تظاهر کنندگان کابل چه کسانی بودند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۰    ۱۳۹۷/۸/۲۲ کد خبر: 155915 منبع: پرینت

بعد از انجام تظاهرات شکوهمند و کم‌نظیر روز گذشته که سر قبیله فاشیزم را وادار به جواب گوی کردند، عده ای از کسانی که بابد گفتن و تهمت زدن به تظاهر کنندگان می خواهند به پارلمان راه یابند و یا یک رتبه، جایگاه و پایگاه در دربار فاشیزم برای خود دست و پا کنند از کلمات احساساتی و یا اینکه تظاهر کنندگان آله دست کسانی بوده اند در فضای مجازی استفاده می کنند.

اما حقیقت این است که تظاهر کنندگان آگاهانه، با اراده خود و با احساس مسوولیت که در قبال مردم خود داشتند قدم به راه مرگ گذاشتند، تظاهر کنندگان این درک را داشتند و خوب می دانستند که در مهمانخانه های امنیت دولتی انتحاری ها وجود دارند.

تظاهر کنندگان خوب می دانستند که در میان شان جاسوس های ارگانهای استخباراتی جابجا می گردند.
تظاهرکنندگان خوب می دانستند که قدم برداشتن در این راه قدم برداشتن در راه مرگ است.
تظاهر کنندگان با قبولی مرگ تظاهرات را انجام دادند تا دیگران را از مرگ نجات دهند و در این راه چند تن از اعضای خود را از دست دادند.

افراد و اشخاص که خود را با برچسب زدن و تهمت زدن به تظاهرکنندگان در معرض حراج برای رسیدن به کرسی پارلمان و یا نزدیک شدن به دم و دستگاه فاشیزم گذاشته اند باید بدانند که در نزد اکثریت مردم افغانستان که از فاشیزم و تروریزم به ستوه آمده اند، دست و پای تظاهر کنندگان را قابل بوسیدن می دانند و به مقام آن ها به مثابه پیشقراولان آگاهی، بیداری و عزت مردم احترام می گذارند و موجودیت آن ها را قابل افتخار می دانند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرکنندگان
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   ارمیکا هچگاهی نمی خو اهد که هزاره ها وظاهره کند زیرا همرای هزاره ها خیر است به خاطر ایران

>>>   حسن علی عدالت همه واقعیت هارا نوشتند دقیق گفتند.

>>>   حسن علی خوب ناخن افگار گیر کردین و هر روز تقاضای تازه .
شما ها آدم را به یاد ۱۰۰ سال پیش می اندازید، که دولت مصروف دفاع از وطن در دو جبهه بود و اجداد شما مصروف قوم پرستی و استفاده جویی .

>>>   عطايى
قومای عزیز!
تا ارگ رفتید و با وعده اشرف غنی برگشتید. اشرف غنی به وعده‌های‌ش عمل نکرد و عملا در جاغوری، مالستان و ارزگان عزم سرکوب طالبان را ندارند و فقط وقت‌کشی می‌کنند. در کابل هم بمب‌گذاری مشخصا به هدف سرکوب، ارعاب و جلوگیری از شکل‌گیری اعتراض گسترده مردمی بود. حالا هم تهدید مرگ در جاغوری، مالستان و ارزگان وجود دارد و هم تهدید مرگ در کابل اگر اعتراض کنید. فردا با یکسره شدن کار جاغوری، مالستان و ارزگان، نوبت به بهسود، دای‌زنگی، دای‌کندی، کابل و مزار و هرات می‌رسد. بعد از هزاره نوبت به تاجیک و اوزبیگ می‌رسد.
خلاصه این که منتظر نوبت خود می‌مانید یا که مطالعه‌شده، آمادگی‌گرفته، باقبول‌هزینه انفجار و انتحار و با عزم و اراده باز هم به خیابان می‌آیید و گریبان ارگ را می‌گیرید؟

