از بازی خلیلزاد و غنی مطلع شوید
آمریکایی ها هم مخالف حکومت را پشتونیزه ساختند و هم تمام قدرت و اختیار حکومت را به پشتون های فاشیست از غرب آمده و متعصبین ناخلف این قوم اگذار نمودند و از طرفی هم تقریبا تمامی سران غیر پشتون و یا پشتون های متعهد را حذف و یا فاسد ساختند و هرکدام را به طریقی بدنام کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۰    ۱۳۹۷/۸/۲۳ کد خبر: 155924 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) طرح پشتونیزه کردن افغانستان از دهه پنجاه روی دست کارشناسان و متخصصان آمریکایی قرار دارد. این طرح جهت اجرای بهتر نقشه های آمریکایی در راستای تک قطبی شدن جهان به نفع آمریکا و دستیابی آمریکایی ها به معادن و ذخایر آسیای میانه و ضعیف شدن روسیه، روی دست گرفته شده است.

از اول آمریکایی ها می دانستند که افغانستان بهترین مکان برای اجرای نقشه های آنان است. به همین جهت نقشه های بلند مدت را طراحی کرده و با عملیات روانی منطقه ای بترتیب اجرا نمودند.
برخی از شخصیت های این طرح از قبل پیش بینی شده و تعیین گردیده بودند و برخی دیگر در زمان اجرای نقشه ها انتخاب شدند.

افرادی مانند زلمی خلیلزاد، علی احمد جلالی، حامد کرزی و اشرف غنی، آگاهانه در راستای منافع آمریکا هرکدام در نقش خودشان جاده صاف کن طرح های آمریکایی شدند و برخی دیگر مانند انورالحق احدی، حنیف اتمر، فاروق وردک، عمر زاخیلوال و چند تن دیگر ناخودآگاه در مقام ماموران پایین رتبه اجرایی نقشه های آمریکایی در افغانستان انجام وظیفه کردند.

طرح آمریکایی ها در حاشیه ایجاد ناامنی و رعب و وحشت، این بود که پشتون های فاشیست و سرسپرده را به عنوان سران قوم پشتون معرفی کنند و تمامی سران آگاه این قوم شریف را یکی پس از دیگری ترور و از صحنه سیاسی و قدرت قومی حذف نمایند. تا بدینوسیله هم از اختلافات درونی قبایل پشتون ها در ایجاد ناامنی بیشتر استفاده کنند و هم این قوم را بجان دیگر اقوامی که سال ها با هم زندگی کرده اند، بیندازند و بتدریج به وسیله پشتون ها بقیه اقوام را در حاشیه قرار دهند.

با این مقدمه به این نتیجه می رسیم که گام های سیاسی و عملیات روانی آمریکایی ها تا اینجا درست عملی شده و نقشه ادغام قسمتی دیگر از پشتون ها به بدنه قدرت قومی در افغانستان به مرحله زمانی اجرا رسیده است.

اگر از زوایه دیگری به قضیه نگاه کنیم، این اشرف غنی نیست که مدیریت کشوری و حکومتی ندارد، بل این سیاست آمریکایی است که هرکسی بجای وی بود باید اینگونه عمل می کرد تا در اجرای درست نقشه های از قبل طراحی شده آمریکایی ها خللی وارد نشود. پس تقصیر ها بر گردن اشرف غنی و کرزی نیست، اینها ماموران اجرای نقشه های آمریکایی هستند.

همانگونه که حکمتیار را از بدنه دولت ربانی جدا نمودند و اینک او را به عنوان یک کتله بزرگ سیاسی و قومی وارد حکومت کردند و قسمتی از سهمیه کرسی های دیگر اقوام را به وی واگذار نمودند، طالبان را نیز وارد بدنه حکومت می کنند تا قسمت دیگری از سهمیه دیگر اقوام را نیز به آنان واگذار نمایند.

آمریکایی ها در میانه این طرح، هم مخالف حکومت را پشتونیزه ساختند و هم تمام قدرت و اختیار حکومت را به پشتون های فاشیست از غرب آمده و متعصبین ناخلف این قوم اگذار نمودند و از طرفی هم تقریبا تمامی سران غیر پشتون و یا پشتون های متعهد را حذف و یا فاسد ساختند و هرکدام را به طریقی بدنام کردند.

