سلفیت و قرائت وهابی از علمای حنفی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۵    ۱۳۹۷/۹/۱ کد خبر: 156089 منبع: پرینت

قساوت و جنایت تروریست های وابسته به قرائت سلفی، بلاهت روشنفکر نما های مقلد و سکوت مدعیان زعامت دینی، مشمئز کننده، شرم آور و سوال برانگیز است.

جنایت (تالار اورانوس) کابل، اعلام جنگ علنی قرائت تروریستی وهابی و سلفی تکفیری علیه قرائت حنیف و صراط معتدل مکتب امام اعظم ابوحنیفه بود.
محفل؛ یک محفل عادی و معمولی نبوده است، بلکه از ده روز به اینطرف توسط جوانان مومن و متدین در شبکه های اجتماعی مربوط احناف تبلیغ می شد و علمای این جریان علناً و رسماً به وهابیت و سلفیت پاسخ می دادند و شخص مولوی محمد نعمان فضلی، سخنرانی های تندی علیه نگرش انحرافی سلفی و به خصوص داعش ایراد نموده و مردم افغانستان را به وحدت و یکپارچگی همواره فرا خوانده است.

من این فاجعه را (صرف نظر از آنکه کدام گروه تروریستی انجام داده است) یک جنایت سازمان یافته و ترور مهندسی شده علیه روحانیت و قرائت معتدل حنفی و مکتب تمدن پرور خراسانی می دانم و اطاق تفکر انحرافی (سلفیت و عربیت) را مسوول مستقیم این قتل عام میلاد محمد (ص) می شمارم.

جریان های افراطی تکفیری که با اعلامیه های تنفر انگیز و تروریست پرور، بستر چنین جنایتی را فراهم نموده اند، مسوولیت آموزش و گسترش مستقیم جنایت را دارند.

جوانان ما باید متوجه باشند، که سلفیت و قرائت وهابی از علمای حنفی بیشترین ترس را دارند و تنها قرائت حنفی را بزرگ‌ترین دشمن خود می دانند، زیرا این قرائت میراث یک تمدن اسلامی و تفکر اعتدالی را در کارنامهٔ درخشان خود دارا است.

فراموش نکنیم؛ که قرائت سلفی به جریان‌های روشنفکریی دینی و غیر دینی به اندازه یک بال پشه هم اهمیت نمی دهند، اما از احیای تمدن خراسان و قرائت حنفی چهار ستون تفکر انحرافی شان به لرزه می افتد،پس لازم است که متفکرین و روشنفکران دینی و علماء حنفی با مدارا و تعقل با هم متحد و همراه باشند.

حتی جریان‌های سیکولار غیر ستیزه جو و عاشقان لیبرال دموکراسی هم تنها می توانند در سپهر مدارا پسند حنفی امنیت داشته باشند نه در سلطه سلفی و قرائت های تکفیری.
در این میان؛سکوت شیخ الحدیث پغمان،سوال برانگیز و رقص ماراتون روشنفکر نما های تقلیدی مشمئز کننده و شرم آور است.

رهبران حکومت وحدت ملی باید بدانند که وظیفه آنها تنها اعلام ماتم ملی و عرض تسلیت نیست، بلکه مسوولیت تحقیق گسترده و معرفی اطاق فرمان این جنایت هولناک روز میلاد محمد(ص) را دارند.

درود ما و رحمت خداوند به روان پاک تمام شهدای دیروز و هر روز میهن باد.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلفی
قرائت وهابی
علمای حنفی
نظرات بینندگان:

>>>   اقای عبدالحی فراموش کرده اند که همان شبخ الحدیث پغمان یار غار کسانی بود که قرائت معتدل داشت وسر زنان رافضی ها در غرب کابل را با هم بریدند

>>>   در افغانستان باید هر چه زود تر جلو وهابیت گرفته شود در غیر جنایات وحشتناکتر از این را بر ضد مسلمانان انجام خوهند داد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است