سیما سمر را سرزنش نکنیم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۷    ۱۳۹۷/۸/۲۳ کد خبر: 155931 منبع: پرینت

کار داکتر سیما، واکنش بلا فاصله نسبت به رخدادها نیست؛ او نه روزنامه نگار است که با گذشت ۲۴ ساعت از واقعه، گزارش او را به دلیل ساقط شدن ارزش خبری آن، مسخره کنیم؛ نه یک مقام دولتی مسوول است که به دلیل خطاها و بی اعتنایی ها و سهل انگاری هایش او را ملامت کنیم؛ ... و نه رهبر خود خوانده ای است که نام و نان و اقتدارش را مدیون مردم باشد و از آن سبب سزاوار توبیخ و سرزنش ما باشد.

کار سیما سمر، به عنوان رییس کمیسیون حقوق بشر افغانستان، گردآوری داده ها و مستندات، مطالعه، تحقیق، بررسی... و در نتیجه ارایه ی گزارش های مستند و تحقیقی است. کارهایی را که سیما سمر از آدرس حقوق بشر انجام می دهد، اعتبار فرا ملی و فرا تر از قید زمان و ارزش تاریخی دارد. ما و نسل های آینده به آنچه داکتر سیما سمر و کمیسیون حقوق بشر به جامعه عرضه کرده است نیاز داریم. مورخ، پژوهشگر، و نویسنده ی نسل فردای ما معتبر تر از منابعی که به اهتمام و رهبری سیما سمر تا امروز آماده شده است، سراغ نخواهند داشت. فردا، یافته های پژوهشی، مستندات و گزارش هایی که تحت مدیریت سیما سمر تدوین شده اند توهمات باطل بسیاری ها را درهم خواهند کوبید.

البته، لازم نیست داکتر سیما سمر را با الفاظ تشریفاتی - آنچه را معمولا برای رهبران به کار می برند - توصیف کنیم، زیرا او مثل خلیلی و محقق، کشته و مرده ی تعریف و تمجید و صل علی محمد .... نیست! همینگونه، او سزاوار سرزنش هم نیست و می باید توقعات مان را از ایشان در مطابقت با مسوولیت های وی عیار کنیم.

امین جویا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیما سمر
جویا
حقوق بشر
نظرات بینندگان:

>>>   اصلاً خائن ملي حامد كرزي بسيار كار هاي نا بخشودني كرده است ، و گرنه همه ميدانيم كه سيما از اعضاي مؤسس جريانهاي نظامي و عقيدوي هزاره است ، كه يك طرف درگير جنگهاي سالهاي ٩٠ بودند و نيم تخريبات كابل را همين گروه ها باعث شدند، و امروز سيما خان نماينده حقوق بشر شده است، فرق بين او و حقاني چيست ؟ بايد مورد محاكمه قرار گيرد.

>>>   این منابع و یافته های خانم سمر گمانم میخواهد در اخرت به خداوند ارایه کند ارزش هر چیز وابسته به زمان است یادت باشد امروز میدانیم عبدالرحمان خان چی کرد ولی فایده اش چی کاکا ما خود ما تاریخ هستیم ملیون ها دالر را مصرف جمع اوری اسنادی کرده که بعد از گذشت زمان یک سنت ارزش ندارد دفاع بی مورد از هیچی و پوچی نکن ااااا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است