اینک نیز می شود به این نتیجه از بازی و فریب خلیلزاد و غنی رسید، که در نخست خلیلزاد برای راضی کردن دیگر اقوام و گروه ها با آنان نشست می کند و تشکیل دولت موقت را به آنان می قبولاند و سپس با اشرف غنی هماهنگ می کند که چهره مخالف بخودش بگیرد و با نقشه آمریکایی در تشکیل دولت موقت مخالفت کند تا بدینوسیله سران دیگر احزاب و اقوام که با غنی درگیر هستند و مشکل دارند، اینجا نیز از در مخالفت با غنی درآمده و از طرح تشکیل دولت موقت پشتیبانی نمایند. همانگونه که کرزی سالها با چهره دروغین مخالفت با آمریکایی ها درآمد و بسیاری از جمله ایران را کامل و تا حدی روسیه و هند را نیز فریب داد.

به تمامی سران و بزرگان احزاب و اقوام توصیه می کنیم که کمتر به منافع شخصی و وعده های دروغین آمریکایی دلخوش کنند و بیشتر به دور دست ها و آینده این سرزمین و فرزندان این مملکت بنیدیشند.

خداوند به همه ما توان درست دیدن و درست اندیشیدن و درست عمل کردن را عنایت بفرماید.
و من الله التوفیق
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت موقتی که نتیجه اش به قدرت رسیدن یک فاسد دیگر مثل کرزی باشد کار ما نیست.

>>>   Balkhi
لطیف پدرام:
فارسی نگویید پشتون ناراحت می‌شود، سرود ملی نگویید پشتون ناراحت می‌شود، دیورند نگویید پشتون ناراحت می شود، دانشگاه نگویید پشتون ناراحت می‌شود، هویت نگویید پشتون ناراحت می‌شود - چرا شما همیشه نگران ناراحتی پشتون هستید؟ چرا ناراحتی اوزبیک و هزاره و تاجیک وده ها قوم دیگر را در نظر ندارید؟ چون برده هستید!

>>>   چقدر دقیق و منظم مطالب را تحریر کردید
کاملا درست است
واقعیت این است که ما در یک نقشه از پیش طراحی شده آمریکایی ها قرار گرفته ایم و راه چاره دست ما نیست
بهترین راه است که این نوکران خارجی از قدرت اسعفا بدهند و مردم را بحال خودشان بگذارند انان راه خود را پیدا میکنند
شیما کابل

>>>   خداکند که طرح شان موفقانه عملی گردد تا همه اقوام به امنیت وصلح دست یابند چون طورمثال اگر تاجک ها صاحب قدرت شوند که هرگز نمیشوند بجز فصب اختلاس رشوت بیعدالتی ظلم هیچ هنردیگری ندارند ، برای هزاره ها که مردم معتدل وخوب هستند چانس تا سال های خیلی دور کم است همینطور ازبک ها، بنا بهتر همین است کسانیکه سه صد سال حکومت توانستند منبعد هم میتوانند ، ومفیدیت آن برای سایر اقوام اینست که قوم پشتون اقلا به اوامر دینی بیشتر پای بند بوده و آنرا رعایت میکنند کسیکه واقعا خودرا مسلمان بپندارد کار خلاف نمیکند واین به نفع سایر اقوام هم تمام میشود
ر

>>>   بسیار متن دقیق وکارآزموده ای سیاسی است وواقعاْ کودکی سیاسی سران اقوام غیر پشتونی را نشان میدهد که دل به حکومت موقت بسته اند ، در حالیکه هدف حکومت موقت اوردن ومسلط شدن طالبان است واینهارا به بردگی سیاسی سوق میدهند وبعد گلیم همه شان را جمع میکنند.

