فاطمیون و طالبان!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۷/۸/۲۸ کد خبر: 156036 منبع: پرینت

لشکر فاطمیون را ایران از بین مهاجرین عمدتاً هزاره تشکیل داده که برای منافع ایران در سوریه در برابر گروه تروریستی داعش و مخالفین بشار اسد می‌جنگند. هزاره‌ها همیشه با فعالیت این گروه مخالفت کرده و از آن برائت جسته‌اند و من تا کنون هزاره‌ای را ندیده‌ام که از فاطمیون دفاع کرده باشد.

اما پشتون‌های زیادی (شاید دو برابر فاطمیون) نیز در سوریه در کنار داعش و دیگر گروه‌های مخالف بشار اسد حضور دارند که با ارتش سوریه و موافقین بشار اسد در حال نبرد هستند؛ اما من تا کنون ندیده‌ام که پشتون‌ها آن‌ها را ملامت کرده و از آن‌ها برائت جسته باشند.

گذشته از این، طالبان یک گروه تروریستی عمدتاً پشتون و مزدور کشورهای منطقه و بیگانه است. این گروه قومی، سال‌های سال، به انتحار، انفجار، تخریب زیرساخت‌های کشور، کشتار مردم و نیروهای امنیتی مشغول‌اند، آن‌ها حتی کودکان را سر بریده و با سربریده‌ی سربازان کشور فوتبال هم بازی کرده‌اند، اما تا کنون شاهد نبوده‌ایم که پشتون‌ها آشکارا به محکومیت این گروه تروریستی پرداخته باشند، بلکه سعی در تطهیر آنان و قباحت‌زدایی از آن‌ها داشته‌اند. تنها در چهار سال گذشته، طالبان ۲۸۰۰۰ نیروی امنیتی و ده‌ها شهروند بیگناه را کشته‌اند.

طالبان روسی، طالبان آمریکایی، طالبان ایرانی، طالبان پاکستانی و... همه متعلق به قوم پشتون بوده و به خاطر منافع کشورهای بیگانه، کشور خود را تخریب و هم‌وطنان شان را به خاک و خون می‌کشند، اما کمتر پشتونی را می‌بینیم که به محکومیت این گروه سفاک و مزدوران بیگانه پرداخته باشند. جالب اینجا است که زبان شان، همیشه بر سرِ دیگران دراز است.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاطمیون
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   فاطمیون نه تنها متعلق به هزاره ها بلکه مایه افتخار تمام آزادیخواهان جهان است
آنان با کسانی می جنگند که :
دشمن دین
مایه بدنامی قرآن
مایه بی شرمی انسانیت
دشمن آبادانی
دشمن آزادی
دشمن آرامش
هستند
یعنی داعش ملعون که نه بوی از انسانیت برده و نه بوی از دین
داعشی که بوی خون و چپاول کشتارش جهان چون نرداب بدبد ساخته

>>>   در یمن حوسی ها هستند. در سوریه فاطمیون هستند. در پاکستان زینبیون هستند. در لبنان حزب الله است. در فلسطین جماس است.
در افغانستان باید یک نام دیگر برایشان گذاشته شود.
مثلاً مزاریون.

>>>   اگر از حقیقت نگذریم نوشته های شما نیز منحصر و به دفاع از یک قوم و یک قبیله خاص میچرخد. ما رد نمیکنیم که طالبان شاید مزدور کسی نباشد، ولی شما کی هستید؟ آیا شما غلام و جواسیس حلقه به گوش امریکایی های نیستید؟ آیا همین مجاهدین به نام که وقت خداوند آنهارا موفق به محو رژیم کمونستی ساختند باهم مانند شغال و گرگ و سگ نه رزمیدند؟ آیا سینه های زنهارا نه بریدند؟ آیا مردم را میخکوب نکردند؟ همین مظالم و وحشی گری ها باعث برخاست تحریک طالبان و در نتیجه ایجاد حکومت توسط آنان شد.

