميدهند و حالا كه انتخابات نزديك است به همكاري يكديگر ميخواهند ساحات هزاره ها و ساير اقوام غير پشتون را نا امن كنند تا انها راي داده نتوانند. اينها مشتركا كار ميكنند و هزاره و ساير غير پشتون ها را دشمن مشترك شان ميشمارد. چون هرسه گروه شان خوب ميداند كه اگر ايتلاف بزرگ در انتخابات كامياب شود هم غني و هم طالب و هم داعش را گم خواهد كرد.

>>>   طالب و داعش و حکومت همه یکی است
همه اینها یک معنی میدهد
کی می خواهیم معنی این مفاهیم را بفهمیم؟
سلطانی هرات

>>>   متل عامیانه است که می ګویند ( کور خود بینای مردم )تا که اشرف غنی درقدرت باشد هیچ کس روزی خوبی را نمی بینند بجز ( کسانی که ازاشرف غنی دفاع می نمایند )

>>>   تمام برنامه هاي غني طالبان و زلمي خليلزاد و ساير متعصبين قوم شان از ترس كاميابي ايتلاف ملي است.
شما باور كامل داشته باشيد كه همه فهميده اند كه ايتلاف ملي برنده اين انتخابات است از همين رو طالبان را ترسانده اند كه اگر ايتلاف قدرت را بگيرد شما را در ظرف چند هفته نابود ميكنند و انها را وظيفه داده تا مناطق ايتلاف را نا امن و يا اشغال كنند .
وظيفه غني زمينه سازي تقلب در كمسيون انتخابات است و وظيفه خليلزاد فريب دادن امريكايي ها تا انتخابات به تعويق انداخته شود .
و يكتعداد ديگر شان مثل احدي ، حكمتيار، كرزي و غيره وظيفه دارند تا ايتلاف را متلاشي كنند و اعضاي ايتلاف را بازي دهند كه گويا امريكا انها را نميخواهد و انها بايد معاون باشند نه رييس جمهور.
بنابرين راه حل براي ايتلاف اين است كه :

١- در جستجوي بك لابي قوي در كاخ سفيد باشند تا دروغ بافي هاي خليلزاد را افشا و پلان هاي شوم شان را خنثي سازد و در ضمن امريكا را بفهماند كه ايتلاف بيشتر به نفع امريكا است تا اينهاي كه با طالب ارتباط دارند.

٢- بالاي غني فشار اورند تا انتخابات به موقع ان برگذار شود.

٣- ايتلاف شان را تقويت نموده مستحكم تر سازند.

٤- در فكر امنيت شخصي خود بوده به دعوت هركس و هرجا به ملاقات نروند.

عاقلان را تفكر در كار است.
بهلول دانا

>>>   همچنان بالای شجاعی فشارآورند که ازبدماشی دست بکشد وغیره وغیره

>>>   آنکه بیجان افتاده غریب الله است
غریب الله افسر مدیریت ترافیک کابل بود، هنوز رنگ حِنای دستش نرفته بود،از عروسی غریب الله ۱۵ روز می گذشت و با هزاران امید با همین لباس سفید که لباس شب حِنایش بود به وظیفه میاید.
به گفته همکارانش در داخل غرفه که خسته شده بود با همسرش صحبت داشت، بی خبر از اینکه آخرین صحبت هایش خواهد بود، وی در انفجار امروز جام شهادت نوشید،

وقتی داخل غرفه شدم دیدم که همکارانش می‌گریست و می‌گفتند غریب الله تازه داماد بود وی را جوان خوش اخلاق و خوش برخورد در میان همکاران شان توصیف می کردند،
غریب الله دیگر نیست جان وی را گرفتند با هزاران امید و آرزو ها جام شهادت نوشید!
اِنا لله و اِنا علیه راجِعُون!
شفیع کریمی

>>>   Qawir
دکتر گرامی شما یکه به زبان انگلیسی تسلط دارید بشکل واضح برای مسئولین سفارت آمریکا توضیح دهید که شما افغانستان را در چنگال یک فاشیست نژادپرست سپردید که همه ای ملت را قربانی پشتونیزم و طالب کرده است ، حوصله ملت سر رفته پیش از اینکه مردم دست به قیام عمومی بزند شما باید چاره ای کار بکنید.