>>>   با این تحلیل به سطحی نگری رهبران سیاسی کشور پی بردم
چقدر اینها تشنه قدرت هستند که نمی توانند واقعیت های سیاسی و پلان های آمریکا را ببینند
دکتر بهرامی

>>>   قدرت های استعماری جهان در افغانستان همیشه از قوم پشتون برای پیشبرد منافع شان استفاده کرده اند حالا هم یک مانور جدید شان است که در دو طرف قضیه از آنها کار میگیرند .آیا وقت آن نرسیده است که وطنپرستان و روشنفکران واقعی پشتون درین مورد تجدید نظر نموده وبرای اولین بار هم که شده واقعا با دل وجان در کنار دیگر اقوام کشور و خوب را از بد ودوستان واقعی ولی از یک قوم دیگر را بر دشمنان هم زبانشان تفویض نمایند ؟

>>>   جناب محترم
آفتاب به دو انگشت پنهان نمیشود
تو راه به الله قسم راست بگو
سبب اشغال ، آمدن ۴۸ کشور ، حاکمیت قوای ناتو و تمام بد بختی هایی که در مدت ۱۸ سال در کشور جریان دارد کی و یا کی ها اند
پشتون ها و یا شورای نظار و اتحاد شمال ؟
سنگ و چوب میداند که وطن و ناموس وطن را شورای نظار تاجک به امریکا فروخت
اینکه بعدآ زمام امور بدست کرزی و بعدآ غنی آمد بخاطریکه جمعیتی ها و شورای نظار آنقدر تشنه قدرت و چوکی اند که بخاطر رسیدن به آن امریکا با هریک شان معامله جدا گانه کرد تا در تصمیم گیری های آمریکا چپ باشند و صدای خود را نکشند
چنانچه عملآ دیدیم و میبینیم
همین ذلیل ها ( شورای نظار و جمعیت ) بخاطر معاون شدن یکی عقب اشرف غنی روان است ، دیگری حنیف اتمر را توصیف و تمجید می نماید و دیگری از چپن کرزی قایم گرفته است
شمس پلخمری

>>>   Salam
والله ، با الله و تا الله ، اگر فرهنگ سیاسی قبیله به ساختن دولت ملت ، دموکراسی و ساختن جامعه مدرن و‌انسانی تا صد سده ی دیگر هم سازگار باشد . ما بی هوده خود را فریب می دهیم . با سواد و بی سواد ، پروفیسور و شترچران ، شهر نشین و خیمه نشین اش ، امریکای شده و بومی اش ، همه در قشر و تحت قشر مغز شان ، همان تفکر پشتون والی و دید قبیله ی جا دارد . میان خلیل و زاد و غنی و ملا هیبت الله هیچ تفاوت اندیشه ی وجود ندارد.

>>>   Khurasani
به یقین که این قوم روشنفکر و تاریک فکر ندارد، اصل عدالت پزیری و احترام به حق شهروندی از ازل تا ابد در نیت و باطن شان نبوده و نیست.
3

>>>   Ali Sajadi
خبر جالب
امشب تلويزيون طلوع اعلام كرد كه تمام رآي كوچي ها در افغانستان هشت هزار محاسبه شده يعني شايد كمتر از رآي يك وكيل در كابل به همين علت دولت و كميسون انتخابات ميخواهند اين اصل شرم آور را كتمان بكنند و به همين دليل نتيجه انتخابات را به خاطر مشروعيت بخشيدن به اين استبداد سياسي به تعويق انداخته اند
هههههههههه يعني ده وكيل در شوراي ملي در هشت هزار رآي معرفي ميشود
در اين كشور پشتون بودن خيلي امتياز دارد
وما همه اقوام غيرپشتون يك دست شويم به اين امتياز گيري هاي بيجا وبي مورد اختتام بدهيم

>>>   اویانی
بیدار شویم و بدانیم که نیست دولتی ضد طالب و نیست طالبی ضد دولت!
خلقی و طالب و مجاهد و کمونست شان، همه یکی اند و دارای یک آرمان درونی- افغانسازی!
اینها برای این آرمان «پشتونیزم» خود، به هر رنگی در آیند.
برای پیاده سازیی مرامنامه فاشیزم پشتونیزم، همواره میهن را بفروش دارند.

