بیایید از این ویران‌کده فرار کنیم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155972 منبع: پرینت

تیشه بر ریشه‌ی خود زده مایه‌ی شماتت همسایگان قرار گرفته‌ایم. دیگر‌ حتی دانشگاهای مان امن نیست و سبب هرنوع بحران و انزجار هم خود ما هستیم.

ما آنقدر بیچاره و ضعیف هستیم که در طول سی سال، با آگاهی تمام از چیستی و چرایی جنگ در کشور بازهم آب آسیاب طراحان جنگ هستیم و هستیم. با آن‌که می‌دانیم مهره‌ی دست بیگانگان هستیم و آگاه‌ایم که همسایگان طماع ما چشم به آخرین قطره‌ی خون ما دوخته‌اند؛ اما بازهم به تعصاب قومی هی دامن می‌زنیم و می‌زنیم و حتی قادر به کنترل احساسات مان نیستیم.

چرا نمی‌خواهیم ماهیت اصلی این همه‌ گندکاری، جنگ و خون‌خواری در افغانستان را بدانیم؟ پنج راس طراح جنگ از پنج کشور پرقدرت، سیگار به دست در پشت صحنه دارند شعله‌ی تعصاب قومی، مذهبی، سمتی و زبانی را پکه می‌کنند تا در استراتژیک‌ ترین نقطه‌ی جهان را تحت استعمارش داشته باشند و اینجا ما بر سر و کله‌ی هم می‌‌کوبیم و می‌کوبیم.
اکنون نزدیک به نود درصد خاک کشور تحت کنترل تروریستان قرار دارند و همانند جاغوری و مالستان در فراه و بغلان نیز خون می‌بارد و ما بازهم متوجه نیستیم که دارد چی می‌گذرد!؟

دانشگاه تنها آدرسی بود که انتظار می‌رفت دست‌کم به اندازه‌ی تعداد انگشتان یک دست، افراد آگاه تقدیم جامعه دهند؛ اما اکنون به استفراق‌آورترین مکان در افغانستان تبدیل شده و هر از گاهی از خیر و‌ برکت این مکان ته‌پوچ مستفید می‌شویم؛ از سوء استفاده‌ی جنسی استاد گرفته تا قلدری و بدماشی.
پ.ن: بیایید دست به دست هم داده از این ویران‌کده فرار کنیم.

آزاده رضایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانشگاه
فرار
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
جنگ و مشکل افغانستان قومی است ، تنها تحقق عدالت اجتماعی و زدودن و‌ریشه کن کردن تفکر قوم برتر می تواند جلو یک جنگ تمام عیار قومی را بگیرد . جنگ های قومی در جهان کشنده ترین و هولناک ترین جنگ ها در تاریخ امروز و دیروز بشریت بوده است . قتل و کشتار ناشی از درگیری های تباری در رواندا و بوسینیا از نمونه های زمان معاصر ماست . اگر جلو لجام گسیختکی سیاست های قومی قبیله گرایان پشتون گرفته نشود ، هراس یک جنگ تمام عیار قومی وجود دارد و این خطر ناک ترین تحول خواهد بود که منجر به یک فاجعه و جنایت بشری خواهد شد .

>>>   Sajadi
در هر جا كه قبايل اوغان باشد همانجا دهشت وحشت عدم انسانيت بودن اخلاق حكمفرما ميباشد همانند كه وطن ما را دوصد هفتاد سال عقب گذاشتند حال دانشگا محل اكادميك را مركز ترويج تروريزم طالب و داعش درست كردند
دولت هم به خاطر هم تبار بودن از اين گروه وحشي حمايت ميكند

>>>   با سر نیمه تراشیده کجا؟
بگذار چوتی ات را هم ببرند.

>>>   کجا فرار میکنید؟
در ایران نیز قحطی و قیمتی آمده است و روزگار تان در آنجا نیز نمی چلد.
اروپا سرحدات خود را بسته است.
در پاکستان طالبان هستند که اگر هزاره را ببینند،گوشت گوسفند را نمی خورند و میگویند گوشت هزاره شیرینتر از گوشت گوسفند است.
باز هم طالبان با وجودی که پشت گوشت شما هلاک هستند،یک جای خاصی برای شما در نظر گرفته است که در آنجا گوشت شما خورده نمیشود،بلکه دفن میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است