هزاره ها دربازی مرگ و زندگی عصر ما تنها نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۷/۸/۲۷ کد خبر: 156008 منبع: پرینت

هشداری به هزاره ستیزان؛
وضعیت جاری درجاغوری ومالستان حاکیست که فاشیزم میخواهد سناریوی ناتمام عبدالرحمن را تکمیل نماید. مثلث شیطانی فاشیزم در وجود طالبان، گلبدین وستون پنجمی های مقتدردولت غنی، خواب تسخیرهزارستان را در سر می پروراند، اما فراموش کرده است که عبدالرحمن با حمایت یگانه ابر قدرت دنیا یعنی بریتانیای کبیر، با تمام توان وبا تجهزات نظامی کامل آن زمان، نتوانست که هزاره ها را نابود وهزارستان را تسخیر نماید. به رغم نابودی 62 درصد این تبار بزرگ، بازهم هزاره ها زنده ماندند وسرزمین شان را حفظ کردند. اکنون در چنین شرایطی که بیداری ملی در افغانستان به اوج خود رسیده است، خلق های کبیر تاجیک وازبیک همجون شهبازهای آزادی درکنار هزاره ها ایستاده اند وفاشیزم دیگر خواب سلطه برهزاره وهزارستان به گورابدی خود ببرد.

گلبدین زمانیکه در پاکستان بود، هیچگاهی ایده ای قوم برتر را در وجود یک حکومت متمرکز قوی - یعنی حکومت پشتونی - پنهان نمیکرد. وشعار او این بود که باید شمال افغانستان را از لحاظ نفوس به نفع پشتونها تغییرداد، تا افغانستان از جنوب، شرق وشمال پشتونیزه گردد - همان طرحی که اسماعیل یون فاشیست در« سقوی دوم » نوشته بود. - آنگاه این « اقوام اقلیت » مجال بروز سیاسی را نخواهند داشت. گلبدین وقتی به کابل روی فرشهای قرمز ارگ راه رفت، این ایده خودرا مخفی نکرد، او گفت که ما طرفدار یک حکومت متمرکز قوی هستیم تا به هرج و مرج درکشورپایان داده شود. اوبه صراحت طالبان را برادر خواند واز داکترعبدالله خواست که به نفع غنی کنار برود. تا حکومت قوی مرکزی ایجاد گردد.

حال باید غنی، گلبدین و طالبان بدانند که سناریوی فتح هزارستان فقط یک خواب وخیالی بیش نخواهد بود. این سرزمین شیران ودلیرمردان واین پایگاه بزرگترین رزم آواران تاریخ، به گورستان همه کسانی تبدیل خواهند شد که نیت تسخیر هزارستان ویا حذف تبارهزاره رادر سر می پرورانند. این مقاومت چنان بزرگ وبا عظمت خواهدبود که نسل اندر نسل از یاد شان نخواهند رفت. چون من هزاره از سرزمین، خانه ، عزت وشرافت خود دفاع میکنم. من هزاره سنگرهای طبیعی را در اختیار دارم که هرکدام صخره های تسخیر ناپذیر است. من هزاره برای تجاوز ویا تسخیر کدام نقطه ای ازغیرسرزمین آبایی خود نرفته ام. این متجاوزین زیرهرنام وعنوانی که باشند، به سرزمین من هزاره حمله کرده اند وپاسخ بسیار محکم برای شان خواهم داد.

فاشیزم را به تاریخ رجعت میدهیم ، وقتی عبدالرحمن با وجود فتوای کفریت هزاره وشیعه ، وحمله از چهار استقامت با قوت 120 هزار آدم تا دندان مسلح وقتل عامهای بزرگ، تبعید وغصب زمینهای هزاره، نتوانست که این ملت را از پا در آورد، اینک که به مدد بیداری ملی، هزاره ها با تبارهای بزرگی چون تاجیک وازبیک، همسواند ودر روزهای دشوار همدیگر، پهلوی هم می ایستند، فاشیزم چگونه میتواند که هزارستان را تسخیر وهزاره را نابود ویا از سرزمین شان آواره نمایند؟