آنکسیکه دو-سه روز پیش، از نام «طالبان ضد دولت»، به مسکو رفته بود، شیر محمد عباس استانکزی نام دارد.
او از شهرستان برکی استان لوگر است. در گذشته، عضو آتشین گروه خلقی ها در ح. د. خ. ا. بوده و در آنزمان، برای ریش داشتن، مردم (گلچین تباری!) را به کشتارگاه ها، زنده به گور میکرد و پسانتر، در زمان فرمانداریی طالبان، طالب بوده و به گناه ریش نداشتن، مردم (گلچین تباری!) را گردن می زد.
در زمان سیاه طالبان، نزدیک ترین دستیار ملاعمر بوده و دستیار وزیر های کارهای برون مرزی و بهداشت بوده است.
گفته میشود که شیرمحمد عباس استانکزی بچه کاکای معصوم استانکزی (رییس امنیت رژیم کابل) می باشد و از زبان دیگر، بچه خاله.
او نامزد رهبریی طالبان بجای ملا هیبت الله بود؛ مگر نتوانست دست یابد.
او نماینده طالبان در امور برون مرزی، خوانده میشود.

>>>   من هیچ مسئله ی را در هیچ جاه تابو نمیپندارم.
از دید من در خُراسان تابویی وجود ندارد.
بیایید همه بر یک خط، که شوونیسم افغان آنرا خط سرخ خود میداند قدم برداریم، تا با حرکت مجموعی ما و شما بر همگان روشن شود که فاشیزم افغان خواهان آوردن چه بلایی بر سر مردمان ستم دیده تاریخ ۲۷۰ ساله است.
ادریس خراسانی

>>>   در زمان قبل از فروپاشی شوروی با انتخاب گورباچوف وفریب او باطرح جنگ ستارگان دونالد ریگان تضعیف شوروی وروی کار امدن غربگرایان وبا انتخاب بوریس یلتسین که منجر به فروپاشی شد شوروی به سوی امریکا متمایل گست وقدرتی بزرگ که رو در روی امربکا می ابستاد برای مدتی بعنوان برده امریکا بود اما با روی کار امدن ولادیمیر پوتبن خواب خوس یانکی ها به کابوسی تبدیل سد وروسیه جدید توانست روی پای خود به ایستیدو روندی دموکراتبک پیش بگیرد وخود را از یوغ امریکا خلاص کند.اینکه گفتید کرزی ایران وروسیه رافریب داد بنظر من گپ درستی نیست چون هم روسیه وهم ایران بعد از 11 سپتمبر درتحلیلهایشان حضور ماندگار امریکا را در افغانستان پبش بینی میکردند.ومیدانستند استعمار نوین امریکا دست نشانده هایی در حکومت افغانستان با گماردن مهره هایی
چون کرزی سیاستهای برنامه ریزی شده خود را دنبال خواهد کرد واین گماردن عوامل خود با فردی مثل اشرف غنی احمدزی ادامه خواهد یافت//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   Raheel
جوانان آبرومند میهن!
پشتیبانی ناسنجیده و سودجویانه از سیاستمداران ناکام، خاین و معامله‌گر شاید پولکی و مقامکی نصیب تان کند اما آبرو و اعتبارتان را میبرد. به شخصیت و عزت تان ارزش قایل شوید. شما هم آدم استید!

>>>   Ziai
ما در چنگال چه هیولا های اسیر شده آیم. شرم شان باد.

>>>   Wali
خلیل زاد عامل بدبختی افغانستان است و میخواهد بنام آمریکا ‌و با استفاده از نام آمریکا حکومت ها را بترساند و افراد خود را تعین کند.

>>>   Hamdard
ایالات متحده آمریکا شیطان بزرگ است.
بخاطر فریب مردم می گویند که این حق خود افغانی ها است که چه تصمیم می گیرند،اما در اخیر کار به نوکران خود هدایت می دهند که چه تصمیم بگیرید.

>>>   رزاق مامون
هزاره، می خواهد بماند یا اجازه می دهد که بمیرد؟
خط آتش به دور هزاره جات در صلاحیت دکترغنی نیست... عربستان خیال دارد هزاره جات را انتقام گاه شکست در سوریه ویمن بسازد.

ترسیم خط آتش به دور جاغوری و غزنی، یک رویکرد داخلی نیست؛ ورنه، طالب سال ها پیش اگر خیال رخنه به هزاره جات را در سر می داشت؛ بی هیچ ملاحظه ای جبهه شیعه- سنی را باز می کرد. دولت کابل هم سازمانده انتقال آتش به قلمرو اجتماع هزاره نیست؛ معاون غنی ( سرور دانش)، متحد غنی ( خلیلی و حبیبه سرابی) شب و روز در رکاب «سرقوماندان اعلی» نام نهاد هستند.
این پروژه، ریزرف بود؛ اما تازه روی دست گرفته شده است.