>>>   Farid
و این گونه کشور ـ ملت افغان می سازند!
با کینه،با دروغ ،با استبداد و با حذفِ دیگران!
این راه نیست.بن بست است.بن بستِ خونین.این راه و روشِ ساختن نیست.
شما این گونه هم خویش را می سوزید وهم دیگران را،زمان را می سوزید و فرصت ها وامکانات را.خویشآوندی با طالب را فراموش کنید و قبیله پرستی و قوم باوری را کنار بگذارید.به سرزمین قوم های همسو و برابر فکر کنیم نه قوم های برادر.به آزدای فکر کنیم وبه خوشبختی هر فرد و هر خانواده.

>>>   اگر هدف و وظایف و مسئولیتها بجای اقناع مخالف و مشارکت عمومی و تاًمین منافع ملی، بر عکس بر حذف و نابودی همدیگر و استقرار دیکتاتوری بنا شده باشد، این داستان و سرنوشت تلخ همچنان مانند گذشته های دور و نزدیک ادامه خواهد داشت و همواره کشور در آتش جهل و کینه و جنگ و دعواهای قومی و مذهبی و نژادی سوخته و خواهد سوخت و همچنان منافع بیگانگان را تاًمین خواهد کرد. دموکراسی تنها ضامن و حافظ صلح و آزادی و عدالت و منافع ملی کشورهاست.پیروز باد صلح و آزادی و مردم افغانستان.

>>>   اعتراض حق قانونی عرفردی می باشد اما در این کشور اعتراض را با انتحاری جواب میدهند
این اشرف غنی احمدزی هم چقدر چالباز است که با یک تلفن تمامی اعتراضات خیابانی در تمامی ولایات را خواباند
این ادم اگر تصمیم بگیرد دوروزه افغانستان را آرام میکند اما حیف که نوکر امریکایی هااست و انان نمیگذارند امنیت به این کشور بیاید.
شیما کابل

>>>   غنی قول داد که نیروی نظامی به منطقه اعزام میکند و از هزاره ها دفاع میکند اما عمل کرد و نیرو فرستاد ولی اجازه عملیات به نیروها داده نشده است و انا ن پس از چند روز بازمی گردند.
همه را فریب دادند
مولوی عیار

>>>   اصلا ناتو باطالب وداعش و...رزی غرزی همکار است شک نکن

>>>   امنیت کجا بود
همه اقوام را فدای سر پشتون های فاشیست می کنند تا نقشه های غربی ها عملی شود

>>>   دکتور نجیب سلام :
انتحاری یا پلیس های ضد شورش ؛
این چگونه انتحاری است که وقتی غیر پشتون ها اعتراض می کنند در ظرف چند ساعت آماده می شود !
آنهای که سایکولوژی انسان را می دانند می فهمند که برای متقاعد کردن و آماده شدن یک فرد افراطی انتحاری مهم نیست انگیزه اش چیست ماه ها ضرورت است تا چنین فردی را آموزش داد و از نظر روحی آماده کرد که حاضر شود خود و هم نوعان خود را بدون احساس انسانی بکشد و قتل کند ، این کار ساده و آسانی نیست !
چگونه میسر است که در قلب و‌پایتخت کشور که از زمین و هوا کنترول می شود و نیروی های ناتو با تمام تکنولوژی خود آنجا حضور دارند و هر وجب خاک کشور را تحت نظارت دارند و هزار ها جاسوس در این طرف و آن طرف سر حد تربیه کرده اند و فعال اند در ظرف چند ساعت یک طالب پای لچ و قبیله ی همه این سد ها را عبور می کند و اعتراض های غیر پشتون ها را هدف می گیرد؟ باور این امر نه عقلانی است و نه هم عملی ، مگر اینکه این انتخاری ها در کابل مرکز پرورش نظامی ، سیاسی و سایکولوژیک داشته باشند و مانند سربازان واکنش سریع هر لحظه و در هر شرایطی آماده ی عملیات انتحاری باشند . چنین امکانات را تنها نهاد های حکومتی دارند و بس . من خدا را شاهد می آورم و باور مطلق دارم که این انتحاری ها بدون رابطه ی مستقیم با ارگان های امنیتی قادر به این عملیات های پیچیده نیستند ، اینها در کامپلکس های حکومتی مخفی و آماده اند و همین که دستور گرفتند در مدت زمان کوتاه آماده ی کشتن اند ، اینها ‌کماندو های مذهبی و قبیله ی این حکومت فاشیستی اند . مردم این پرسش را باید از خود بکنند که چرا تنها اعتراضات غیر پشتون ها انتحار می شود !

