فرق میان مشارکت استراتژیک و اشغال در چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155957 منبع: پرینت

فرق میان مشارکت استراتژیک و اشغال در چه است:

۱. مشارکت استراتژیک، منافع مشترک، دوست مشترک و دشمن مشترک را شناسایی می‌کند.
در اشغال، منافع استراتژی، دوست و دشمن وابسته به تعریف و تفسیر اشغال‌گر است و دیدگاه دولت اشغال‌شده در این سه عنصر تعیین‌کننده نیست.
۲. مشارکت استراتژیک زمینه‌ساز توسعه‌ی اقتصاد ملی، گسترش مناسبات بین‌الملل در هم‌گرایی جهانی است.
اشغال، سیاست داخلی، توسعه‌ی اقتصاد ملی و مراودات دولتی دولتِ اشغال‌شده را از حاکمیت او برون می‌کند.
۳. مشارکت استراتژیک نهادهای رزمی، امنیتی و استخباراتی را توسعه می‌بخشد و هر دو دولت در زمینه ها هماهنگی فعال ایجاد می‌کنند.
اشغال، نهادهای رزمی، امنیتی و استخبارات را در حیطه‌ي اقتصادی و تجهیزاتی محصور می‌کند.

حال وقتی دهلیزهای سیاست در واشنگتن پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و سرنوشت سیاسی یک دولت تصمیم می‌گیرند، تفسیر شما پیرامون نقش امریکا در افغانستان چیست؟
آیا می‌دانید این روی‌کردها چقدر دشمنان مردم افغانستان و طالب را زمینه می‌دهد تا عمل‌کردهای وحشیانه‌ی خود توجیه کنند؟

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشغال
مشارکت استراتژیک
نظرات بینندگان:

>>>   فرف بین مشارکت انسانی و غیر انسانی چیست؟
در مشارکت انسانی هیچ دشمنی وجود ندارد و تمام کشور ها بدون در نظر داشت دین و مذهب و عقیده و دیدگاه های سیاسی و عقیدوی و غیره،با هم مثل انسان روابط دوستانه دارند و در غم یکدیگر غمگین هستند و در خوشی یکدیگر خوش هستند.
در مشارکت غیر انسانی،دوست و دشمن وجود دارد و منافع مشترک وجود دارد و کشور های دوست و کشور های دشمن وجود دارد و توطئه علیه کشور های دشمن وجود دارد و غیره.
اما مقصد من از مشارکت غیر انسانی.مشارکت حیوانی نیست،زیرا حیوانات جنایت نمی کنند و صلح آمیز با هم زندگی میکنند و در یک چراگاه انواع و اقسام حیوانات مشغول چریدن هستند و با هم دعوی و جنجال ندارند.
بنأ انسان بدترین موجود روی زمین است که انسان دیگری را بخاطر منافع شخصی و عقیدوی و ایدیولوژیکی و غیره به قتل میرساند.
هرچند در روی کره زمین حیوانات گوشت خوار وجود دارد که بخاطر رفع گرسنگی مجبور هستند از گوشت حیوان دیگری استفاده کنند.
اما انسان بخاطر رفع گرسنگی انسان دیگری را نمی کشد،بلکه بخاطر منافع شخصی و ایدیولوژیکی و مذهبی و اقتصادی و سیاسی و غیره،در طول تاریخ و ماقبل تاریخ سبب قتل و جنایت شدند.
درینجا مقصد من از تمام کشور ها و تمام انسانها نیست.
زیرا در طول تاریخ و ماقبل تاریخ انسانهای خوبی نیز بوده اند که کوشش کرده اند که گزند شان به کسی نرسد و کوشش کردند برای دیگران کمک کنند.
همچنان کشور هایی بودند که با فقر و ناداری دست و پنجه نرم کردند،اما در فکر حمله به کشور های دیگر نبودند و یا توان آن را نداشتند.

>>>   عقده های حقارت یک تسلیمی !

جنرال دوستم و استاد محقق نه خودشان و نه هم مردم شان با گلبدین و رهروان گلبدین مشترکات ندارند و هم سرنوشت نیستند، چهار سال گذشته این موضوع را به جنرال دوستم و استاد محقق و سایر شرکای دولت وحدت ملی و به مردم افغانستان ثابت ساخته است. چیزی بنام قول و قرار و تعهد نزد این جمع قومگرا و قبیله گرا جز قوم و قبیله خود شان ارزش ندارد.

بنا حرف های امروز گلبدین جز عوام فریبی نبوده و نیست، حکمتیار که توان فرستادن فرزند خود با رای مردم به شورای ملی را ندارند، حالا لاف از ساختن و رهبری افغانستان می زند،

برای اینده بهتر افعانستان و صلح دائمی و قناعت اقوام کشور تقسیم قدرت و ایجاد صدارت اجرایی در دولت بعدی حتمی و ضروری است تا تمام اقوام خود را در دولت و اقتدار بعدی ببینند و قدرت و صلاحیت بصورت قانونمند بین رئیس جمهور و معاونین شان، صدر اعظم و معاونین شان تقسیم و توزیع گردد.

وسلام
سالم وحدت

>>>   برادر گل من امريكا در كار انتخابات ما كاري ندارد. اين سياست مدار هاي ما تخنيك هاي انتخاباتي را خوب بلد اند تا روحيه حريف را ضعيف كنند. امريكا از اول جلسه بن تا حال رييس جمهور به ما تعيين نكرده اين خود سياسيون ما است كه به هزار نيرنگ به شمول تقلب انتخاباتي قدرت را در قبضه خود و اطرافيان خود انحصار ميكنند و يكي به ديگر پاس ميدهند. موضوع قدرت در افغانستان بعد از مارشال فهيم قومي شده اين را همه ميدانيم.
كرزي را امريكا تعيين كرد يا جلسه بن در راس اقاي قانوني؟ بار دوم مردم به معاونيت احمد ولي مسعود تعيين كرد يا امريكا ؟ بار سوم مارشال روي عبدالله فشار اورد تا از دور دو بگذرد يا امريكا؟ بعدا غني را تقلب مهندسي شده توسط كرزي در تعيين ريييسان كمسيون انتخابات و باطل سازي راي هاي عبدالله و ازدياد راي هاي گوسفندي براي غني توسط امرخيل و بلاخره اعلان برد غني توسط ان كمسيون مفسد تعيين كرد يا امريكا ؟
امريكا از اعلان نهايي كنسيون انتخابات حمايت ميكند. تعيين كننده برد و باخت صرف كمسيون انتخابات افغانستان است ولي اينها با زيركي حرف را انطرف ها ميبرند تا حواس رقيب شان به كمسيون نباشد.
عاقلان را تفكر در كار است
بهلول دانا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است