بحث ورود لشکر فاطمیون را به افغانستان مطرح نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۷/۸/۲۶ کد خبر: 155994 منبع: پرینت

باورمندان به نظام سیاسی‌ـ‌حقوقی موجود باید به این مساله توجه داشته باشند که تمام امکانات مادی و معنوی‌مان را برای دفاع از نظام سیاسی موجود و دستاوردهای این سال‌های‌مان بسیج کنیم.

این روزها بحث‌هایی درباره گروه فاطمیون مطرح است که در حد طرح مسأله ایراد و اشکالی بر آن وارد نیست. می‌توان درباره هر موضوعی پژوهش و نتایج را منتشر کرد. تحقیق تازه و اظهار نظر کارشناسان در این باره نیز، متمرکز بر این است که این گروه یک تهدید بالقوه است.

سخن اصلی این است: تا زمانی که دولت و نیروهای امنیتی می‌تواند/بتواند به کارویژه‌های خود در حفظ، برقراری و گسترش امنیت و تثبیت حاکمیت آن بپردازد، بدیهی است که توانایی جلوگیری از فعالیت چنین گروه‌هایی را خواهد داشت. مخاطب مطالبات به‌حق مردم نیز همواره دولت بوده است و آن را مسوول حفظ امنیت خود و دفاع از حیات، حیثیت و منافع خود دانسته‌اند و دولت نیز تا این‌جای کار کوشیده است به این مطالبات پاسخ‌های مناسب بدهد.

بنابراین، اولویت نخست دولت و نهادها و مسوولان امنیتی، مبارزه با تهدیدهای بالفعل و موجودی چون طالبان، داعش، گروه حقانی و دیگر گروه‌های ریز و درشت دهشت‌افکن است. چه این‌که این‌ها می‌توانند دولت را تضعیف کنند و تضعیف یا فروپاشی اقتدار دولت، خودبه‌خود منجر به هرج‌ومرج خواهد شد و زمینه و بستری مناسب برای ظهور گروه‌های هنجارشکن و تهدیدهای پرشمار دیگر فراهم خواهد کرد.

طرح بحث درباره فاطمیون نباید افکار عمومی را از حمایت از دولت، نظارت بر کارکرد آن و حسن اجرای آن، نیز مبارزه با تهدیدهای موجودی که حیات سیاسی و اجتماعی ما را به مخاطره افکنده است، منحرف کند. باید بتوان میان تهدیدهای موجود و ممکن، تفکیک و با اولویت‌بندی، با آن‌ها برخورد کرد. این‌همه نیازمند فهمی درست از تهدیدها، گسترش همگرایی اجتماعی بر اساس منافع جمعی و ملی و مقابله با کوشش‌های تفرقه‌افکن، نفرت‌پراکن و برهم‌زننده امنیت روانی مردم و اعتماد آن‌ها به هم و به دولت است.

در نهایت این دولت است که موظف به شناسایی تهدیدها و برخورد مناسب با آن‌ها، دفاع از شهروندان خود، اجرای قانون و عرضه خدمات و مدیریت فرایند رشد و توسعه همه‌جانبه است.

شکور نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لشکر فاطمیون
شکور
نظرات بینندگان:

>>>   درصورت که دولت امنیت کامل مردم را بگیرد همه حامی دولت است از تمام شبه نظامیان غیری دولت بزار است اما وقت دولت قومی یا حزبی عمل کند ویا نا توان باشد طبعی است مردم کسی را می خوا هد که از ش دفاع کند فاطمیون باشد یاکسی دیگر وطن دوست

>>>   اواره دربدر شما اوغانهای طالب ادمکش را در افغانستان راه دادین حالا که فاتمیون از مردم بیگناه پشتیبانی میکند تو اوغان ....غنی نمیمانی

