مردم ما در وضعیت «جهاد» قرار دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155969 منبع: پرینت

گزارشهایی که از جاغوری و مالستان می‌رسد بسیار امیدوار کننده است.
طبق راپورهای رسیده عزم مردم برای دفاع از جان، مال، ناموس و شرف خویش در برابر تروریستان و راهزنان، جزم است. روحیه خودباوری و آمادگی دفاعی روزافزون است. هیچگونه هراس و ترسی از دشمن وجود ندارد و حضور پرشور مردم در سنگرها، جاغوری را در حصار آهنین قرار داده است. اما این همه، دلیل نمی‌شود که دشمن را دستِ کم بگیریم و ناچیز بشماریم.

۱- مردم ما در وضعیت «جهاد» قرار دارند زیرا وقتی به علی (ع) خبر رسید که مردی از لشکر معاویه به خانه زنی مسلمان و زنی غیر مسلمان که در پناه حکومت اسلام بوده وارد شده و خلخان، دست‌بند، گردن‌بند و گوشواره‌های آنها را به غارت برده، حضرت مردم را به جهاد فراخواند و اینک سخن نه از گردن‌بند که از موجودیت است.

۲- دفاع از جان و مال و شرف خود از ابرز مصادیق جهاد است و در تشریع «جهاد دفاعی» و «مشروعیت دفاع» و اجر و پاداش آن، تمام مذاهب اسلامی متفق القولند.

۳- در ضرورت اتخاذ موضع تهاجمی از زبان امیرالمؤمنین بشنویم «پیش از آن که آنها با شما بجنگند با آنان نبرد کنید، به خدا سوگند، هر ملتی که درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد».

۴- با توجه به شجاعت و گذشته مردم جاغوری و عمل به این دستورات الهی به پیروزی امیدوار باشیم «و تا آنجا که می‌توانید نیرو و اسبان سواری (امروز، تانک و امثال آن) آماده کنید تا دشمنان خدا، و دشمنان خود و … را بترسانید»، (انفال/۶۰) «و سست نگردید و غمگین نشوید، که اگر مؤمن باشید، شما برترید». (آل عمران/۱۳۹)

۵- درست است که مردم دست به سلاح برده و با عزم جزم اماده دفاع است اما این کافی نیست بلکه با توجه به برخورداری دشمن از شیوه‌ها و تجارب جنگی بسیار پیچیده، لازم است نیروهای مسلح ما آخرین تاکتیک‌ها و فنون جنگی را بیاموزند. در این زمینه پیشنهاد می‌شود با در خواست از مسؤولان امر در کابل و رهبران، حد اقل ده نفر مستشاری که دانش نظامی کافی و لازم را داشته باشند، برای آموزش نیروهای مسلح در جاغوری گماشته شود و این ده نفر در ده مرکز آموزشی، شیوه‌های نوین جنگی را به مردم آموزش دهند.

۶- در جنگ‌های امروزی بخشی از جنگ (که در واقع اهمیت آن کمتر از مواجهه مستقیم با دشمن در میدان کارزار نیست و در مواردی زیاد پیروزی در این مواجهه را تضمین می‌کند) جنگ روانی است. آیا مردم جاغوری ابزار جنگ روانی با دشمن را در اختیار دارد؟ بسیاری از کسانی که به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند متأسفانه اسرار را افشا می‌کنند و ندانسته از زبان دشمن رَجَز می‌خوانند. لازم است رسانه‌هایی باشند که جنگ روانی با دشمن را پیش ببرند و از زبان نیروهای خودی رجز بخوانند. رادیو جاغوری یا رسانه‌ای دیگر می‌تواند به عنوان سخنگوی رسمیِ «اطاق فرمان» و مرکز واحد فرماندهی، در این زمینه، ایفای نقش کند.

٧- هرچند که مردم جاغوری پرتعداد در سنگرها حضور پیدا کرده‌اند اما در هر جنگی، یکی از امور لازم، وحدت فرماندهی است. پیشنهاد می‌شود یک اطاق فرمان یا ستاد هماهنگی نیروهای مسلح در جاغوری ایجاد شود که هماهنگی و پراکنده عمل نکردن نیروها را در صورت وقوع جنگ با دشمن، را تضمین کند. این انسجام نیروهاست که موفقیت در جنگ را به ارمغان خواهد آورد.