>>>   همینکه اشرف غنی با دار ودسته اش ارام باشد بس است . پروا دیګران ندارد نمی ترسد ازاه مظلومان وبیوه زنان بی خبر ازاینکه اګر درین دنیای به جزایش نرسد دراخرت دست همه کسان که دروقت دولت اشرف غنی کشته شده اند دریخن میباشد

>>>   رزاق مامون
هزاره، می خواهد بماند یا اجازه می دهد که بمیرد؟
خط آتش به دور هزاره جات در صلاحیت دکترغنی نیست... عربستان خیال دارد هزاره جات را انتقام گاه شکست در سوریه ویمن بسازد.

ترسیم خط آتش به دور جاغوری و غزنی، یک رویکرد داخلی نیست؛ ورنه، طالب سال ها پیش اگر خیال رخنه به هزاره جات را در سر می داشت؛ بی هیچ ملاحظه ای جبهه شیعه- سنی را باز می کرد. دولت کابل هم سازمانده انتقال آتش به قلمرو اجتماع هزاره نیست؛ معاون غنی ( سرور دانش)، متحد غنی ( خلیلی و حبیبه سرابی) شب و روز در رکاب «سرقوماندان اعلی» نام نهاد هستند.
این پروژه، ریزرف بود؛ اما تازه روی دست گرفته شده است.

هدف، تضمین قدرت های منطقه ای‌ ( مسلمان) از طریق تکرار کوچ تاریخی هزاره هاست. تمویل مالی سناریو، بی هیچ اگر و مگر، در دست امارات و عربستان است. اما آیا خالیگاه پس از کوچ احتمالی هزاره ها را طالب پُر خواهد کرد یا اردوی مقاومت مردمی هزاره ظهور می کند؟ قطعاً بعد از یک فصل جنگ هایی که هنوز خوابش را کسی ندیده، اردوی مقاومت صفحات مرکزی سربلند می کند. این جنگ، هرگز ماهیت «قومی» ندارد و میلیون ها نفر نمی خواهند بدون مقاومت معدوم شوند.

دولت غنی، از ایجاد یک جهنم انسانی در جاغوری و مالستان یا ارزگان، هیچ سودی نمی برد؛ اما چرا دیده و دانسته، جنگ ارزگان را برچسب «قومی» می زند. این غلط اندازی به اندازۀ نجنگیدن اردوی ملی برای نجات مردم هزاره مرموز است.

ارگ، طالب را نه دوست خطاب می کند؛ نه دشمن و قابل سرکوب. جنگ فراگیرطالب در سراسر افغانستان را گاه تروریستی و گه، «دشمنان افغانستان» و زمانی هم، «ناراضیان افغان» قلمداد می کنند؛ در عین حال، مدعی است که ۲۱ گروپ تروریستی در کشور سرگرم جنگ اند. همزمان، معاون وزیر دفاع- جنرال هلال- در سفر خارجی می گوید که ۷۰ درصد تفنگ داران طالب، افغان نه، پاکستانی اند!
پس این حکومت چرا این چنین منفعل، نقاب پوش، بی رحم و شیاد عمل می کند؟ علتش این است که صلاحیت جنگیدن علیه طالب و نجنگیدن علیه ۲۱ گروه تروریستی دراختیار «سرقوماندانی اعلی» که در زنده گی خود به غیراز تا وبالا کردن راپور های روتین بانک جهانی، هیچ سر رشته یی از جنگ و دپلوماسی «داخلی» نداشته؛ قرار ندارد.