هدف، تضمین قدرت های منطقه ای‌ ( مسلمان) از طریق تکرار کوچ تاریخی هزاره هاست. تمویل مالی سناریو، بی هیچ اگر و مگر، در دست امارات و عربستان است. اما آیا خالیگاه پس از کوچ احتمالی هزاره ها را طالب پُر خواهد کرد یا اردوی مقاومت مردمی هزاره ظهور می کند؟ قطعاً بعد از یک فصل جنگ هایی که هنوز خوابش را کسی ندیده، اردوی مقاومت صفحات مرکزی سربلند می کند. این جنگ، هرگز ماهیت «قومی» ندارد و میلیون ها نفر نمی خواهند بدون مقاومت معدوم شوند.

دولت غنی، از ایجاد یک جهنم انسانی در جاغوری و مالستان یا ارزگان، هیچ سودی نمی برد؛ اما چرا دیده و دانسته، جنگ ارزگان را برچسب «قومی» می زند. این غلط اندازی به اندازۀ نجنگیدن اردوی ملی برای نجات مردم هزاره مرموز است.

ارگ، طالب را نه دوست خطاب می کند؛ نه دشمن و قابل سرکوب. جنگ فراگیرطالب در سراسر افغانستان را گاه تروریستی و گه، «دشمنان افغانستان» و زمانی هم، «ناراضیان افغان» قلمداد می کنند؛ در عین حال، مدعی است که ۲۱ گروپ تروریستی در کشور سرگرم جنگ اند. همزمان، معاون وزیر دفاع- جنرال هلال- در سفر خارجی می گوید که ۷۰ درصد تفنگ داران طالب، افغان نه، پاکستانی اند!
پس این حکومت چرا این چنین منفعل، نقاب پوش، بی رحم و شیاد عمل می کند؟ علتش این است که صلاحیت جنگیدن علیه طالب و نجنگیدن علیه ۲۱ گروه تروریستی دراختیار «سرقوماندانی اعلی» که در زنده گی خود به غیراز تا وبالا کردن راپور های روتین بانک جهانی، هیچ سر رشته یی از جنگ و دپلوماسی «داخلی» نداشته؛ قرار ندارد.

صریح باید نوشت که پشتون هیچ نیازی به دشمنی با هزاره ندارد. جوهر قضیه کنونی این است که هزاره هرگز نباید امید کند که تاجک به دفاع از هزاره خواهد جنگید. خودش تاجک سرش بی کلاه مانده... فقط خود هزاره است که آیا میخواهد زنده بماند یا بمیرد.
جبهه باز شده علیه هزاره ها، از سوی عربستان بدون مخالفت امریکا و ناتو دیزاین شده است. حکومت، این را می داند؛ اما گفته نمی تواند می دانم؛ دست هایم بسته است!
منتظر لشکر فاطمیون هم نباشید. فاطمیون به دفاع از شما طراحی نشده؛ بیخ قدرت ملی هزاره فقط در افغانستان است. از شگفتی های هزاره، یکی اش این است که درعصر ضد مدنیت و شیوع فرهنگ داعشی، آبروی درخشان قدرت مدنی کشور ماست.

>>>   وارخطايي نكنيد ايتلاف بزرگ پيروز است . اين توطيه هاي انتخاباتي است از طرف ارگ و طالبان

>>>   Osmani
....غنی کوچی زاده وخلیل اوغان ناقل پلان پشتونیستی خودشانرا زیر نام صلح فریب وبه تلک انداختن مردوم افغانستان غیر پشتون استند. امروز هزاره، فردا، ازبک، پس فردانوبت تاجک میرسد. برادران هوشمند؟ اشتبا نکنیدکه درحالت غافل گیرشدن استید. پس ازختم کاروبه سررسیدن پلان شوم، پیشیمانی سود ندارد. بخداقسم این دوبیوجدان ویهودی زادگان اند. برخیزید. فقط تماشاچی ونظاره گر نباشید. قسم پلان دشمن وسیع وگسترده ترازقتل عام هزاره است. درفکر بقای خود باشید تاضعیف نشدیم.

