تاکنون برای پیامبر عزیز خود چه کرده اید؟!
مردم بسیاری در دنیا هستند که اگر پیامبر اسلام (ص) را به همان اندازه ‏ای که مسلمان ها می‏ شناسند یا حتی کمتر از آن بشناسند، عقیده و گرایش آن‏ها نسبت به اسلام و معنویت اسلامی تضمین خواهد شد و این وظیفه ای است که بر دوش همه تحصیل کردگان جامعه اعم از علما و دانشجویان است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۴    ۱۳۹۷/۹/۴ کد خبر: 156124 منبع: پرینت

محافل مختلف بزرگداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) از 12 ربیع الاول تا کنون در سراسر کشور در حال برگزاری است. بزرگداشت از مقام پیامبری که برای هدایت بشریت ماموریت یافت و انسانها را برادر و برابر دانست.

شکی در این نیست که بر همه مردم مسلمان افغانستان واجب است تا برای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب به پا خیزند و در عین حال علمای دینی نیز با پرداختن به نقش وحدت، مردم را از ارزش و اهمیت وحدت بین ملت‎های مسلمان آگاه کنند زیرا تمام تلاش غربیها ایجاد تفرفه بین مسلمانان است. همین جنگ‎های خانمانسوزی که سه دهه در کشور ما ادامه دارد و ‎اکنون در شماری از کشورهای اسلامی در خاورمیانه جریان دارد در نتیجه تلاش کشورهای غربی است.

این واقعیت است که مسلمانان سالها بود که شاهدچنین فتنه های نشده بودند، دشمن ماشه سلاح خود را به دست جاهلان و متحجران به سمت مسلمانان می چکاند و سینه های مومنان را هدف قرار داده است. تروریست هایی اکنون با نام اسلام دست به آدمخواری زدند تا اربابان خود خدمت کنند و در مقابل جایگاه اسلام و مسلمانان را مخدوش نمایند.

اینجا است که دشمن با یک تیر چند هدف را نشانه رفت، معرفی مسلمانان به عنوان انسانهای آدمخوار و تروریست و به حاشیه رفتن جنایت های بزرگ خود در جهان به ویژه در افغانستان ستمدیده و فلسطین مظلوم. در گرماگرم کشتار مسلمانان، از بین رفتن سرمایه ها و موقعیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهدافی است که غربیها در کشور ما و دیگر کشورها از جمله سوریه، لبنان، عراق و سایر مناطق اسلامی دنبال می کنند.

اینک زمان آن رسیده تا بار دیگر مسلمانان اعم از شیعه و سنی عقد اخوت را حول محور پیامبر صلح و رحمت (ص) مستحکم کنند زیرا عزت امت اسلامی در گرو وحدت و همدلی است، جهان اسلام به حیاتی دوباره نیاز دارد. خدای واحد، پیامبراعظم (ص)، قرآن و عترت، تجلی عینی وحدت هستند و تمسک به آنها برای وحدت جهان اسلام مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است.

توصیه‏ بزرگان دین به همه مسلمانان عالم این است که روی ابعاد شخصیت پیامبر و زندگی و سیره و اخلاق آن حضرت و تعالیمی که از آن بزرگوار ماثور و منصوص است، کار زیادی بشود. بعد از دوران قرون وسطی که در دنیای مغرب زمین و مسیحیت، تهاجم تبلیغاتی وسیعی نسبت به شخصیت رسول اکرم (ص) انجام گرفت و دشمنان سوگندخورده‏ اسلام فهمیدند که یکی از راه های مبارزه با اسلام این است که چهره‏ نبی مکرم اسلام را مخدوش کنند و کارهای زیادی هم در این زمینه انجام گرفت، تا امروز که دشمن به نحو مستمر و با شیوه‏ های مختلف، روی امحای شخصیت پیامبر از ذهن های آزادگان عالم کار کرده است.

مردم بسیاری در دنیا هستند که اگر پیامبر اسلام (ص) را به همان اندازه‏ای که مسلمان ها می‏ شناسند یا حتی کمتر از آن بشناسند، عقیده و گرایش آن‏ها نسبت به اسلام و معنویت اسلامی تضمین خواهد شد و این وظیفه ای است که بر دوش همه تحصیل کردگان جامعه است تا ابعاد گوناگون وجود آن بزرگوار مثل اخلاقیات و روش حکومت و مردم‏داری و عبادت و سیاست و جهاد و تعلیمات خاص را مورد توجه قرار دهند و نه فقط با نوشتن کتاب، بلکه با کار هنری و تبلیغی و با شیوه‏ های جدید و با استفاده از تکنیک های موجود این کار را در سراسر جهان انجام دهند.