صریح باید نوشت که پشتون هیچ نیازی به دشمنی با هزاره ندارد. جوهر قضیه کنونی این است که هزاره هرگز نباید امید کند که تاجک به دفاع از هزاره خواهد جنگید. خودش تاجک سرش بی کلاه مانده... فقط خود هزاره است که آیا میخواهد زنده بماند یا بمیرد.
جبهه باز شده علیه هزاره ها، از سوی عربستان بدون مخالفت امریکا و ناتو دیزاین شده است. حکومت، این را می داند؛ اما گفته نمی تواند می دانم؛ دست هایم بسته است!
منتظر لشکر فاطمیون هم نباشید. فاطمیون به دفاع از شما طراحی نشده؛ بیخ قدرت ملی هزاره فقط در افغانستان است. از شگفتی های هزاره، یکی اش این است که درعصر ضد مدنیت و شیوع فرهنگ داعشی، آبروی درخشان قدرت مدنی کشور ماست.

>>>   در گام نخست سلام به همه دست اندر کاران شبکه اطلاع رسانی افغان بعد از تقدیم سلام وادای احترام از اداره محترم نشراتی باکمال احترام خواهشمندم که مطالب ار سالی را بدون در نظرداشت مسایل قومی ، نژادی ، لسانی ، سمتی ، مذهبی ،تنظیمی وغیره وغیره ایمانآ ووجدانآ خداوند متعال را حاضر وناظر دانسته نشر وپخش نماید.
دوستان ونظریه پردازان محترم بیاید که سر در گیربان خود نمایم واز خود به پرسیم فرق بین دیروز وامروز درچیست؟ کشتن انسان در هر زمان ومکان که باشد قتل نفس است که از دید گاه شریعیت ودین پاک اسلام گناه کبیره ونابخشودنی است.
برگردیم به چنددهه قبل دوستان خوب به خاطر دارند که قدرت طلبی رهبران فاسد که به دیار جهنم شتافته ویا امروزلعنتی ها زنده ومانند ... ها دوران حیات ....شان را سپری مینمایند وکارنامه های ....شان هم اکنون هزران فامیل اقوام شریف را داغ دار ودر ماتم غم نشانده سوال درایجااست که چرا در آن زمانیکه انسانهای بی گنا وبی دفاع که وابسته به هیچ گروه لعنتی تنظیمی ، وحزبی نبودند بیرحمانه به فجع ترین شیوه واشکال غیر انسانی پوست میشد ، گردن زده میشد ، درفرق های شان به گفته همان جاهلان ....خون آشام و ....صفتان دوطرف مطابق سن وسال شان میخ کوب میشد ، در داش های خشت پزی زنده در آتش انداخته میشد ویا جوقه جوقه در کانتینر ها انداخته میشد ودر زیر کانتینر ها آتش افروخته میشد آز همه شرم آور وننگین تر عمل بزدلانه اینکه دختران معصوم ،زنان پاک دامن اقوام شریف کشور ما از طرف همان ....زنجیره یی ....بی عزت میگردید وسینه های شان چاک وبریده میشد وغیره جنایت های غیر انسانی ودوراز کرامت انسانی که به دستور بی شرم ترین انسانهای پست فطرت وبی وجدادن رهبرنما های جهنمی انجام میگرفت ! چرا در آنزمان کسی صدای عدالت خواهی وبشر دوستی را بلند نمیکرد ونمی گفتن به نام قوم ، ملیت ، لسان ، مذهب ، سمت ونژاد چرا این انسان های بیگناه که دخیل در جنگ وقدرت طلبی نیستند کشته میشوند؟
تا چندی قبل که مردمان مظلوم وبی گناه ما در ولایات هلمند ، قندهار ، فراه، زابل ، ارزگان ، فاریاب ، قندذ ز، بغلان ، بدخشان ،بادغیس ، تخار ننگرهار از طرف ، ناتو ، طالب وداعش کشته ، زخمی وهزاران فامیل مهاجر وحواره میگردیدکسی صدای عدالت خواهی را بلند نمیکرد؟ آیا انها انسان نبوند ، از کدام سرزمین دیگر بودندویا از وجود آنها خون جاری نمیشد ؟ در خاتمه لعنت خداورسول مبارک آن بر تفرقه اندازان که مربوط به هر جناح ، تظیم وسازمان که باشد.
زنده باد وحدت حقیقی اقوام بدون تبعیض رنگ ونژاد ، مذهب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است