ما اینرا قبول داریم که طالب علاوه بر ظلم که انجام داد، خدمت به وطن نکرد، ولی همانند شما غلامان حلقه به گوش که میلیون میلیون دالر این کشور را در جیب های شخصی خود فروریختید، خیانت نکرد. اینجا بحث بد، بدتر و بدترین هست. بدین معنی که شما بدترین هستید و ائتلافیون شما و طبقه شرو فساد شما بدتر و در میان تمام اینها طالب بد است. پس شما در مراتب بدتر و پست تر از آنها واقع بوده و نباید بار ملامتی را بالای یک قوم خاص انداخته و آنهارا ملامت ساخت. طی 17 سال گذشته شما با پیسه بازی کرده، در داخل و خارج کشور به زنکه بازی و مشروب نوشی پرداخته ولی یک طبقه خاص یک قوم تحت بمبهای خوشه ای یهود و نصاری با همه اعضای فامیل خود از بین میرود، در آنزمان وجدان و غیرت شما کجا هست؟

کاوش سیانی

>>>   فاطمیون افتخار آزادی خواهان جهان است. مقایسه این گروه با طالبان و داعش غلط فاحش و اشتباه بزرگ است که فقط از انسان های نفهم انتظار می رود.

>>>   شاید اینده ای نه چندان دور نه تنها هزاره ها بلکه سایر قومیتها از لشکر فاطمیون باافتخار یاد خواهند کرد وفاطمیون الگوی مجاهدین فی سبیل الله وتاج سر همه ملتهای در رنج ومصیبت زده خواهد شد.کمال بی انصافی است که یک حرکت الهی ومجاهدت در راه خدا ودفاع از حریم عترت رسول الله ( ص )درحد حفظ یک رییس جمهور تنزل داده شود ویا اینکه بگوییم حکومت ایران انها را برای دفاع از خود سازندهی وایجاد کرد.داعش یک گروه مزدور وجنایتکاری بود که امریکا ان را سازماندهی کرد چنانکه ترامپ در کمپینهای انتخابی انرا ساخته وپرداخته هیلاری کلینتون ودولت دمکرات اوباما یاد کرد واز دالر عربستان وهابی وامارات تمویل نمود واسراییل حمایه همه جانبه بشمول سلاح واقدامات صحی وپروپاگاند وتبلیغات میکرد.جنایتهای داعش روی بسیاری از جنایتکاران تاریخ را سفید کرد.اگر تبلیغات ملایان وهابی وافراد خود فروخته به غرب وامریکا نبود؛ اگر حکومت دست نشنده نبود انوقت میدیدی چگونه در کوتاهترین مدت بحث طالبان در کشور جمع میشد ونسلشان با لشکر فاطمیون برچیده میشد .ولی بقول شما هزاره ها هیچ حمایه ای ونامی از فاطمیون نمی برند چرا چون مزدوران دالر بگیراز عربستان وامریکا نمیگذارند.
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   من مه میبینم آخر ایران به کمک ما خواهد آمد تا مارا از شر تروریستان نجات بدهد. چیزی که در عراق و سوریه رخ داد.

>>>   انشاالله تعالی خداوند متعال افغانستان را توسط لشکر فاطمیون آزاد وبه صاحبان اصلی آن برگرداند
مرتضی

>>>   من هزاره استم و از دل و جان از فاطمیون دفاع میکنم.

>>>   جالب اینجا است که زبان شان، همیشه بر سرِ دیگران دراز است.

>>>   سلام و درود بر لشکر فاطمیون و سردار سلیمانی . لشکر فاطمیون آنقدر بزرگ است که حتی آمریکا و اسرائیل و حتی وهابی های حرام زاده وقتی اسم لشکر فاطمیون را می شنوند لرزه به اندامشان می افتد . در افغانستان هم بوجود آوردن لشکری مثل فاطمیون کاری ندارد ولی متاسفانه رهبری نیست که همه را جمع و هدایت کند . رهبران شیعه ها یا با اوغان ها هستن یا تاجیکها و یا در حال تجارت و پول جمع کردن برای خاندانشان و ساختن برج و شرکت و تجارت کردن هستن . اگر این رهبران باهم متحد می شدن الان یکی از ارکان قدرت در افغانستان هزاره ها بودن و مطمعنا" نه طالبان و نه داعش جرات حمله به سرزمینهای هزارستان را نداشتن و دعا کنید که این رهبران ما را خدا از خواب غفلت بیدار کند و به داد مردم خود برسن .