>>>   پدرام ! کاروران ما به پیشمیرود ! با خبر باش!
پشتون

>>>   آقای داکتر عبدالرب اچکزی، خواهشاً این اصل همگانی را بخاطر بسپارید. هر گاه سیستمی نتواند خود را تغیر داده و با آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و مدنیته منطبق سازد، یقیناً قادر به حفظ خود نیز نخواهد بود. علت فروپاشی به اصطلاح اتحاد جماهیری شوروی سابق نیز بخاطر عقبماندگی سیستم خفقان و استبداد دیکتاتوری تک حزبی سرخ در داخل بود و نه آمریکا و نه دیگران. آینه چون عیب تو بنمود راست --- خود بشکن آینه شکستن خطاست. البته تمامی دیکتاتورها بعد از افول و سرنگونی خود، در جهت سر پوش گذاشتن عقبماندگی و ورشکستگی داخلی، خارج و دیگران را مقصر ضعف و اشکالات و سیاستهای ضد انسانی خود می نامند و می دانند و لذا همه تقصرات را به خارج و دیگران ربط و نسبت می دهند. این شعار و داستانهای کی بود کی بود من نبودم دیگر لو رفته است و خریداری ندارد.

>>>   اگر هدف و وظایف و مسئولیتها بجای احترام به آزادی و اقناع مخالف و مشارکت عمومی و تاًمین منافع ملی، برعکس بر مبنای و هدف حذف و نابودی همدیگر و منتقدین و مخالفین و جایگزینی دیکتاتوری باشد، این داستان و سرنوشت تلخ همچنان مانند گذشته های دور و نزدیک ادامه خواهد داشت و همواره کشور در آتش جهل و کینه و جنگ و دعواهای قومی و مذهبی و نژادی سوخته و خواهد سوخت و این شرایط همچنان منافع بیگانگان را تاًمین خواهد کرد. دموکراسی تنها ضامن و حافظ صلح و آزادی و عدالت و منافع ملی کشورهاست. پیروز باد صلح و آزادی و مردم افغانستان. در یک کشور آزاد باید همدیگر را بخشید که بخشش زیاد شده و صلح و دوستی نهادینه شود و جای جنگ و دعوا و کینه را بگیرد

>>>   رهبر های چوکی پرست هزاره تاجیگ ازبگ خوب می دانند که ارگ دنبال نابودی این قومها است مانندی مقاومت میزاولنگ وقیصاری فاریاب علی پور بهسود ودیگر جاها هیچ کاری نمی کنند یعنی نمی توانند هرجای مردم گشته شد باز این رهبرها پیدا می شوند پول خونی ملت بگیرن ویا چوکی دولتی بیگرن دولت پشت قیصاری تا فاریاب وعلی پور لعل سرجنگل کماندو روان می کند ملا ترخیل وگلبیدن که کارخانه انتحاری سازی بیخ گوش ا رگ دارن هیچ کار ندارد تعصب ازی بیشتر

>>>   به جواب پدرام و پیروانش!
کسانی که
. نتایج انتخابات را قبول ندارند،
. اسم افغانستان را قبول ندارند،
. ملیت افغان را قبول ندارند،
. تاریخ کشور را قبول ندارند،
. قانون اساسی را قبول ندارند،
. نظام دولتی متکی به قانون اساسی را قبول ندارند،
. برطرفی خودرا از پُستهای دولتی قبول ندارند،
. حاکمیت دولت مرکزی را در ولایات قبول ندارند،
. خود را وارث بلا منازع جهاد میدانند،
. غضب عواید گمرکی، غضب زمینهای دولتی، استفاده شخصی از کمکهای خارجی، اختلاس قراردهای دولتی و غیره را حق خود و پاداش جهاد میدانند،
. زبان دری را قبول ندارند، فارسی میگویند
. سیاست ایجاد بحران را در هر قدم برای تضعیف دولت استراتژی رسمی خود ساخته اند،
. گناه هر حادثه تروریستی را بدوش زعامت مقامات پشتون تبار دولت می اندازند،
. و ده ها مثال مانند فوق.
پس سوال درین است که چرا اصلاّ در افغانستان زندگی می کنند؟