>>>   محترم شکور نظری/گپ شما درخصوص دولت واینکه وظیفه دولت است که با پلان مشخص ویک برنامه ریزی درست ضمن حل مشکلات معیشتی یک امنیت کامل برای تمام باشندگان و وطنداران ایجاد کند که در ان شکی نیست ووظیفه همه دولتها درتمام کشور هاست؛ اما ایا واقعا چنین بوده؟ درشرایطی که براثر شبیخون گروههای هراس افکن وجنایتکار طالب در برهم زدن رندگی مردم وتخریب مال واموال انها وبه شهادت رساندن انان وبیجا نمودن مردم مظلوم وبیدفاع اروزگان وجاغوری وبدتر از اینکه رییس جمهور انرا یک اختلاف ودرگیری قومی میداند ایا وجود یک گروه مجاهدین راستین که امتحان خود را در مبارزه با داعش درسوریه وعراق بخوبی پس داده اند حس نمی شود؟ چگونه تست امریکا وناتو حق دارند در سرکهای ولایات جولان بدهند ولی یک اردو ولشکر ضد دشمنان کشور ضرورت ندارد؟ بنا" وجود یک لشکر مجاهد ودلسوز که خار چشم دشمنان افغانستان وامریکا وعربستان است بسیار حیاتی وارزشمند است//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   Hadef
انگلیس را شکست دادیم، اما انگلستان حالا مثل گذشته ها قدرت سوم دنیا است با دولتی نیرومند و ملتی مرفه و ما هنوز در قعر صفر و سقَر!
روس را شکست دادیم، اما روسیه حالا دومین قدرت جهان است و از افراطی تا تفریطی ما به لطف آن ها چشم دوخته اند.
حالا دعوای شکست غرب را داریم، اما در غرب کوچکترین اثر شکست دیده نمی شود؛ چون اقتصاد و سیاست و مدیریت جهان بخصوص بخش اسلامی آن را هنوز در اختیار دارند و به مذاق خود می چرخانند.
در طول این همه ملحمه ها تنها طرفی که به اعتراف خود افراطی ها تا سرحد مرگ شکنجه دیده و راضی به مرگ مانده و از زندگی محروم است، ما هستیم و هنوز هم افتخار به شکست طرفی می کنیم که همیشه برنده و بادار بوده و ما همان طرف برده و بازنده هستیم.
باور ندارم که "پیامبر مرحمه و ملحمه" از این همه افتخارات ما که در آن غیر از عوارض ملحمه اثری از فواید مرحمه نیست، چندان راضی باشد.

>>>   تاجك ها هم بايد لشكر خود را دوباره بسازند و اماده دفاع از خود باشند. چون غ همه دار و ندار كشور را باخت . اين مغز گنديده خودش مشكل رواني داشت همه را به مشكل رواني دچار ساخت .

>>>   جناب شکور نظری
بنده یک ایرانی هستم
طبق ایدئولوژی ایران که خیلی قبلتر هم امتخان خودش رو در کشور های دیگه با جنگ های مختلف پس داده ، بسیج کردن مردم و سازماندهی و مسلح کردن مردم تحت نظر دولت به خودی خود امنیت مناطق رو برقرار میکنه ،
این صحبت های شما که یک گروه مردمی با تجربه رو هدف گرفته نشون میده چه گرایش های پستی دارید
محمد قیاسی ایران

>>>   این دولت یهودی به درد نمی خورد مردم باید فکر کنند لشکر فاطمیون فاتح فرزندان این آب و خاک اند در صورت لزوم برای دفاع از جان و مال و ناموس و وطن نیاز به اجازه هیچ کسی ندارند. دفاع یک امری کاملا عقلی است که شرع نیز بر آن صحه گذاشته است. مردم باید به فرزندان خود اعتماد کنند.

>>>   وجود فاطمیون در افغانستان از حضوری امرکا بهتر است

>>>   انشاالله تعالی لشکرفاطمیون افغانستان را آزاد وبه مردم افغانستان خواهدسپرد.

>>>   بحث فاطمیون از سخنان رهبر هزاره ها که در ایران ایراد نمود و خود را حامی لشکر فاطمیون قلمداد نمود اغاز شده است و مردم بیچاره هزاره هارا در مقابل داعشی ها قرار داد .

>>>   لشکر فاطمیون متعلق به ملت افغانستان است نه فقط هزاره ها

>>>   من خود با برخی اعضای فاطمیون در ایران ملاقات داشته ام واقعا انسان هایی خدایی و پاک و صادق و با صفا و اهل ایمان هستند کدام جاهلی این پاک مردان را با طالبهای آدم کش مقایسه میکند من بین فاطمیون تعدادی دوست دارم و باور مندم راه نجات ما همین است که در مقابله با دهشت افکنان داخل وطن خراسان شوند البته چون خود تاجیک میباشم دوست دارم گروهی شبه نظامی مقتدر با دانش لوجستیکی و جنگ نامنظم هم شکل فاطمیون از بین مردم تاجیک جمع شود و با اتحاد با فاطمیون ملک خراسان را از فاشیست قبیله پس بگیرد و آرامش و شکوه ما دوباره بازگردانده شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است