>>>   اقای حسن علی السلام علیکم امید وارم کدام وهابی نخواند که نگوید به شیعه چطور السلام علیکم گفتی!!!
از نگاه اهل سنت اهل قبله همه مسلمان وبا هم برادر اند هرکه اهل قبله را از دایره ای اسلام بیرون میداند خود ازین دایره بیرون میشود گرچه بعض برادرهای افراطی <شیعه های متعصب> هم ازین حکم های سر چپه دارند بهر صورت بحث ما برای فعلا این موضوع نیست همیشه انقلاب هارا دیوانه ها شروع مینمایند ومردمان شجاع واگاه رهبری مینمایند وبز دلها وجبونهاازان بهره مند میشوند البته منظور از دیوانه نه انهای که عقل خودرا ازدست داده اند بلکه منظور انهایکه از جان سیر امده وبخاطر مظالم وبی عدالتی ها به تنگ امده انددر همچو مواردکه در کابل به وقوع پیوست ان دوی اول وظیفه ای خودراانجام دادند واین سومی روبا صفتها نیز چون همیشه در کمین بودند وازین انقلاب تابناک بهره مند شدند وشاید عین غین را تخویف نمودند که گویا اگر انها نمی بودند ومانع نمیشدند مردم خشمگین به خانه ای خلق داخل میگردیدند و... وشاید امتیاز ها وپولهای فراوان حاصل نموده اند زهر جان شان شود خداوند شهدا را بیامرزد ومجروحین را شفای عاجل وبی توفیق هاراهدایت نماید
گرنگ علی از هزاره قشلاق تگذار

>>>   جنگ فعلی درمناطق هزارستان جنگ زمین است طالبان وداعش که هردو اریک طایفه است چشم خود را بر زمینها وخانه های مردم هزاره سرخ کرده وهرکدامشان میخواهند که ازدیگری چپاول خانه هاو زمینهای هزاره هاپیشی بگیرند پشتونهامیدانندکه زمین ارزش طلا رادارد
ومردم هزاره نباید زمینهای وسیع وحاصلخیز داشته باشند پس بایدمردم آگاه باشند که دشمن به کجانظر دارد بایدقوی باشیم مثل دوران مقاومت که مردان چون شهیدمزاری وشهیدقومندان شفیع که آزادی وسربلندی امروزی هزاره نتیجه مبارزات وجانفشانیهای همان مردان دلیراست وگرنه هزاره هاحق نداشتند که به آوازبلند در
مساجد آذان بگویند پس شجاع باشید...
حسین اکبری

>>>   به نظر حسن علی تمام پشتونها فاشیزم وتروریزم ونفراول دولت هم سرقبیله فاشیزم .
درحالیکه چنین نیست تروریزم یک پدیده جهانی است گپهایت راسنجیده بزن

>>>   حالا شما تظاهرات موفقانه خود را کردید ولی چرا به گپ یا تهمت چند نفر نقد و تبلیغ میکنید؟
اشرف غنی میفهمد که تمرکز کشور و کشورهای نفاق افکن بر جامعه تشیع و مشخصاً هزاره بیش از حد شده و باید فوراً به خواسته هایشان رسیدگی کرد ولی هزاره ها هم باید بفهمند که اصل مشکل از کشورهای بیرونی است که بعضی انعکاس های خودی هم کمک میکند تا سرعت مشکلات را از توان و سرعت دولت بیشتر کند که اگر دقیق شوند این موضوع را درک خواهند کرد.
اس پ هزاره

