پشت ماجرای درگیری در دانشگاه ملاها بودند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۸    ۱۳۹۷/۸/۲۵ کد خبر: 155983 منبع: پرینت

اصل قضیه اینطور است که دوشب قبل یک منازعه کوچک در صف طعام خانه رخ داد که من شاهد این قضیه بودم ولی به کمک و دخالت مدیر و پرسونل امنیتی لیلیه تمام شد.

ولی منازعه اساسی اینطور آغاز شد که تقریبا ساعت 10 قبل از ظهر سه نفر از برادران پشتون ما اطاق به اطاق می گشتند و از کسایی که اهل سنت بودند در جلسه مسجد دعوت می کردند.

یکی از رفیقان عزیزم که اهل سنت است در جلسه رفت و بعد از مدتی دوباره برگشت، از او به شوخی سوال کردم که جلسه از خاطر چه بود؟ گفت که سه نفر از مولوی ها از بیرون لیلیه آمده بودند و حرف های بسیار بد و زشت در مورد هزاره ها می گفتند.

وقتی پرسان کردم که چه می گفتند؟ گفت که مولوی ها می گفتند که هزاره ها کافر اند و ما باید در مقابل این کافران ایستادگی کنیم. جلسه حدود دوازده و نیم تمام شد.

زمانی که من شخصا از طعام خانه طرف اطاق می آمدم با یک گروه حدود 300 نفر از برادران پشتون که به سمت طعام خانه می رفتند، برخوردم، ولی یک کمی به شک افتادم که یگان گپ است که همینطور هم بود.

در حالیکه بچه های هزاره در طعام خانه مصروف نان خوردن بودند حمله ور شده و به لت و کوب آنها شروع کردند که در نهایت هر دو طرف جبهه گرفته و جنگ به شدت تمام ادامه یافت و بقیه نیز از لیلیه های خصوصی آمدند و به هر دو طرف اضافه شدند.

عصمت الله پیشتاز
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
درگیری دانشگاه
نظرات بینندگان:

>>>   انهاي كه اين كار را كردند بيغرت اند زور هم ندارند. سه صد نفر بالاي چند تا محصل كه مصروف نان خوردن بوده حمله كرده . خجالت براي شان خوب است ولي اصلا چيزي به نام شرم و خجالت در وجود ايشان نيست. تنها زبان زور را اطاعت ميكنند. مثل گلو

>>>   یکی از مشکلات افغانستان این است که استخبارات ندارد تاریش همچو ملانماهای ترورست وبی ایمان را خشک بتراشد اگر براستی ریش داشته باشد ومصنوعی از دم اسپ یاموی خرس درپاکستان ساخته نشده باشد ،...

>>>   هزاره ها كوشش نكنند فريب دسيسه هاي ايران را بخورند، چون هنوذ هم از اقليت هاي ناپسند در افغانستان كنوني حساب ميشوند، و بايد همان سياست انگليس در هند كبير را كه عبارت از ( گزاره ) نمودن بود تعقيب نمايند ، چون در اين سياست همه برد برد است ، در غير آن همه اش بأخت بأخت به تمام جهات خواهد بود.

>>>   وهابیت وتکفیری ها مردم افغانستان رابه جان هم می اندازند این هامزدور سعودی بودند

>>>   سامانیان
حرف حق شنیده نمی‌شود!
دو سال قبل، حفیظ منصور که خود یک جهادی و اصول‌گرا است، هشدار داده بود که دانشکده شرعیات باید بسته و بعد از اصلاح و بازنگری در متون درسی و استادان آن، دوباره باز شود.
او هشدار داده بود که اگر به این امر توجه نشود، انتحاری و افراطی، به جای اینکه از پاکستان تولید شود، از دانشکده شرعیات دانشگاه کابل تولید خواهد شد و کشور را دچار بحران خواهد کرد؛ اما گوش شنوایی وجود نداشت.

>>>   من نمیدانم این سه تا ملائیکه باعث تحریک بچه های سُنی شدند، کافر را چه چیز تعبیر میکند؟
من خودم سُنی ام ولی هرگز به هزاره خطاب کافر ننموده ام و تازه باید مسلمان بودنم را باید به آنها ثابت کنم، بهر حال یهود و انگلیس بد رقم به جان اسلام عزیز درافتاده، خداوند آنها را سیه رو بسازند.

>>>   هزاره اقلیت ناپسند نیست؛ هزاره حقیقتی است که به دو انگشت پنهان نمی‌شود، تا کور شود هر آنکه چشم دیدنش را ندارد.
سید حمید حسینی راسخ

>>>   این مردم اوغان شرم حیا ندارند اساسا از انسانیت بویی نبرده اند پوهنتئن مخل تحصیل است ادم اگر عقل صعور نداشته باشد نباید مانع پیشرفت لقوام افغانستان شود
ای برادر پشتون انسان باش
خائین نباش
وطن فروش نباش ای برادر اوغان
نوکر پاکستان نباش
انسان باش
اسلام پیشکشت

>>>   Mazdak Farid
اشتباهات امریکا،و برنامه های طالب محور پاکستان،سعودی وهژمونیست های قومی در داخل کشور سبب شد تا نیروهای طالب ستیزحذف،سرکوب،تطمیع،بدنام و پراکنده گردند . در این مدت ؛به ویژه در چهار سالِ اخیرطالبان بیشتر حفظ و پشتیبانی شدند،گسترش یافتند و به نیروی خودی و مطمین برای بخشی از کشور مبدل گردیدند. حال و هوای امروزی طالبان برای آنهای که به آزادی،آبادی،پیشرفت و رفاه مردمِ سرزمین ما می اندیشند اندوهناک و تکان دهنده است.نیروی طالبانی برای هیچ بخشی از جامعۀ ما خوبی و آرامش نمی آورد. امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به همبستگی ضد طالبانی احساس می شود.

>>>   من که از قوم هزاره شناسایی دارم همیشه منظر یک فرصت هستند تا بازهم مانند دهه 70 برسرمردم بی دفاع میخ بکوبند، رقص مرده اجرا کنند هیچگاه بخاطر یکجا کردن اقوام افغانستان نکوشیده اند .
این پشتون ها بودند که هزاره ها را در کنار خود داشتند با ایشان مصروف تجارت بودند تا باشد که هزاره های این وطن زندگی آرام داشته باشند اما این اقوام هزاره همیشه خواهان دستیابی قدرت زیادتر و بیشتر از حق شان را دارند

>>>   برادران پشتون ما انسان های شریف و باوجدان.رحم دل و مهربان.هستن حالا دربین شان یک10 درصد اشخاص لجباز.جاهل از خدا بیخبر وناترس.ظالم وجود دارد .که با آنها هیچ کاری نمیشود کرد یا برايش بگويد.کار و کردار تو صحیح ودرست است و باید با آنها کنار بیاید.ویا اینکه کله همدیگر بزنیم ویا اینکه منطقه را بگذارید و بروید.همین از قدیم ها گفتن.قهاری پشتون و رحم ازبک مساوی است.

>>>   این ملا ها را باید همه شان را در یک محفل دعوت کنید و ذریعه حمله انتحاری از بین ببرین شان.
صفدر توکلی کربلایی از جاغوری.

>>>   به هـيچ صورت نميتواند اي ادعا واقيعت داشته باشد.
اين فقط دشمنان وحدت وبرادري مردم شريف كشور هستند كه با همچو پروپاگندهاي زشت فضا را گل الود وقصد ماهي گرفتن دارند.
نوروز از خواجه عمري غزني


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است