٨- امروز بسیاری از افراد به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند و این مسأله، هم فرصتی را بوجود آورده و هم چالشی است بزرگ. چالش، از آن جهت است که مدیریت این شبکه‌ها در اختیار کسی نیست. از طرفی افرادی زیاد گرایش دارند کارنامه یا آگهی بازرگانی از خود را به اشتراک بگذارند. در مواردی بسیار می‌بینیم که افراد شرکت کننده در یک جلسه تصمیم‌گیری، آجندا و تصمیم‌های گرفته شده را بدون هماهنگی، خود به اشتراک می‌گذارند یا بدیگران می‌گویند. بنابرین، لازم است برای جبهه مقاومت یک «جعبه سیاه» بوجود آید که تصمیم‌های مهم سیاسی یا نظامی در آن جعبه سیاه نگهداری شود که توسط افرادی معین قابل رمزگشایی باشد. پیروزی بر دشمنی که تمام اسرار و تصمیم‌های گرفته شده و رمز عملیات ما را می‌داند بعید است. این مسأله یک «شورای عالی تصمیم‌گیری» را ایجاب می‌کند.
جعبه سیاه مقاومت کجا است؟

رسول حمیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جهاد
جاغوری
نظرات بینندگان:

>>>   براستی که جنگ مردم شجاع جاغوری جـهـاد واقعی است
ر

>>>   براستی که جنگ مردم شجاع جاغوری جـهـاد واقعی است ، خداوند شیرمردان وجوان عزیز جاغوری را درمقابل لشکر سیاه جهل پیروز وسربلند گرداند
آمـیـن

>>>   Zahir Ariaie
براى رسيدن به يك وضعيت ايده آل در ميان حوزه مقاومت ميبايد:
١- نخست مرز هاى ايديالوژيك خود را بشكنيم و همه را با اغوش باز بپذيريم
٢- دنبال معامله گرايان و سود جريان را رها كنيم و با دنباله روى انها، انها را در أنظار داخلى و خارجى صلاحيت دار و رهبر نسازيم
٣- واقعيت هاى كشور را به زبان بياوريم و با دشمنان و آنهايكه مشكل داريم زير نام مصلحت ملى دروغ مصلحت أميز كه تباهى ما را دراز مدت تر ميسازد ، نگويم .
٣- آنهايكه از حقايق فرار ميكنند ، ترسو و جبون اند را دور بزنيم و با شخصيت هاى ملى عوض كنيم.
٤- قدرت سياسى و رهبرى سياسى نه ميراث جهاد است و نه ميراث خانواده و منطقه، بايد براى رهبرى و زعامت به مردم مراجعه كنيم
٥- جمعيت را كه اكنون به يك محور تبديل شده دموراتيك بسازيم
٦- كانون از تاجران، خير خواهان و نخبه گان بسازيم و با جلب كمك تاجران، مغز نخبه گان برنامه بزرگ اموزشى و فرهنگى را توسط جوانان صادق و با ديانت ميهن در حوزه ما راه اندازى و بيسواد را ريشه كن و هزاران كادر جوان را وارد حلقه فعاليت و جامعه نماييم.
٧- محور تجمع و كود موفقيت خود را بر هويت خراسانى، زبان پارسى و فقه قراعت معتدل حنفى در ان براى همه گرايش ها فضا است ، متمركز سأزيم.
٨- گروه هاى مدنى فشار براى ايجاد موج و تظاهرات مدنى جهت فشار بر رهبران سياسى و سد سازى عليه كج روى ها و فساد ، ايجاد نماييم و اعضايى ان را تربيه نماييم.
٩- با جناح ها، اقوام و احزاب همسو و داراى أرمان همسان مذاكره و تمام اختلافات، سوء تفاهم ها و مشكلات را حل و به نقاط مشترك برسيم و هماهنگ عمل نماييم.
١٠- به جهان نشان دهيم كه ما يك قطب داراى ظرفيت و انكار ناپذير هستيم و توان رهبرى كشور و دفاع از منافع كشور را داريم و بدون ما نمى شود بر سرنوشت مردم تصميم گرفت.