>>>   هر چه دوست دارید با قلم بنویسید دیگر دوران شماها دارد به پایان می رسد ، کشتن مزاری توسط طالبان اشتباه بود ، چرا که پیروانش از ان بت ساخت ، بار دیگر چنین اشتباهی را تکرار نخواهیم کرد ، پیروزی نزدیک است و تجزیه طلب ها و جنایتکاران را به دست عدالت خواهیم سپرد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   سلام من هم هزاره هستم لشکر فاطمیون را تمجید یا طرف داری نمیکنم ولی این را باید قبول داشته باشیم که لشکر فاطمیون مثل طالبان جنایت کار نخواهد بود کودکان را سر نخواهم برید دیگر خودی شما عالی جنابان بین لشکری فاطمیون و طالبان قضاوت کنید که چه قدر باهم دیگر فرق میکند البته دور از قوم پرستی حد اقل یک بار هم که شده مردانه قضاوت کنید
اگر قدر انصاف داشته باشید .
یک هزاره

>>>   اقای نسیم جعفری .... دیدید و خواندید که چگونه از لشکر فاطمیون عد ه ای از هزاره ها دفاع میکنند و شاید همه ی هزاره ها . چون در افغانستان هزاره هااقلیت استند هراس دارند که با وجود مشکلات سر راه شان اتهام جدید برایشان خیلی گران تمام خواهد شد. ولی من بهتر از این نظر دارم طالب و فاطمیون.هر دو نوکر بیگانگان استند.

>>>   این که میگویید اکثر نیروهای فاطمیون از مهاجرین هستند و هیچ هزاره ای را ندیدید که از انها حمایت کند به دور از واقعیت است چرا که بسیاری از بامیان و بلخ و خود افغانستان هستند و حتی از پلیس و اردو و نیروهای امنیتی جدا شدند و به فاطمیون پیوستند که خود دو نکته کلیدی و مهم دارد،حقانیت نیات و اهداف فاطمیون و دیگر ان که با این حجم نیروها و داوطلب شدن برای حضور در فاطمیون نشان از حمایت پنهان و اشکار هزاره ها دارد

>>>   پدرم از سالهای دورتر یاد می کرد و می گفت: ما می گفتم در افغانستان یا دی هست و یا زی معنای این جمله ای است که دو قوم بسیار بزرگ در افغانستان یعنی دی مرداد دی کندی دی زنگی و... و اقوام پشتون پپل زی . کری زی . مم زی و... بودند. اگر بخواهیم افغانستان به صلح برسد باید این دو قوم بزرگ با هم مصالحه کرده و در تمام پروسه ها حق و مشارکت کنند.

>>>   افغانستان از سال ۱۹۹۱-۱۹۷۸مورد تجاوز اشرار قرار گرفته بود و همچنان ادامه دارد. در راستا ی دفاع از کشور هزاران جوان از همه ی ملیت ها به جز هزاره جان‌های عزیز خود را از دست دادند اما هزاره ها بجای خدمت در قوای مسلح از افغانستان فرار و به ایران رفته و عد ه ای شان زیر بیرق ایران در خدمت فاطمیون قرار گرفتند . حالاچگونه هزاره داد و فریاد میکنندو از طالب گله دارند . آنقدر که هزاره به ایران دلبسته است همان قدر از افغانستان نفرت دارند و در شصت سال اخیر چون هزاره ها در شرایط آرام قرار داشتند صرف افغانستان را بهترین مرجع درآمد فکر کرده و پول فراوان اندوختند و تلاش هزاره و ایران همیشه همین بوده که مناطق مرکزی افغانستان را از پیکر افغانستان جدا مناطق مذکور یکی از استان های ایران خواهد شد . به حرف من باور دارید یا نه زمان صحت انرا ثابت خواهد کر همه ی هزاره ها رمضان بشردوست نیستند. من تکبر هزاره ها را در کابل بعد از آنکه ملیونر شده اند دیده ام.

>>>   اگر اسم گروه طالبان را گروه جهل بگذارید با رفتار آن ها کاملا منطبق است به خاطر اینکه آن ها:
1) ضد علم و دانش و ضد دانشمندان است.
2) ضد آزادی های فردی و اجتماعی است.
3) ضد عمران و آبادانی کشور است.
4) ضد زنان است.
5) ضد اتحاد و همبستگی ملی است.
6)ضد آزادی بیان است.

