قوماندان علیپور در کابل دستگیر شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۷/۹/۴ کد خبر: 156120 منبع: پرینت

قوماندان علیپور که برای اشتراک در یک مراسم فاتحه به کابل آمده بود، از ناحیه ۱۳ شهر کابل توسط نیروهای امنیت ملی شده‌ است.

علیپور قوماندان نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک است که پس از حمله طالبان و کوچی ها بر مردم هزاره رهبری جبهه مقاومت را برعهده گرفت و با متجاوزین به مبارزه برخاست و اینک بجای اینکه دولت از وی حمایت کند، او را به جرم کشتن طالبان دستگیر کرده است.

اواسط ماه میزان سال جاری نیز نیروهای امنیتی به منظور بازداشت علیپور به ولایت غور رفتند اما موفق به این کار نشدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علیپور
طالبان
کوچی ها
نظرات بینندگان:

>>>   غنی سیاست نداره این اشخاص طرفدار مردمی داره وضع بدتر میشه لطف کند آزاد کند وضع بد تر نکند

>>>   ### محمد حنیف رستم
فرمانده علِیپور فرمانده خیزش های مردمی نه بلکه یک جانی است که مردم بی گنا و بی بزاعت را به جرم اینکه هم تبار طالبان هستند ازار و اذیت مینمود و با نیروهای امنیتی درگیر گردید اما انتها ی کار به اینجا رسید که امروز توسط نیرو های دلیر امنیتی دستگیر و به پنجه قانون سپرده شد. این ...هم مانند فرمانده قیصاری باید به داده گاه معرفی گردد تا پند و عبرتی باشد برای دیگران که در مقابل مردم و دولت حرف از قانونه نه بلکه از تفنگ میزنند.

>>>   توسط نیروهای امنیت ملی شده‌ است؟؟؟؟؟

>>>   کار حکومت محکوم ویک حرکت زشت وناپسند است.
حکومت باید به افرادی چون قوماندان علیپور رتبه جنرالی بدهد واز او حمایه کند.
وقتی حکومت با خیانت وجواسیس درون خود طالبان را درپشت پرده حمایه میکند؛ وقتی طالبان با رفتار تروریستی خود مردم بیدفاع را میکشد وخانه های مردم را خراب میکند: وقتی با خبر دهی به طالب نیروهای اردوی ملی در کمین طالب گرفتار ودسته دسته شهید میشوند؛ یک شیر مرد هزاره برپا خاسته واز مردم خود ودرحقیقت از ملت واب وخاک خود دفاع میکند چرا باید دستگیر وبندی بشود؟
دیر یا زود مردم به پا می خیزند وخایینین را بسزای اعمالشان میرسانند.
این رفتار حکومت محکوم است وقوماندان علیپور باید با احترام در اسرع وقت رها گردد//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   متاسفم، حد اقل یک نقابی چادری یا دولاغ میپوشد بد نه بود.

>>>   هر کسی که جنایت میکند و لو به هر عنوان باشد زورگو و آدمکش باشد و انسان ها را قتل کند از هر قماش که باشد باید دستگیر وبه سزای عمل ناشایسته ایش زندانی شود. و جوابده از اعمال بد خود باشتد بی تفاوت است که از هر ملیت باشد هزاره وشعیه ویا پشتون سنی و دری زبان سنی ،هر کسی از اعمال خود باید جواب بدهد و. انسان های با ایمان و. با وجدان فکر کنم از این نوع اشخاص هیچ وقت پشتبانی نمیکند
عبدالله ریحان

>>>   مقاومت
مقاومت
مقاومت
تا رهايي عليپور

>>>   قتل طالب را كشيده بود و طالب از او ميترسيد بنابرين دولت دستگيرش كرد تا طالب نترسد و با جرات تر مناطق هزاره را بگيرد.

>>>   دولت پلید بجایی علیپورانتحاریهارا دستگیرکند ...

>>>   زور یکی هم نمی رسه بیادرا بی غم باشین
ای ....شرف غنی از روزی که امده ما وشما روز خوب نداریم
تنها ای گپ نیست که ادم یک سیاستمدار واقعا موفق است بلکی سران ما وشما همه معامله گر و پست ترین ما است
جاوید از ترکیه

