تشکیل یک اداره موقت به ریاست عبدالستار سیرت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۹۷/۸/۲۸ کد خبر: 156029 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد، مشاور وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، هفته گذشته باز با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر صحبت نمود. با آنکه نه خلیلزاد و نه نمایندگان طالبان جزییات این گفت و شنود را بیان کرده اند، یک مقام طالبان که نخواسته است نامش گرفته شود به آژانس اسوشیتد پرس گفته است که در ملاقات با خلیلزاد، ملا خیرالله خیرخواه والی پیشین طالبان برای ولایت هرات و ملافاضل یکی از فرماندهان ارشد نظامی طالبان هم حضور داشتند.
خیرخواه و فاضل در میان پنج مقام پیشین طالبان بودند که در سال ۲۰۱۴ در بدل رهایی یک نظامی امریکایی که در اسارت طالبان بود، از زندان گوانتانامو آزاد گردیده و در قطر مستقر شدند.

اسوشیتد پرس به نقل از دو منبع که از جزئیات ملاقات خلیلزاد با نمایندگان طالبان آگاهی داشتند گزارش داده است که طالبان پیشنهاد خلیلزاد برای اعلان آتش بس را رد نمودند.
به استناد همین منابع، طالبان همچنان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در اپریل ۲۰۱۹ مخالفت ورزیده اند. به عوض انتخابات، طالبان پیشنهاد تشکیل یک ادارهء موقت به ریاست عبدالستار سیرت را داده اند.

سیرت ۸۱ ساله از شخصیت های نزدیک به شاه سابق محمد ظاهر شاه بود که در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال ۲۰۰۴، نامزد بود. آقای سیرت که در نخستین دور مذاکرات بن (۲۰۰۱) هم نامزد ریاست ادارهء موقت بود، در بیشتر از یک و نیم دههء گذشته فعالیت سیاسی چشمگیری نداشته است.

مشخص نیست که طالبان که مولوی هبت الله را ”امیرالمومنین“ میخوانند، چرا برای تشکیل یک حکومت موقت به رهبری عبدالستار سیرت پیشنهاد ارایه کرده اند. طالبان در گذشته خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان را عمده ترین پیش شرط ختم جنگ اعلان کرده بودند.

میراحمد خواجه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیرت
اداره موقت
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان میخواهند مثل دوران رژیم ربانی که ربانی طالبان را فرشته های صلح نامید و به آنان خوش آمدید گفت و بعداً طالبان ربانی را تا بدخشان و از آنجا به تاجکستان دواندند،حالا نیز با حکومت موقت تحت ریاست ستار سیرت،زمینه را برای آمدن خود در افغانستان و خوش آمدید گفتن از طرف ستار سیرت برای خود مهیا سازند و بعداً چوب را در ....ستار سیرت بزنند و او را کشمش گفته دوباره به عربستان صادر کنند.

>>>   ستلر سیرت خوب گزینه است برای ریا ست جمهوری زیرا وی در هچ حزب و تنظیم نیست یک شخص بی طرف است

>>>   سيرت صاحب خوب ادم است كاشكي جاي غ تعيين شود. به عوض ع هم كاشكي يگان ادم خوب ديگر پيدا كنند. چون ع و غ وطن را ف و ق ساخت يعني فنا كرد و قمار زد.
معلم نصرالدين

>>>   پلان های امریکا طور سیستماتیک یکی پی دیگر تطبیق وعملی میشوند هرچه بخواهد همانطور میشود.

>>>   گذینه خوب است برای ریا ست جمهوری افغا نستان

>>>   مشکل غنی متعصب تفاوت میان گفتار و عمل او است.

چون بود اصل گوهری قابل
تربیت را در او اثر باشد
هیچ صیقل نکو نخواهد کرد
آهنی را که بد گهر باشد
خر عیسی گرش به مکه برند
چون بیاید هنوز خر باشد
غنی مغز متفکر شرارت چگونه خود را از محاصره مردم غیور ما به دلیل بی عاطفه گی در قبال هزاران قتل عام سربازان شجاع و مردم بی دفاع توسط تروریستان از زندان رها ساخته خود نجات می دهد؟
مغز متفکر شرارت که با مردم یک روز با زبان صادقانه و انسانی ادبی حرف نزده است و هر واژه که از دهان اش بیرون می شود جز از گذافه گویی چرندیات، هزیان و توهین به مردم شریف ما نیست.
غنی خود کامه چهل سال که بیرون از وطن بوده نه به مذهب مردم باور دارد و نه به فرهنگ و عادات مردم آشنایی دارد چگونه مردم غیور با دیانت ما بر او احترام بگذارند؟
غنی عوام فریب دروغگو که غیر از جیغ زدن و رفتار روانی و گزافه گویی آن هیچ جذابیت برای مردم قاقل و دانا چیز فهم کشور ندارد؟

غنی شرات انداز دست نشانده جانکری که ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام به اقوام تبدیل کرده با کدام جرات از مردم شریف با دیانت ما کمک می طلبد؟
غنی تروریستان را برادران جان برابر خود می شمارد و از زندان ها آزاد می سازد به کدام وجدان از مردم کمک می خواهد؟
غنی مصنوعی بی عاطفه که در غم و اندوه مردم عزادار شریک نمی شود و در کنار مردم قرار ندارد با کدام رویی به مردم شریف ما رجوع می کند؟
اشرف غنی انسان از خودراضی قبل از اینکه از روی درماندگی به مردم خطاب کند باید به خود خطاب کند که او کیست« انسان شرارت » ؟
مردم از تو غنی بی عاطفه مدریت سالم , صداقت سیاسی , عدالت, سپردن کار به اهل کار , امنیت , فقرزدایی « فقر يكي از خطرناك ترين پديده هاي اجتماعي است كه مي تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي ملت ها ی شریف ما را تهديد كند » , برنامه ریزی برای مسیر شغلی افراد بر مبنای برآورد های عینی از نیاز های آتی و اسعداد های بلقوه و ارزیابی عملکرد افراد متخصص باتجربه می خواهند و به همین دلایل مردم نا جارشده اندکارت به استخوان رسیده دست به قیام زده اند.

او مردم غیور بادیانت اکثریت این حاکمان قدرت طلب ما نند غنی عبدالله دروغ گو هسستند ، چون معمولا دروغ بعد از مدتی آشکار میشود و انسانها دروغگو بی برنامه در بین مردم رسوا میگردد.
باید گفت نجات اشرف غنی و عبدالله از انزوای چهار دیوار ارگ صرفا با استعفا و معذرت خواستن از مردم افغانستان.

ادامه رهبری این حکومت تنبل و سست ٍ ضعیف بی نظم و بی برنامه در مدیریت امور رفا ه و آسایش شهروندان قضاوت به دست شما هموطنان ! اشرف غنی باید شرایط برای پذیرفتن صدها کادر و ده ها داکتر علوم در هم بخشها سکتوری که دارای طراح های جامع هموطنان ما در خارج وجود ادرد آماده می کرد نه کرده است , خواهشم ایسنت که هموطنان آگاه و قلم بدست یک دوسطر در مورد تبصره کنید . ممنون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است