>>>   ان شخصی که گفته علت آمدن آمریکا هی ها که بوده.بلی برادر ظاهر قضیه همینطور است .اما باطن اش طوری دیگری است.این ها منظورم همین شورای نظار جعمیتي ها فقط ازروی خصومت که با طالبان داشتن به پیشنهاد آمریکاهیهاجواب مثبت دادند.وبيخبر ازاین که طرار و بازی گران اصلی آنهای بودند که قبلا خودشان را به آمریکایی ها فروخته بودند پشت پرده سران فاسد وچاپلوس مثلی خلیل زاد.کرزي.غنی وشاه سابق ویا همان حکمتیار که در ابتدا جهاد ساختگی را علیه امریکایی ها اعلام کرده بود وبعد از آن که.طرح و نقشه های خبیثانه را از قبل داشتن به هدف شوم و پلید شان رسیدن.این ها را پیش انداختن.تلفات بدبختی را این ها متقبل شدن دیگر ها همان قوم سلطه بیشرف همه چیز هارا نصیب خودشان کردن که تاحالا حضور دارند و فعلا شدن همه کاره اين مملکت.اما هم مردم دنیا وهم مردم افغانستان همه این بی وجدانی ها را بکلی فهمیدن که ها بازی گران اصلی بودن و که ها خودشان را فدا کردن

>>>   تمام این کارها یعنی صلح با طالبان فقط فریب مردم است ملت هوشیار باشید که میخواهند افغانسنان پشتونیزم شود که بهتر بتوانند به اربابان خارجی خود خدمت کنند
مسعود

>>>   خلیل زاد خواستار دوام قدرت پشتون ها است ، به همین ترتیب برای شان طالبان هم از اهمیت خاص برخوردار است هرزمان که اینها خواسته باشند می‌توانند به عنوان یک گروه سرکوب گر بر ضد اقوام دیگر از گروه های توریستی استفاده کنند .
ملاقات های خلیل زاد با سران اقوام به هدف آماده کردن ایشان براینکه حضور یک فرد پشتون به عنوان رییس جمهور به شرایط و وضعیت حامیان منطقه و فراه منطقه ضروری است شما ها توان رییس جمهور شدن را ندارید
اقوام دیگر اگر با هم متحد شوند بدون شک برنده میدان هستند

>>>   نام اصلی افغانستان خراسان بوده واین نام بیش از یک هزار سال قدامت دارد ونام افغانستان توسط اشغالگران توسعه طلب برحسب منافع خودشان گذاشته شده است اما ما قبولش داریم وهمچنان نام زبان فارسی به دری توسط نظامهای اسبدادی زمان که انهم ریشه خارجی دارد گذاشته شده وما هرگز نمی پذیریمونظام موجود هم متکی به قانون اساسی نه بلکه توسط جان کری بوجود آمده است واما درغصب همه طرفها درسطوح بالا قرار دارند وعملیات های تروریستی هم بدون شک واضح است
چونکه خودت را معرفی نکردی که مسفقیم برایت اشاره ایی میداشتمواینکه اینجا زندگی میکنیم لطفا به تاریخ مراجعه بفرمایید
س

>>>   جناب مسعود، موضوع اصلاً نژاد پرستی نیست، ما سیستم و قوانینی می خواهیم که در آن رنگ و نژاد و زبان و عقیده هیچ حق تقدمی و ارجعیتی بر دیگری نداشته باشد و انسانها نسبت به استعداد و خلاقیّت و تواناییها و احساس مسئولیت و لیاقت و عمل خود از هم تشخیص و تمیز داده شده باشند و هزاره و پشتون، و غیره زیر چتر قوانین دموکراتیک، حاکم و صاحب و ناظر بر سرنوشت خود به صلح و دوستی و ثبات رسیده و باهم زندگی کنند. بقیه شعارها و دستانها مغرضانه، انحرافی و تفرقه افکنانه هست.پیروز باشید

>>>   حسینی:
درد های مردم این سرزمین از تمام نوشته ای شما کرده هم بسیار است برادران عزیز در همان تاریخ یا زمان که افغانستان آرام بود نام ببر در زمان کدام پادشاه

