حامیان اصلی این نظام، هزاره‌ها هستند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۷/۹/۳ کد خبر: 156112 منبع: پرینت

نتایج اولیه‌ی انتخابات پارلمانی در پنج ولایت، نشان می‌دهد که نفر اول دایکندی ۱۳۰۰۰ رأی، نفر اول بامیان ۱۰۰۰۰ رأی، نفر اول فراه ۲۴۰۰ رأی و نفر اول ارزگان ۱۴۰۰ رأی کسب نموده‌اند.

این نتایج، به‌روشنی اثبات می‌کند که حامیان اصلی این نظام، هزاره‌ها هستند که با مشارکت گسترده‌ی شان پایه‌های مشروعیت این نظام را تحکیم و تقویت می‌کنند، هزاره‌ها به‌طور کامل از قوانین نافذه کشور تبعیت کرده و تا کنون هزاره‌ای را نمی‌توان یافت که علیه این نظام دست به یاغی‌گری زده باشد و در کشور ناامنی ایجاد کرده باشد.

ولی باوجود این، حکومت به جای تقدیر از هزاره‌ها، بیشترین بی‌عدالتی، تبعیض سیستماتیک و بی‌توجهی را نسبت به هزاره‌ها، روا داشته است، دردآورتر از همه اینکه؛ حکومت و حکومتی‌ها، حتی هزاره‌های حکومتی، با کمال وقاحت و بی‌شرمی، اعتراضات مدنی هزاره‌ها را که در راستای اصلاح حکومت، صورت می‌گیرد، به دشمنی، تقابل و ضدیت با حکومت، تفسیر می‌کنند.

در حالیکه، اعتراض و انتقاد هزاره‌ها از نارسایی‌ها، بی‌عدالتی‌ها و قانون‌شکنی‌های حکومت، حاکی از این است که هزاره‌ها حکومت را مشروع و مرجع درخواست‌ها و مطالبات‌شان می‌دانند؛ زیرا احمقانه است کسی که حکومت را مشروع نداند و دشمن خود بداند، از آن مطالبه و درخواست داشته باشد.

انتقاد و اعتراضات هزاره‌ها از حکومت به این دلیل است که این حکومت به سوی دیکتاتوری، استبداد و انحصار گام برندارد و به یک حکومت قبیله‌ای و ستم‌سالار تبدیل نشود، بلکه می‌خواهند با اعتراضات شان، نارسایی‌های این حکومت را اصلاح و آن را به سمت‌وسوی یک حکومت پاسخگو، مردم‌سالار، دموکراتیک و ملی سوق دهند.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
حامیان نظام
نظرات بینندگان:

>>>   قدرتی که درین حکومت رهبران هزاره و دیگر افراد و اشخاص ان دارند در هیچ زمانی و هیچ حکومتی نداشتند همچنان پول و سرمایه ایرا که رهبران هزاره و تعداد زیادی دیگری از هزاره ها درین حکومت بخود ذخیره کرده اند در گذشته نکرده بودند خلاصه امتیازات بیشمار درین حکومت به هزاره ها داده شده و اکنون انها دعوی پادشاهی را دارند مردم از میخ کوبیدن ها بسر شان و سینه بریدن ها چور و چپاول خانه های شان و خیانت و جنایت و قتل و کشتار رهبران هزاره چون خیلیلی و محقق و افراد مسلح انها که بر بالای مردم انجام داده بودند ایا فراموش مردم خواهد شد هرگز نه اما با وصف ان مردم بخاطر که دریک کشور زندگی میکنیم انها را فراموش کرده ولی مردم هزاره از قوم پرستی و مذهب اندیشی شان در مقابل دیگران هرگز پایین نیامده اند مخاصمت و دشمنی را پیشه شان دارند وقتیکه انتقاد میکنید یکبار فکر کنید که یک انگشتان بطرف جانب مقبل است اما چها تان ان برطف خودتان است .