فاشیزم بداند که تکمیل سناریوی عبدالرحمن را نه تنها به سررسانده نمیتواند، بلکه خود به شکست مفتضحانه ای مواجه خواهد گردید شکست این سناریو سبب میگردد تا همه ای تبارها ی افغانستان در زیر چتر « نظام فدرالی » حاکم برسرنوشت شان گردند. ایالات خودرا داشته باشند قوای ثلاثه ای خودرا باشند با برپایی حکومت های محلی قدرتمند برمنابع قدرت وثروت شان حاکم گردند. بدینگونه تکثیر قدرت سیاسی را بر طبق قوانین جمهوری فدرال، در کل کشور نهادینه بسازند.
خلیلزاد هم باید بداند که در این روزها به نمایندگی از مردم افغانستان، حاتم بخشی های زیادی به طالبان میکند و درتبانی با گلبدین وغنی تصمیم دارد که هزاره ها را به عنوان نخستین قربانیان به قدرت رسیدن طالبان درافغانستان، بمثابه تحفه ای به « هزاره سیتزان طالبی» هدیه کند. اگر سناریو چنین باشد، هزاره ها هم برای دفاع از شرف وناموس خود منتظر مدعیان دموکراسی وحقوق بشری نمیماند وهرد ستی که برای کمک به آنها دراز شود ، دیگر به آن « نه » نخواهند گفت. چون هزاره ها در این 18 سال قانونمدار ، دموکراسی پرور وطرفدار مبارزه مدنی بوده و در این راه مبارزه مدنی قربانی های فراوان هم داده است. مثل اینکه این توع عملکرد مدنیت اندیش هزاره ها مورد تاملی جامعه جهانی قرار نگرفت. آنها شاید به خشونت پروری بیشتر بها ء بدهند تا به روش های مدنی ؛ حال هزاره هاوقتی مورد تعرض تروریستان قرار گرفته است، مدعیان ضد تروریسم ، از آنها دفاع نمیکنند. دولت حامی شان هم در دفاع از هزاره ها تعلل میکنند، لذا هزاره ها برای دفاع از جان ، مال، ناموس وسرزمین آبایی شان ازهیچگونه مساعدت ملی، بین المللی ومنطقه ای ابا نخواهند ورزید.

دنیا باید روشن بداند که طالبان هزاره کشی میکنند وتیوریسن فاشیزم یعنی گلبدین نفرت پراگنی میکند ودولت غنی هم بطورنمایشی نیروهای امنیتی می فرستد اما به آنها دستورعملیات نظامی نمیدهد. لذا تکلیف هزاره ها چیست ؟ در این وضعیت هردستی که به هزاره ها کمک کند، هزاره ها آن دست را خواهند فشرد و...؛

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
تقوایی
نظرات بینندگان:

