جنرال دوستم ممنوع الخروج شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۴    ۱۳۹۷/۹/۲ کد خبر: 156101 منبع: پرینت

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری صبح امروز، هنگامی که می‌خواست برای تداوی به ترکیه سفر کند در میدان هوایی کابل از سوی پولیس متوقف شده و به او اجازه سفر به خارج از کشور داده نشده است.
گفته می‌شود وضع صحی جنرال دوستم وخیم است.

منابع نزدیک به جنرال عبدالرشید دوستم گفته اند که صبح امروز جمعه (۲ قوس) به معاون اول ریاست جمهوری اجازه سفر به خارج از کشور داده نشده و پولیس با توقیف پاسپورت وی در میدان هوایی بین المللی کابل، به جنرال دوستم اعلام کرده است که وی ممنوع الخروج است و نمی‌تواند به خارج از کشور سفر کند.

تلاش‌های معاون اول رییس جمهور برای فهمیدن دلیل ممنوع الخروجی‌اش بدون کدام دلیل قانونی و یا فیصله محکمه ناکام مانده و وی از فرودگاه به منزل خود باز گشته است.
اين در حالي است كه وضعيت صحي معاون اول رييس جمهور وخيم گزارش شده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
ممنوع الخروج
نظرات بینندگان:

>>>   دوستم قبل از انتخابات ریاست جمهوری به نفع غنی چنین گفته بود ( از داکتر صیب گب اش کپ است ) وهر کسیکه به داکتر صیب رهی ندهد خایین است . امید وارم این کله خام حالا فهمیده باشد که خیانت به داکتر نجیب الله نتیجه اش چنین است حالا باید زهر بخورد .

>>>   بايد حق و باطل معلوم شود ، اين بيسواد را خلقي ها دوستم ساخت و روز بد نجيب را از ميدان هوائي مجبور ساخت به ملل متحد پناهبرد ، سالها مردم را فريب داده بالاي قوم ازبك سوار شد، حالا خداوند جزاي خيانت با رفقاي خلقي اش را ميدهد، دوستم بزودي از طرف طالب مانند نجيب در چهاراهي پشتونستان به دار آويخته ميشود ، چون امريكا دوباره قدرت را به طالبان واگذار ميشوند، پنجشيري ها دزدان ارگ هم منتظر همين روز ها باشند ، امريكا فهميده است كه حالا بهترين زمان از بين بردن زور گويان در افغانستان است، چون با وجود اين چپاولگران در قدرت نه امن ميآيد و نه مردم افغانستان آرامي را ميبنند، و طالبان براي امريكا بهترين دوستان ارزان قيمت بوده اند.

>>>   اينها دوباره نامردي خود را ثابت ساخته و ميخواهند خشم ازبك ها را بر انگيزند در حاليكه در وقت كه از ازبك ها ترسيده بودند ريسس فلان و معاون فلان را به عدر وزاري نزد دوستم به تركيه فرستاده بودند . بازهم قسم شكني و باز هم مهر بر قران و عمل نكردن به ان.

>>>   اصل کار را کرده
دوسیه وی در دادگاه جریان دارد و باز کجا فرار میکند

>>>   هرگاه واقعا جنرال دوستم ممنوع الخروج گردیده باشد از لحاظ قانون نخست باید اتهامات وارده علیه وی رسما برایش توجیه شود هرگاه این اتهامات مطابق صراحت قانون اجرات جزایی مستند باشد و دلایل کافی علیه وی موجود باشد حسب قانون اصولا باید وظیفه اش تعلیق شود و تحقیقات از وی اغاز شود .فکر کنم اجرات عدلی علیه وی قانونی نبوده با نامبرده برخورد سیاسی میگردد .
فکر کنم مشاورین دور و پیش جنرال صاحب از سواد کافی حقوقی برخوردار نیوده اگر می بودند صدای اش را مبنی بر همین اجرات غیر قانونی به رسانه ها و جهانیان می کشید .توجیه اتهام به متهم و داشتن وکیل مدافع یکی از حقوق اساسی متهم است .وکلی مدافع اش اصولا باید از دادستانی دلایل عدم خروجی اش را مطالبه نماید .

>>>   چندان مسله ای مهم نیست شاید کدام موضوعی حقوقی باشدمانند دوسیه ای ایشچی ویا تقلبات انتخاباتی وغیره
چون جست ملخک را شخص معاون صاحب با اب وتابش میخواندند وخود در ضرب المثل خود گیر افتاده اند در مر حله ای اول که جناب معاون صاحب را اجازه دادند وبه زعم انهاقیام مردم فاریاب را از بیرون رهبری کردندحالا دیگر حریف به خود امده ان اشتباه را تکرار نمیکند این ما هستیم که بار بار دچار سهو واشتباه میشویم واز گذشته های غم انگیز عبرت نمیگیریم چون خود کرده را نه درد است ونه درمان ازین رو صبر باید کردتا دیگر چه انجام میدهند وراستش اینها نیز در اختیار واراده ای خود هیج اقدامی را نمیتوانند انجام دهند امر ممنوع الخروجی ویا اجازه ای دخول همه از بالا ها صادر میشود واین نکته را همه هم میدانند چاره نیست وقتی افتادی دیگر تپیدن مصلحت نیست
روز محمد نور از افچه

>>>   کجای دوستم درد میکند بعد از این حادثه قبض نشده باشد ایشچی شاف کردن را یاد گرفته است این مرد پادشاه ساز را حالا ایچشی شاف خواهد کرد

>>>   دستم یک فرد نالایق است در شهر کوران یک چشمه پادشاه می شود. خدا لعنت کند ارتش سرخ و خلق و پرچم را که این گونه افراد را برای ما جنرال ساخت.

>>>   مردم افغانستان قدر طالب کوش را نمیدانند

>>>   دوستم خوش بود که پسرش باتور وکیل پارلمان شود.
حالا که دیده که ایشچی نیز از جورجان وکیل پارلمان شده است،میخواهد باز فرار را بر قرار ترجیح دهد،اما اشرف غنی ماندن والا اش نیست.
کجا میری؟ بزودی انتخابات ریاست جمهوری است.تو و ایشچی باید هردویتان برای ازبک ها بگویید که به من رای بدهند.
حالا باز اوردوغان را واسطه میکند که به اشرف غنی بگوید که به او اجازه سفر بدهد.
اما اردوغان برایش خواهد گفت که نگفته بودم که به افغانستان نرو؟
چه گپ بود که رفتی؟ نی که کخ داشتی؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است