خلاصه کلام اینکه سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) بهترین فرصت برای یادآوری وحدت مسلمانان است، حضرت محمد(ص) الگوی الهی برای بشریت است، بنابراین باید راه آن حضرت را با وحدت وهمدلی ادامه دهیم و نگذاریم دشمنان قسم خورده به اهداف شوم خود برسند و در این میان نیز از وظیفه ای که در قبال پیامبر اکرم (ص) و دین مبین اسلام غافل نشویم.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پیامبر اسلام
میلاد
نظرات بینندگان:

>>>   جوامع بشری امروزی حول محور قوانین حقوق بشر جهان و ضامن و حافظ آن دموکراسی باهم متّحد و بهم وصل شده اند و کرهً زمین را به یک دهکده تبدیل کرده اند و تحت قوانین دموکراتیک که لازمهً اجرای آن دموکراسی هست باهم زندگی می کنند. نمونه آن را در کشورهای آزاد غرب می بینیم، دین از دولت جدا و فقط قانون حاکم هست و منتخبین و مقامات دولتی نیز ملزم به اطاعت و اجرای قانون می باشند. در اروپا و آمریکا و دیگر کشورهای آزاد، انسانها با وجود هفتاد نژاد و رنگ و زبان و عقیده، بدون هر گونه تبعیض از تمامی کرهً خاکی تحت حاکمیت قوانین دموکراتیک باهم زندگی می کنند. کشاکشهای قومی ، نژادی، و رقابتهای دینی و مذهبی، جز تفرقه و انفصال و جنگ و خونریزی و ویرانگری نتیجه و دست آورد دیگری برای جوامع بشری نداشته و از این به بعد هم برای ما مسلمانان نخواهد داشت.

>>>   متاسفانه مسلمانان جهان از دیر باز هیچ کاری نه برای ارزش انسانی خود ونه برای ارزش دین مبین اسلام نکرده اند چه رسد برای رسول گرامی اسلام. بلکه اعمال شان ظاهرا مسلمان اما در حقیقت بوی از مسلمانانی نبرده است. در دنیای امروز دروغ بجای راستکاری ،دشمنی بجای دوستی و محبت فساد بجای درستکاری وغیره ‌.فقط کافیست وضعیت کنونی کشور های اسلامی را ببینید از پولدار که عربستان سعودی تا غریب شان که کشور ما افغانستان

>>>   دادفر اویانی
خوش باد تاجیکستان را!
منافع فاشیزم فرمانروای کشور مان در خرافت پروری و گسترش افراطیت و تروریزم دینی است و در ساخت و ساز و گسترش هر چه بیشمار تر دارالمدارس ها و دارالعلوم های وهابی و ...
آنکه برای آبادانی ی کشور خود می اندیشد، اینگونه قوانین بر پا کند:
از برگه آزادی:
«تصميم عقلاني و پسنديده دولت تاجيكستان!
دولت جمهوري تاجیکستان اسناد و مدارك تحصيلي از مدرسه هاي پاكستان را در كشورش فاقد اعتبار اعلام كرده است.
بر اساس اين تصميم، تنها كساني مي توانند در نهاد هاي ديني تاجيكستان به آموزش بپردازند كه در دانشكده شرعيات و دین شناسی تاجيكستان آموزش هاي ديني را فرا گرفته باشند.
اين اقدام عقلاني و ارزشمند دولت تاجيكستان به منظور جلوگيري از ترويج افراطيت و راديكاليزم در كشور ايشان درخور ستايش و تمجيد است. اميدوارم دولت افغانستان نيز با تقليد ازين كار نيكو و پسنديده كشور همسايه، جلو استخدام افراطيون مذهبي را در دانشگاه ها و نهادهاي تحصيلي كشور بگيرد.»

>>>   هزار میلیارد که سهل هست، 100 صد هزار میلیارد دالر هم منابع داشته باشیم، در جنگ و خونریزی دود شده به هوا خواهد رفت. تا موقعی که پایه های سیاسی و قوانین حاکم در کشور ملی و مردمی نباشد، پایه های اقتصادی نیز در دست و انحصار رانت خواران، مفت خوران، و راهزنان دولتی، خرافاتچی ها و متعصبین در جنگ و خونریزی و ویرانی کشور هزینه و صرف خواهد شد. بعبارتی ساده، پایه های سیاسی ملی و دموکراتیک اقتصاد پوپا و پایدار را می سازد که لازمهً آنهم استقرار دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان جهت رفع تبعیض و تاًمین منافع ملی و عدالت در کشور هست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است