>>>   با نهایت تاسف که مردم مومن،صادق،زحمت کش ومظلوم هزاره مناطق مرکزی افغانستان مور د نسل کشی وقتل ظالمان وفاشیستان قرار میگیرند. حکومت و نیروهای امنیتی طوریکه لازم باشد به کمک مردم جاغوری،مالستان و خاص ارزگان تاحال نرفته اند.فرستادن کوماندوهای محدود با وسایل نظامی حداقل درد این مردم مظلوم را دوا نکرده بالعکس مورال دشمن را قوی تر میسازد.مردم صلح دوست وزحمت کش هزاره مناطق مرکزی افغانستان همیشه روابط بسیار حسنه وهمزیستی مسالمت امیز با تمامی اقوام برادر افغانستان داشته اند.خصوصا در دوران جهاد مقدس هماهنگی خیلی خوب میان اقوام وگروپ های مجاهدین مختلف افعانستان بخاطر شکست قشون متجاوز شوروی داشته اند که تاریخ پرافتخار دوران جهاد مقدس گویای این واقعیت است.مردم مومن و صادق هزاره مناطق مرکزی افغانستان که در مناطق سرد و کوهستانی زندگی میکنند در بخش زراعت،مالداری و تولید میوه جات تر وخشک و نیروی کار انسانی متخصص و کارگران ماهر وعادیو نقش مهم و سازنده دارند.مردم هزاره افغانستان همواره از برنامه های مترقی ورشد وانکشاف همه جانبه دولت مرکزی پشتیبانی کرده اند ازین رودرحال حاضر این مردم علم پرور برای رشد و ترقی افغانستان به کسب علم و ودانش روی آورده ازینطریق دانشمندان و متخصصان لایق و ورزیده به جامعه تقدیم کرده اند.ترقی وپیشرفت این مردم زحمت کش ومومن را یک عده متعصبین وتنگ نظران فاشیست وجاهل تحمل نتوانسته با انواع توطئه و ماجرا جویهای خائنانه بالاخره به حمله مسلحانه خطرناک دست میزنند، تا این مردم مومن وصلح دوست را از علم ودانش باز دارند حتی در محیط دانشگاه ها وپوهنتون ها به بهانه‌های مختلف و دسیسه های سنجیده شده وپلان های متعصبانه برای محصلین و علم پروران هزاره جات درمحیط پوهنتون ودانشگاه هم مشکل ایجاد میکنند.اما این خائنین به وطن ومتعصبین بدفطرت بدانند که درین قرن تمامی ملیت های برادرساکن درافغانستان مسیر زندگی شرافتمندانه و ترقی خواهانه خودهارا با وجود تخریب وسنگ اندازی های منافقین وماجراجویان فاسد به پیش میبرند تا جهل وبیسوادی که باعث تخریب طولانی المدت و ویرانی خانمان‌سوز افغانستان گردیده اند محو ونابودگردند وصلح واشتی ملی‌ و وحدت همگانی درین وطن ویران شده هرچه سریعترحکمفرما گردد.هموطنان مومن ووطن دوست بدانند که سرانجام هر جنگ صلح است.اما صلح که درآن آزادی،عدالت،مصونیت،ترقی وپیشرفت تضمین شده باشد.صلح که نتیجه شان عقب گرایی،جهل،هرج ومرج ،ظلم و فقر را درجامعه به ارمغان بیاورد صلح واقعی نبوده بلکه عوامفریبی و ماجراجویی بوده وسرانجام جامعه را به نابودی جبران ناپذیرمی کشاند.بهتر است که یک فرقه اردوی مسلح بخاطر دفاع ازهزاره جات توسط دولت مرکزی منظور گردد وهزاره جات مستقر گردد.مثل معروف است که میگوید که علاج واقعه را قبل از وقوع آن بنماید.هزاره جات سرحدات طولانی وآسیب پذیر با آدم کشان وماجراجویان دارد لذا منظوری یک فرقه اردوی مجهژ برای دفاع ازین سرحدات طولانی هزاره جات هرچه سریعتر ازطرف دولت مرکزی منظور گردد.
ومن الله التوفیق
الحاج انجنیر عبدالرشیدناصری ازآسترالیا

>>>   گلبیدین حکمتیار جاسوس پاکستان .....قرت حاضر دشمن فارسی زبانان بدستور ای اس ای پاکستان از روز تسلیم شدن اش بدولت غنی و با ورود پای منحوس اش بشهر کابل که خود با راکت های پرتاب کرده اش ویران کرده بود و بیشتر از شصت هزار کابل نشین را بشهادت رسانده است اشکارا بدون پت و پنهان در سخنان اش گفته که هزاره ها طرفدار ایران اند و در حق مردم پشتون که هدفش از قوم کوچی است خیانت کرده اند تاوان این کار شانرا خواهند پرداختند هزاره ها را نابود میکنیم زمین های غصب شده شانرا دوباره به انها بر میگردانیم گلبیدین بخاطر همین هدف شوم اش از جانب ای اس ای پاکستان برایش وظیفه سپرده و گلبیدین که سر سپرده غلام ای اس ای پاکستان است و دشمن افغانستان به همین هدف شوم اش تسلیم دولت غنی شده است .

>>>   اگرقوم هزاره ازکریم خلیلی سروردانش
وکم بیش از محقق فاصله گیرند بسیارکار خوب میشور چراکه این هارهبران واقعا ضعیفی هستند هیچکاه ازحق شان دفاع نکرده اند جزمحقق برای این دوی دیگربهتر خواهد بود که استفاکنند کنارقوم خودایستاد شوند ای ازهرچوکی ومقام برایشان بهتر است
واقعا دل سنگ به حال همه مردم افغانستان بخصوص مردم هزاره آب میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است