سرنوشت بوميان آمريكا بر سر ما تكرار خواهد شد!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۷/۸/۲۲ کد خبر: 155899 منبع: پرینت

كلمبوس(كريستف كلمب) زماني براي غارت هند از مسير غرب رفت از "سرزمين هند غربي" سر در آورد و در سواحل قاره آمريكا كٌشتي ها را لنگر انداخت با گروه خود پياده شد بوميان از ترس در ميان جنگل فرار كردند و در شاخ درختان پنهان شدند، كلمبوس دستور داد يكي از سرخپوستان را بياورند، رفتند با زور يكي را آوردند داخل كِشتي به آن أنواع خوراكي دادند ،لباس زينتي در تن آن كردند بعد آزادش كردند، رفت پيش سرخپوستان از رفتار نيك صاحبان كِشتي به آنها تعريف و تمجيد كرد سرخوپوستان آمدند كلمبوس از آنها "جواهرات" قيمتي شان را گرفت در قبال آن "مهره هاي زينتي و بي ارزش" به آنها داد و از آنها راهنمائي معادن را جويا شد...

اسپانيايي ها در سفر بعدي براي اينكه برده هارا بياورند اروپا نيرنگ ديگري بكار بردند كِشتي هارا كنار هر جزيره لنگر انداختند بوميان برهنه كه براي ديدن كشتي ها جمع شدند به آنها گفتند، پدران، مادران و أقارب شما كه قبلاً مرده اند در آنطرف دريا در سرزميني زيبا و خرم زندگي مي كنند بيایيد براي ديدن آنها...!

بوميان ساده دل با تصور اينكه اسپانيايي ها فرزندان خورشيد هستند سوار كِشتي ها مي شدند به اسپانيا آورده مي شدند در زمين ها و مالداري ها به برده گي گرفته مي شدند و مي مردند...

بوميان برده شكنجه، تحقير، قتل عام و نابود شدند؛ زمين هاي شان را از دست دادند، همه اين كارها در قبال سادگي شان بود كه يك نَفَر را به عنوان"دام"(تله)زينت كردند در ميان شان فرستادند همه را گرفتند!

حالا همين سرنوشت بر سر ما تكرار شده است "غني را دانشمند" معرفي كردند به عنوان "تله"در ميان ما فرستادند،عطا را امپراطور شمال درست كردند، يكي را طالب ديگري را داعش...همه ما را اسير، تحقير،شكنجه جوانان مان را معتاد و قتل عام كردند، سرزمين مان را غارت كردند، امروز در هرگوشه كشور جنگ و ناامني را به وجود آوردند خودشان در لانه ها به شكار و نظاره مان نشستند،واي به حال ملتي نه انديشند و نياموزند از تاريخ ...!!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بومیان آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بلکل درست فرمودید برادر محترم گل امیری خداوند شما را اجر وپاداش نصیب بگرداند اگر کدام کارعملی کرده نمیتوانیم باید با نوشتار وگفتار خودما مردم ما را درروشنی باید قراربدهیم وای به حال ملتی که از تاریخ نیاموخته که یکی آن ما هستیم
احمدازکابل

>>>   تمام برنامه هاي غني طالبان و زلمي خليلزاد و ساير متعصبين قوم شان از ترس كاميابي ايتلاف ملي است.
شما باور كامل داشته باشيد كه همه فهميده اند كه ايتلاف ملي برنده اين انتخابات است از همين رو طالبان را ترسانده اند كه اگر ايتلاف قدرت را بگيرد شما را در ظرف چند هفته نابود ميكنند و انها را وظيفه داده تا مناطق ايتلاف را نا امن و يا اشغال كنند .
وظيفه غني زمينه سازي تقلب در كمسيون انتخابات است و وظيفه خليلزاد فريب دادن امريكايي ها تا انتخابات به تعويق انداخته شود .
و يكتعداد ديگر شان مثل احدي ، حكمتيار، كرزي و غيره وظيفه دارند تا ايتلاف را متلاشي كنند و اعضاي ايتلاف را بازي دهند كه گويا امريكا انها را نميخواهد و انها بايد معاون باشند نه رييس جمهور.
بنابرين راه حل براي ايتلاف اين است كه :

١- در جستجوي بك لابي قوي در كاخ سفيد باشند تا دروغ بافي هاي خليلزاد را افشا و پلان هاي شوم شان را خنثي سازد و در ضمن امريكا را بفهماند كه ايتلاف بيشتر به نفع امريكا است تا اينهاي كه با طالب ارتباط دارند.

٢- بالاي غني فشار اورند تا انتخابات به موقع ان برگذار شود.

٣- ايتلاف شان را تقويت نموده مستحكم تر سازند.

٤- در فكر امنيت شخصي خود بوده به دعوت هركس و هرجا به ملاقات نروند.

عاقلان را تفكر در كار است.
بهلول دانا

>>>   ای کاش شما در جمله بومیان حساب شوید شما ارزش یک حس را ندارید و شما را به بابه کلان تان خمینی روان خواهد کرد چون پدر کلان صیغه یی تان در خر آسان عیش ونوش است وشمارا به دیدارش میبرد

>>>   عین کار را انسانها در مقابل اجداد خود یعنی هومو ارکتوس و هومو زاپیوس و نیاندا تالا انجام دادند.
صد ها هزار سال پیش که انسانهای اولیه آتش را کشف کردند،با پختن گوشت شکار کرده شان و گرفتن انرژی بیشتر،مغز شان نیز انکشاف پیدا کرد و مقدار و وزن مغز شان بیشتر شد و آلات و افزار شکا برای خود شان ساختند و در نتیجه اجداد ما قبل خویش را از بین بردند،تنها میمون ها و شامپانزه ها که در سر در ختان خود را پنهان کردند،یک تعداد شان از شکار انسانها نجات پیدا کردند و تا به امروز به ادامه نسل خویش ادامه دادند که حالا تعداد شان خیلی محدود شده است و شاید در تمام کره زمین به ده هزار عدد نرسد.
اما بد بختی درینجاست که اولاً افغانستان جنگلات ندارد تا مردم آن خوددرا در سر درخت ها پت کنند.
ثانیاً اگر جنگل هم داشته باشد،در مقابل سلاح های پیشرفته امروزی،حتی در جنگل نیز نمیتوانند مصؤن باشند.
پس چه خوب است که اگر امکانات موجود باشد،بسوی تمدن روی بیاورند.

>>>   Qawir
دکتر گرامی شما یکه به زبان انگلیسی تسلط دارید بشکل واضح برای مسئولین سفارت آمریکا توضیح دهید که شما افغانستان را در چنگال یک فاشیست نژادپرست سپردید که همه ای ملت را قربانی پشتونیزم و طالب کرده است ، حوصله ملت سر رفته پیش از اینکه مردم دست به قیام عمومی بزند شما باید چاره ای کار بکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است