ده ها پولیس در فراه کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۰    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155966 منبع: پرینت

سمونوال سید عبدالله اندرابی، آمر امنیت قوماندانی امنیه فراه به رادیو آشنا صدای آمریکا گفت که ده‌ها تن از سربازان پولیس ملی و جنگجویان طالبان در ولسوالی‌های بالابلوک و پشت‌کوه این ولایت کشته شده اند.

اندرابی، گفت که دیشب جنگجویان طالبان بر تولی کندک شاهراه در منطقه "آب خرما" ولسوالی بالابلوک و مواضع نیروهای امنیتی در ولسوالی پشت کوه و حومۀ شهر فراه، حملات گروهی را انجام دادند که بعد از چندین ساعت درگیری، ۳۴ سرباز پولیس ملی به شمول قوماندان امنیه ولسوالی خاک سفید ولایت فراه کشته شده اند.

آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت فراه افزود که در این درگیری‌ها همچنان ۹ سرباز زخمی و ۱۲ پولیس نیز لادرک شده اند.
به گفتۀ وی، در این درگیری‌ها ۲۶ طالب مسلح کشته و ۱۴ طالب دیگر زخمی شده اند.

گروه طالبان نیز با نشر خبرنامه‌ای ادعا کرده اند که چندین سرباز امنیتی افغان را در ولایت فراه کشته و دو تن دیگر را به اسارت گرفته اند.
دو روز پیش نیز در حمله افراد گروه طالبان بر مواضع سربازان اردوی ملی در ولایت فراه نزدیک به ده منسوب امنیتی افغان کشته و زخمی شدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فراه
پولیس
نظرات بینندگان:

>>>   Soraya Baha
یک تاکتیک جدید و بی خطرمبارزه، به انزوا کشیدن حکومت خود کامه است !
در گفتگویی که با روشنفکران هزاره داشتم، به گونۀ نسبی به نکات مشترکی رسیدیم.
آقای محسن زرداد نظردارد: وقتی که این همه هزاره از دانش و محقق گرفته تا جنرال و سرباز نمایشی و سمبولیک اند، پس چه ضرورت که به دولت مشروعیت بدهند؟
برآمدن این آقایان از دولت و آنهم در جریان چند روز و به شکل اعتراض، عملی است که مشروعیت دولت را زیر سوال می برد. چند روز تمام کارمندان نظامی و ملکی هزاره باید به کار و وظیفه نروند.
آقای غزنوی نظردارند: " از جنرال تاعسکر، از وزیر تا مامور،از معاون تا رئیس هزاره یک دست جاه خالی کنن و کنار بروند"
من ثریا بهاء نوشتم: از جنرال تا عسکر، از وزیر تا مامور،از معاون تا رئیس، از کارمندان نظامی تا ملکی تاجیکان و اوربیک ها نیزیک دست جاخالی کند و برای چند روز به گونه اعتراض یا اعتصاب به کار نروند و این بهترین تاکتیک مبارزه برای به انزوا و به چالش کشیدن دولت است، شما هزاره ها به تنهایی نمی توانید دولت خود کامه را به چالش بکشید، همچنان که تاجیکان نمی توانند، شما جای پیدا کردن متحد مبارزه برای نجات نسل امروز و فردای تان هنوزهم به فاجعه افشار چسپیده اید و باور داشته باشید در تمام جنگ های جهانی و داخلی کشورها این گونه تراژدی ها اتفاق افتاده است. اگر شما نتوانید با تاجیکان و اوزبیکان مشترک از بدنه دولت فاسد کنار بروید، دولت را به انزوا و چالش کشیده نمی توانید من باورمندم که اختلافات گذشته را کنار گذاشته برای نجات زنده های مان صادقانه بدون ریا متحد شویم، اگر این سه قوم از بدنه دولت اعتراض کنان بیرون شوند پوزه این دولت نژاد پرست به خاک مالیده خواهد شد و دولت فلج می شود، بی آن که کسی کشته شود و این گونه اعتراضات و اعتصابات در امریکا نتایج عالی داشته و قانونی است.

>>>   به نظر من اگر طالبان بیاید خوب است از این دولت کفری شما بیبند شرم و بی حیای در این وطن چقدر زیاد شده دختران جو ان در هو تل ها همرای شا ن رابطه جنسی می شود بعد کشته می شوند حا ل از این دولت کرده طالب به مر اتب خو بتر است چو ن از ع وغ فا میل شان در خا رج اند انها پروای این مردم را ندارند

>>>   اسکندر:
من از لشکر شیران که فرمانده اش گوسفند باشد هراسی ندارم ،اما از لشکر گوسفندان که فرمانده اش شیر باشد می هراسم
ده ها پولیس کشته ومفقود شده چرت این بی همت خراب نشده وخودرا به رسانه ها مشهور میسازد اگر درکوریای شمالی می بودی گوش ودمت رامی بریدند
ر

>>>   Salam
جامعه ی پشتون ها دچار طاعون خشونت و خود محوری مریضی است ، اگر این تبار نتواند و قادر نشود یک گفتمان آسیب شناسانه را از درون خودش بیرون دهد و برای ساختن نسل جدا از این تفکر نکوشد ، جغرافیای فعلی و انسان آن در لجن این فاجعه غرق خواهد شد .

>>>   قومانداند امیه اش هم تبدیل شد

>>>   این غنی عبدالله و سران حکومت اگر در کوریا میبودن تا به حال 10000 بار اعدام شده بودن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است