>>>   برادر یا خواهری که به نظر من پاسخ داده اند وعلت فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را استبداد وخفقاان ودیکتاتوری رهبران کموننیست دانسته اند ونقش امریکا را نادیده گرفته اند.
گپ شما صحیح است .
در اصل رهبران کمونیست شوروی سابق به مردم خود دروغ گفتند ودم از پرولتاریا زدند ولی خلاف ان رفتار کردند.البته فروپاشی شوروی کمونبست یک پروسه مولتی فاکتوریال یا چند عاملی بود ونقش بی بدیل امریکا در تسریع فروپاشی را نبایداز نظر دور داشت .
عواملی چون نادیده گرفتن دین ومذهب؛ عدم توجه به عواطف ونیازهای مردم وعدم انگیزه وامید برای کار وتولید؛ فاصله گرفت دولتمردان از مردم وباتکبروتفرعن با مردم برخورد کردن ووووو..عواملی بود که فضایی ایجاد نمود که امریکا از این فرصتها استفاده کند ویک رقیب مقتدر ودراخر رهبران خود فروخته ونالایق پای امریکا وفرهنگ امریکایی را به کشورشان باز کردند .
از عوامل دیگر فروپاشی حمله به یک کشور مسلمان بمثل افغانستان که میشود گفت نطفه القاعده طالبان وداعش از همین حمله شوروی به کشور ما بسته شد که امریکا وگاو شیرده اش عربستان وهابیبه بهانه کمک به مجاهدین از طریق سازمانهای استخباراتی بمثل ای اس ای ومکاتب وهابی پاکستان طالبان را ایجاد کردند//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   من نميدانم آمریکا برای چه مثلی خر در گیل در افغانستان مانده روز های اول می‌گفتند ما افغانستان سویس دوم می سازیم.... آن زمان من در ایران مهاجر بودم مردم ایران ودولتمردانشان ميگفتن این آمریکا را نمیشه روی حرف های شان حساب کرد واقعا راست ميگفتن.آنزمان ما مردم کورمغز فکر می کردیم که از روی حسادت این حرف ها میزنند ....

>>>   با این کشمکش ها به هیچ جای نمی رسیم.
فقط مردم خود را ومملکت خود را به باد فنا میدهیم .هموطنان یک کمی شعور داشته باشید به مملکت مان به مردم مان اهمیت بدهیم ارزش قائل شویم سال های نکبت وفلاکتبار دهه 70 را به یاد بیارید هیچ کس نی خودش وني ناموس اش.وني سرمایه اش در مصونيت نبود.اینجا کسانی نفع میبرند که.که در افغانستان حرامزاده بدنیا آمدن

>>>   اقوام غیر اوغان در پی کثریت گرائی و تمامیت خواهی نیستند فقط از وحشت و جهالت اوغان به ستوه آمده اند۰ اقوام غیر اوغان با تمام اقوام دیگر بدون کدام مشکل آمیزش و سازش دارند ولی اوغان خودش اهلی شدنی و انسان شدنی نیست. بناعن با جدا شدن از اوغان و یکجا ماندن با هر گروهی دیگری که باشد اقوام غیر اوغان حتمن فایده میکنند و در آن هیچ ضرری ندارند.
تمامیتخواهی و شئونیزم قومی مردود است از هر نوعی که باشد۰ ما باید همانگونه که از حق خود دفاع میکنیم از حق دیگر ستمدیده گان هم باید دفاع کنیم۰
تجزیه در مسیر پشتون و اتحاد اقوام غیر پشتون بهترین راه حل است۰ اینکار فقط با نزدیکی، احترام متقابل، و گذشت در مقابل یکدیگر بین اقوام تاجیک، هزاره، اوزبیک ـ ترکمن، و بقیه اقوام غیر اوغان عملی است، نه با تک روی، تمامیتخواهی، و غرور جداگانه هر یکی از این اقوام غیر اوغان۰

>>>   تعریف خلیلزی در یک جمله:
خلیلزی کمزاد، ....درجه یک امریکا، تا حال هیچ کسی را در تاریخ دیده اید که حاضر شده باشد منحیث سفیر و نماینده یک کشور دومی در کشور پدری خود وظیفه اجرا کند، و بانی نگهداشت منافع آن کشور دومی در مقابل منافع کشور آبائی خود شود؟
چنین ....خلیلزاد است۰
این .....ف از منافع ملی کدام کشور دفاع میکند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است