برگزاری انتخابات ۳۱ حمل بهانه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155954 منبع: پرینت

تداوم عمر حکومت نا مشروع دغدغه اصلی است و کوبیدن بر طبل برگزاری انتخابات ۳۱ حمل بهانه!

داکتر عبدالله و داکتر غنی تاکید شان برگزاری انتخابات به موقع تاکتیکی مطرح می‌شود و اصل دغدغه ایشان تداوم دو ساله عمر حکومت است.
دکتران حکومت وحدت ملی هر دو به خوبی می‌دانند که از راه انتخابات نمی‌توانند قدرت را بدست گیرند و بار دگر بر شانه‌های مردم مظلوم سواری کنند.

روسای حکومت نا مشروع در کنار این‌که در حوزه سیاست خارجی حمایت جامعه جهانی را به دلیل ناکامی‌ فاحش‌ در امر حکومت‌داری خوب از دست داده اند در داخل کشور نیز بدلیل گسترش بی سابقه جنگ و فقر، تقویت سیاست تبعیض و قوم‌گرایی و افزایش کشتار بی سابقه مردم منفور خاص و عام شده اند.

این بزرگواران که ظاهرا مخالف ایجاد حکومت موقت اند و بر طبل برگزاری انتخابات به موقع ریاست جمهوری ۳۱ حمل می‌کوبند در کفش‌های شان ریگ دارند و پشت پرده با سفارت خانه‌های خارجی برای تداوم دو ساله عمر حکومت وحدت ملی رایزنی و لابی گری می‌کنند.

تا کنون طرح تداوم عمر حکومت برای دو سال دیگر با چندین دیپلمات خارجی به شمول سفیر اتحادیه اروپا، سفارت امریکا، سفارت کانادا و انگلستان پیش‌کش شده است و اما پاسخ مثبتی در زمینه دریافت نکرده اند.

پس از آنکه زلمی خلیل‌زاد نماینده وزارت خارجه امریکا در امور صلح برای افغانستان طرح ایجاد اداره موقت را بخاطر توقف جنگ با رسانه‌ها مطرح کرد، سناریوی که در کمیسیون‌های انتخاباتی از سوی حکومت برای یک تقلب سازمان یافته در انتخابات پیش‌رو مهندسی شده بود بهم ریخت.
حالا تنها گزینه حفظ و تداوم قدرت ع و غ، تداوم عمر حکومت نا مشروع کابل است که از هر راه ممکن بر آن تلاش می‌ورزند.

مردم حکومت خوب، امنیت، صلح، اقتصاد و گذار بحران به ثبات را می‌خواهند و باید به عمر حکومت نا مشروع نقطه پایان بگذارند.

فهیم فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فطرت
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   این ریاست و این حک.مت بی شک منفور اند و مردود. ...
کابل نشین

>>>   ستگار دهگان
خبر جالب
امشب تلويزيون طلوع اعلام كرد كه تمام راي كوچي ها در افغانستان هشت هزار محاسبه شده يعني شايد كمتر از راي يك وكيل در كابل به همين علت دولت و كميسون انتخابات ميخواهند اين اصل شرم آور را كتمان بكنند و به همين دليل نتيجه انتخابات را به خاطر مشروعيت بخشيدن به اين استبداد سياسي به تعويق انداخته اند
هههههههههه يعني ده وكيل در شوراي ملي در هشت هزار راي معرفي ميشود
در اين كشور پشتون بودن خيلي امتياز دارد
وما همه اقوام غيرپشتون يك دست شويم به اين امتياز گيري هاي بيجا وبي مورد اختتام بدهيم

>>>   هوشنگ سامانیان
باوجود که آقای حکمتیار که پسر شان در انتخابات مجلس در کابل نامزد بود، ۱۳۰۰ رأی گرفته است.
اکنون‌ ادعا می کند که هر کس با مجمع ما نیاید، منزوی می شود.

>>>   عقده های حقارت یک تسلیمی !

جنرال دوستم و استاد محقق نه خودشان و نه هم مردم شان با گلبدین و رهروان گلبدین مشترکات ندارند و هم سرنوشت نیستند، چهار سال گذشته این موضوع را به جنرال دوستم و استاد محقق و سایر شرکای دولت وحدت ملی و به مردم افغانستان ثابت ساخته است. چیزی بنام قول و قرار و تعهد نزد این جمع قومگرا و قبیله گرا جز قوم و قبیله خود شان ارزش ندارد.

بنا حرف های امروز گلبدین جز عوام فریبی نبوده و نیست، حکمتیار که توان فرستادن فرزند خود با رای مردم به شورای ملی را ندارند، حالا لاف از ساختن و رهبری افغانستان می زند،

برای اینده بهتر افعانستان و صلح دائمی و قناعت اقوام کشور تقسیم قدرت و ایجاد صدارت اجرایی در دولت بعدی حتمی و ضروری است تا تمام اقوام خود را در دولت و اقتدار بعدی ببینند و قدرت و صلاحیت بصورت قانونمند بین رئیس جمهور و معاونین شان، صدر اعظم و معاونین شان تقسیم و توزیع گردد.

وسلام
سالم وحدت

>>>   امریکا هر گز نمی خو اهد در این کشور انتخابات شود زیرا وی می خو اهد روز مردم را گم کند و خو دش در این شکور باقی بماند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است