>>>   این را تمام اقوام درک کرده اند که هزاره ها مردمی صادق و صلح طلب هستند و با وجود نفاق های مذهبی ، هزاره ها را دوست دارند و به معدود کدرهای آنها نیز کمتر حساسیت نشان میدهند ولی، از آنجایی که قدرتهای منطقه و جهان خانه مشترک مان را به سه دهه جنگ و ویرانی سوق داد و از طرفی، هنوز هم مترصد نفاق و شکاف احتمالی هستند ، تا حدی هزاره با فرهنگ و آماده ، متآثر از بی تعادلی های فعلی خانه مشترک میگردند که هزاره های وطندوست این نقیصه را درک کرده و خانه خود را زیاد ناآرام نمیسازند.
اس پ هزاره

>>>   آقای جعفری اینکه هزاره های ما با حامیان قوی نظام اند شکی نیست اما این که دولت مداران فعلی توقع کنیم حامیان نظام را حمایت کند، اشتباه است. تیمی که امروز قدرت دولتی را غصب نموده و با تقلب روی کار آمده است اصلن به نظام دموکراتیک باور ندارد. اشرف غنی و تیمش برای افغانستان نه نظام دموکراتیک مبتنی بر اصل شهروندی و نه هم دموکراسی مدل کشور های پیشرفته را نمی خواهند. آنها کوشش میکنند برای دنیا حالی کنند که در افغانستان نظام دموکراسی کاربرد ندارد. اگر دموکراسی واقعی آمد برای چندین نسل رئیس جمهور پشتون انتخاب نخواهد شد!!! دلایلش را شما از ما بهتر دانید!! برای غنی و تیمش مهم این است که سکان قدرت به دست پشتون ها باشد، تفاوت نمیکند اگر چنین امری با قربانی کردن آزادی و دموکراسی محقق شود.

>>>   اول اینکه به هزاره کاری نداشته باشی با کسی کاری ندارنداگر انگلگ بکنید سربسرشان بگذارید .کاری میکنند که آرزو مردن کنید.مردمان زحمت کش هستند از زحمات خودشان استفاده می کنند دزد و فاسد بین شان به ندرد پیدا میشه

>>>   همین حکومت هم حامی هزاره هاست اگرحکومت طالبی باشد آن وقت میدانید وضغیت چگونه است

>>>   هزاره ها بعد از حكومت دَاوُدَ خان هميشه تا حال از حكومت هاي فاسد حمايت كرده و براي خود زور و زر اندوختند، اما با حكومت مجاهدين با اشاره غير به مقابله پرداختند و زمينه تخاصمات داخلي و پيروزي طالبان را با عث شدند، و در زمان كرزي و خَر زي تقريباً زيادترين استفاده را نمودند، كه انشاءالله با آمدن و شريك شدن طالبان در قدرت اين ارقام و أشخاص تغير نموده و شايد با عث توازن قدرت و اقوام و مذاهب و همسايه ها شوند.