>>>   هاشمی
درودبرشما این مصیبت که درشمال کابل ازخیر خانه تاپنجشیر وپروان وکاپیسا و9 ولایت شمال هندوکش توسط جنایتکاران وباداران آنها بنام حزب التحریر ودعوت اسلامی ودیگر مزدوران بیگانه و پاکستان به شدت جریان دارد تمام جوانان پرافتخار کشورمان درآینده دشمنان تاریخ ما میشوند

>>>   جنگ عربستان و ایران در عراق و یمن و سوریه کم بود،حالا وارد افغانستان شده است.
دولت عربستان باید بداند که اگر به خواست های دونالد ترامپ تن ندهد ،اگر پرونده قتل قاشاقچی نتیجه نداد،هزاران راه دیگر است که در مقابل اش استفاده خواهد کرد،بشمول جنگ افغانستان در مقابل طالبان و حوسی های یمن و در سوریه و عراق و غیره و حتی از داخل عربستان توسط شاهزاده های دیگر در مقابل اش اقدام خواهد شد.
بنأ محمد بن سلمان باید سر کیسه را باز کند و پیش از آن که به گودال تاریخ سپرده شود،باید به خواست های وی تن دهد.

>>>   Najimi
امریکا توسط غنی احمدزی و باند فاشیستی اش در افغانستان جنگ شیعه و سنی را دامن می زند تا پای ایران در این مساله کشانیده شود.
آمدن گلبدین و صلح با طالبان بخش از برنامه های جنگ شیعه و سنی است تا باشد در منطقه جنگ شیعه و سنی را برپا کنند ایران و افغانستان در یک جنگ تحمیل شده دخیل شوند ‌و این ترتیب ایرا اعم از طریق جنگ مذهبی و اعم از طریق تحریم ها تضعیف کند و آمریکا حکومت دست نشانده خود را در ایران داشته باشد تا منابع زیرزمینی ایران در اختیار آمریکا باشد و برنامه غنی سازی ایرونیم هم ناکام شود

>>>   نظریات خوب است در نابودی و جلوگیری از نفوذ طالبان در مناطق اما یک چیز نباید که فراموش گردد که بعضی از رسانه های نوشتاری و تصویری در کشور ما بنفع ترورستان طالبان یاوه سرایی میکنند که منجمله تلویزیون طلوع را یاد کرد تلفات نظامیان کشور ما را بیشتر از ارقام بیان میکنند ولی تلفات رسیده به ترورستان طالبان را اکثرا بیان نمیکنند و اگر کمتر از اصل ان بیان میکنند باز میگویند طالبان انرا رد کرده است که این نوع پخش اخبار باعث ضعف و ناتوانی در بین نظامیان تاثیرات زیادی را دارد باید جلو اینکار هم گرفته شود علاوتن بعضی از مسولین شورای ولایتی بنفع طالبان از تلفات ونظامیان ما و قدرت نمایی ترورستان طالبان در رسانه ها حرف و حدیث های غیر مسولانه و به طرفداری از طالبان سخن میزنند ما نمیدانیم که انها نماینده های مردم است یا سخنگویان طالبان ترورست .

>>>   آمریکا مرگ بر نیرنگ تو به لحاظ خدا تنها کشوری ابر قدرت مثل خر در گیل گیر مانده ای آمریکا بیشرف روزی بیاید که فرصت نکنید.لوازم خود را از زمین بردارید.با دستان خالی پا به فرار بگذارید.اگر میخواهید آبرو و عزت داشته باشید سری قول تان ایستاد شوید به پیمان امنیتی که ازنظر مردم هیچ ارزشی ندارد و طراحی و بازیگر که خوب نقش آش را بازی نموده اهمیت قائل شوید یک کمی وجدان تان را زیر سوال ببرید.اینقدر این مردم عذاب کشیده افغانستان را شما با همدستی خود فروخته ها و چاپلوس های داخلی اذیت نکنید 80% این مردم به افسردگی روی آوردن از اعمال کثیف تان مردم به بینی رسیدن خسته شدن خوشی های این مردم را از آن ها نگیرید این80 درصدی مردم که همیشه آزاد زندگی نمودند وآمدن جامعه جهانی را17 سال پیش یک مجزه الهی میدانستن جشن ميگرفتن به باد فنا ندهید بگذارید این مردم هم مثلی شما ها همینطور زندگی کنند این مردن هیچ وقت سبکی زندگی.ملایی و آخوندی خشن ومتعصب را قبول نداشتن وندارند.این مردم ازشما ها هیچ چیز زیاد نمیخواهند فقط آرامش صلح وصفادرسرزمين شان.شما اگر هر هداف درسرتان ویا در مغز تان دارید در شرایط آرامش وصميمت بهتر میتوانید به آن برسيد تااین که خون مردم را بريزانيد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است