جلوه‌های درخشان مقاومت ببینیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۱    ۱۳۹۷/۸/۲۷ کد خبر: 156001 منبع: پرینت

«در جنگ‌های مالستان و جاغوری و ارزگان جلوه‌های درخشان مقاومت مردم را هم ببینیم. مستقیم‌ترین صورت مقاومت همان ایستادگی شجاعانه‌ی کسانی است که رو در روی گلوله و آتش با تروریست‌ها جنگیدند و می‌جنگند.

این مقاومت صورت‌های دیگر هم دارد: آنانی که در شبی سرد و بارانی جان خود را بر کف گرفتند و در کابل تظاهرات کردند، کاری کمتر از نبرد در سنگر نظامی نکردند. آنانی که در بامیان و جاهای دیگر در ِ خانه‌‌های خود را به روی بیجاشدگان باز کردند، حلقه‌ای از زنجیره‌ی مقاومت را در اعماق آگاهی جمعی هزاره‌ها محکم کردند.

گفتگوی مردم در رسانه‌ها، به خاطر دردهای مشترک‌شان، حتی اگر پُرتنش است و گاه مایه‌ی ملال و آزردگی می‌شود، جلوه‌ی امیدبخش دیگری از مقاومت مردم در برابر ظلمت و تباهی است.

این روزها و شب‌های تلخ و پر اضطراب می‌گذرند (حتی اگر خون ما بریزد و خانه‌ی ما بسوزد و فریاد دردمان به آسمان برود). ما برای فرزندان مان سرزمینی روشن‌تر و آینده‌یی سبزتر بر جا می‌گذاریم».

سخیداد هاتف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هاتف
مقاومت
نظرات بینندگان:

>>>   چیغ و فغان تان اسمان و زمین راگرفت حالا سخن از مقاومت میزنی طالب سرتان بو نکرده بود که اوازتان اسمانها و زمین راگرفت حالا که به زور اردوی ملی و پولیس ملی طالب به عقب زده شد حالا شمشیر های خودرا خون پر میکنید ودعوای کشتن شیر را دارید البته یک مسئله قابل یاد اوری است که طالب زور خودرا براینان معلوم کرد حالا هروقت که طالب بخواهد شما را مانند سبزه لگدمال کرده میتوانند مردم افغانستان غیرت شما مقاومتگران رادیدند ضرور نیست که حالا از لاف و پف از مقاومت خود بکنید
سلیمان حلیمی از شهر کابل

>>>   برادران هزاره نوش جان تان واقعا كه شير استيد طالب چتلستاني را شكست داديد . موفق باشيد شيران هزارستان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است