>>>   فاطمیون هیچ شباهتی به داعش و طالبان ندارد چون:
1)جاده ها را خراب نمی کنند.
2) راهزنی و مردم آزاری نمی کنند.
3)پایه های برق و مخابرات را خراب نمی کنند.
4) از مغازه داران و مسافران پول زور نمی گیرند.
6) نژادپرستی نمی کنند.
7) علیه کشور خود خیانت نمی کنند.

>>>   این بنده خدا که گفته هزاره ها نه در زمان جهاد با شوروی جنگ کرده و نه درچارچوب نیروهای دولتی حضور دارد،حرفش دقیق نیست! برعکس،هزاره ها پیش از دیگر اقوام محترم ساکن کشور مناطق مرکزی را فتح کرده بود و در سراسر کشور همگام با دیگر اقوام در جهاد شرکت داشتند، الان هم در چوکات نیروهای پلیس و اردوی ملی علیه تروریست های وطن فروش جهاد می کنند و نفوذ ناپذیر ترین و شجاع ترین نیروی ارتش و پلیس از همین ها هست که هرگز به نظام جمهوری اسلامی افغانستان خیانت نکرده است، مثلا درجنگ قندوز دو بار یا بیشتر سردار سر افراز وطن جنرال مراد شهر را از دست تروریست های قرن حجری نجات داد.ما حساب اقوام را از تروریست های مغز خر خورده جدا می دانیم قوم پشتون در کل قوم محترم و بزرگ است عزت و غیرت اوغان ها زبانزد خاص و عام است ننگ اوغان، شرافت اوغان، از راهزنی، مسافر آزاری و تخریب بیزار است و نفرت دارد پس بنابراین ما نباید در بین اقوام نفرت پراکنی کنیم که این کار دردی را دوا نمی کند.

>>>   من خود با برخی اعضای فاطمیون در ایران ملاقات داشته ام واقعا انسان هایی خدایی و پاک و صادق و با صفا و اهل ایمان هستند کدام جاهلی این پاک مردان را با طالبهای آدم کش مقایسه میکند من بین فاطمیون تعدادی دوست دارم و باور مندم راه نجات ما همین است که در مقابله با دهشت افکنان داخل وطن خراسان شوند البته چون خود تاجیک میباشم دوست دارم گروهی شبه نظامی مقتدر با دانش لوجستیکی و جنگ نامنظم هم شکل فاطمیون از بین مردم تاجیک جمع شود و با اتحاد با فاطمیون ملک خراسان را از فاشیست قبیله پس بگیرد و آرامش و شکوه ما دوباره بازگردانده شود.

>>>   عذر بد تر از گناه. پس هزاره هم در جنایات اشرار در افغانستان در عقب انداختن کشور نقش دارد . من فکر میکردم هزاره یگانه ملیتی است که در دفاع از روشنایی و ترقی و حکومت سیکیولر نجیب الله که برای هزاره ها ازادی بیپایان داده بود رزمیده اند . شرم است به شما. ولی بنا بر ادعای نگارنده ای فوق هزاره ها شانه به شانه با اشرار در تخریب کشور سهیم اند ...

>>>   تنها راه برونرفت افغانستان از مشکلات در پلان اول حظور فاطمیون میباشد
خود را با حرف های مزخرف گول نزنید
عضویت در فاطمیون کاملا داوطلبانه میباشد و شیعیان افغان حاض ر در ایران تماما حمایتشان میکنند و یک شوم انان از افغانستان فقط به نیت عضویچ در فاطمیون به ایران امده اند که نشان از محبوبیت این لشکر بین شیعیان حاضر در افغانستان دارد
اونهایی که میگن فاطمیون مزدور ایران است
یک جمله در جواب
یک مزدور مفید ِبه از یک هزار عالم مستقل ولی خونخوار

>>>   درود بر فاطمیون باد من از ته دل شیر مردان فاطمی را دوست دارم و اخبارشان ره از شبکات اجتماعی پیگیر میشوم خداوند ج از شر کفار جانشان را محفوظ دارد و قدرتشان را دوچندان گرداند چشم حسودانتان کورباد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است