>>>   چرا حق طلبی ومبارزه با ظلم وستم واپارتاید قومی را به مذهب ارتباط میدهید؟؟ مظاهره کنندگان در کابل وبامیان گپ شان فقط این بود که چرا عده ای درظاهر وصورت شعار برابری قوم ودم از قانون اساسی میزنندولی در پشت پرده با طالبان وپشتونیزم افراطی دستشان در یک کاسه است وسوال من از دولتمردان وسیاست بازان ارگ نشین اینست چرا قوم هزاره باید تاوان نوکر صفتی وحلقه بگوشی عمال وهابیزم سلفی وتکفیری بودن شما را بدهد.من روی سخنم باشما خائنین نظیر یرور دانش محقق وخلیلی است شما به محض مشاهده جرم وجنایت علیه هزاره فورا بایستی استعفا میدادید واز همکاری با این خائنین به وحدت مردم افغانستان سرباز میزدید وبه صعوف مردم در رنج جاغوری واروزگان می پیوندیدید.سایر اقوام دیگر مثل تاجیک وازبک منتظر باشید پشتونیزم افراطی به سراغ شما هم خواهند امد.جا دارد از پیام محترم لطیف پدرام از همدلی وسمپاتی با مردم در ظلم وستم مناطق هزاره نشین تشکر کنم.//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   هزاره ها همیشه کوشیدند تابه این دولت مشروعیت بحشیده انواع فقر را مهار نماید که تظاهرات مدنی یکی از بزرگترین نمونه آن میباشد اما افسوس که دولت از قانون مداری آگاهی ندارد با تفنگ تقلب و ریا به قدرت رسیده و به قانون حرمت نمیگذارد. شب سرد سرما آنهم در زیر باران را تنها قلبهای پر درد و با احساس میتواند تحمل کند نه متقلبین. این تظاهرات خود جوش را دو الی سه جوان سرو سامان داده بعد دامنه آن خودجوش گسترده شد. در هر گوشه قلب انسان های متمدن آتش گرفته بود و انتطار یک حنجره طلایی را میکشید که بالاخره جند تن از جوانان آگاه و با شعور این زمینه رابدون در انتظار داشت از دگران مهیا نمود. از غرب کابل آغاز نمود و مردم از هر کوجه غرب کابل بدون دعوت خود جوش به این تطاهرات مدنی پیوستند. مردم که در این تطاهرات مدنی اشتراک ورزیدند جنان تطاهرات را مدیریت کردند برق آسا پنج حلقه در اطراف مطاهره کنندگان هر یک دگر خودرا تلاشی کردند بعد وطیفه را به کسانی که جدیدا به این کتله مییوستند میسپردند انها بدون کدام معطلی به کار خویش آغا مینمودند. شعار ها همزمان هم صدا میشد اما هیج از قبل کسی در این مورد آکاهی نداشت اما همه درد مشترک داشت . درد مشترک شعار مشترک را نا خودآکاه به بیرون بروز میداد. همه هم صدا میشدند کوجکترین بی نظمی نبود. بیحرمتی نبود همگی از یک خانه و از یک خانواده فرهنگی بپا خواسته بودند . اهداف شان تخریب و یا هم بغاوت نبود. و موضوع واقغا حیران کننده این بود که اعضای یک خانواده که خواسته بودند پت و پنهان از چشم یک دگر خود را با این تطاهرات برساند تا دگران آرام بخوابند یک دگر خودرا در هنگام شعارسر دادن یافتند و حیرت زده به یک دگر خود میدیدند و از هم دگر میپرسیدند ک شما چطور آگاه شدید و در جواب میشنید چرا مگر هر دوی ما در یک آتش نمیسوزیم و میپرسید تو چطور آمدی؟ که هیچ کس از خانه خبر نشد و حیران و حیرت زده بهم میدیدند. هر یکی از این اعضای خا نواده میخواسته که خود قربانی شود ودگران آرام باشد . چرا این طعم را بار بار چشیده بودند اما درد ظلمت و تاریکی که توسط گروه جاهلان بر مردم تحمیل میگردد و از کودکان و نسل جدید عصر نوین قربانی میگیرد برای شان قابل تحمل نیست به ناچار خود را به در و دیوار های در اصل مدنیت و در حاضر جهالت ارگ میکوبند و مسوَلین سامت راکت رااز خواب های شیرین شان بیدار میسازد و خود شان با پارچه های بمب انسان های خود کفان استقبال میگردد ودولت که برای خاموش کردن صدای عدالت خواهی مردم مدنی خود همیشه به بیراهه ها سر زده و مردمرا به خاک و خون میکشاند غافل از اینکه یک روز به جرم اینهمه خیانت و تخطی به پایه های دار عدالت آویزان خواهد گردید بالاخره اعضای خانواده ها در داخل تجمعات یک دگر خود را یافتند و در بغل گرفتند . چنان صبود و برد بار شب را صبح کردند که گویا در تب خانه های گرم و در زیر لحاف های پشم شیشه گدشتاندند . اما هیچ یک برای تسکین این همه درد و ناله سرو صدا به بیرون نیامدند و نگفتند که بیاید داخل ارگ خانه خود شما است. چرا کاری را که برای مردم میکنند. از نتیجه و محصولاتش هراس دارند وهمیشه مردمرا بد میبینند. و خود را با مردم غم شریک نمیدانند . زیرا خود میدانند که در قبال مردم چه مرام دارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است