>>>   بانهایت تاسف که مردم مومن،صادق،زحمت کش ومظلوم هزاره مناطق مرکزی افغانستان موردنسل کشی و کشتار ظالمان ودشمنان وطن قرار گرفته اندازجمله ولسوالی های مالستان، جاغوری وارزگان خاص درین اواخر مورد هجوم وحشیانه دشمنان صلح وترقی قرارگرفته و تعدادی ازمردم صلح جو ومومن هزاره را به شهادت رسانیدند.حکومت برای امنیت همیشگی و پاسداری ازسرحدات طولانی آسیب پذیر هزاره جات از خطر احتمالی متجاوزین وجنایت کاران باید هرچه سریعتر اردوی مسلح کافی در هزاره جات مستقر نماید.فرستادن کوماندوهای محدود با وسایل نظامی حداقل درد این مردم مظلوم را دوا نکرده بالعکس مورال دشمن را قوی تر میسازد.
مردم صلح دوست وزحمت کش هزاره مناطق مرکزی افغانستان همیشه روابط بسیار حسنه وهمزیستی مسالمت امیز با تمامی اقوام برادروبرابر افغانستان داشته اند.خصوصا در دوران جهاد مقدس هماهنگی خیلی خوب میان اقوام وگروپ های مجاهدین مختلف افغانستان بخاطر شکست قشون متجاوز شوروی داشته اند که تاریخ پرافتخار دوران جهاد مقدس گویای این واقعیت است.مردم مومن و صادق هزاره مناطق مرکزی افغانستان که در مناطق سرد و کوهستانی زندگی میکنند در بخش زراعت،مالداری و تولید میوه جات تر وخشک و نیروی کار انسانی متخصص و کارگران ماهر وعادی درافغانستان نقش مهم و سازنده دارندوعلاوه برآن در شهرهای مختلف افغانستان کارگرهای ماهر و عادی هزاره های صادق وزحمت کش مصروف خدمت به وطن شان میباشند.مردم صلح جوی هزاره جات افغانستان همواره از برنامه های مترقی ورشد وانکشاف همه جانبه دولت مرکزی پشتیبانی کرده اند ازین رودرحال حاضر مردم علم پرورهزاره برای رشد و ترقی افغانستان ازذکور واناث به کسب علم و دانش روی آورده ازینطریق دانشمندان و متخصصان لایق و ورزیده به جامعه تقدیم کرده اند.واضح است که ترقی وپیشرفت مردم زحمت کش ومومن هزاره جات را یک عده متعصبین وتنگ نظران فاسد وجاهل تحمل نتوانسته با انواع توطئه و ماجرا جویهای خائنانه بالاخره درمسیر های عبور و مرور مسافرین وهم به حمله مسلحانه خطرناک علیه مردم علم‌ پرور هزاره دست میزنند، تا این مردم مومن ،علم پرور وصلح دوست را از علم ودانش باز دارند حتی در محیط دانشگاه ها وپوهنتون ها به بهانه‌های مختلف و دسیسه های سنجیده شده وپلان های متعصبانه برای محصلین و علم پروران هزاره جات درمحیط پوهنتون ودانشگاه هم مشکل ایجاد میکنند.اما این خائنین ومتعصبین بدفطرت بدانند که درین قرن تمامی ملیت های برادرساکن درافغانستان مسیر زندگی شرافتمندانه و ترقی خواهانه خودهارا با وجود تخریب وسنگ اندازی های منافقین وماجراجویان فاسد به پیش میبرند تا جهل وبیسوادی که باعث تخریب طولانی المدت و ویرانی خانمان‌سوز افغانستان گردیده اند محو ونابودگردند وصلح واشتی ملی‌ و وحدت همگانی درین وطن ویران شده هرچه سریعترحکمفرما گردد.هموطنان مومن ووطن دوست بدانند! که سرانجام هر جنگ صلح است.اما صلح که درآن آزادی،عدالت،مصونیت،ترقی وپیشرفت تضمین شده باشد.صلح کاذب که نتیجه شان عقب گرایی،جهل،هرج ومرج ،ظلم و فقر را درجامعه به ارمغان بیاورد صلح واقعی نبوده بلکه عوامفریبی و ماجراجویی خطرناک بوده وسرانجام جامعه را به نابودی جبران ناپذیرمی کشاند.
ومن الله التوفیق. انجنیر ع.ناصری ازآسترالیا

>>>   هزاره ها خوب ودیگران تماما خراب خوش شدی دلت یخ شد

>>>   اشرف غنی احمدزی که قبل از نشاندن اش توسط جانکیری در چوکی ریاست جمهور طرفداران دروغگوی ان نادرست از کارکرد صادقانه و علم و دانش ان چرندیات میپراندند پس از رسیدن قدرت ثابت کرد که همه حرف ها دروغ به هدف رسیدن بقدرت و چور و چپاول بود نه چیزی دیگری برعلاوه انکه بخاطر سوءاستفاده خودش خریداری های عمده و قرارداد های بزرگ دیگری را در داخل ارگ برد که اکثر قراداد های کلان را به برادر خانمش شرکت الخطیب داده ملیون ها دالر را از طریق دفتر نو تاسیس خانم اش هم به یغما برده شده است امروز نظر به وعده خلافی ها و قومگرایی ها و خیانت های بزرگ مالی و ضرر رسانی اقتصادی بخانواده ها و بد سازی امنیت کشور و همکاری با طالبان همان طرفداران قبلی اش از ان بریده و در جهت مخالفت ان قرار گرفته اند .

>>>   هر فرد که امروز در افغانستان توسط این حکومت فاسد ودست نشانده کشته یا ترور یا سر به نیست ویا زندانی شود از هر قوم وتبار که باشد به ضرر همه ای ما و شما است لطفا با دامن زدن به نفاق و جدا کردن برادران وخواهران خود باعث بد تر شدن اوضاع نشوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است