>>>   علیپور اگرذره عقل میداشت خودش بپای خود کابل نمی آمد

>>>   بدترین خبر در زندگیم بعد از شهادت بابه مزاری دستگیری صاحب ذوالفقار امروز ما( علیپور ) بود دارد دیوانه میشوم از عمل کرد غنی امریکای ( عبدالر حمن )مکر جرم علیپور چیست جز خدمت به مردم بی دفاع ( شیعیان ) وایستا ده کی در برابری ظالمین ومنافقین ( طالبان و داعش )و این عمل ارک توجه ندارد و جنایت است مثل جنایت در قصری عروس که مستقیما ارک مسئو لش میباشد و از مردم وملت ازاده افغانستان خواسته میشوند نکذارند علیپور را هما نندی جنرال دلیر وشجاع رازق به شهادت برساند که این کار از ارک نیشنان بعید نیست ..خلیل محقق دانش ا گر وجدان برایتان ماند ه وقت خدمت وکار است چون بوی بابه مزاری از علیپور می اید ......مرویس کابل

>>>   در این اواخر فقط مخالفت با قوم هزاره میبینیم . از برکناری جنرال مراد تا عدم حمایت از هزاره جات در نا امنی ها و ماجرای انتقال برق و دستگیری فرمانده علیپور . عدم برق رسانی به ولایات هزاره و نبود امکانات ابتدایی . با این شرایط این موضوع مشخص میشود که دولت غنی دولت وهابیت و داعش هست .مردمی که همیشه از دولت منتخب حمایت کردند و حضور فعال در انتخابات داشتند . هیچ سرکشی نکردند . پس حق این دولت مبارزه و اشوب هست . ما از دیگر اقوام از لحاظ سرکشی و درگیری کم نداریم . پس باید قدرت هزاره را نشان داد.

>>>   دولت زندایان طالب وداعش را آزادمیکند و کسانیکه بر
علیه طالب وداعش مبارزه میکنند انها را به بهانه های مختلف دستگیر کرده وسربه نیست میکنند باید مردم
نگذارندکه دولت طالب و داعش این مبارزان رانیست و
نابودکنداگرکند

>>>   با این رفتار منافقانه ای که اشرف غنی دارد روزی خواهد رسید که مانند قذافی توسط وطن پرستان دستگیر ، برهنه ساخته شده و در زیر مشت و لگد مردم جان خواهد داد

>>>   هرظلم وبی عدالتی دراین کشور ازبرادران نارازی یاداعش یاپاکستان سرزده کسی حق پرسش ندارد ولی دیگر اقوام حق دفاع ازخود را ندارند

>>>   آنهایی که از حرکت قومندان علیپور در تأمین امنیت راه ها و جلوگیری از آدم کشی های آدمکش های طالب ناخوشنود هستند، کمی به کشتار هزاره ها و شیعیان مسافر و بی گناه در راه ها و مسیرها بیندیشند و از جانیان و آدمکش های طالب که مردم بیگناه و مسافر را در راه ها به قتل رساندند و به قتل می رسانند حمایت نکنند و لااقل وجدان خودشان را زیر پا نگذارند.
طبیعی است که اگر حکومت برای مردم امنیت را تأمین نکند یا از تأمین امنیت مردم ناتوان باشد، مردم از میان خودشان فردی را برای تأمین امنیت جان و مال و ناموس شان انتخاب و حمایت خواهند کرد.
اینکه حامیان طالبان جنایتکار، انتظار داشته باشند که دست طالبان و دیگر گروه های تروریستی برای انواع جنایت ها حتی در کشتن مسافرین بی گناه در مسیرها و راه ها باز باشند و هیچکسی حق دادخواهی و مقابله با جنایات آنها نداشته باشند، حقاً که انتظار احمقانه ای هست؛ گذشت آن زمانی که هزاره ها و شیعیان قتل عام می شدند، ولی جانیان و خونخواران دخیل در این قتل عام ها با افتخار راه می رفتند و بازخواست نمی شدند.

>>>   باید اعدام گردد

>>>   دولت فاشیستی وهابی غنی بداندکه ملت بی تفاوت نخواهد بوداگرچنانچه قوماندان علیپور آزادنشوداین دولت اشرف غنی وهابی پایان خواهدیافت

>>>   این حکومت کرزی نیست که با دزد ها سرجوال را بگیرد. جزایر قدرت مسلح قابل پذیزش نیست. از هر قومی که باشد. هزاره ها قوم برگزیده نیستند و نه تافتۀ جدابافته از بقیه ملت افغانستان.

>>>   این شخس به څارندوالی معرفی شود بعدأ محاکمه قضاوت کند که جنایت کار است ویا برعات ګیرد.زلمی

>>>   علی پور یک جرم دارد که ضد طالب است و از حیثیت مردم خود دفاع میکند. رژیم غنی با ید حواسش جمع باشد که منجر به قیام مردم هزاره نشود و هرچه زودتر علیپور را آزاد نماید.
ص از ایران.

>>>   متاسفانه در اين ملك به ديد اشرار هزاره ها همه وحدتي اند، پشتون ها همه طالب، تاجك ها همه جمعيتي و ازبك ها همه جنبشي.
فرمانده عليپور در ساحات حاكميت اش بالاي برادران پشتون چنان ظلم ميكرد گويي واقعن يك طالب را گرفتار كرده دقيقن وقتي طالب ها هزاره ها ره به جرايم انجام شده حزب وحدت سرزنش و به قتل ميرساندن.
اين وطن جور نميشه بخاطر كه بهترين مردمان اين سرزمين بهترين قلم بدستان اين سرزمين امروز از يك جاني حمايت ميكنند.
اگر حافظه با دوستان ياري كند اخيرن يكي از فرماندهان محلي پشتون بنام رحيم در ولايت ارزگان گرفتار شد، كيها به جاده ها برآمدن؟
عقل سليم در بدن يك متعصب نميباشد.
ميرويس
ولايت ارزگان
ولسوالي گزاب
قريه خيل نو

>>>   بسیارخوب کارشد لاکن امثال وی را درهرکجا که باشند با حامیان شان نیز باید دستگیر نمایند تا مردم ازشر این جانیان نجات یابند برای مردم ما این چنین اشخاص بدتر ازداعش وطالب اند

>>>   اشرف غنی کار اشتباهی مرتکب شد عملاً با ملت در افتاد شکی نیست
نصف بیشتر مردم ضد حکومت عمل خواهندنمود

>>>   قوماندان علی پور هیچ نوع جنایت نکرده ولی اگر ازنظرشما دفاع از تمامیت ارضی ونوامس این خاک جنایت شمارده شود مشکل دولت است که هنوز رنگ سیا وسفید را تشخیص داده نمیتواند.
علیزاده

>>>   هزاران علیپور در هزارستان اماده مبارزه با تبعیض وظلم وفاشیست هستند.
هیچ تشویش به خود راه ندهید.

>>>   از یک دزد و قاتل دفاع کردن در جنایت او شریک شدن است، علیپور در ولسوالی بسود معاون ولسوال را لخت کردو در تمام ولسوالی گشتاند به مردم اخطار میدهد و در قتل و غارت و توهین به مردم ملکی هیچ صرفه نکرده، پس قضاوت کنید؟

>>>   طالب و داعش در هر جا جولان بدهد و توقع دارند مردم دست زیر الاشه نشسته تماشا کنند، علیپور یکی از آن مردان است که تماشاچی نبود!

>>>   درصورتیکه دولت امنیت مردم را تامین کند جای برای همچنان اشخاص نیست. نیازی نیست که دولت دنبال این چنین هاباشد خود مردم درمیان شان نمیگذارند
وقتی دولت نمیتواند امنیت مردم را تامین کند ویک طبقه مشخص توسط تیف مشخص دیگر گروگان گرفته میشودودر نهایت کشته میشود آنوقت است که هرکس مدافعشان باشد محبوبیت پیدا میکند.
مطمئناً اینگونه عملکرد های دولت باعث نا امنی وبدبختی کشور میشود یقیناً روزی این مردم مقاومت خواهد کرد.
مثالی که میگویند به تنگ آیی به جنگ آیی تقریباً درباره مردم هزاره صدق میکند ولی هنوزهم این مردم درصد حل معضلات است اما طرف مقابل بی باکانه به تبعیض خویش ادامه میدهد.

>>>   حکومتهای موازی باید سرکوب شوند ازبین بروند , نابود شوند ظلم بس است ظلم بس است علیپور چی که ریس جهمور باشد نباید ظلم کند خوب کرده اند
امین فریادی
مقیم مسکو

>>>   به جرم کشتن غیرنظامیان در لعل و سرجنگل ولایت غور باید به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم گردد، کمتر از این مجازات 95% مردم افغانستان راضی نیستند و باید مجازات شود این جانی خبیث

>>>   عبدالله ریحان ما فارسی زبان هستیم نه دری زبان خوب این را بفهم دری نام پسوند است برای زبان ما

>>>   قوماندان علی پور در دل تک تک مردم هزاره جای دارد با این کار دولت سقوط خودش را فراهم میکند

>>>   قوماندان علیپور باید آزاد گردد. چون برای این دلاور مرد است مردم انتخاب اش نمودند و تا جای توانسته از مردم و منطقه اش دفاع کرده نی این که بجای تعرض نموده باشد.ومن خودم وابسته وهوادار به طالبان هستم واما به فدا کاری های علیپور احترام می گذارم
( حبیب الله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است